De voordelen van zwanger zijn.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

FloMax

De voordelen van zwanger zijn.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-15 11:34

Er zijn behoorlijk wat topics over het zwanger zijn. Ikzelf vind het heeerlijk om te klagen over de nadelen ervan. Mede-zwangeren weten namelijk precies hoe je je voelt, maar stel nou;
Je omgeving weet dat niet.

Laten we eerlijk zijn, zwanger zijn is een voorrecht, het is prachtig, het is dé smoes voor voet, rug en nekmassages en onophoudelijk janken bij het zien van puppyfilmpjes en je vreetbuien.
Ook al zit je omgeving te zeiken dat je die cheeseburger moet laten staan (Ja luister, ik hoef die cheeseburger niet perse, maar die kleine in mijn buik wil 'm wel), je eet hem toch.

En dan zijn er nog de 'buikvoelers'.
Mensen die de behoefte hebben aan je buik te zitten alsof het een lieve lust is, en de constante vragen:
-Hoever ben je nu?
- Hebben jullie al een naam?
-Hoeveel ben jij aangekomen dan(Ja die heb ik echt meerdere malen gehad)
-Heb je de babykamer al af?
-Weet je al wat het word?
Enzovoorts, enzovoorts. En braaf beantwoord je keer op keer dezelfde vragen.

Maar geloof me, lieve internetbuikbokkertjes, het kan nog veel erger :j
Laatst gingen ik, vriendlief en zijn kameraad eens ergens wat drinken. Het was al wat later en het regende, dus gingen we een cafe'tje in. Lekker rustig. Ware het niet dat we de aandacht trokken van wat losgeslagen(lees: dronken) dames die het hadden voorzien op de kameraad van mijn vriend (gelukkig was het duidelijk voor ze dat de knapperd naast mij, van mij is).
Een van deze dames vond mij echter interessanter dan de arme jongen die ten prooi was gevallen aan deze sluwe jagers.
'Meid, ik ben niet lesbisch, maar wat ben jij een prachtige meid!'
Ehhh.. dankjewel. De walm van alcohol kwam mijn tere neusgaatjes tegemoet en ik keek hulpzoekend naar mijn man die zich niet durfde te bewegen. Ik stond er alleen voor -O-
'Wel zuinig zijn op zo'n knappe dame he!' riep ze hem nog toe.

Voor ik het wist, zag ze mijn uitstekende babyhoudende buik, en ze begon te gillen en te springen als een klein kind die een pup had gekregen voor kerst.
Toen wist ik het: 'Hier kom ik de hele avond niet meer van af'.
Ze begon mijn buik te aaien, te knuffelen, en zelfs te kussen :\
Ik, aardig als ik ben, probeerde haar nog een beetje af te wimpelen, maar helaas zonder succes.
Mevrouw jachtluipaard was veranderd in een Fairy Drunkmother die zich verplicht voelde haar kleine meid te laten zien en bij het horen dat wij ook in verwachting zijn van een meisje, ontving ik alleen maar meer knuffels, zelfs kussen, aaien op mijn buik en noem het maar op. Nee echt, alsof ik haar vertelde dat ze oma zou worden bleef ze springen, gillen en enthousiast mijn buik knuffelen. Ze vond het zó leuk!
Ik. Wil. Weg was mijn enige gedachte.

Flauwe opmerkingen neem ik sinds deze avond maar voor lief (Van 'Plofkip' tot 'Mijn vrouw was in verwachting van een tweeling, maar die was niet zo dik als jij nu'), als ik dit maar nooit meer mee hoef te maken.
Dit is werkelijk de meest ongemakkelijke situatie waarin ik me bevonden heb sinds mijn zwangerschap, en ik betwijfel of er ook maar iets is wat dit kan overtreffen.

Dus zwangere, bevallen, newbie mama's of fullfledged mama's; Barst los!

Ayasha
Blogger

Re: De voordelen van zwanger zijn.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-15 11:38

en je hebt dat lesbische kind geen klap gegeven? :o
Daar zou ik dus echt niet lief tegen geweest zijn en nee ik ben geen newbie mam of mama to be. :')
Ik begrijp niet dat mensen het normaal vinden maar aan je te mogen zitten zonder vragen.

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-15 11:40

Hahaha ik kan er niet over mee praten, maar wat een heerlijke schrijfstijl heb jij :+

Ik geloof dat ik niet zo aardig was gebleven tegen fairy drunkmother..

FloMax

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-15 11:42

Ik denk dat ik zo flabbergasted was dat al mijn Hoe-overleef-ik-dronken-mensen instincten compleet foetsie waren.
Ik heb werkelijk geen idee... maar ik voelde me heel vies, en ik wilde alleen maar douchen :j

Siesjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-15 11:48

Ja dat buik aanraken is toch een dingetje...waarom zou je in godsnaam de buik van een zwangere aan willen raken?? Gelukkig heb ik een dreigende blik en stoppen ze daar al mee voor ze begonnen zijn...ik zou echt uithalen ben ik bang...

En voordelen van zwanger zijn? Ik heb ze nog niet gevonden...ik heb geen vreetbuien, huilbuien, hormoonschommelingen of wat dan ook...ook ben ik maar een paar kilo aangekomen waardoor ik alleen een enorme buik heb en verder alles zo goed als gelijk is gebleven (ik pas dan ook nog vrijwel al mn kleren en heb niks nieuws hoeven kopen :D ). Ik kan ook gewoon nog alles doen wat ik voor de zwangerschap deed, maar dan komt t...
Eerst lopen mensen te zeuren dat het niet goed is om je stal uit te mesten, je paard te rijden, je zak voer te tillen, lange autoritten te maken, etc etc etc. Maar als je dan een keer iets vraagt, of je doet een keer iets niet, is het gelijk van: Ja waarom kom je nooit meer langs of sorry ik heb last van mn rug dus ik kan niet tillen. En dan denk ik flikker toch op en laat me mn ding doen ;)

IrishDraught

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-15 11:51

Voor mij had zwanger zijn maar 1 voordeel (behalve het mooie mannetje dat we nu hebben)
Geen last van spastische darm helaas na zwangerschap is hij wel terug gekomen

FloMax

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-15 11:52

Oja, ik word ook regelmatig behandeld als een driepotig nijlpaard. Ik sta er vaak bij als een nutteloos aanhangsel...
'Je moet dit niet doen, je mag dat niet doen, je doet veel te veel' en zodra er een dag is dat ik me niet prettig voel is t; 'waarom heb je dit niet gedaan, en dat niet gedaan...'
Het is nooit goed.

IrishDraught

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-15 11:54

Ik had amper een buik dat heeft ook nadelen. Een treinrit van Den Bosch naar Amsterdam staan met 30 weken zwangerschap is best vervelend.

Even een zak paardenbrok halen met 35 weken en dan moeten gaan vragen of ze het voor je willen tillen en dan raar kijken...

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-15 11:59

Nou ik zit nog net voor de fase dat mensen aan mijn buik zitten gelukkig. Ik ben nu 13 weken maar ben zwanger van een 2ling dus heb al flink buik.
Ik zit te wachten straks met een maand of 6 dat mensen gaan vragen of ik ak bijna moet :Y)

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-15 12:01

Vol belangstelling klikte ik het topic aan, ik wilde wel eens lezen over voordelen. Maar tot nu toe lees ik alleen maar nadelen. :')

IrishDraught

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-15 12:03

Dan Quote ik even mezelf :D

friesam schreef:
Voor mij had zwanger zijn maar 1 voordeel (behalve het mooie mannetje dat we nu hebben)
Geen last van spastische darm helaas na zwangerschap is hij wel terug gekomen

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-15 12:04

Ik denk dat TS een beetje hoopt dat anderen voordelen gaan noemen. :') Ik dacht eigenlijk dat ze zou doen alsof de vriend die slachtoffer werd van de dames haar betere helft was om hem te redden. _O-

IrishDraught

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-15 12:06

Nog een voordeel..

Je wordt niet ongesteld

Ik hoefde de kattenbak opeens niet te verschonen

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-15 12:08

Voordeel: je hebt weer een verhaal bij dat je de eertkomende jaren tegen iedereen kan vertellen inclusief je eigen kind als die oud genoeg is :D .

IrishDraught

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-15 12:09

En zo'n buik is een hele goede iPad steun in bad :D

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-15 12:09

Kijk zo gaat ie lekker. :D :D

Musiess

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-15 12:10

cp112 schreef:
Nou ik zit nog net voor de fase dat mensen aan mijn buik zitten gelukkig. Ik ben nu 13 weken maar ben zwanger van een 2ling dus heb al flink buik.
Ik zit te wachten straks met een maand of 6 dat mensen gaan vragen of ik ak bijna moet :Y)

Wij schelen dus maar enkele dagen. Ik ben 12+5 hihi.

De voordelen is dat ik flink in de watten gelegd word.

De nadelen-lijst is gigantisch.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-15 12:16

Je hoeft je buik niet in te houden....? :P

Ja dat in bad was hier een beetje jammer, ik verdroeg het het de laatste maanden niet meer om achterover te zitten, gaf een heel naar gevoel... dus echt heel lang niet in bad geweest terwijl dat eigenlijk juist zo fijn is.

IrishDraught

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-15 12:22

Ik ging een in lauw warm bad, heet schijnt niet zo goed te zijn.

blokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-15 12:23

Aan me buik mogen vreemden niet komen.
Als ze het proberenben ik goed duidelijk.

Niet ongesteld is wel de grootste plus
Kattenbak verschonen doet me man nu.
Stofzuigrn, kindjes op bed brengen. Hij helpt overal nu mee. Fijn maar ook echt nodig.

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-15 12:28

Musiess schreef:
cp112 schreef:

Wij schelen dus maar enkele dagen. Ik ben 12+5 hihi.

De voordelen is dat ik flink in de watten gelegd word.

De nadelen-lijst is gigantisch.

Ik zit op 12+3 :D dat is echt bijna gelijk haha.

IrishDraught

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-15 12:30

-Hoever ben je nu? hij is nog niet af (in brabant is hij ook voor een meisje)
- Hebben jullie al een naam? ja piet of Truus lijky ons wel wat
-Hoeveel ben jij aangekomen dan(Ja die heb ik echt meerdere malen gehad)
-Heb je de babykamer al af?
-Weet je al wat het word? Een baby denken we maar een veulentje zou ook kunnen
Enzovoorts, enzovoorts. En braaf beantwoord je keer op keer dezelfde vragen.
Laatst bijgewerkt door IrishDraught op 22-09-15 12:34, in het totaal 1 keer bewerkt

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-15 12:31

Hier nog niet echt voordelen kunnen ontdekken :')

Ik had de betreffende dame wel onvriendelijk duidelijk gemaakt dat ik er niet van gediend ben om zomaar aangeraakt te worden

JustMe8484

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-15 12:45

Ik mocht laatst bijna niet voor meer dan 1 nacht de camping betalen (we kwamen toen ik 34 weken wat en gingen uiteindelijk toen ik 36 weken was naar huis. Betaalden echter in gedeelten omdat we eerst nog twijfelden of we ook nog zouden verkassen).
Misschien zou er iets mis gaan met mij, het was zo koud, en ik kon geen geld terug krijgen.... Ik wil gewoon voor vijf nachten betalen Hoe moeilijk is het?
Uiteindelijk kreeg ik bij vertrek wel een zak kleren voor onze oudste mee, dat was wel heel lief.

maar voordelen aan zwanger zijn? Nee sorry helaas die zie ik niet. Ben blij als ik deze hummel in mijn armen kan sluiten

JustMe8484

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-15 12:47

Wat ik trouwens wel grappig vind is op de vraag: weten jullie al wat het wordt? Enkel ja te antwoorden. Die gezichten... tja dat is toch het antwoord op je vraag?!