hoe woonkamer inrichten met donkere vloer?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

frensje

hoe woonkamer inrichten met donkere vloer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-15 13:40

Hallo bokkers,

Volgende maand krijgen we de sleutel van ons nieuwe huis. Aangezien onze huidige meubels toe zijn aan vervanging willen we op zoek naar wat anders.
In het nieuwe huis liggen donkere (antraciet tegen zwart aan) grote plavuizen. Mooi maar ik heb werkelijk geen idee wat voor meubels ik erbij moet doen. Het liefst zou ik gaan voor een zwarte leren bank maar dat lijkt mij zo donker op deze vloer. En het oogt misschien wat kil. Ik wil de muren wit maar het moet geen badkamer lijken ipv een woonkamer.
Cognac bruin leer vind ik ook wel aardig maar ik had eigenlijk in mijn hoofd dat we er 2 grijze fauteuils bij wilde en dat staat volgens mij niet. Ik wil graag een leren bank ivm de haren van de honden.
Ik vind het zo lastig. Heeft iemand tips? Of foto's van hoe het er bij jullie uitziet?

Palmera

Re: hoe woonkamer inrichten met donkere vloer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 13:42

Lichtgrijze tinten gaan gebruiken. Geel en zalmtinten kunnen ook heel mooi zijn.

Majabeestje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 13:46

Hier ook zwarte/antraciet mega tegels.
We hebben het gecombineerd met grijze bank, licht gemêleerd kleed, witte muren een muur bij de bank zacht/pastel groenig. Hoogglans meubels en steigerhout.
Verder qua kleur accessoires ook beetje zachte kleuren.
Bewust niet voor harde kleuren gekozen bij zwart.

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 13:47

googlen op antraciet vloer woonkamer (en dan zoeken op afbeeldingen)

Donkere bank kan zeker wel hoor en ik zou met dieren ook geen lichte stoffen nemen. Lichte meubels (wit of licht hout) maken alles wel levendig en gekleurde assecoires.

Op een donkergrijze vloer kan m.i. alles. Je hebt ook nog muren die de boel kunnen maken of breken ;-)

Yucca

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 13:49

Ik heb één tip voor je: Pinterest!! 'Black floor' levert tal van inspiratiebeelden op!

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 13:50

warme tinten of lichte tinten..

ik houd zelf ook wel van donker,
maar dan wel met bijvoorbeeld kersentint aan meubels/planken..
dit geeft warmte af (ook aan wit overigens)

nontieJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 13:53

Wij hebben ook een donkergrijze vloer en een zwarte bank. Dat kan prima. Onze tv kast is bruin en dat past er ook prima bij.
Zou dan gewoon lekker frisse/lichte maar toch warme accesoires neerzetten (voor zover je honden dat niet slopen?).

Heb zo geen foto van onze inrichting. Wij hebben ook nog een zand/taupe kleurig vloerkleed.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 15:17

Hier ook een donkere/antraciet vloer, en ik heb gekozen voor een zandkleur bank, lichthouten meubels en een witte salontafel en boekenkast, en daarbij wat felgekleurde accessoires als kussens, schilderijen en vazen.. Op het moment vooral blauwtinten omdat dat zo leuk contrasteert met de warme kleur van de meubels.

Een donkere bank op donkere tegels kan ook wel hoor, maar dat zou ik dan wel opfleuren met lichte kussens of een licht tapijt bijvoorbeeld.

KrielJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 15:19

Afbeelding
Hier een voorbeeldje

frensje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-15 16:12

Fijn dat jullie meedenken. Ik ga eens op google kijken en me verdiepen in Pinterest

Suusenmalvin

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 16:14

Zorg er vooral voor dat je zachte materialen gebruikt. Verschillende structuren in de stoffen geven warmte.

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 20:34

De basis van mijn interieur is heel "saai" veel donkere grijstinten en een vrij donkere grijs/bruine hout patroon vloer. Ik heb 1 grijze muur en de rest is wit. Klinkt allemaal erg saai, maar door gekleurde gordijnen, kussentjes, eetkamer stoelen etc, ziet het er erg gezellig uit vind ik zelf. Je kunt dus vest wel een do keer bank op een donkere vloer zetten hoor. Gewoon zorgen dat het gros van de muren licht blijven (hoeft echt niet allemaal wit), kies vooral in de accesoires voor kleur.

Calice

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 20:39

Wij hebben zo'n vloer en een zwarte leren bank. De kasten zijn donkerbruin hout met hoogglans rood en rvs details, de salon en eettafel zijn ook donkerbruin met rvs en de stoelen zwart leer. Verder hebben we de muren wit :) .

Ik kan eventueel wel een foto voor je uploaden hoe die combi er uit ziet.

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 20:44

Klinkt mooi! Volgens mij past bijna alles wel bij een zwarte vloer.

Maar dat is omdat ik niet alles perfect op elkaar afgestemd hoef te hebben, wel naar de kwaliteit van de meubels en dat het niet vloekt bij elkaar.

frensje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-15 21:24

Dat klinkt mooi Calice. Foto zou ik leuk vinden. Kan ik weer ideeen op doen.

bridgetF

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 21:28

Ik weet natuurlijk niet hoe je in je budget zit, maar als je er niet uitkomt met je meubels en je kleuren, zou je ook kunnen overwegen om het er uit te halen. Wij hebben eens via werkspot zo'n opdracht geplaatst en kreeg toen een offerte van 600 euro om ruim 45m2 er uit te laten bikken.

KrielJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 22:00

bridgetF schreef:
Ik weet natuurlijk niet hoe je in je budget zit, maar als je er niet uitkomt met je meubels en je kleuren, zou je ook kunnen overwegen om het er uit te halen. Wij hebben eens via werkspot zo'n opdracht geplaatst en kreeg toen een offerte van 600 euro om ruim 45m2 er uit te laten bikken.

Dan moet er toch ook weer iets in........

Calice

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 22:12

Let niet op het kinderspeelgoed enz :') .
Maar zo krijg je wel een beetje een beeld van hoe dat staat :) .
Afbeelding

Afbeelding

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 22:23

Wij hebben ook een donkergrijze vloer en eigenlijk vind ik dat erg makkelijk om te combineren. Momenteel hebben we een donkerbruine lederen hoeksalon. Het leder ook ivm de katten en honden. Boekenkast en tafel zijn dan weer in hout maar ik hou eerder van een landelijke, warme stijl dan van een moderne. Daarom zijn de muren ook niet wit. Dat vind ik persoonlijk net iets te kil in combinatie met de donkere vloer. Het is maar wat je zelf graag ziet maar laat je zeker niet afschrikken door de kleur van de vloer, je kan er alle kanten mee uit. Veel plezier bij het inrichten!

_Marinke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 23:37

Een zwart / wit interieur vind ik al snel wat killer worden, met kleur en accessoires kan je inderdaad veel maar zal er toch voor gaan dat de basis goed is en je met je accessoires wat kleur kan toevoegen (en dat ook makkelijk kan veranderen als je weer wat anders wilt ;) ). Een zwart/antraciet plavuizen vloer met zwart leren banken staat echt super gaaf! Combineer het met hout voor warmte, van die stoere kasten en tafels met zo'n zwart stalen omlijsting. Zet er vervolgens een grote zwarte kast van hout (mat zwart) bij met mandjes e.d. in o.a. hout tinten en je krijgt een prachtig spel in je interieur.. Succes! ;)

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 23:51

Kijk eens op pinterest, daar heb ik mijn inspiratie ook vandaan.
Heb nu een donkerbruine houten vloer, bruine bank, roestbruin/oranje muur en blauwe gordijnen/kussens.
En ik vind het supermooi.

Antraciet is heel neutraal, kun je eigenlijk alle kanten mee op, combineert ook erg mooi met blauw en rood.

frensje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-15 15:05

Dank Calice, leuk en niet kil.
Pinterest is echt gaaf. Nog nooit iets op gezocht maar dit hou ik er in.
Ik vind de vloer in het nieuwe huis wel erg mooi, zat alleen met dat inrichten. Ik heb al veel ideeën opgedaan dus het moet gaan lukken. Ik heb er in ieder geval zin in.

frensje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-15 15:06

En Kriel mooie kleur heb je op de muur, welke kleur is dat?

jorika1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-15 15:20

Hier een heel erg donkere laminaatvloer ook over genomen van de vorige bewoners.
Ik wilde persee een zwarte leren bank omdat ik spijkerbroeken verslaafd ben.
Op licht gekleurd leer ga je zien dat je blauwe spijkerbroeken draagt.

Staat lang niet verkeerd, maar ik heb de muur achter de bank in een chocolademelk kleurtje geverfd.
De vorige bewoners hadden er net een ziekenhuis van gemaakt. Alles was wit en 1 muur hadden ze donkerblauw gemaakt.
Ook alle meubels waren wit inclusief de bank. Geen spatje kleur in huis!

Chiave

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-15 15:22

Wij hebben ook heel grote plavuizen, bijna zwart, van natuursteen.
Wij hebben twee lichtgrijze banken, een witte en een zwarte stoel. Op de vloer hebben wij een groot tapijt liggen met allerlei kleurtjes, van IKEA.
Gordijnen en kussens hebben we in babyblauw en -roze.