Na lang wikken en wegen heb ik mijn laatste vissen weggebracht naar vrienden en mijn aquarium leeggemaakt. Je kan je wellicht voorstellen dat mijn woonkamer er nu heel wat minder gezellig uit ziet zonder mijn lichtgevende plantenbak van 120 liter. Nu wil ik wat gezellige plantjes neerzetten die relatief onderhoud vrij zijn, maar het mag wel apart zijn. En voor apart hebben we Pinterest.
Wie gaat er meefreubelen? Of wie heeft al iets geprobeerd en heeft do's en dont's?
Ik heb al wat leuks gevonden en ga binnenkort kijken of ik hier niet te onhandig voor ben.

Tips zijn ook welkom. Bij voorkeur met betrekking tot planten die lastig doodgaan en wel eens een dagje zonder water kunnen.

) zoals de middelste op deze foto:

broertje heeft het niet overleefd helaas, deze is nu 60 cm hoog.
heb ook veel al op pinterest gezien, dus vorig jaar dacht ik: Laat ik het eens uitproberen. Ik dacht een vetplant te hebben gekocht (nu twijfel ik eraan). Mooi landschapje gemaakt (op de ondergrond zand: Geen goed idee dus...) en binnen een paar weken was de plant dood. Dus 1 tip: Gooi geen zand op de bodem en aarde eroverheen met daarin het plantje. Het water sijpelt er namelijk doorheen en de plant krijgt geen water -_-