hoe kom je aan die aantallen en hoe kom je aan die verdeelsleutel Sammie..
ik heb zelf in het AD het volgende aangetroffen
even het AD erbij gepakt voor de officiële cijfers (bron dus het UNHCR):
" in Turkije zitten nu 1,9 miljoen vluchtelingen uit Syrië, in Libanon 1,1 miljoen, in Jordanië 630.000 – de cijfers zijn van de UNHCR."
In jordanië is dat meer dan 25% van de bevolking.. Ik denk dan niet dat we erg ongelukkig moeten zijn met het aantal dat ons is toebedeeld..
In principe is het eerste land waar men aankomt verantwoordelijk voor de vluchteling.. Pas wanneer deze de toestroom niet meer aankunnen, kunnen ze een hulp verzoek indienen..
In dit geval is er een hulpverzoek geweest voor 150.000 vluchtelingen die elders opgevangen moeten worden.. Met de toegepaste verdeelsleutel heeft Nederland er hiervan 7000 toegewezen gekregen..
Dus bij lange na niet het 'grootste deel'.
Deze 7000 staan los van diegene die zich zelf aan de grenzen melden.. Maar zo makkelijk is dat niet.. dan zullen ze eerst weg moeten zien te komen uit het land waar ze binnenkomen. plus nog tig grenzen zien over te steken, zonder dat ze zich ergens registreren om dan uiteindelijk bij ons asiel aan te vragen.
over zee, moeten ze toch een heel eind peddelen, en uit de lucht vallen doen ze nu ook weer niet..
ja er is een grote stroom op gang.. Maar de aantallen die wij hier krijgen zijn niets in vergelijking bij de omringende landen. en ook niets in vergelijking met landen die vrijwillig meer op nemen dan de verdeelsleutel en buiten de mensen om die zich zo al melden.
--
ts, je moet je niet bang laten maken.. leven in angst is geen leven..
achter je kan ook een zware hollandse crimineel gaan wonen die morgen de hele buurt afknalt met een zwaar wapen.. of illegaal vuurwerk onder zijn bed verstopt.. of een tiener die het allemaal niet meer zit zitten en een wapen op zak heeft.. Of er breekt een brand uit omdat een dronke buurman met een sigaret aan in bed in slaap is gevallen in je appartement..
ben je daar ook allemaal bang voor?
Ja er zijn best redenen om verontrust te zijn, of vragen te stellen, maar in angst leven is geen leven.
Denk liever aan hoe het zou zijn geweest als wij de grenzen hadden gesloten voor de joden in WOII
of wanneer ons eigen koningshuis bij de grenzen van Canada met een raket terug was geschoten naar Nederland. Of wanneer alle engeland vaarders afgeduwd waren terug naar Nederland.
De rijke mensen die konden vluchten in WOII (vaak degene met een goed bedrijf of een goede opleiding en geld) gingen het verste weg.. in de hoop zo de oorlog uit te kunnen zitten ergens anders. De meesten zijn teruggekeerd, anderen hebben een nieuw bestaan opgebouwd..
Waarom zou het met deze vluchtelingen dan anders zijn.. omdat ze een ander geloof hebben.. Dat hadden de joden immers ook? En die zijn ook naar verweggistan gevlucht, het liefst verlieten ze europa richting Amerika, ver weg van Nazi Duitsland..
waarom nemen we het dan de gewone Syriër die geld genoeg heeft om te vluchten en ver weg te vluchten het kwalijk dat ze in Noord europa asiel willen en niet in Jordanië waar de situatie ondertussen uitzichtloos is..
Denk je dat joden als het even kon niet verder weg wilden vluchten dan Nederland? Natuurlijk..
Houd jezelf altijd in gedachte.. hoe zou ik mij voelen als ik in hun situatie was? daarnaast mag je best allert zijn op de rotte appel, maar om dan je ogen te sluiten voor het leed van het overgrote deel, dat zou je zelf ook niet willen toch?
---
Paardcool schreef:Ik heb nooit echt vertrouwen gehad in de mens. Komt Door de media en hoop dingen in me privé leven. Vandaar dat ik angstig ben voor zulke nieuwe mensen.
het is goed dat je je hiervan bewust bent Paardcool. Waar je dan gewoon steeds aan moet denken is.. waarom zou ik hier dan banger voor worden, dan voor de andere dingen waar ik al bang voor ben..
en vooral ook hulp zoeken om met je angsten om te gaan.. want het is niet gezond om in argwaan en angst te leven.. Want wat je uitstraalt krijg je terug.. als je openminded de wereld tegemoet kunt treden zul je veel meer vriendelijkheid ervaren dan wanneer je iedereen van 'kwade' opzet verdenkt.. immers dat voel je als ander persoon en dan houd je gelijk afstand. dat is voor jou niet fijn, want mensen lijken dan afstandelijk tegen jou, maar eigenlijk komt het door de bril waardoor je mensen bij voorbaat bekijkt.. hier kun je denk ik het beste hulp voor zoeken, zodat je gelukkiger kunt leven, ongeacht wat er in de toekomst misschien wel of niet gaat gebeuren.