Secretaresses van Bokt

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

daaf4ever

Secretaresses van Bokt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-15 13:12

Hallo daar!

Ik ben wel eens benieuwd of er nog mensen op Bokt zitten die deze leuke, veelzijdige functie mogen vervullen! *\o/*

Ik zal mijzelf eerst even voorstellen.
Ik ben Monique, 25 jaar oud en na een aantal omzwervingen werk ik nu sinds een jaar voor een gemeente en zojuist een vaste aanstelling gekregen. Ben secretaresse van een afdelingshoofd en de daarbij horende medewerkers (ca. 58 personen). Vaak prijs ik mijzelf erg gelukkig met mijn baan en mag ik echt in mijn handjes knijpen. En soms, zoals in elke functie, loopt alles even niet zoals het gaan moet.

Ik heb dit beroep eigenlijk niet uit mijzelf gekozen. Ik deed paardenhouderij, toen duidelijk was dat dat hem niet ging worden voor mij i.v.m. lichamelijke problemen bracht mijn vader mij op het idee om Schoevers te gaan doen. Zo gezegd, zo gedaan.

Dit topic is bedoeld om ervaringen/verhalen uit te wisselen, stoom af te blazen of informatie in te winnen. Als het maar gezellig is!

Kortom; brand los! :j

Happyhealthy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 15:43

Wat leuk! Werken bij de gemeente lijkt mij ook erg leuk om te doen.

Ik zal mij ook even voorstellen:
Mijn naam is Chantal en ik ben 19 jaar oud. Momenteel loop ik stage bij een klein kantoor dat veel verschillende diensten aanbiedt (hypotheken, verzekeringen, makelaar en een bank). Het werk vind ik erg leuk en veelzijdig en ik ben erg blij dat ik zo'n leuke baan op zo'n jonge leeftijd mag hebben.
Overigens zit ik ook in het laatste jaar van de opleiding Directiesecretaresse/managementassistente.

De kans is erg groot dat ik na mijn een opleiding een baan aangeboden krijg bij dit kantoor. Dit zou ik erg graag zou willen maar dan wel in combinatie met een HBO opleiding zodat ik mij kan specificeren en meer kan richten op de diensten die ze hier aanbieden.

playboysches

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 16:00

Hier ook een secretaresse *\o/* (of zoals dat nu bij ons heet Management assistant)

Ik werk sinds 3,5 jaar bij 1 van de Big 4 kantoren en heb het hier enorm naar mijn zin.

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 16:03

Hier ook een Management Assistent (eigenlijk meer Personal Assistent) en directie chauffeuse in 1.

Werk voor een bedrijf die Marketing Solutions levert en alle bijbehorende techniek ook zelf kan maken.

Mijn functie is zo extreem breed, daar valt eigenlijk geen etiket meer op te plakken.

FennaK

Re: Secretaresses van Bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 16:17

hier ook 1, ben begonnen als teamsecretaresse maar nu doorgegroeid naar legal assistant! Erg afwisseld en leuk! Werk er nu 4jaar en toentertijd afgestudeerd als management assistente

Lennox

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 16:17

Ik ben op dit moment nog projectassistent bij een groot dijkversterkingsproject van een waterschap. Maar ben een opleiding aan het doen en aan het ontwikkelen richting de rol van projectsecretaris. Ik werk nu een jaar of 15 als secretaresse (directiesecretaresse, management-assistent, projectassistent, office manager heb ze bijna allemaal gehad geloof ik haha) en nu is het echt tijd voor een volgende stap. Ik heb een aantal jaren gedetacheerd gewerkt, zowel bij commerciële bedrijven als bij overheid of semi-overheid. Ik heb geen secretariële opleiding maar ben opgeleid in de commerciële dienstverlening en er eigenlijk ingerold.

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 16:44

Leuk topic! Ik meld me ook, ben Mandy, 27 jaar oud en werk nu 5 jaar als notarieel secretaresse.
Erg interessante baan, ga elke dag met plezier naar kantoor. :D

daaf4ever

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-15 20:53

Leuk om te lezen allemaal! Ja misschien is de benaming secretaresse wat achterhaald... De secretaresse van nu doet zoveel meer dan kopjes thee of koffie inschenken/bezoek afhandelen of de agenda behandelen...

Mijn doel is om uiteindelijk door te groeien. Maar het leuke van mijn huidige functie is dat ik overal mee te maken heb. Elk facet met betrekking tot de gemeente komt aan bod en krijg ik zaken van mee.
Máááár; Eerst maar eens gewoon genieten van hetgene wat ik heb. Zijn nu ook aan het kijken naar een huis! :D Heerlijk, 2 vaste contracten...

Chantal zie dat je aardig in de buurt woont, leuk! :D

Vanessa24

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-15 00:43

Hier nog 1. Ik doe niet alleen secretarieel werk, maar ook communicatie. Ik vind het fijn om collega's te ondersteunen in allerlei zaken.

CoSa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-15 13:29

Hier nog in secretaresse. Doe behalve secretaresse werk ook de administratie en alles wat daarbij hoort, zoals inboeken werkzaamheden, betalingen enz

Romeo2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-15 20:51

Ik ook!

Ben Madeleine en 26 jaar. Ik werk 32 uur als bestuurssecretaresse bij een non profit organisatie.

happy2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-15 16:49

daaf4ever, Heb je nog tips voor mij :-) Ik heb toevallig morgen een sollicitatie als bestuurssecretaresse bij een gemeente! Ik kom zelf niet uit de non-profit, maar wil bewust de stap naar non-profit maken. Wellicht heb je nog tips over vragen die ik kan verwachten tijdens mijn gesprek (vragen anders dan bij een profit organisatie)

Ik werk zelf inmiddels 18 jaar als secretaresse, waarvan 5 jaar bij mijn huidige werkgever. Momenteel dus druk op zoek naar een nieuwe uitdaging. Gelukkig is mijn ervaring dat er genoeg leuke bedrijven zijn die op zoek zijn naar een secretaresse.

happy2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-15 08:57

Even raad gevraagd aan secretaresses hier!

Zoals bovenstaand aangegeven, had ik een gesprek bij een gemeente. Dit ging heel goed en ik heb vanmiddag een tweede gesprek. Ik schat de kans hoog in dat ik de baan krijg. Salaris is goed (100 euro minder dan huidig salaris), locatie goed, maar ik heb een onderbuikgevoel over de persoon waar ik voor kom te werken. En 32 uur (wil liever 24 uur)

Afgelopen week ook een arbeidsvoorwaardengesprek gehad bij een ander bedrijf waar ik ben aangenomen. Super leuke job, leuke collega's (denk ik), voel mij er thuis en zie mij er wel werken. 24 uur mogelijk. Wel ver! 40 km van huis, 35 minuten met de auto als er geen files staan of een uur met openbaar vervoer. En, het grootste nadeel, het salaris. Ik ga er 800 euro bruto op achteruit (op basis van 40 uur) Ook de vakantiedagen zijn waardeloos. Wel wat andere secundaire voorwaarden die wel goed zijn.

Wat zouden jullie doen? bij mijn huidige functie blijven is geen optie, die bestaat per 1 januari niet meer. Ik krijg dus vanaf 1 januari voor de duur van 2 jaar WW. Die WW is hoger dan het salaris voor job 2. Zouden jullie voor de leuke baan kiezen ondanks dat je in salaris keldert en flink ook! Ik moet wel zeggen, het salaris wat wordt geboden is marktconform. Mijn huidige salaris is gewoon heel flink. Ik verwacht sowieso dat het moeilijk wordt dat elders te krijgen. Ik heb het geld ook niet perse nodig. ik kan rondkomen van het salaris wat wordt geboden bij de leuke baan, maar het voelt gewoon best wel cru om 800 euro in te leveren. Ik heb 18 jaar gewerkt en mijn best gedaan om dit salaris te komen en dan lever je zo in.

De andere baan is ook een optie, maar ik heb wel een niet helemaal enthousiast gevoel. Verder kijken kan natuurlijk ook. Ik heb 4 sollicitaties binnen weten te slepen uit 5 brieven. 1 moet nog plaatsvinden, 1 afgewezen en 2 banen aangeboden gekregen. Dit gaat dus vrij makkelijk. Maar, dat komt misschien ook omdat ik nu nog werk heb. Solliciteren vanuit een werkloze situatie is wellicht een stuk lastiger.

Ik hoor heel graag jullie mening :-)

Lennox

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-15 10:21

Poeh dat is een lastige. Als het financieel uit kan zou ik denk ik kiezen voor de baan waar ik me het prettigst voel. Ik heb toen ik hier kwam werken ook 500 euro bruto ingeleverd + mijn auto van de zaak dus eigenlijk nog wat meer. Bij ons kon het uit omdat we allebei werken (hij 40 en ik toen nog 36 inmiddels 32). Als je al een onderbuik gevoel hebt over de persoon waar je voor zou gaan werken komt dat meestal niet uit de lucht vallen. Ik zou, nogmaals als het financieel uit kan, gaan voor de baan waar ik het meest enthousiast van word. Je brengt teveel tijd door op je werk om er niet gelukkig te zijn, dan is geld uiteindelijk maar geld..

FennaK

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-15 11:05

Misschien als je op korte termijn nog niet iets anders hebt gevonden kan je de baan bij de Gemeente aankijken en anders altijd nog verder kijken? Misschien dat het uiteindelijk hartstikke meevalt?

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-15 11:19

Leuk topic !

Ik ben Nienke, bijna 24 jaar en sinds juli 2014 afgestudeerd als secretaresse.

Ik heb van 2012 tot april dit jaar gewerkt als Administratief Medewerker en vanaf volgende week donderdag ga ik beginnen als secretaresse bij een makelaarskantoor. Eindelijk een baan waar ik voor geleerd heb, super veel zin in :))

Tierania_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-15 11:25

Ik werk sinds mijn 18e (nu dus 5 jaar) als secretaresse bij een bouwbedrijf.
Had mijn laatste stage gedaan bij dit bedrijf en mocht er blijven werken.
Kan het op de fiets af in 8 minuten :)

Ik ben ook eigenlijk van alles wat. Doe de receptie en spring ook in voor de boekhouder.

nontie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-15 11:51

Rianne, 21. Afgestudeerd als secretaresse, maar niet aan het werk als secretaresse _O-
Afgelopen juni mijn BBL-4 afgerond maar geen werk kunnen vinden.

Ik ben nu aan het digitaliseren van bepaalde dossiers bij gemeentes door een extern bedrijf.

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-15 12:07

Hee jij woont vlakbij :wave:

Princesj

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-15 12:11

Hier ook 1! Maaike, 27 jaar en secretaresse bij een head hunter, ik werk voor een team van 8 man en doe daarnaast ook een deel facility management. Ik ben opgeleid binnen de paardenhouderij, maar wegens lichamelijke klachten is dat werk niet mogelijk. Ik heb geen enkel diploma passend bij mijn functie, ben hier 7 jaar geleden binnen gerold en niet meer vertrokken.

nontie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-15 12:12

Haha he ja, WinSel grappig!

xElmoni

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-15 12:24

Ik ben nikki 18 jaar en in opleiding hihi gr.

bud_gloor

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-15 12:28

Hier ook 1!

Nadat ik de Paardensport opleiding in Deurne had afgerond, kwam ik er wel achter dat je paarden beter als hobby kunt houden!

Ik ben op aandringen van mijn ouders een jaartje Schoevers gaan doen! En wat bleek!? Hier was ik naar op zoek!

Inmiddels opleiding afgerond en werkzaam als secretaresse op een klein kantoor in Rotterdam!

happy2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-15 12:45

Lennox bedankt voor je reactie! het is inderdaad lastig, 800 euro is een hoop geld, maar ik denk dat ik het toch ga doen. De baan is erg leuk! en geld is ook niet alles. Hoewel ik het zuur blijf vinden :-( Goed te lezen dat het vaker voorkomt dat mensen zo inleveren. In mijn directe omgeving verklaren een hoop mij voor gek en zeggen ga lekker eventjes voor de WW (aangezien die hoger is dan het nieuwe loon), maar dat wil je ook niet en wie zegt dat ik straks nog steeds zo makkelijk aan de bak kom..

MissYvette4u

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-15 12:48

Hier ook 1, zit een beetje van alles wat te doen op het moment.

Ik werk sinds 11 jaar bij een gemeente. (Heb in de jaren daar voor een opleiding Secretaresse gedaan.)
De eerste 9 jaar als vergunningverlener waarvan de laatste 2 jaar secretaresse van een afdelingsmanager. Ondertussen heb ik een avondopleiding Management Assistent gedaan.
Daarna 1,5 jaar als projectassistent.
Ik ben sinds juni 2015 terug op de vergunningenafdeling waar ik nu voor een groot gedeelte als afdelingssecretaresse werk (en voor een gedeelte weer voor de afdelingsmanager) en waar ik per 1 december as terug in de functie van vergunningverlener ga.

Vond mijn job als projectassistent helemaal geweldig en zou dat graag weer doen maar op het moment zijn er geen mogelijkheden binnen deze gemeente. Ben aan het denken om mijn droombaan elders te zoeken maar ik vind het solliciteren zo vreselijk %) ondanks allerlei trainingen krijg ik nog steeds black outs of zeg ik juist net dingen die ik niet wil zeggen :=