Struinen door 2e-handswinkels...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

CoonArt

Struinen door 2e-handswinkels...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-15 07:49

Wie doet dat ook? Ik ga vaak van de ene winkel naar de andere, ook koop ik daar tegenwoordig mijn broeken en zo. Alles wordt ineens zo goedkoop voor je portemonnee als je daar kleding koopt en dergelijke...

Altijd wel wat te vinden in zulke zaken, en het is nieteens zo verkeerd....

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Re: Struinen door 2e-handswinkels...

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-15 07:52

Eergisteren liep ik toevallig 2 kringloopwinkels in. Helaas hebben ze hier voornamelijk kapotte en/of vieze spullen liggen waardoor ik weer snel buiten sta.
Wel hoor ik van bekenden dat zij het getroffen hebben met de kringloopwinkels bij hen in de buurt.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-15 08:01

Het zou verboden moeten worden :j :j :D
De ene kringloop hier in de buurt is niet zo zinvol; twee anderen daarintegen kun je helemaal los gaan :j vind ik dan. Ik haal er niet alles en doordat ik lengtemaat nodig heb, hangt er zelden zinvolle kleding tussen, maar voor de rest........

Vicky_Belle

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-15 08:17

hier nog een échte kringwinkel-afloper! ondertussen doe ik dat nu al een paar jaar en kom ik nauwelijks nog een gewone winkel binnen. Je hebt zoveel meer voor zoveel minder. Ik loop met een zak kledij buiten voor 15 euro ...
daarbij heb ik geluk dat ik een hele makkelijke standaard maat heb.
Mijn vriendin die heel moeilijk is van maat gaat ook soms mee, die komt dat soms zonder iets thuis of met maar één stuk. Dus ik snap dat mensen met een grotere maat of andere bouw het veel moeilijker vinden.
Mijn vriendin bv is maat 44, heeft lange magere benen maar wel best een grote buste

Je zou denken dat ik er schoffel bijloop, helemaal niet hoor :D
Ik draag nu steeds merkkledij dat ik vroeger niet kon betalen!

Je moet wel een beetje weten hoe en wat en het kost ook meer tijd dan een gewone winkel.
Ik geef je even mijn tips hoe ik het doe ;-)

- ga niet naar een kringwinkel in een grote stad! die zijn meestal leeggeplunderd door hipsters en ze zijn ook veel duurder! ga naar een kringwinkel in een klein dorp. Daar hangen de mooie (hippe) dingen vaker in de rekken want die worden meer bezocht door oudere huisvrouwen ;-)
- koop enkel goede merken, die passen vaak beter (want het stuk is al gewassen en goedkope kledij vervormd na wassen).
dus eerst kijken naar het merk en dan naar de maat, dan naar de staat van het stuk.
- ga niet naar één bepaald stuk op zoek dus niet denken van "ik heb een zwart rokje nodig" want dan heb je gegarandeerd pech. Je moet écht alle stukken snel even afgaan.
- in de hoofdwinkel (de winkel alle kledij verdeeld naar alle andere winkels) vind ik ook mooiere dingen dan in de kleinere winkels.

tot in de kringwinkel *\o/*

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-15 09:39

Bij ons hangt er echt alleen prut wat dan ook nog muf ruikt.

Maar ik ben wel eens naar een 2de hands kleding winkel geweest.
Daar hing alleen merk kleding wat echt nog heel goed was.
wel iets duurder dan de kringloop, maar zoveel beter.

Cinnepin

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-15 12:11

2e hands kleren koop ik niet. ( ik krijg nog wel eens wat en dat trek ik dan naar de paarden aan ofzo ) Liever ga ik dan naar b.v de primark. Ook goedkoop maar wel nieuw.

Sunrise19

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-15 12:19

Kleding koop ik er niet.. Heb wel heel veel van Riviera Maison gekocht *D Verder koop ik er weleens meubels die ik dan opknap en door verkoop.

Mijn lounge tuinset komt er ook vandaan. Heb er 50 euro voor betaald :')

Zonnebloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-15 12:23

Ik heb het niet zo breed dus ik koop veel kleding daar. Maar hier is alles netjes gewassen en heel. Vind ht een uitkomst

Cinnepin

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-15 12:25

Maar wat vinden de mensen die weinig te besteden hebben dan van b.v de goedkope kleding winkels waar kleding wel nieuw te verkrijgen is? Hema, Primark, sommige outlet stores etc?

Kijk een 2e hands meubel wat er goed uitziet kan in enorme kosten schelen, zeker als je net je 1e huisje b.v inricht.

san4nie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-15 12:28

Een hema bijvoorbeeld is nog altijd duurder dan de kringloop hier. Vaak hangt er ook veel troep hier, maar heb er eens een nieuw jasje van de h&m gekocht voor een paar euro. Even wassen en klaar.
Ik ga binnenkort uit huis, en heb ook hele leuke glazen enzo bij de kringloop gehaald. Als het schoon is, of schoon te maken is, heb ik er totaal geen problemen mee. Vind het altijd leuk even rond te kijken. Ook voor boeken en spelletjes, daar geef je nieuw ook een fortuin aan uit.

Cinnepin

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-15 12:30

Oh hier bij de kringloop betaal je 5 tot 10 euro voor een kledingstuk, bij de hema heb je ook shirt of vestjes voor diezelfde prijs :)

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-15 12:36

Ik heb er vorig jaar een hele mooie zwarte wollen mantel gekocht maar in principe koop ik er geen kleding. In Alkmaar heb je er een paar in één grote straat en ik kom er regelmatig maar alleen voor boeken en die gave ouderwetse bruine lerarentassen. Qua kleding houd ik toch van de wat duurdere kwaliteit en die vind je er niet want die jurkjes blijven jaren mooi en tijdloos.

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-15 12:38

Vorig jaar ben ik losgegaan in een 2e hands kledingwinkel in Berlijn.
Bijna nieuwe rete dure spijkerbroeken voor 5 euro per stuk.
Heb een hele stapel meegenomen :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-15 12:43

Ik koop alles wat ik kan 2e hands, en struin idd veel bij de kringloop en 2e hands winkels hier en daar.
Heb 2 weken terug nog een grote boodschappentas vol met kleding voor mijn dochter voor het najaar/de winter gehaald en ook wat dikke truien voor mezelf gevonden waar ik heel blij mee ben. Thuis nog een extra keer wassen en klaar voor gebruik.

Ik heb ooit eerder (door gebrek aan budget en toen was ik nog niet zo milieuvriendelijk als dat ik nu ben) alles bij de primark gekocht voor 1 seizoen voor madam, was €80 euro kwijt...

Nu heb ik alles voor 1 seizoen 2e hands gekocht, ik was €35,- kwijt... en ben ook nog eens milieuvriendelijk geweest... Nou... daar wordt ik persoonlijk veel gelukkiger van *\o/*
En mijn dochter... super blij met al haar 'nieuwe' kleertjes _/-\o_

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-15 12:47

Als ik nieuwe meubels wil of 'nieuwe' schoenen voor op stal. Dan kijk ik ook altijd eerst op mp.
Ook voor tablets laptops dvd spelers, alles eigenlijk.
Vind ik niks, dan koop ik nieuw, maar het grote deel in m'n huis is 2e hands.
Laatst bijgewerkt door ClaudiaHS op 02-10-15 12:47, in het totaal 1 keer bewerkt

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-15 12:47

HorseyDude schreef:
Wie doet dat ook? Ik ga vaak van de ene winkel naar de andere, ook koop ik daar tegenwoordig mijn broeken en zo. Alles wordt ineens zo goedkoop voor je portemonnee als je daar kleding koopt en dergelijke...

Ik vind het ook altijd wel leuk om even rond te neuzen. Bloedlink, want voor ik het weet heb ik iets leuks gezien dat ik wil hebben. :P Zo heb ik al eens een leuke spijkerrok en een hip katoenen vest, zo'n grofgebreid geval, gescoord, maar ook allerlei andere zaken.

Ook breng ik mijn oude spullen daar graag heen, omdat ik in de buurt van zo'n zaak woon. Erg handig, vooral omdat we geen zolder hebben en we dus al snel te veel zooi krijgen.

Durante

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-15 12:56

Zo af en toe loop ik wat kringloopwinkels binnen; doe dan een route langs/door de stad heen, dan doe ik zo 3 winkels achterelkaar aan waar ik even lekker doorheen slenter.Kleding koop ik er nooit,maar wel bijvoorbeeld vaarzen, bloempotten, dingetjes voor in de tuin, en soms een boek.

Durante

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-15 12:57

Zoolgangster schreef:
HorseyDude schreef:

Ik vind het ook altijd wel leuk om even rond te neuzen. Bloedlink, want voor ik het weet heb ik iets leuks gezien dat ik wil hebben. :P Zo heb ik al eens een leuke spijkerrok en een hip katoenen vest, zo'n grofgebreid geval, gescoord, maar ook allerlei andere zaken.

Ook breng ik mijn oude spullen daar graag heen, omdat ik in de buurt van zo'n zaak woon. Erg handig, vooral omdat we geen zolder hebben en we dus al snel te veel zooi krijgen.

Ik breng ook wel eens dingen daarheen, erg handig en een ander is er weer blij mee :j

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-15 13:06

Yes. Hier in dtc zit appel.en.ei. ik heb daar Miumiu laarzen gescoord die nieuw 250 euro kostte. Ik betaalde 21. Mijn leren colbertje van superstar kost nieuw 230. Ik betaalde 23 ^^ het enige wat ik daar ook koop zijn colbertjes en de iets dikkere jurken

Vicky_Belle

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-15 13:08

Ik shop nooit never in de Primart of andere supergoedkope winkels. Na 3 keer wassen zijn de kledij vormloos en zie ja al pluisjes! Weggooien dan maar want 2dehands verkoopt dat ook niet meer.

Primart is dan wel goedkoop maar heel slecht voor de economie en de ecologie, dat vind ik persoonlijk niet kunnen. 2de hands is economisch en ecologisch TOP!

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-15 13:28

Durante schreef:
Zo af en toe loop ik wat kringloopwinkels binnen; doe dan een route langs/door de stad heen, dan doe ik zo 3 winkels achterelkaar aan waar ik even lekker doorheen slenter.Kleding koop ik er nooit,maar wel bijvoorbeeld vaarzen, bloempotten, dingetjes voor in de tuin, en soms een boek.
ik wist niet dat ze in de 2ehands ook jonge koeien verkochten? Of bedoel je vazen? :') Een Vaars is een jonge koe ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-15 13:32

Vicky_Belle schreef:
Ik shop nooit never in de Primart of andere supergoedkope winkels. Na 3 keer wassen zijn de kledij vormloos en zie ja al pluisjes! Weggooien dan maar want 2dehands verkoopt dat ook niet meer.

Primart is dan wel goedkoop maar heel slecht voor de economie en de ecologie, dat vind ik persoonlijk niet kunnen. 2de hands is economisch en ecologisch TOP!

Nouja dat dus! Amen _/-\o_

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-15 13:36

Wat is het verschil tussen nieuwe kleding en 2dehands kleding wat er nog zeer goed uit ziet?

Kleding in winkels worden ook vaak meerdere keren gepast. En je wilt soms niet weten wat voor rare ziektes/bacteriën/schimmels sommige mensen bij zich dragen O:)

Kennis van mij heeft een zeer leuk 2dehandswinkeltje. Hangt alleen kleren in de rekken die er nog zeer goed uit zien. En er liggen ook geen kapotte spulletjes. Alles word eerst goed gecontroleerd.

En alle opbrengst (- de huur) gaat naar een goed doel.

Time2TriJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-15 08:49

Ooohhh second hand ..I love it <3 ..

De spanning wat leuks te vinden ...
Ik heb 2 favo winkels hier bij mij in de buurt ... :j

De ene winkel verkoopt meubels etc ...daar heb ik al zoveel leuke dingen gescoord .
Idd leuke kastjes opschuren , nieuw lakken ...etc , etc ...
En daar is het echt schoon , hun maken zelfs het glaswerk schoon wat daar staat .

De andere winkel verkoopt second hand designer kleding ...
Niks muffig,s , maar goede schone kleding .
Heb daar al veel aparte (designer) kledingstukken gevonden , zelfs afgelopen zaterdag nog .
Was niet gepland ...maar dan loop je gewoon tegen zoiets aan .
Zo heb ik nadat ik 37 kg ben afgevallen ook veel van mijn te grote kleding verkocht :D

Winkels als Primark is voor mij echt een no -go , 1 keer geweest ..nooit meer .

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-15 09:00

Jup, Primark sucks echt als een lollypop! Ben misschien van plan om al die MODERNE meubels eruit te doen en gewoon ALLES 2e hands voor in de plaats te doen. Maarja, eerst het financiele gedoe overleggen hier. Zwarte kastje wat ik al heb is al 2e hands dus da's een mooi begin! :D