Niet werkend telefoonabonnement, wat zijn mijn rechten?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

_Dribbel

Niet werkend telefoonabonnement, wat zijn mijn rechten?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-15 11:06

Hallo,

Allereerst hartelijk dank als je het gelezen hebt en ik hoop dat iemand mij kan vertellen wat ik nog kan doen.

In april dit jaar liep mijn telefoon abo af, dus direct bij een andere provider een nieuw abbo afgesloten met nummerbehoud. Echter vanaf de dag dat ik overgegaan ben, kamp ik met internetproblemen.
Ik heb H of H+ als ik buiten mijn wifi zone kom. De klantenservice gaf aan dat dit in principe nog beter zou moeten zijn dan 3G. Maar goed, dat kan zijn, in mijn geval dus niet. Ik kan niet optimaal gebruik maken van mijn internet. Internetpagina's laden vaak niet, en mocht dat soms wel het geval zijn dan duurt dit meerdere minuten. Maar tegen de tijd dat je op de gewenste pagina komt, krijg ik alweer de melding dat er geen verbinding gemaakt kan worden. Internet bankieren gebruik ik veel buitenshuis maar deze doet het nooit. Facebook laadt in sommige gevallen, maar dan kan ik geen foto's zien (witte vlakken) en reacties plaatsen lukt in 2 van de 10 gevallen na heel vaak op de knop drukken om het opnieuw te proberen vanwege geen internet verbinding. Whatsapp berichten worden uiteindelijk wel verstuurd na lang wachten maar bijvoorbeeld foto's kan ik weer niet sturen. Kan nog tig voorbeelden opnoemen maar 8 in de 10 gevallen laadt gewoon niks. In de andere 2 gevallen zeer en zeer langzaam.

Ik heb de simkaart in mijn moeders telefoon geplaatst, en daar heb ik wel 3G. Als ik haar simkaart in mijn telefoon doe heeft zij ook 3 of 4G.

Ik bel al sinds april met de klantenservice maar ik word gewoon niet goed geholpen. Na lang aandringen een nieuwe simkaart ontvangen (na 5 maanden!!) maar wederom zelfde probleem. Internet instellingen al meerdere keren opnieuw ingesteld maar het probleem blijft.

In het buitenland heb ik ook geen bereik. Ik kan dus niet bellen en smssen hier en ook niet andersom. Volgens hun zou dat gewoon moeten werken. Ja leuk, maar het werkt dus niet!

Betreffende provider weet volgens mij ook geen oplossing. Maar goed, het contract loopt nog 1,5 jaar!
Zit met mijn handen in het haar. Ik betaal al 5 maanden voor internet wat zo goed als niet werkt. En moet ik dan nog anderhalf jaar zo doorgaan? Ik ben echt niet getrouwd met mijn telefoon maar ik heb niet voor niks een internet abbo genomen natuurlijk. Het is echt bijzonder irritant.

Opzeggen kan natuurlijk niet, dat begrijp ik. Maar ik kan dus gewoon helemaal niks?
Ik hoop dat iemand hier mij misschien kan vertellen wat mijn rechten in deze zijn..

Sorry als het verhaal een beetje warrig is, heb redelijk snel getypt omdat ik nu onderhand echt geïrriteerd ben. |(

Super bedankt als je dit gelezen hebt!

Mioux

Re: Niet werkend telefoonabonnement, wat zijn mijn rechten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-15 11:21

Het lijkt mij als je een contract/abbonement afsluit met zwart op wit waar die aan moet voldoen, en waar jij aan moet voldoen dat dit ook behoord te werken. Heb je een rechtsbijstand? Anders eens informeren hoe dat zit, vaak bluffen ze klanten gewoon af want ja die moeten gewoon betalen en hun behoren wel aan hun deel te voldoen.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-15 11:22

Ik heb om deze reden zowel bij Vodafone(nu) En eerder bij Tmobile contract ontbinding gekregen.. En dat boden ze zelf aan. Dus kan je helaas niet helpen, maar ga er vanuit dat dit ook bij jou moet kunnen

Kletskousz

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-15 11:33

Even je telefoon provider opzoeken op fb, daar je klacht schrijven en hoelang je al bezig bent en wat je eraan gedaan hebt. Vaak willen ze dan plots met oplossingen komen ;-)

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-15 11:35

Ja of gewoon ook erbij melden dat je via je rechtsbijstand eventuele stappen gaat ondernemen om t contract te laten ontbinden en of vergoeding te krijgen ;). Het staat niet netjes, maar werkt vaak wel.

_Dribbel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-15 11:47

Heel erg bedankt :) !

Helaas staat letterlijk de hele pagina op facebook vol klachten waar niets mee gedaan wordt. Dus via facebook klagen heeft geen enkele zin. Ze lossen het gewoon niet op.
Ik heb zojuist de klantenservice weer gebeld en krijg steeds weer te horen: we zetten het door aan de technische dienst en dan krijg je zo snel mogelijk antwoord. Nou dit gaat al maanden zo en nog altijd niks gehoord van die zogenaamde technische dienst. Ben flink kwaad geworden dat ik vandaag een oplossing wil en dat ik anders de rechtsbijstand in ga schakelen (die ik niet heb :9 ) maar werd afgescheept met: dat kan ik niet beloven.

@ kiwitje: was dit een abbo met telefoon? Hoe gaat dat in zijn werk dan? Moet je dan alleen de telefoon afbetalen ofzo?

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-15 11:50

En eventueel gratis juridisch advies vragen via telefoon? kan geloof ik ook ?

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-15 11:52

Bij tmobile doen ze aan toestel lease. Dan kun je kiezen om telefoon af te betalen, of in te leveren
Bij vodafone moet ik nu het resterende bedrag van de telefoon betalen. Dat schijnt ook anders te kunnen maar dan moet je met een leuke advocaat, die bij voorkeur een hekel heeft aan vodafone, en die jou een heel groot deel hierin wil sponsoren aan de slag.. Omdat het om een groot bedrijf gaat met genoeg geld.. is het gewoon wie het meeste geld in legt die wint.. En daar zat ik niet op te wachten.. Wel ga ik de telefoon in termijnen betalen, het liefst zo klein mogelijk, gewoon omdat het kan!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-15 11:53

Als jij de simkaart in die van je moeder doet heb je dezelfde provider dus dat je dan wel 3G hebt betekend dat er met je bereik niets mis is... Wel kan het de instellingen van je simkaart in combi met je telefoon zijn. Heb je je instellingen al eens laten wijzigen door een winkel van betreffende provider?

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-15 11:53

Ik heb ook regelmatig datzelfde probleem,als ik wifi uitzet dan doet hij het weer wel maar dan gaat mijn internetbundel erg snel op.

Ook maar ff bellen dus.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-15 11:54

Volgens mij kan je wel ontbinden als zij niet voldoen aan hun deel van het contract. Zou dat gewoon eens laten vallen als je de klantenservice belt. Verder weet je zeker dat het geen fout in je telefoon is? Dan zou je kunnen vragen om een nieuwe (als je die via hun hebt)

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-15 11:56

Yvank_ schreef:
Als jij de simkaart in die van je moeder doet heb je dezelfde provider dus dat je dan wel 3G hebt betekend dat er met je bereik niets mis is... Wel kan het de instellingen van je simkaart in combi met je telefoon zijn. Heb je je instellingen al eens laten wijzigen door een winkel van betreffende provider?

Daar zat ik ook aan te denken... lijkt bijna wel of je telefoon (ook) een grote rol speelt.

Wat voor toestel is het?

Princesj

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-15 11:57

Hebben ze geen fysieke winkel?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-15 11:58

Ik heb hetzelfde gehad met T-Mobile.. Had ontzettend slecht bereik. In de randstad ging het nog wel, maar alles daarbuiten (waar ik dus geen 4G internet had) werkte het gewoon totaal niet. Wij zijn daarom overgestapt naar KPN en hebben de contracten bij T-Mobile voor een godsvermogen ontbonden. Bij KPN nu geen problemen meer...

Een contract ontbinden dat nog 1.5 jaar loopt zou ik niet doen, dat gaat een ongelofelijk duur grapje zijn. Ik zou op mijn strepen staan... Heb je dit bericht al op de Facebook pagina van desbetreffende maatschappij geplaatst? Vaak zijn ze dan ineens een stuk meer bereid om te helpen.

_Dribbel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-15 11:59

Het is een Samsung galaxy s5 mini.
Maar het vreemde is dat mijn moeders simkaart in mijn telefoon wel 4g geeft..
En mijn simkaart in een andere telefoon werkt ook.
Maar de nieuwe simkaart heeft dit probleem niet verholpen. Heel vreemd..

Ze hebben geen winkel en schepen iedereen af in de zin je zoekt het maar uit.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-15 12:00

Emma daar zit een verschil, Of jij de ontbinding aanvraagt of de provider zelf. Ik heb in beide gevallen niets afgekocht. Alleen nu mijn telefoon voor de 1e keer bij vodafone..

Pattypaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-15 12:01

En de rekening niet betalen? In geval van incasso deze storneren.
Dan willen ze nog wel eens snel gaan worden..

Het is wel zeer apart dat het abbo het bij een andere telefoon wel correct doet en bij jou telefoon niet.
Dan zou je zeggen dat het aan jou telefoon ligt. Hoort deze bij het abbo of staat deze hier los van?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-15 12:02

_Dribbel schreef:
Het is een Samsung galaxy s5 mini.
Maar het vreemde is dat mijn moeders simkaart in mijn telefoon wel 4g geeft..
En mijn simkaart in een andere telefoon werkt ook.
Maar de nieuwe simkaart heeft dit probleem niet verholpen. Heel vreemd..

Ze hebben geen winkel en schepen iedereen af in de zin je zoekt het maar uit.

Dan zijn het dus de instelling van jouw telefoon in combinatie met je simkaart..

Zet je telefoon eens volledig terug naar fabrieksinstellingen kijken wat er dan gebeurd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-15 12:02

Pattypaard schreef:

Het is wel zeer apart dat het abbo het bij een andere telefoon wel correct doet en bij jou telefoon niet.
Dan zou je zeggen dat het aan jou telefoon ligt. Hoort deze bij het abbo of staat deze hier los van?

Dit zou ik niet doen. Het kan werken, maar het kan ook enorm averechts werken..

En Kiwiwitje, dat wist ik niet. Maar dan moeten ze wel ontbinding aanbieden, en dat doen ze lijkt mij niet zo snel.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-15 12:04

Heb nu zoals net ook verteld:P al 2x ontbinding aangeboden gekregen. Zowel van Tmobile als Vodafone.
Dat ik vervolgens dan ga zeveren over alle kosten die ik gemaakt heb door hun, en hoe lang ik wel betaald heb voor dingen die ik niet kreeg, en hoeveel ik ga laten terug boeken als ze niet mee werken, is een ander verhaal..:P

_Dribbel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-15 12:05

Op de facebook pagina heb ik mijn klacht al gedeeld maar daar wordt niet op gereageerd.. Maar de hele pagina staat vol klachten dus ze zullen wel druk zijn.
Op de facebookchat wordt wel gereageerd maar ze helpen gewoon niet.

Zo gaat een gesprek:

Ik: vertel mijn klacht...
Provider: Heel vervelend, ga het voor je uitzoeken. Je krijgt later vandaag bericht van me.
Ik: bedankt, wacht het af.
Ik: Ik heb gister geen reactie meer ontvangen helaas. Ik zou graag willen weten wat de status is.
Provider: Sorry ben erg druk, wil je de volgende gegevens aan me geven. ...
Ik: gegevens doorgegeven
Ik: Is er onderhand al nieuws?
Provider: Sorry voor late reactie, wil je die en die gegevens ook nog doorsturen?
Ik: gegevens doorgegeven.
Provider: We gaan het uitzoeken. Kom erop terug.
Geen reactie meer..

Dit is trouwens niet het letterlijke gesprek geweest maar zo ging het ongeveer.

_Dribbel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-15 12:06

Pattypaard schreef:

Deze hoort bij het abbo inderdaad. En rekening niet betalen zou kunnen, maar dan krijg ik direct herinneringskosten van 15 euro. En wil geen cent meer betalen dan wat ik nu doe. Krijg er immers niet voor waar ik voor betaal.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-15 12:07

Heb je een rechtsbijstand verzekering? Anders even een telefoontje plegen. Gelijk even doorsturen naar de provider dat je dat gedaan hebt.

Daadwerkelijke stappen gaan nemen juridisch gezien zou ik niet zo snel doen omdat het je veel centen gaat kosten, maar een telefoontje kan al veel duidelijkheid bieden en daarbij zullen zij bang zijn dat je het wel gaat doen. Heb je alleen contact met ze gehad via een chat/mail/Facebook of heb je ze ook al eens gebeld erover?

_Dribbel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-15 12:07

kiwiwitje schreef:
Heb nu zoals net ook verteld:P al 2x ontbinding aangeboden gekregen. Zowel van Tmobile als Vodafone.
Dat ik vervolgens dan ga zeveren over alle kosten die ik gemaakt heb door hun, en hoe lang ik wel betaald heb voor dingen die ik niet kreeg, en hoeveel ik ga laten terug boeken als ze niet mee werken, is een ander verhaal..:P

Heb ik net aangegeven in mijn gesprek, maar ze geven aan dat ik niet van mijn contract af kan..

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-15 12:07

Worden de rekeningen automatisch afgeschreven? Dan even aan de telefoon hangen, dat als je vandaag niets gehoord hebt waar jij iets mee kan je alle bedragen gaat terugboeken waar je nog bij kan. En heb je niks gehoord, dat ook daadwerkelijk doen. succes gegarandeerd(bij de meeste dan)