Dier aangereden, tussenpersoon of verzekeringsmaatschappij

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

joyce83

Dier aangereden, tussenpersoon of verzekeringsmaatschappij

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-15 21:28

Ik heb net helaas een ree tegen de auto gehad. Ree gelukkig snel overleden. Gelukkig vlak bij huis en ik wist iemand te wonen van staatbosbeheer welke het dier kon opruimen. Echter wat nu, politie heb ik aan de lijn gehad omdat het beestje in eerste instantie nog wat stuipen had en ik wilde het beestje zo snel mogelijk uit zijn lijden hebben.

Maar goed politie op de hoogte, beestje door de goede instantie opgeruimd. En dan.... auto heeft fikse deuk rechtsvoor, bij bocht of drempel loopt hij aan op de bumper.
Ik ben verzekerd via een assurantiekantoor, heb wel de papieren waar ik verzekerd ben. Het is vrijdag avond, assurantiekantoor is maandag weer open. Heb ze wel gebeld en antwoord apparaat ingesproken maar weet niet of ze deze in het weekend beluisteren. Moet ik nu morgen ochtend de verzekering bellen of tot maandag wachten? Auto staat aan huis, kan de auto van mijn ouders lenen maar wil natuurlijk wel graag zo snel mogelijk mijn eigen auto weer terug.

Iris82

Re: Dier aangereden, tussenpersoon of verzekeringsmaatschappij

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-15 21:33

Sommige verzekeringsmaatschappijen werken alleen met tussenpersonen en sommige kun je als klant zelf ook benaderen.

Gewoon proberen, nee heb je, ja kun je krijgen.

Je doet er niet verkeerd aan. Flinke schade kan zo'n dier aanrichten hè? Auto wel wa plus of allrisk verzekerd?

Avelienvd

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-15 21:35

Nummer op je groene kaart belle. Dat is je alarmcentrale en die kunnen je ook vaak uitleggen wie de reparatie mag doen.
maar hoe is je auto verzekerd?

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-15 21:36

Hoe ben je verzekerd? Want als je niet all risk of wa beperkt casco bent, dan ben je dus niet verzekerd voor aanrijding met wild... Morgen contact opnemen met de verzekering als je goed verzekerd bent

Avelienvd

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-15 21:40

Kan zelfs nu wel. Misschien zelfd des te beter. Kan hij wellicht morgen nog bij hersteller aangeboden worden

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-15 21:49

Schade in bellen of mailen (zou zeggen mailen in dit geval)
Lees je polis goed, vaak kan je je auto niet zomaar overal laten maken, aangezien je dan bv je eigen risico moet betalen terwijl als je hem laat maken door reparateur van hun keuze deze vaak niet wordt doorbelast naar jou.
Zelfde verhaal met vervangend vervoer, goed lezen, hoe of wat je moet doen om ook dat vergoed te krijgen.

Je auto rijdt nog? Vallen geen onderdelen af? Lampen doen het nog?
Dan maandag verzekering bellen (zitten nu toch alleen noodcentrale mensen waar je geen snars aan hebt voor dit soort zaken), vragen of je vast zit aan bepaalde reparateur.
Langs schadebedrijf gaan auto alvast laten zien, die maken dan waarschijnlijk foto's en kan je afspraak maken voor wanneer ze hem kunnen maken (en verzekering kan ook nog willen dat er schade exp. naar komt kijken).

Avelienvd

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-15 21:53

Zou niet rijden nu dat hij aanloopt.

En de meldkamer weet meestal wel wat de aangesloten herstellers zijn. En zij moeten dsn ook transport inzetten.

joyce83

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-15 22:39

Afbeelding
Afbeelding

Zo ziet het er nu uit. Kap had mijn man net open geklikt dus staat niet zo hoog als hij dicht is. We zijn in elk geval beperkt casco verzekerd, zo niet all-risk maar kan zijn dat we dat laatst hebben aangepast omdat de auto's wat "ouder" zijn. Deze aygo is van 2009.

Auto staat nu thuis, klein stukje kon ik nog wel rijden maar nu verder rijden naar reparatiegarage zit er niet in.

Ik heb in elk geval ook nog een visitekaartje gevonden van tussenpersoon, die ga ik morgen even op zijn prive nummer bellen. Had hij volgens mij ook gezegd. Als ik naar de groene kaart kijk zou ik bij delta-loyd verzekerd zijn.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-15 22:47

Beperkt is prima, als het goed is word aanrijding met wild dan verzekerd(ZLM doet dat, ga er vanuit DL ook) Even iets anders, via tussenpersoon en dergelijke, is dat niet een stuk duurder? Niet dat het mij aangaat, maar zoiets als een auto verzekering is denk ik best goed zelf af te sluiten,, en als het goedkoper is? Bij de uitvaart verzekering was scheelde dat serieus veel geld namelijk..

Avelienvd

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-15 22:48

Zou toch de meldkamer eens bellen voor overleg.
Via tussenpersoon scheelde mij 3 euro p maand

joyce83

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-15 22:52

Iris82 ze kunnen idd flinke schade veroorzaken. Moet zeggen dat ik altijd gedacht had dat ik volledig in paniek zou zijn of zou staan te trillen als een rietje. Maar nee niks van dat alles.

We kwamen terug van uit eten, ik weet dat daar reeën kunnen lopen en reed niet al te hard. Denk max 60. Ik zie in mijn linkerooghoek wat bruins de berm in gaan en mee dat ik dacht afremmen als er een is dan is nummer twee ook in de buurt zie ik rechts eentje erop knallen. Volgens mij wel net gas los gelaten. Was nog een jong bokje. Heb geluk dat hij daar terecht is gekomen. Airbags zijn er niet uit gekomen en ben ook blij dat hij niet op de voorruit gekomen is. Nummerbord was eraf en dan deze schade aan lamp, bumper en de rest. Ben benieuwd wat er verder nog uit komt aan schade.

Was gelukkig twee straten van huis af, beestje had nog wat stuiptrekkingen. Man gelijk mijn zusje gebeld om te komen omdat ik wist dat op die straat iemand van staatbosbeheer woont. Eerste wat ik wilde regelen was dat beestje afgeschoten werd als het niet dood was. ondertussen heb ik de politie gebeld met de vraag wat ik moest doen. Moet zeggen de politieagente was erg aardig. Boswachter kwam, greep het dier aan het gewei en gaf aan dat het dood was, nam hem mee en gaf aan als er iets was of als ik papieren voor de verzekering nodig had dat ik dan even aan moest komen dan kreeg ik die.

gelijk even de andere vragen beantwoorden:)
ik denk dat zelf iets afsluiten wel iets goedkoper kan zijn. We hebben in het begin dit allemaal bij elkaar laten doen waar we ook hypotheek hebben laten afsluiten etc. eerlijk is eerlijk ben tot nu toe te lui geweest om het eens allemaal goed uit te zoeken waar ik dan eventueel kan laten verzekeren.

joyce83

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-15 22:54

Alienvd waarvoor zou ik de meldkamer dan moeten bellen?

Avelienvd

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-15 22:56

Die zullen de berging naar de hersteller moeten regelen. Dat doet je tussenpersoon niet

joyce83

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-15 23:03

Ow oke dan zal ik dan morgen gaan regelen. Wel even snel via independer een check gedaan. Snel even ingevuld voor beperkt casco en dan zou het al een gigantisch verschil zijn??? betaal nu rond de 100 euro per maand voor twee auto's en dan zou ik uitkomen op 36 euro voor beiden? dat is wel heel erg veel verschil. Morgen maar eens kijken of het dan ook met dezelfde dingen verzekerd is zoals inzittenden en no claim beschermer.

en Dan zal ik daar toch eens snel naar moeten kijken als dit allemaal afgehandeld is. Maar dan zit ik alleen even te denken hoe het moet met schadevrije jaren... volgens mij nu

Avelienvd

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-15 23:06

Schade op beperkt casco behoudt je je schadevrije jaren. Kan wel zijn dat je dit jaar niet opbouwd.
Als je overstapt houd je je jaren

joyce83

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-15 23:09

dank je wel Avelienvd.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-15 23:19

Oh jeetje. Das een heel verschil dat had ik niet verwacht. Eerst dit maar oplossen succes!

Avelienvd

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-15 19:44

Inmiddels al van je tussenpersoon gehoord?

joyce83

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-15 09:03

Nee helaas niks gehoord, ook op thuis nummer gebeld maar geen gehoor gekregen. Als ik de papieren na lees kan ik bij spoed wel bellen maar ook verzekering heeft in het weekend gesloten. Het heeft geen haast, pak morgen de auto van mijn man of ga op mijn fiets naar het werk en dan bel ik maandag wel naar de tussenpersoon.

frankiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-15 17:54

Avelienvd schreef:
Schade op beperkt casco behoudt je je schadevrije jaren. Kan wel zijn dat je dit jaar niet opbouwd.
Als je overstapt houd je je jaren

let hier wel mee op met een noclaimbeschermer. Die vervalt dan en de nieuwe maatschappij telt vrolijk je werkelijke schadevrije jaren!

joyce83

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-15 12:11

Nou auto is opgehaald door sleepwagen en afgezet bij herstelbedrijf. eind van de week zou hij ongeveer klaar moeten zijn. Ben benieuwd.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 12:14

Dat is al een begin! Hoop dat het een beetje goed te repareren is en vooral dat het dus alleen een beetje plastic schade is.

dieseltje09

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 12:40

Je hebt de auto laten afvoeren met de hoe cru ook dierlijke resten eraan? Zo ja dan zal dit worden vergoed onder je beperkt casco gedeelte(die dierlijke rest zijn als bewijs dat het echt om een aanrijding met een dier gaat, helaas al wat zaken gezien van mensen die de auto hebben afgespoten omdat ze het vies vonden waardoor het niet aan te tonen was dat het een aanrijding met een dier betrof.

Hier lever je geen schadevrije jaren voor in mits aannemelijk kan worden gemaakt dat het een aanrijding met een dier betreft

joyce83

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-15 12:42

Haren zitten er nog aan, ook op de foto staan. Ook alle schade op de foto en mocht ik bewijs nodig hebben dat we echt een ree aangereden hebben kan ik nog papieren krijgen van diegene die hem heeft mee genomen (staatsbosbeheer).

Van de jaren had ik idd gehoord dat er geen jaren ingeleverd worden.

dieseltje09

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 12:45

joyce83 schreef:
Haren zitten er nog aan, ook op de foto staan. Ook alle schade op de foto en mocht ik bewijs nodig hebben dat we echt een ree aangereden hebben kan ik nog papieren krijgen van diegene die hem heeft mee genomen (staatsbosbeheer).

Van de jaren had ik idd gehoord dat er geen jaren ingeleverd worden.

Gelukkig, je zal niet de eerste en zeker niet de laatste zijn geweest die dat had weggehaald namelijk. Dan is het heel "simpel" verzekeringswerk, de auto gaat naar een schadeherstelbedrijf wordt getaxeerd, schade wordt opgenomen en mits de schade niet meer is van 2/3 van de waarde van de auto wordt deze gemaakt en kan je hem weer ophalen. Is de schade hoger dan zal de auto total-loss worden verklaard en krijg je de dagwaarde uitgekeerd.