Laat jij iemand zijn zoals hij/zij is?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

saffire

Laat jij iemand zijn zoals hij/zij is?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-15 10:42

Nouja de titel is duidelijk denk ik...
Even een uitleg waarom ik dit vraag.
Het is een heel verhaal...

Ik merk steeds meer dat er van je word verwacht mee te lopen met de meerderheid van de maatschappij ook hier op bokt.

Het is bij mij zo dat ik anders denk/ben doordat ik het een en ander heb meegemaakt in mijn jeugd.
Zo kom ik uit een gereformeerd dorp en mijn familie was dat niet, dus ik ben daar letterlijk gepest omdat ik een broek droeg.
Ik moest naar de kerk zeide ze daar ,anders kwam ik in de hel.?
Nu is het niet zo dat ik de kerk en de mensen haat,maar ik ben dat opgedring even spuug zat.

Het is voor mij namelijk ik geloof in andere dingen,en dat wijkt af van heel veel mensen.

Korte uitleg; ik ben paranormaal.
Dus dan zeg ik genoeg denk ik.

Maar even to the point.
Ik vraag me dus af kunnen mensen het niet meer handelen als je afwijkt van de meerderheid qua mening en acties.

En mijn vraag is kan jij dat iemand in zn waarde laten?

Qimm

Re: Laat jij iemand zijn zoals hij/zij is?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-15 10:44

Zo lang het geen schade aanricht mag iedereen doen wat ze willen imo

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-15 10:46

Tot een bepaald punt.......ik ben vrij ruimdenkend, ben een echte Amsterdammer, kijk niet gauw op, heb transgenders, homo's lesbienne , alles als vrienden, mij maakt het allemaal niks uit
Skater, gabber, tokkie gekleed, Veerkamp idee, het boeit mij niet
Ook geloof kan ik tot een bepaalde grens accepteren

maar kom je op een verkeerde manier aan kinderen en/of dieren dan kan ik niet meer met je door 1 deur

maximuss

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-15 10:53

Zolang je niets of niemand kwaad doet (psychische of fysische schade) boeit het me niet. Leven en laten leven :-).

saffire

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-15 10:54

Tot een bepaald punt ha
Totdat je de wet overtreed ja das mij ook no go.

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-15 10:58

saffire schreef:
Tot een bepaald punt ha

ach ligt er aan wat er overtreden wordt......

soms snap ik de achterliggende gedachte van de "kleine" criminaliteit wel

saffire

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-15 11:22

En wat is dan klein volgens jou?

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-15 11:29

saffire schreef:

´De Wet´ is in heel veel gevallen helemaal niet ethisch en de politie is meer onderdrukker/belastinginner dan je beste vriend.

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-15 11:30

saffire schreef:
En wat is dan klein volgens jou?

Nou iemand die ik ken is opgepakt met een kleine wietplantage
Fout? Jazeker natuurlijk was hij fout
Maar hij wou alleen maar zn rekeningen betalen en zn kids te eten geven. Ze kwamen niet meer rond en zouden mega de schulden in gaan. Hij zag geen andere uitweg meer :n

Eerlijk, dan snap ik het echt wel hoor :j
Het lijkt mij niks om voor zo een zware keuze te staan. Ik zou waarschijnlijk anders kiezen maar daarom snap ik zijn achterliggende gedachte en paniek er wel bij

saffire

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-15 11:31

Huertecilla schreef:
saffire schreef:

´De Wet´ is in heel veel gevallen helemaal niet ethisch en de politie is meer onderdrukker/belastinginner dan je beste vriend.

Totdat je ze nodig hebt

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-15 11:39

Ieder is hoe die is en doet wat ie doet. Zo lang die persoon anderen niet schaadt, maakt het mij werkelijk niet uit of je nu van God houdt of van Satan en alles daar tussen in.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-15 11:41

prima dat iemand anders denkt dan ik. Ga in discussie met mij om/over de inhoud, graag zelfs. Ik sta open voor een andere mening.

Maar niemand is Roomser dan de paus. ook jij ts oordeelt over anderen :) die vluchteling laat jij ook niet echt in z'n waarde als je ze allemaal over 1 kam scheert :) Ook ik ben niet Roomser dan de paus ;)

saffire

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-15 11:45

Het is prima zeg je..
Maar....
Daar gaat het weer, ik denk daar anders over huppa dat mag dus niet

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-15 11:49

saffire schreef:
Het is prima zeg je..
Maar....
Daar gaat het weer, ik denk daar anders over huppa dat mag dus niet

Nee, dat begrijp je verkeerd.

Jij vindt het belangrijk om anderen in hun waarde te laten, maar door 1 groep over 1 kam te scheren doe je dat zelf ook niet :)

Het is makkelijk te wijzen naar een ander, dan te kijken naar jezelf.

Daarom zeg ik ook heel eerlijk; ik ben ook niet roomser dan de paus en heb ook echt wel mensen niet in hun waarde gelaten en gewoon ordinair lopen veroordelen.
Laatst bijgewerkt door vuurneon op 26-09-15 11:51, in het totaal 1 keer bewerkt

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-15 11:50

Ja maar je oordeelt wel over mensen die je niet eens kent maar je wil zelf wel alle voordeel van de twijfel.
Bestuur je eigen onderschrift maar eens wat beter wat dat daadwerkelijk betekend ipv mooie teksten te roepen en niet zelfkritisch te zijn.

saffire

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-15 11:56

Zucht...
Ik ben zelfkritisch.en ik oordeel niet,geef mijn mening
En mijn onderschrift is van mij

Jullie vellen nu ook een oordeel over mij he.
Ik zeg wat ik denk,en steek dat niet onder stoelen en banken punt

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-15 11:59

Ik heb je postst in het vluchtelingen topic toevallig ook gelezen (en onthouden omdat ze vrij extreem zijn) waardoor ik twijfel aan het zelf kritisch zijn als dit je reactie is. :)

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-15 12:00

ik houd alleen een spiegel voor :) niets meer, niets minder.
Laatst bijgewerkt door vuurneon op 26-09-15 12:00, in het totaal 1 keer bewerkt

Sunrise19

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-15 12:00

Jij veroordeeld een hele hoop als ik zo je berichten eens nalees :')

Verander de wereld begin bij jezelf? :')

Dora88

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-15 12:06

Ach ik gruwel van mensen die zeggen dat ze "anders" zijn. Wat is dan "anders". Iedereen ademt en heeft een kloppend hart, kan liefde geven en ontvangen.
Juist dóórdat je zegt "Ik wijk af" laat je zien dat je geen haar beter dan de rest: je plaatst anderen in hokjes of denkt dat ze bij een bepaalde groep hoort.

Gewoon denken in ménsen. Maar dat schijnt tegenwoordig érg lastig te zijn: want als één iemand uit een bepaalde groep iets doet, dan doet iedereen dat.. Kom op zeg!

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-15 12:14

Denkt "anders" te zijn dan anderen, teksten vol fouten, zogenaamd diepzinnig Engels onderschrift (ook vol met fouten), oordeelt best stevig over anderen (ook mij zijn je posts in het vluchtenlingentopic opgevallen)... Om het ook even in een hokje te stoppen, wat jij niet wil, maar juist wél doet op deze manier.
Het spijt me TS maar ook ik kan dit niet echt serieus nemen :o Ik kan niet zo goed tegen die instelling van "anders" zijn dan "de rest" :+ Dat is typisch iets voor pubers, maar daarna hoop je toch wel dat mensen dat een beetje achter zich laten :Y) Een betere wereld begint bij jezelf!

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-15 12:23

Iedereen oordeelt... Groepen over een kam scheren doet iedereen omdat het vrijwel onmogelijk is om alle uitzonderingen te benoemen. Ook ik oordeel.

Het grote verschil tussen iemand in zijn waarde laten en veroordelen zit, denk ik, in het wel of niet openbaar maken en doordrukken van je eigen mening. Ik heb ook gewoon een mening, over mensen en over situaties, maar ik kan prima mijn mond dicht houden. Mijn mening is dat het weinig toegevoegde waarde heeft om zo hard mogelijk je mening rond te strooien. Verbeter de wereld, begin bij jezelf :)

Toevoeging: Het valt me op dat het meestal begint met meningen, maar dat het vaak eindigt in bashen. Daar pas ik tegenwoordig lekker voor, dat is een stuk rustiger :D

Marrjjollein

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-15 12:36

'Welcome to our society. You will be judged on what you wear, your taste in music, what you look like, and how you act. Enjoy your stay..'

Ik denk persoonlijk dat het gebruikelijk is voor mensen om ergens vooroordelen of meningen over te hebben. Maar het belangrijkste is dat je wel kritisch naar jezelf blijft hierover en je mening aan kunt passen. Verder vind ik het belangrijk om mensen te behandelen zoals je zelf ook behandelt wilt worden, wederzijds respect.

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-15 13:39

Ik denk dat het tegenwoordig juist meer wordt geaccepteerd als je anders bent en anders denkt. Ik denk dat ook meer mensen 'afwijkend' denken dan dat ze uiten naar de buitenwereld.
Dat veel mensen hun mening en zichzelf onder een laag verstoppen zodat ze maar niet buiten de boot vallen.
Maar onder de jongere generatie denk ik dat er meer vrijheid is wat dat betreft.
Ik ben ook van mening dat je op oudere leeftijd(dus na de middelbare school) meer openminded wordt voor dat soort dingen.

Ook vind ik het belangrijk dat ieder mens een backbone heeft en handelt naar zijn of haar belangen en daarbij blijft, maar wel oppast met mening opdringen en overtuigen.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-15 14:34

Als jouw reacties in dit topic een waarheidsgetrouwe afspiegeling zijn van jou als mens, dan begrijp ik dat mensen je liever zien gaan dan komen.

Je bent de laatste tijd opvallend aanwezig op bokt, alle aandacht moet worden gevestigd op jouw paranormaal zijn, ik vraag me af waar die intense behoefte vandaan komt.

Ik heb je in een ouder topic van jou (vorige week) al eens gelinkt naar een topic waar mensen zitten die jouw gedachtegoed delen maar daar heb je volgens mij niet op gereageerd. Liever open je wéér een topic waarin je het bekend maakt.

Wil je medelijden? Erkenning? Ik snap het niet zo goed.