Stoptober 2015 wie doet er mee?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

jepsica

Stoptober 2015 wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-15 13:24

Wie doet ermee met stoptober?
Het lijkt me leuk dat iedereen van Bokt die mee doet hier mee kan kletsen zodat jullie elkaar kunnen steunen en tips kunnen geven.

Waarom wil je stoppen en wat gaat je helpen?

Afbeelding

Ik zal even beginnen.

Vorig jaar heb ik mee gedaan aan Stoptober maar heb het toen helaas niet volgehouden.
Ik heb 13 jaar gerookt en ben nu sinds 01 juni 2015 gestopt met roken.
Het gaat me goed af. Vooral door het boek van Allen Carr.
Ook heb ik een stok achter de deur en dat is een nieuw zadel. Nadat mijn vorige zadelmaker een ravage van mijn hulsebos zadel had gemaakt moet er een nieuw zadel voor mijn paard komen.
Ik wil graag een Custom zadel. Dit kost genoeg dus tijd om geld te besparen.

Yaka

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-15 13:27

I'm in, heb me al ingeschreven :D . Mijn bedoeling was om 01-10-2015 te stoppen maar vanochtend waren mijn sigaretten op en vond het zonde om nog een nieuw pakje te kopen. Heb vanochtend om 08:15 dus mijn (hopelijk voor altijd) laatste sigaret gehad.
Ben vandaag gewoon aan het werk, maar voel me ontzettend onrustig. :')

Ik wil stoppen i.v.m. gezondheid, het is gewoon ontzettend slecht voor je. Mijn opa is vorig jaar plotseling overleden aan longkanker, en ik rook gewoon door. Vindt het ergens een beetje respectloos :o
Daarnaast hebben we net een huis gekocht en kunnen we het geld ook wel beter gebruiken, je bent toch gauw zo'n €80 tot €100 p/m kwijt aan sigaretten.
Ik heb wel eens eerdere pogingen gedaan maar nooit langer volgehouden dan een paar dagen.

jepsica

Re: Stoptober 2015 wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-15 13:38

Succes Jumpie. Goed zeg dat je vandaag al bent gestopt.
80 tot 100 euro valt me nog mee. Ik rookte 200 euro per maand weg.

Wat erg van je opa zeg. Gecondoleerd nog.
Een huis gekocht. Dan kan je je geld zeker beter gebruiken.

Heb je momenten waar je tegen op ziet omdat je denkt dat het stoppen dan heel erg moeilijk is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-15 13:39

Wij hebben er stoptember van gemaakt. Inmiddels 28,5 dag niet meer gerookt en aangezien het schijnt dat als je langer dan 28 dagen gestopt bent, de kans dat je weer begint erg klein is zijn wij blij *\o/*

We zijn samen cold turkey gestopt en het is af en toe best lastig maar tot nu toe valt het mee!

jepsica

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-15 13:53

Lente wat super knap zeg. Lente stap niet in deze valkuil. Ik dacht vaak na 28 dagen kan het niet meer mis gaan. Maar helaas dat was voor mij juist de reden dat ik toch weer in de valkuil stapte.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-15 14:05

Haha nou het is gewoon een kwestie van niet meer doen natuurlijk. Dat hebben we nog altijd zelf in de hand :)

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-15 14:10

Ik ben ruim een jaar geleden gestopt met roken. Ik wilde aan stoptober meedoen maar vond het gek dat ik dan nog twee weken ging wachten met niet roken dus toen ben ik maar meteen gestopt. Een paar moeilijke momenten gehad maar eigenlijk ging het super makkelijk. Ik heb ook niet meer het idee dat ik ooit weer zal gaan roken. Heel, heeel af en toe heb ik wel zin in een sigaret maar dat is meer het sentiment naar de herinneringen, gezelligheid in de kroeg met bier en sigaretten. :D

Nu ik niet meer rook realiseer ik me pas hoe ontzettend rokers naar rook ruiken. Dat realiseerde ik me écht niet en daar schaam ik me achteraf zelfs voor, ik vind dat nu echt niet lekker ruiken. :oo Sigarettenrook zelf vind ik soms nog wel heel lekker ruiken. :+

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-15 14:13

Yes, ik ga ook stoppen. Wel pas de 2e, want de 1e een etentje met allemaal rokers. Doel: volgend jaar samenwonen en hard aan het sparen.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-15 14:15

Ik ga ook meedoen, hoewel wij ook al een goede 1,5 maand bezig zijn met stoppen en op zich gaat dat heel aardig, tot er dan weer een feestje is ofzo.
Vorige week ook een hele week niet gerookt, tot we het zaterdagavond met de hele buurt gezellig hadden. Maar sindsdien nog niet weer gerookt (dus 2,5 dag).

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-15 14:17

Ik ben in april gestopt en heb de app "quitnow" geinstalleerd. Ik rookte zo'n 15 sigaretten per dag en dit is het resultaat tot nu toe:
Afbeelding

Misschien fijn voor anderen om te zien dat het geld besparen erg vlot gaat :)

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-15 14:20

Kun je op die app invullen hoeveel je rookte dan? Dat hij dat omrekent?

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-15 14:20

Ja. :D Ik heb m ook gebruikt, maakt het begin makkelijker. :j

Yaka

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-15 14:32

@jepsica, bedankt. €200,- per maand is inderdaad een stuk meer! Hoelang deed je dan met een pakje sigaretten?

De momenten waar ik tegen op zie zijn de feestjes, het gezellig op stap gaan met in de ene hand een biertje en in andere een sigaret. Daar genoot ik altijd echt van.
En de vaste rookmomenten heb ik het nu al moeilijk mee, elke ochtend rookte ik op mijn werk één rond kwart over tien, dan om half één, en om kwart over drie. En om dan nog maar niet te spreken van de sigaret om 17:00 in de auto naar huis. Wat zal ik die missen!
Maar daar tegenover lijkt het me heerlijk om niet druk te maken over het feit of ik nog wel genoeg sigaretten voor de avond heb of ik ze niet ben vergeten naar mijn werk en of ik wel een vuuraansteker heb. Het lijkt me ook heerlijk om weer echt te genieten van het eten en het niet zo snel mogelijk opeet omdat een sigaret daarna zo lekker smaakt. Het beheerst gewoon je hele leven en het lijkt me heerlijk om daarvan af te zijn, echter is er dan nog wel een lange weg te gaan!

jepsica

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-15 14:58

Jumpie wat een goede redenen om te stoppen zeg. Ik heb het stoppen nooit zo bekeken maar je hebt helemaal gelijk. Ik ga nu gerust weg van huis zonder dat ik denk oliebol heb ik me sigaretten wel mee.

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-15 15:06

anneliesdj schreef:
Kun je op die app invullen hoeveel je rookte dan? Dat hij dat omrekent?

Jep! Je vult in hoeveel een pakje kost en hoeveel daar in zit en hoeveel sigaretten je per dag rookte

jepsica

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-15 16:45

Jumpie ik deed 1 dag met een pakje sigaretten a 6 euro. Daarnaast had ik door het roken veel vaker me astma medicijnen nodig wat me ook 1 euro per dag koste.

Ceetje_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-15 16:52

Sterkte en succes 'stoppers'!!! ik ben lang geleden cold turkey gestopt (Allen Carr was wel mijn vriend) en het is de beste beslissing van mijn leven geweest. De eerste week was hel voor mij, echt tandhakkend door het huis gelopen... En nu heb ik nog regelmatig even de gedachte: hè, ik heb zin om te roken. Dat blijft vreemd. Ik durf er ook absoluut geen eentje meer op te steken, want ik heb er meer in mijn leven gerookt die ik vies vond :D

jepsica

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-15 22:22

Afbeelding

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-15 22:31

Knap hoor stoppen met roken.
Lijkt mij moeilijk.

Zelf heb ik nooit gerookt.
Mijn man is 7 jaar geleden van de ene op de andere dag gestopt met roken.
Hij heeft 25 jaar gerookt. Boek van Carr heeft hem wel geholpen.

De eerste 3 weken dat hij gestopt was vond ik hem vreselijk irritant en chagrijnig.

jepsica

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-15 10:49

Luuntje. Wat goed dat jij nooit gerookt hebt.

Erg knap van je man dat hij al zolang is gestopt. Het boet heeft mij ook echt enorm geholpen.
Die 3 weken waren vast niet zo leuk voor jou. Maar je hoefde niet meer met een asbak te zoenen :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-15 18:29

Wauw Jepsica dat die je goed!
Mijn vriendin haalde vandaag de auto op bij de garage en bij het inleveren van de leenauto vond ze in het handschoenenkastje een pakje met precies 2 sigaretten en een aansteker. Alsof het een teken was :oo

Maar ze heeft hem laten liggen met de mededeling "ik ben veel te trots op wat we bereikt hebben!"

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-15 19:34

Oh, ik wist niet dat er een 2015-topic was! Zat ik in het 2014-topic te reageren :').
Na het finaal mislukken van de poging van vorig jaar, gaan we er dit jaar keihard tegenaan. Zit steeds vaker te miepen dat ik buiten moet staan en ben gewoon de walm om me heen zat. Mooi dat het bijna oktober was toen ik de beslissing maakte om te stoppen, want een datum heb ik echt nodig. Nu ineens stoppen mislukt toch.

Maar dit jaar fris en fruitig er tegenaan. En we gaan het niet proberen, we gaan het gewoon doen!!
Wel ga ik morgen even wat nicotinekauwgummetjes halen. Ondanks dat ik er in het vliegtuig altijd kostmisselijk van word, helpt dat wel de scherpe randjes eraf halen en cold turkey gaat me niet lukken, dat heb ik vorig jaar wel gemerkt.

Mijn doel: Rondreis Canada & Alaska voor 2017. (stiekem liever 2016, maar heb al beloofd dat ik naar Zuid Afrika ga en belofte maakt schuld :P. Nu heb ik daar familie wonen dus het kost me alleen een vliegticket dus geen spaardoel) Rook een breed pakje pallmall click op een dag weg a € 7 zoveel, dus tikt flink aan!

Iedereen alvast succes morgen! Vandaag de laatste oppaffen!

Vraagje: Hóé heeft dat boek je precies geholpen? Ik heb 'm ook en al een paar keer doorgelezen ,maar op het eind zat ik nog steeds vrolijk met een sigaret in mijn hand. Heeft bij mij helaas geen indruk gemaakt op de een of andere manier..
Laatst bijgewerkt door Yv_ op 30-09-15 19:36, in het totaal 1 keer bewerkt

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-15 19:35

Ik meld me, vandaag nog even als een schoorsteen want morgrn is het klaar :D

idylle

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-15 20:36

Vorige topic was gewoon een algemeen topic, maar omdat er nu een 2015 versie is aangemaakt door ts is het vierge topic op slot gegooit... beetje jammer, maar tis niet anders..

Ik zit te twijfelen om mee te doen. Ik ben me wel weer mentaal aan het voorbereiden en ene kant denk ik ik kan morgen net zo goed stoppen, andere kant denk ik:morgen al?! M ja beetje vreemd idd... ik wil echt heel graag, maar heb zo'n last van ontwenningsverschijnselen. ....

jepsica

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-15 22:27

Yv_ als ik het boek heb gelezen gaat stoppen me goed af. Zonder het boek te lezen hou ik het 2 dagen vol. Geen idee hoe dat komt. Haha