Waar haal je tijd vandaan? (Te?) Veel op een dag doen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Roos_M

Waar haal je tijd vandaan? (Te?) Veel op een dag doen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-15 08:36

Hoe doen jullie bokkers dat?

Ik werk van maandag t/m donderdag vanaf 7.30 tot 16.30 en ben om kwart voor 6 thuis. Ik wil die dagen eigenlijk naar mijn paard, fatsoenlijk koken en eten, eigenlijk zelf ook nog wel wat sporten en niet te laat naar bed. Dat gaat niet. :n Dus moet ik keuzes maken.
Ik ben op zoek naar een balans. Met 3 vrije dagen mag ik natuurlijk niet klagen maar door het rennen/vliegen/hollen ben ik ook wel eens bekaf. Ik wil dus wat meer energie hebben richting de donkere dagen.

Hoe doen jullie dat, hebben jullie tips.

Anoniem

Re: Waar haal je tijd vandaan? (Te?) Veel op een dag doen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 08:39

Geen tips. Ik balanceer 30 uur in de week werken, om de twee weken een dag naar Amsterdam, een vrouw, drie kinderen, doktersafspraken, zwemlessen, iets wat lijkt op een sociaal leven en op en neer rijden om de kinderen naar mijn ex te brengen...

Ik heb gisteren een planning gemaakt. Ik zit vol tot het einde van de maand.

brighteyes85

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 08:43

Heel herkenbaar, ik vraag me ook wel eens af hoe mensen dat doen.
Ik heb dan de mazzel dat ik iets later mag beginnen dus voor mijn werk uit kan hardlopen, maar dan ben ik dus ook iets later klaar en ik heb 1 keer per week een bijrijdster voor mijn paard (op de dinsdag) dus dan kan ik naar de sportschool.

Meestal op de dagen dat ik vrij ben ben ik nog steeds bezig om alles in te halen wat ik niet heb kunnen doen in de rest van de week (sporten, voor de club e.d.)

Ik ben heel erg van het plannen en heb gelukkig een lieve vriend die meer thuis is dan ik dus ook wat huishoudelijke dingen kan doen en kan koken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 08:45

Vooraf voor de week een planning maken wanneer je wat gaat doen.. Dan ben je geen tijd kwijt met kijken 'wat moet ik nou weer doen'. Zo kan je bijvoorbeeld op dinsdag, woensdag, vrij/zat/zo naar je paard gaan. Maandag, donderdag en zaterdag kan je dan sporten. Beiden op één dag doen gaat niet lukken.

Als je 6 uur begint met koken kan je half 7 klaar zijn, dan nog een half uurtje eten en om 7 uur op weg naar je paard. Daar heb je twee uurtjes, dan ga je weer richting huis en kan je om 10 uur in bed liggen.

Het zal echt plannen plannen plannen worden, en ook wel een beetje haasten op de dagen dat je werkt. Maar dat kan je dan weer goed maken op de andere dagen. :P

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 08:46

bij elke tweede afspraak zeg je 'nee helaas geen tijd'. Ik werkte op drie kwartier rijden van huis, wilde ook nog bewegen, andere baan gezocht zodat ik kon fietsen naar mn werk. Half uurtje fietsen, dus minder reistijd én bewegen in één.

Op je vrije dagen gewoon éérst op een paard gaan zitten en rijden en daarna pas alle dingen doen die je moet doen.

Koken voor twee dagen zodat je de tweede dag kunt opwarmen. Enne het huis hoeft echt niet zo schoon, keertje minder stofzuigen kan ook wel. Of een werkster nemen, dat scheelt ook zoveel tijd

GeneralFlynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 08:50

Hier ook geen tips.
Wel een volle agenda.
De hele week tijdens schooltijden aan het werk, dan dochter uit school halen.
Boodschapjes doen en koken.
Op maandag en donderdagavond loop ik 3 km hard.
Op dinsdag heb ik niks in de avond. (ben ik thuis druk met de was enzo)
Woensdag na school naar zwemles met dochter. Vrijdagmiddag de wekelijkse boodschappen doen.
Zaterdag gaan we met het hele gezin iets leuks doen. Zondag zijn we thuis aan het klussen,opruimen.
Geen tijd voor paard of andere dingen. Pffff.

Women2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 08:52

Hier 50 uur in de week werk, twee eigen paarden waarvan 1 in de sport, een paard om te beleren, 1 voor twee keer in de week te rijden, twee lesklanten, een huishouden, een konijn, om de week concours en tussen door laveert een soort van sociaal leven.

Bel afspraken doe ik als ik in de auto zit via de bluetooth

Maar ik moet zeggen, het gaat heel prima, ik wordt er blij van en heb ook nog tijd om thuis even op de bank te zitten, met vrienden te gaan eten of een dagje weg te gaan. Hulde aan mijn vriendin die drie keer in de week eten voor me kookt, eigenaren van paarden die broodjes voor me klaar hebben staan als ik daar aankom en een verzorgster die altijd voor me klaar staat.

En als ik me goed voel loop ik 's ochtends voor werk een half uurtje hard

Edit: typfout
Laatst bijgewerkt door Women2 op 13-10-15 08:53, in het totaal 1 keer bewerkt

Vicky_Belle

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 08:53

jip! hier ook rushen elke dag ! vroeger van 9 tot 6 elke dag gewerkt, in de winter zag ik mijn paarden niet in daglicht, dat was frustrerend maar had de job nodig om hen te onderhouden.
Nu ik mama ben werk ik 4 dagen in de week afwisselende uren, maar steeds 8 a 9 per dag. Dus als volgend jaar kindje naar school gaat heb ik één dag volledig voor mezelf, ik kijk er nu al naar uit !

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 08:54

Roos_M schreef:
Hoe doen jullie bokkers dat?

Ik werk van maandag t/m donderdag vanaf 7.30 tot 16.30 en ben om kwart voor 6 thuis. Ik wil die dagen eigenlijk naar mijn paard, fatsoenlijk koken en eten, eigenlijk zelf ook nog wel wat sporten en niet te laat naar bed. Dat gaat niet. :n Dus moet ik keuzes maken.
Ik ben op zoek naar een balans. Met 3 vrije dagen mag ik natuurlijk niet klagen maar door het rennen/vliegen/hollen ben ik ook wel eens bekaf. Ik wil dus wat meer energie hebben richting de donkere dagen.

Hoe doen jullie dat, hebben jullie tips.

Ik doe daar nog een studie naast die zo'n 30 uur per week kost. :+

Keuzes maken. Huis is niet zo netjes/schoon als het zou kunnen. Paard wordt 3-4 per week gereden en heeft overige dagen vrij, dan kom ik alleen voeren en eventjes tutten. Mijn sociale leven is niet zo spannend meer. Nou ja, bottom line is keuzes maken. Als je A doet heb je geen tijd voor B. Zo simpel is het. :D

mystery1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 08:59

ik denk dat er al een probleem in je reistijd zit, tussen werk en thuis zie ik al 5 kwartier reistijd, klopt dat? Overigens heb ik hetzelfde probleem. Kom er ook nog niet direct uit.

5.30 wekker, opstaan, douchen en ontbijten
6.30 huishouden (regelmatig nog de afwas van de avond ervoor :o )
7.30 naar het werk
8.30 beginnen
17.15 klaar
18.15 thuis, koken en eten
19.00 deur uit naar paard
19.45 op stal
21.45 naar huis
22.30 thuis
23.00 douchen en kop thee

Dan lig ik dus om 23.00 uur op bed en krijg ik gewoon te weinig slaap met om 5.30 de wekker weer. Dus ik ga om de dag naar mijn paard en slaap de dag daartussen dus bij. Plan in het weekend alleen sociale dingen, het gaat net zo. Maar prettig is anders.
Laatst bijgewerkt door mystery1980 op 13-10-15 09:12, in het totaal 5 keer bewerkt

Wyb_ster

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 09:08

Ik zat te denken om een uur toe te voegen aan de dag; 25 ipv 24 uur :P

Maar je kan proberen dingen te combineren. Iets intensiever paardrijden is ook sporten en anders fietsend of hardlopend naar je paard? In je vrije dagen 'vooruit koken'. En dan in vriezen zodat je het later in de week alleen hoeft te ontdooien en op te warmen.

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 09:12

Als toevoeging op mijn eerdere post, ik merk ook dat het erg gaat om hoe druk je het 'ervaart'. Jouw schema klinkt mij uiterst relaxed in de oren maar voor jou werkt het niet zo. De eerste maand van mijn studie stond ik strak van de stress omdat ik letterlijk geen tijd meer had om op de bank te zitten. Nu heb ik dat nog steeds niet echt maar het went en ik heb geaccepteerd dat dit het is. En vooral door dat laatste ervaar ik veeeeeeel minder stress. :j

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 09:14

Ik heb bewust een baan dichterbij gezocht. Ik kan wisselend beginnen en wisselend eindigen.
Als ik om 7 uur begin, ben ik om half 4 klaar. En dan ben ik om 4 uur op stal als het verkeer mee zit. Paardlief rijden en dan ben ik rond 6 uur alweer thuis. Dus heb ik nog een avond om rustig eten te koken en tv te kijken of nog weg te gaan. Ik werk 4 dagen, dus 3 dagen niet. Ook wel lekker.
Of nou ja, 4 dagen voor een baas en nog 8 uur voor mezelf (voor de klas, muziekles) en doe een opleiding die nog een paar uur per week kost.

En inderdaad, ik kook ook vooruit als ik een drukke week heb en tot later moet werken.
Verder is het plannen. Weet ik dat ik een dag later ben op mijn werk (late vergadering bijvoorbeeld) en daardoor niets met mijn paard kan doen, begin ik de dag erna wel vroeg, zodat ik uren heb om te compenseren en een andere dag dan wat eerder weg kan en wel kan rijden. Studie doe ik zoveel mogelijk in de avonduren of het weekend.
Laatst bijgewerkt door Daihyo op 13-10-15 09:14, in het totaal 1 keer bewerkt

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 09:14

Ik werk 40 uur in de week, ben dagelijks heen en terugreis samen +/- 15 minuten onderweg. Doe 2 keer in de week crossfit, 1 keer in de week survivaltraining, 2x per week hardlopen en 1x (soms 2) per week paardrijden. (+/- 7 uur aan het sporten)

Mijn schema is nu als volgt :+
Ma: 8:00-16:30 werk, 19:00 hardlopen
Di: 8:00-16:30 werk, 17:30 Crossfit
Wo: 8:00-16:30 werk, 17:00 hardlopen, 19:00-21:00 muziekrepetitie
Do: 8:00-16:30 werk, 17:30 Crossfit
Vrij: 8:00-16:30 werk, sociaal avondje
Za: 10:00-12:00 Survival, 's middags paardrijden, huis schoonmaken, s'avonds sociaal leven
Zo: 'vrij'

Zoals te zien ga ik vaak direct uit mijn werk sporten, iets later eten en daarna heb ik de avond nog aardig vrij. Ik probeer door de week om max half 11 op bed te liggen. Voordeel is dat veel van mijn vrienden ook dezelfde sporten doen als ik :')

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 09:20

Niet te veel willen, werkt voor mij het beste.
Ik werk 40 uur, revalideer elke maandag ochtend, heb een huishouden, 2 paarden aan huis, 2 honden, man die aandacht wil :)) , tuinwerk om het huis heen en kan zeker niet tegen te laat naar bed gaan.
Ik verdeel de taken, kijk naar de weersverwachtingen en plan daar mijn werkzaamheden op.
Ik heb wel de mazzel dat ik kantoor aan huis heb waardoor ik tussendoor een was kan draaien en ophangen en dat soort kleine klussen. Dat scheelt een hoop voor 's avonds of het weekend.
De zaterdagen zijn bij mij wel overvol, die plan ik goed in zodat ik door de weeks weer minder hoef te doen.
Met vrienden of familie spreken we af rond etenstijd, iedereen moet tenslotte eten en dan is het leuk om dat te combineren op die manier
Laatst bijgewerkt door meggiemeg op 13-10-15 09:22, in het totaal 1 keer bewerkt

Loiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 09:21

Hoe vinden jullie mannen/vrienden het eigenlijk dat jullie elke dag gehaast eten en dan de deur uit gaan? Dat is hier ook wel een issue.

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 09:22

Partner zoeken die ook een paard heeft Loiz, dat scheelt stukken. :D :D

Sannanasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 09:23

Klinkt herkenbaar! Ik heb in overleg met mijn baas afgesproken een half uurtje vroeger te beginnen zodat ik een half uurtje eerder naar huis kan, dat scheelt 15 tot 30 minuten enkele reis ivm files.

Haalt niet megaveel uit, maar scheelt toch een half uurtje. En idd vooruit koken. In het weekend kook ik vaak een grote pan stamppot of lasagne of iets anders wat in bulk kan en goed ingevroren kan worden. Dan vries ik porties in zodat ik andere dagen binnen 5 minuten eten op tafel heb staan.
Huishouden deed ik gewoon niet voor ik samen woonde :+
Nu ben ik pas gaan samenwonen en spreken we gewoon af om in het weekend samen even een uurtje te bikkelen en dan is het weer schoon. Voordeel van een klein huis.
Daarnaast probeer ik nu de winter komt direct uit werk naar stal te gaan en vriendlief te laten koken, zodat ik gewoon kan aanschuiven als ik uit stal kom en we na het eten nog wat tijd samen hebben.
Sporten kom ik niet aan toe, dat moet maar op stal met uitmesten en rijden enzo.
We hebben ons wel voorgenomen om ieder weekend tijd te maken voor in ieder geval even lekker samen een uur wandelen. Goed voor de beweging, de relatie en het hoofd.
Sociaal leven heb ik grotendeels op stal, en mijn niet paarden vrienden weten dat ik gewoon erg druk ben en hebben daar vrede mee. Gelukkig zijn die zelf ook druk met andere dingen en is het ok om 1 keer in de maand met zijn allen af te spreken.

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 09:23

Loiz schreef:
Hoe vinden jullie mannen/vrienden het eigenlijk dat jullie elke dag gehaast eten en dan de deur uit gaan? Dat is hier ook wel een issue.

Dan kan ik beter een issue hebben naar mijn man toe, hij is er nooit, is altijd aan het werk, gaat om 05.30 uur de deur uit en met een beetje mazzel is hij om 20.30 uur weer thuis, op zaterdag is hij weg rond 07.00 uur en weer thuis rond 17.00 uur.
Geeft me veel vrijheid in wat ik wil doen maar dat betekend ook dat al het werk thuis (huishouden, tuin enzovoorts) bij mij terecht komt.

spottedponie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 09:25

Hier ook moeite met plannen helaas dus ik lees even mee...
Een ruim 40 urige werkweek, deeltijdstudie van ruim 35 uur per week, vriend, stiefdochter, huishouden, paard + 3 ponys, probeer nog te sporten, sociaal leven??

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 09:26

Sannanasje schreef:
mijn niet paarden vrienden weten dat ik gewoon erg druk ben en hebben daar vrede mee. Gelukkig zijn die zelf ook druk met andere dingen en is het ok om 1 keer in de maand met zijn allen af te spreken.

Hier hetzelfde, gelukkig vrienden die ook een druk leven hebben en het niet kwalijk wordt genomen als je niet elke week contact hebt! Daarom dus de eetafspraken, eten moeten we allemaal dus dat is 2 vliegen in 1 klap

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 09:28

Persoonlijk vind ik jouw schema nog wel meevallen TS :o

Mijn wekker gaat om 06:00 uur dan ben ik uiterlijk 7:40 op stal om te voeren, op dit moment pootje te baden (heb er 1 met hoefzweer) en poep te scheppen.

Om 17:30 ben ik klaar met werken en weer terug op stal om hetzelfde te doen als 's ochtends en eventueel longeren, clickeren, poetsen etc.

Tussen 20:00 en 20:30 ben ik thuis. Dan moet ik nog eten koken, huishouden doen etc. 23:00 gaat het licht uit. En dit 5 dagen per week :) 's weekends moet ik ook nog 's ochtends en 's avonds voeren en verzorgen maar meestal smokkel ik op zondag en ben er dan pas om 09:00 uur :o

Vriend is om 07:30 weg en met een beetje geluk om 22:30 thuis. Die merkt dus niks van mijn afwezigheid :D

Sannanasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 09:31

mystery1980 schreef:
ik denk dat er al een probleem in je reistijd zit, tussen werk en thuis zie ik al 5 kwartier reistijd, klopt dat? Overigens heb ik hetzelfde probleem. Kom er ook nog niet direct uit.

5.30 wekker, opstaan, douchen en ontbijten
6.30 huishouden (regelmatig nog de afwas van de avond ervoor :o )
7.30 naar het werk
8.30 beginnen
17.15 klaar
18.15 thuis, koken en eten
19.00 deur uit naar paard
19.45 op stal
21.45 naar huis
22.30 thuis
23.00 douchen en kop thee

Dan lig ik dus om 23.00 uur op bed en krijg ik gewoon te weinig slaap met om 5.30 de wekker weer. Dus ik ga om de dag naar mijn paard en slaap de dag daartussen dus bij. Plan in het weekend alleen sociale dingen, het gaat net zo. Maar prettig is anders.

Jij hebt ook nog eens paard EN werk op giga reistijd! Ik zou of mijn paard verhuizen, of zelf verhuizen, of ander werk zoeken, (of allemaal)
Mijn paard staat 5 autominuutjes of 12 fietsminuutjes (zou ik eigenlijk vaker moeten doen dat fietsen, hoef ik meteen niet meer te sporten). Dan is werk ver weg nog te overzien

IrishDraught

Strak plannen!

Ik werk 32 uur, heb een kindje (baby) een vent die chauffeur is en niet van 9 tot 5 werkt een huishouden en 4 paarden.

Ik rij 1 paard rest alleen bij mooi weer af en toe in het bos.

5.30 wekker
6.00 brood gesmeerd, aangekleed en zelf klaar.
6.10 Kleine aangekleed en krijgt dan de fles
6.45 in de auto kleine wegbrengen.
7.15 kleine bij mn ouders en op naar mn werk.
7.45 tot 16.30 werken
17.00 bij kleine
17.30 thuis en koken.
18.00 eten en kleine de fles

19.00 op stal bij m'n paard (3 dagen door de week)

21.00 thuis en douchen

22.00 kleine de fles en dan naar bed.

Ik rij ma-woe-vrij-za-(zon)

Werk van maandag t/m donderdag

GeneralFlynn

Mijn gezin bestaat uit 5 personen.
Ik kook voor iedereen, we eten samen, en na het eten zorg ik ervoor dat de kleinste in bad kan een dat haar pyama enz al klaar ligt.
Dan ga ik pas hardlopen.
Denk niet dat het me in dank word afgenomen als ik meteen na het eten weer zou vertrekken.

Ik heb geen tijd/fut meer voor mijn paard.
Ben er ook nooit.
Heb sinds kort een verzorgster en dat bevalt prima!

Maar zelfs nu ik niet naar het paard ga kom ik vaak tijd te kort.
Mijn jongste kind is (bijna) 5.
In totaal heb ik 3 kinderen, en dat neemt samen met het huishouden en alle naschoolse verplichtingen gewoon een hele hoop tijd in beslag.

Als ik alleen zou zijn zou ik denk ik elke dag meteen na het werk gaan paardrijden.
Koken zou hooguit 10 minuten kosten (dan dus geen aardappels groente en vlees meer voor mij, maar tostie,pizza of soep)
Geen uren boodschappen meer hoeven doen,niet meer naar zwembaden,vriendinnetjes van school,niet meer na het eten het hele badritueel en naar bed brengen gedoe,gewoon tijd over!

Klinkt verleidelijk. :')