Omdat er meer topics zijn nu karakter perfect uiterlijk niet

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

karuna
Drukke kabouter

Omdat er meer topics zijn nu karakter perfect uiterlijk niet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-15 09:23

Omdat er meer topics lopen nu vroeg ik me net iets af. Wat als het karakter van iemand perfect is (zal nooit gebeuren maar stel dat) maar er iets in het uiterlijk is waar je op afknapt. Dan bedoel ik niet onhygienische toestanden of onverzorgdheid of een geur die je niet aanstaat maar echt een fysiek aspect.

Ikzelf heb echt helemaal niks met hoogblond en blauwe ogen of lang haar. Of een extreem oversized of juist graatmager type. Ik hecht normaal geen waarde aan uiterlijk maar vroeg me dus af wat ik zou doen, zou ik de toch wel oppervlakkige keuzes opzij kunnen zetten voor een perfect karakter. En vreemd genoeg ik zou het van mezelf niet eens weten of ik het kan. Best erg eigenlijk.

Bij bijvoorbeeld catfish kom je dat best vaak tegen, nu is daar ook gelogen dus dat maakt de situatie wat anders. Maar ook daar heeft iemand soms een jarenlange heel,goede band aan telefoon of mail. Dan is de persoon niet zo knap als je dachten en hupla de gevoelens zijn weg.

Rebel_Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-15 11:31

Guilty :o
Jaren geleden bevriend geraakt met iemand via internet. Qua karakter helemaal perfect. We praatten úúúren over eigenlijk alles, haalden nachten door, veel gelachen. En toen eens afgesproken. En dat viel van mijn kant behoorlijk tegen toen -O- Hij was nogal aan de dikke kant en had overal haar :wow: Verder echt een geweldige vent, dus ik heb 'm gefriendzoned :o Hij was wel helemaal hoteldebotel van mij, dus dat was in het begin best awkward. Maar toch contact gehouden, veel gepraat en nog een paar keer als vrienden wat afgesproken.
Ondertussen was hij met z'n broertje aan het trainen gegaan, gezond eten, etc. En toen, een jaar na die eerste afspraak, nog eens afgesproken. En wauw *\%/* WAT een lekker ding! Maar ik was te bang dat te zeggen, omdat ik 'm al eens had afgewezen. Een meisje van zijn klas was ook helemaal gek van hem (wie niet :~ ),ik was stikjaloers. Ik heb al m'n flirtskills ingezet en binnen een week kwam hij nog eens langs. En toen hebben we gekust :o Ik was nog altijd zijn eerste keuze, hihi.
Inmiddels zijn we 2 jaar een koppel. Ik ben vorig jaar naar België verhuisd en nu wonen we fijn samen met huisje boompje beestjes :D Overigens was zijn gezonde gedrag snel over toen we wat kregen :)) De kilo's zitten er weer aan, de haren zijn altijd gebleven, maar hij is de beste vriend die ik ooit heb gehad en wil hebben <3

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-15 11:41

Niemand is perfect natuurlijk, ik zelf ben ook verre van perfect. Nu kan iemand wel perfect aan je 'wishlist' voldoen, maar dat is ook zeer zeldzaam. Voor mij persoonlijk is het belangrijk dat iemand 'iets heeft', je moet er wel op vallen natuurlijk. Maar perfect hoeft zeker niet, al merk ik dat alle 'imperfecties' bij mij wegvallen als ik iemand echt leuk vind. Dan maken die flapoortjes of de andere haarkleur echt niks meer uit hoor ;-) Maar ik zou bijvoorbeeld niet vallen op iemand die 20cm korter is dan ik ben. Dat vind ik gewoonweg niet aantrekkelijk, dan word ik niet verliefd en vallen dus de imperfecties ook niet weg.

De oppervlakkige keuzes zou ik niet allemaal opzij kunnen zetten dus. Heb onlangs nog ervaren dat dat me niet ging lukken, hoe stom (maar tegelijk ook logisch) ik het eigenlijk ook vind. Een goede band met iemand hebben kan, dan ben/word je vrienden oid. Voor een relatie moet er toch ook fysieke aantrekkingskracht zijn. En dan hoeft het dus niet perfect in de zin van het woord, in mijn geval.

@Rebel_Jits, wat een leuk verhaal zeg, tof dat het toch goedgekomen is :D

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-15 11:43

Is fysieke aantrekkingskracht niet onderdeel van datgene wat onderscheid maakt tussen vriendschap & relatiemateriaal? Ik zou, denk ik, geen relatie kunnen hebben met iemand waar ik me niet tot aangetrokken voel.
Laatst bijgewerkt door Doubtless op 02-10-15 11:45, in het totaal 1 keer bewerkt

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-15 11:44

Doubtless schreef:
Is fysieke aantrekkingskracht niet precies datgene wat onderscheid maakt tussen vriendschap & relatiemateriaal? Ik zou, denk ik, geen relatie kunnen hebben met iemand waar ik me niet tot aangetrokken voel.

Dat denk ik dus ook. Je verwoord precies wat ik bedoel :)

DearLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-15 11:46

Mijn moeder die zij vroeger altijd dat ze nooit een man/vriend wou die blond haar had, blauwe ogen, tatoeages, jarig op een feestdag. Rara wat ze nu heeft een compleet pakket met wat ze absoluut niet wou :j

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-15 11:50

Ik zeg altijd: "je valt op het uiterlijk en op het innerlijk word je verliefd". Dit is niet bij iedereen zo, maar vaak bij mij werkt het wel zo. Heb zelf een relatie gehad met iemand waarvan ik in het begin al twijfelde is hij het wel? Maar qua karakter paste het perfect.. Na 3 jaar is dat dus over gegaan(niet alleen daardoor, maar door meerdere dingen)

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-15 11:52

Dearlove: maar komt dat omdat ze gewoon niet goed wist wat haar type is (waar ze op kan vallen) of voelt ze zoch fysiek helemaal niet aangetrokken tot haar man?

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-15 11:53

Ik moet er wel fysiek op vallen: ik ben niet blind :) Je bent meer dan vrienden immers, wil er wel op z'n minst nog opgewonden van raken :=

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-15 12:00

Ik heb 4 jaar lang een relatie gehad met iemand die ik niet aantrekkelijk vond, hij was verder perfect. M'n huidige vriend vind ik wel aantrekkelijk en het maakt het wel een stuk leuker maar ik zou er dus niet iemand om laten lopen. (M'n ex was niet lelijk, maar games waren gewoon belangrijker dan uiterlijke verzorging := )
Laatst bijgewerkt door Selina op 02-10-15 12:13, in het totaal 1 keer bewerkt

Kana

Re: Omdat er meer topics zijn nu karakter perfect uiterlijk niet

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-15 12:07

Als iemand onaantrekkelijk is dan heb ik absoluut geen interesse. Hoe leuk zijn karakter ook is.
Sterker nog, ik wil dat ik mijn partner knap vind.

ikkedus

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-15 12:10

Ik heb een relatie met iemand, waar ik heel veel van hou. En dit is eigenlijk puur gebaseerd op innerlijk en niet op uiterlijk. De eerste keer dat ik haar zag dacht ik echt: WTF! Niks van mijn droomvrouw herkenbaar in haar uiterlijk, maar dan ga je praten en ineens springt me daar een vonk over!!
Ik ben ook echt geen topper qua uiterlijk, dus vind dat ik dat ook niet mag "eisen". Inmiddels zou ik niks aan haar willen veranderen. En zij niet aan mij. Als de klik er is komt naar mijn mening de rest vanzelf. Het zat bij mij in de ogen. Als je te veel blijft vallen over fysieke kenmerken, dan is Nasr mijn mening die relatieklik er ook nooit geweest.

Arashah

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-15 12:18

Haha TS, dan vind je mij verschrikkelijk! ;-)

Ik had altijd gezegd, als een jongen geen intresse in dieren heeft en er eigenlijk helemaal niks van moet hebben, dan laat ik zo,n jongen staan.

En raad maar waar ik mee samen woon?

Natuurlijk moet een jongen knap zijn maar bekijkhet zo; als je helemaal weg bent van iemand dan speelt het toch geen rol dat hij er niet zo tof uitziet?
Het karakter moet passen, uiterlijk is eigenlijk bijzaak..

En wat ik zo leuk vind aan mijn vriend, hij heeft prachtige eerlijke ogen en flaporen (zeg ik dat goed?)

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-15 12:24

Als ik mij echt niet fysiek aangetrokken voel tot iemand, maar t is een tof persoon dan is het voor mij wel prima vriendschap materiaal.

(Gaat bij mij niet om knap of perfect, maar aantrekkelijkheid. )

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-15 12:36

Nou dan wordt het hem gewoon niet natuurlijk. Lijkt me wel dat je iemand aantrekkelijk moet vinden en dat zit hem niet in mooi of niet mooi of heel knap of niet knap. Beauty is in the eye of the beholder...
Maar IK moet een man aantrekkelijk vinden. Zoals een vriendin van mij altijd zegt: Je moet het er wel op kunnen doen. Oftewel er moet wel aantrekkingskracht zijn.
Ik heb een goede vriend, al jaren, maar meer is het niet. Ik ben er niet verliefd op en dat gaat ook niet gebeuren. Hij is lief, grappig, zorgzaam, heeft humor, maar ik ben niet verliefd. En dus gaat hem niet worden voor een relatie.

Snippergroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-15 12:45

Naar mijn mening maakt het stukje 'fysiek aantrekkelijk' het verschil tussen vrienden en relatiemateriaal. Dit betekent voor mij niet dat iemand echt knap moet zijn, maar vaak is een bepaalde uitstraling al genoeg om wowwww te denken :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-15 12:51

Niemand is perfect, zowel van binnen als van buiten niet. De vraag die je jezelf moet stellen is of je het kan accepteren van de ander.

Mijn vriend heeft lichamelijk ook wel een afknap-punt (acne-rug) maar ik vind dat niet erg, hij kan er niks aan doen en hij wordt er niet minder van. Ik vind het wel lastig en sneu voor hem omdat hij er mega-onzeker door is (hij gaat nooit met onze dochter zwemmen, en ook in de zomer gaat enkel in onze eigen tuin zn shirt uit), maar ik zou er nooit iemand om laten lopen. Ik kan me ook wel voorstellen dat er mensen zijn die het wel een te grote afknapper vinden..
Maar met een knap uiterlijk alleen kan je niet samenwonen/ leven, daarvoor is het innerlijk 100 keer belangrijker!

Sandyislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-15 15:18

Nou ik moet iemand wel aantrekkelijk vinden anders word het hem niet.. Ik val over het algemeen op lange, brede mannen..

Mijn vriend vind ik echt perfect haha. Als je naar mijn vriend kijkt en naar mijn ex en naar mijn oude scharrels is het ook echt bepaald type qua uiterlijk waar ik op val.

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-15 15:24

Of ik iemand lichamelijk aantrekkelijk vind weet ik meteen. Pas als ik iemand leer kennen ga ik pas weten of de persoon in kwestie qua karakter aan mijn wensen voldoet.
Kortom: een man is altijd voor mij lichamelijk aantrekkelijk. Anderd word het niets. Of het blijft gewoon een vriend/kennis met wie ik het bed niet zal delen.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-15 15:26

Veel meningen dus. Grappig om te lezen eigenlijk. Ik ben zeker niet perfect, ben zelfs gehandicapt en zou daarom alleen al geen enkele mening mogen hebben. Maar toch denk ik er over na, wie niet eigenlijk. Wat zou je nog opzij kunnen zetten en waar kun je echt niet omheen.

In het geval van extreem blond maar verder perfect denk ik dat nog zou kunnen. Lang haar zijn tondeuses voor uitgevonden }:) maar extreem veel te dik of echt graatje mager. Geen idee of ik dat opzij zou kunnen zetten.

Zoals gezegd het is maar een fysiek, karakter is toch veel belangrijker dan het fysieke voor mijn gevoel. Vandaar dat ik van mezelf verbaasd ben als ik erover nadenk dat er toch dingen zijn waar ik niet overheen zou kunnen stappen. :o best genant om over je zelf te merken eigenlijk,

Blue_Eyes
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2025

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-15 15:27

Alles kan komen. Mijn man en ik waren eerst ook gewoon vrienden en hoewel ik hem niet lelijk vond, was er ook niets meer dan dat. Ik viel op lang en donker en hij is blond en ongeveer 2cm langer dan ik :') Maar uiteindelijk is dat toch helemaal goed gekomen, kan ik je vertellen :D

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-15 15:30

karuna schreef:
Ik ben zeker niet perfect, ben zelfs gehandicapt en zou daarom alleen al geen enkele mening mogen hebben.

Wat is dit nou voor onzin? Je bent toch nog meer dan gehandicapt ;) in iemand aantrekkelijk vinden gaat het om de dingen die je wel hebt: sprankelende ogen, een mooie glimlach, kuiltjes in je wangen, sproetjes, een mooie bouw, etc... De dingen die je niet hebt (neem aan dat er door je handicap iets wegvalt) tellen niet voor iedereen mee!

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-15 15:35

Geen idee ik ben niet op zoek of zo. Moet er voorlopig ook niet aan denken. Zo alleen went best inmiddels en ben wel even klaar met relaties. :+

Maar geen idee, als ik bv obees zie of het engelse programma waarn ze extreem dikke en extreem dunne mensen koppelen aan elkaar of zo. Daar zit voor mij dus geen greintje aantrekkelijkheid in. En al zou iemands karakter perfect zijn. En dat vind ik eigenlijk best kortzichtig van mezelf.

En ja ik ben meer dan een handicap alleen is dat wel hoe veel mensen denken tot mijn grote verbazing. Ben daarnaast model ahum trol. :') kort en breed. Door helaas te weinig kunnen sporten en dwarse darmen is mijn middengedeelte niet meer het vormpje dat het ooit had. Maar wat me wel opvalt, los hiervan dat het lijkt als je vrijgezel bent het ergens geschreven staat waar ik het niet zie staan. Krijg de neiging bordje om te doen. Niet beschiktbaar. :') maar dat zijn vooral mannen met een maatje of heel veel te veel. :+

maximuss

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-15 15:39

Ik val op een bepaald karakter en ik heb al gemerkt dat daar op de een of andere manier een bepaalde fysiek bijhoort... Zeg maar een ingesteldheid en way of life die een bepaalde fysiek voortbrengt... En ik heb graag mannen die fysiek sterker zijn dan mezelf en aangezien ik nogal sterk en breed gespierd ben voor een vrouw valt er al een hele hoop af... :o

Esmee_RS

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-15 15:41

Doubtless schreef:
Is fysieke aantrekkingskracht niet onderdeel van datgene wat onderscheid maakt tussen vriendschap & relatiemateriaal? Ik zou, denk ik, geen relatie kunnen hebben met iemand waar ik me niet tot aangetrokken voel.

Mee eens :j