Geen leuke klas wat nu

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

nardxash

Geen leuke klas wat nu

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-15 11:15

Beste bokkers. Ik ben sinds kort begonnen met een nieuwe opleiding ook wel medewerker maatschappelijke zorg. Vanaf de introductie dagen vind ik het al geen leuke klas en zo is het na 3 weken nog zo. Ik heb het aan gegeven bij mij slber en die zo het in De vergadering gooien, a fijn de volgende dag naar school en naar mijn slber gelopen en kreeg dus te horen dat ik niet naar de andere klas wil omdat ze niks willen veranderen en kijken hoe de klas reageery met een strengere aan pak. Mijn gezondheid leid er ook onder, ik zit niet lekker in mijn vel.zo ben ik van een vrolijk meid naar een sachrijnige en hele kort af geworden en niks geintreseerde meid gegaan. Mij ouders weten hier ook vanaf maar ik vind de opleiding ook tegen vallen en hoop Dat jullie mijn advies kunnen geven

kusvoorjou

Re: Geen leuke klas wat nu

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-15 11:21

Dat de klas tegen valt en dat dit na 3 weken nog zo is kan ik mij voorstellen. Maar dat je na 3 weken al weet dat de opleiding tegen valt, snap ik niet zo. Dat kan je nu toch nog helemaal niet weten?

Als ik jou was zou ik blijven aandringen (desnoods elke dag) dat je je echt niet op je gemak voelt en er echt heel erg mee zit. Helpt dit niet, misschien eens met je ouders er bij een gesprek aangaan met je leraar/mentor?

nardxash

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-15 11:23

kusvoorjou schreef:
Dat de klas tegen valt en dat dit na 3 weken nog zo is kan ik mij voorstellen. Maar dat je na 3 weken al weet dat de opleiding tegen valt, snap ik niet zo. Dat kan je nu toch nog helemaal niet weten?

Als ik jou was zou ik blijven aandringen (desnoods elke dag) dat je je echt niet op je gemak voelt en er echt heel erg mee zit. Helpt dit niet, misschien eens met je ouders er bij een gesprek aangaan met je leraar/mentor?

Blijven aandringen ga ik zowiezo doen. Want het moet niet zo zijn dat mijn gezondheid lijd

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-15 11:25

Wat is er dan precies niet leuk aan de klas?
Want 3 weken is wel erg kort om gelijk al medische problemen van te krijgen hoor.
Dan ga ik haast denken aan fysiek geweld.

ilaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-15 11:27

Ik herken je probleem. Ik heb hetzelfde. Ben ook ineens weer ziek terwijl ik dat voorheen nooit was. Heeft imo puur met stress te maken.

Ik weet nog niet wat ik doe, over naar een andere klas kan niet want er is maar 1 klas op deze opleiding. Snap je probleem maar heb er ook geen oplossing voor. Het enige wat ik weet is dat dit echt een rot probleem is waar je school echt nodig voor hebt.

nardxash

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-15 11:28

Sizzle schreef:
Want 3 weken is wel erg kort om gelijk al medische problemen van te krijgen hoor.

Ik word niet gepest maar ze laten mijn links leggen en negeren mij

nardxash

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-15 11:29

ilaan schreef:
Ik herken je probleem. Ik heb hetzelfde. Ben ook ineens weer ziek terwijl ik dat voorheen nooit was. Heeft imo puur met stress te maken.

Ik weet nog niet wat ik doe, over naar een andere klas kan niet want er is maar 1 klas op deze opleiding. Snap je probleem maar heb er ook geen oplossing voor. Het enige wat ik weet is dat dit echt een rot probleem is waar je school echt nodig voor hebt.

Dank je wel ik hou mijn poor ook wel stijf maar man wat is het moeilijk

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-15 11:31

Wat doe je zelf om opgenomen te worden door je klas?
Zoals je nu schrijft kruip je wel heel makkelijk in de slachtofferrol. Probeer eens wat assertiever en sterker in je schoenen te staan.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-15 11:32

nardxash schreef:
Sizzle schreef:

Ik word niet gepest maar ze laten mijn links leggen en negeren mij

Wat een kinderachtig zooitje.

Maar probeer te bedenken dat je de opleiding voor jezelf doet. Een leuke klas is mooi meegenomen, maar net als irritante collega's later kun je dat vaak niet uitzoeken.
Overplaatsen zou uiteraard ideaal zijn.

heidy_wilco

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-15 11:37

Hoe stel je jezelf op? Ben je gesloten of heb je vanaf het begin wel contact gezocht met mensen? Als je je de hele tijd afzijdig hebt gehouden en niet echt toenadering zocht, dan laten mensen je ook eerder links liggen. De eerste 2 weken zijn eigenlijk het belangrijkste. Had je al vanaf dag een dat je dacht: Geen leuke klas? Want zulke gedachten zijn vaak wel af te lezen in je houding. Ik dacht in het begin ook dat ik niet de meest geweldige klas had, maar hoe meer ik ze leer kennen, hoe leuker de mensen zijn.

En natuurlijk is dit geen goede reden om je te negeren, maar het zou wel een logische verklaring kunnen zijn, als het zo is.

Wat ik trouwens wel apart vind, is dat dit mensen zijn die maatschappelijke zorg gaan studeren. Ben benieuwd hoeveel er gaan afhaken.
Laatst bijgewerkt door heidy_wilco op 16-09-15 11:41, in het totaal 2 keer bewerkt

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-15 11:38

Als je meteen de eerste dag de klas al rot vond heb je dat waarschijnlijk (onbewust) laten merken waardoor zij zich nu ook zo gaan opstellen (pygmalioneffect). Ik zou proberen om actief deel te nemen en zelf gesprekken te starten. Dan zien ze dat jij moeite doet en gaat het misschien toch beter. Als het dan nog slecht gaat binnen een maand ofzo kan je in gesprek gaan en aantonen dat jij moeite deed, maar dat het gewoon niet lukt.

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-15 11:40

Als jij vanaf het begin af aan al met een chagarijnig hoofd zit omdat de klas niet leuk is, snap ik best dat mensen dat afschrikt.
Je zult je zelf er voor in moeten zetten. Gelijk zeggen; 'het is niet leuk' is wel heel makkelijk. Als je daarna nog 3 weken zo zit, veranderd er idd niks..

Je zit er voor jezelf, net als de rest.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-15 11:43

Vaak duurt het ook even voor er een structuur is.
Schreeuwers hebben in hetbegin altijd de overhand maar naarmate de tijd vordert die je dat een klas zich gaat onderverdelen.
Er zijn vast wel meer onzekere mensen in die klas, maar die moeten zich dan onderling nog vinden.

nardxash

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-15 11:47

Ik heb mijn vanaf het begin open gestels door vragen te stellen en een gesprek met ze aan te gaan over wat dan ook. Ik probeer zo min mogelijk te laten zien dat ik niet lekker in mij vel zit en ook niet sagorijnig te zijn en gewoon vrolijk masr varieert per dag

Kahawa

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-15 11:49

Wat is de gemiddelde leeftijd in je klas?

Klassen worden willekeurig ingedeeld, er zijn vast wel individuen waar jij het mee zou kunnen vinden als je zelf een klein beetje initiatief neemt (en ja dat is eng als je jezelf al zo onzeker voelt).

edit: Mijn ervaring is, ook al is er een soort van groeps/kliekjesvorming, er zijn altijd mensen die zich daar ook niet zo bij thuis voelen, ook al maken ze er in jouw ogen misschien deel vanuit.
Laatst bijgewerkt door Kahawa op 16-09-15 11:51, in het totaal 1 keer bewerkt

heidy_wilco

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-15 11:50

Beantwoord even deze vraag: Vond je je klas vanaf dag een al niet leuk?

Je zegt dat je pas klachten kreeg en niet lekker in je vel ging zitten nadat je wist hoe je klas is. Dus dan heb je toch niet vanaf dag één al klachten?

Misschien niet leuk dat ik het zo doe, maar ik wil even een goed beeld hebben, want dit is wat ik uit jou posts haal.

(Ik heb wel een tip voor je: Ik weet niet of je dyslectisch bent, maar het zou wel handig voor jou en voor de lezers hier zijn om even wat woorden die je moeilijk vind om te schrijven op te zoeken. En het is ook nog een goede investering, want je hebt er je hele leven baat van. Dit is geen aanval op jou, ik hoop dat je begrijpt dat ik dit als feedback bedoel. En mijn Nederlands is ook zeker niet 100%)
Laatst bijgewerkt door heidy_wilco op 16-09-15 11:56, in het totaal 1 keer bewerkt

nardxash

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-15 11:52

Kahawa schreef:

Klassen worden willekeurig ingedeeld, er zijn vast wel individuen waar jij het mee zou kunnen vinden als je zelf een klein beetje initiatief neemt (en ja dat is eng als je jezelf al zo onzeker voelt).

edit: Mijn ervaring is, ook al is er een soort van groeps/kliekjesvorming, er zijn altijd mensen die zich daar ook niet zo bij thuis voelen, ook al maken ze er in jouw ogen misschien deel vanuit.

De gemiddeld leeftijd is wel 16/17

nardxash

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-15 11:54

heidy_wilco schreef:
Beantwoord even deze vraag: Vond je je klas vanaf dag een al niet leuk?

Je zegt dat je pas klachten kreeg en niet lekker in je vel ging zitten nadat je wist hoe je klas is. Dus dan heb je toch niet vanaf dag één al klachten?

Vanaf dag 1 had ik geen problemen met ze en waren ze gewoon aardig tegen mij, het is allemaal begonnen in De eerste les week en toen zijn mijn klachten ook onstaan

heidy_wilco

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-15 11:57

Is er wat gebeurd in de eerste week? Als ze toen wel leuk tegen je deden?

(Ik heb mijn vorige post trouwens even wat aangepast)

nardxash

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-15 12:00

heidy_wilco schreef:

Hooguit dat ik een keer een beetje sagarijnig was maar meer niet. Ik zal je tip onthouden

heidy_wilco

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-15 12:05

nardxash schreef:
heidy_wilco schreef:

Hooguit dat ik een keer een beetje sagarijnig was maar meer niet. Ik zal je tip onthouden

Hoe rot je je ook voelt, sjagerijnig zijn helpt nooit, vooral niet de eerste week. Waarschijnlijk heeft dit ze afgeschrikt, omdat je bijv. kribbig reageerde. Misschien dat je dit uit kan leggen en dat je baalt dat het zo gegaan is.

Ik hoop dat je wat aan de tip hebt :)

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-15 12:07

Is de klas niet leuk of heb je gewoon moeite om je plekje te vinden in de klas?

je legt de schuld heel erg buiten jezelf en denk dat je juist moet gaan kijken naar wat je zelf anders kan doen. heb je sowieso moeite met groepen, nieuwe mensen of contacten leggen? Er zijn toch wel enkele meiden/jongens die je aardig lijken? Kijk of je daar aansluiting bij kan vinden. Een klas zit nooit vol leuke mensen met wie het meteen klikt, maar er zijn vaak wel enkelen met wie het zou kunnen klikken. En dat moet van 2 kanten komen

een plekje vinden in een nieuwe klas is soms hard werken, dat gebeurd niet altijd zomaar en spontaan

Kahawa

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-15 12:11

nardxash schreef:
Kahawa schreef:

De gemiddeld leeftijd is wel 16/17

Als dat in de andere klassen ook zo is dan denk ik dat je het jezelf met van klas wisselen alleen maar moeilijker maakt.

nardxash

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-15 12:28

Ik zal proberen om zo goed mogelijk te reageren op iedereen, het is per dag verschillend hoe de klas is en sluit ook niet uit Dar ik niet fout ben geweest. Ik probeer vriendinnen te krijgen maar ze negeren me en blijf ondanks dat gewoon vriendelijk te blijven. In die andere klas ken ik meer mensen vandaar dat ik daar heen wil.

Minoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-15 13:53

Ik vind sommige reacties niet heel erg gepast, ik heb namelijk in de zelfde situatie gezeten.
Maar je voelt je lekker in een klas, of niet.
Geforceerd gesprekken proberen te voeren helpt écht niet..
En natuurlijk doe je een opleiding door jezelf, maar als je er klachten van krijgt, hoe wil je de opleiding dan goed kunnen volgen?
Vooral vind ik het erg laks van de school, want er is wel degelijk een mogelijkheid dat TS naar een andere klas zou kunnen gaan. (zoals ik al eerder tegen TS heb gezegd: scholen zijn vaak egoïstisch en doen dingen vaak in eigenbelang.) (En nee, niet alle scholen zijn zo)
En als dat het probleem oplost, Why not?