Auto gekocht, niet naar verwachting.. rechten?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

GrumpyCat

Auto gekocht, niet naar verwachting.. rechten?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-15 14:28

Hoi Bokkers,

Vorige week heb ik mijn eerste eigen auto gekocht (bij een erkende dealer). Aangezien het om een auto gaat onder de € 4500,- zat er geen garantie op, hier heb ik ook voor getekend. Bij aankoop is afgesproken dat de auto een nieuwe APK zou krijgen. Zo gezegd, zo gedaan. Na een aantal dagen mocht ik de auto ophalen, nadat deze weg is geweest naar een poetsbedrijf en opnieuw APK is gekeurd.

Na aankomst thuis, bleek ik de papieren van de laatste APK keuring te missen, die hun zouden uitvoeren voor mij. Een dag later heb ik een mailtje gestuurd met de vraag of hun deze klaar konden leggen, zodat ik hem in het weekend op kon halen. Ik kreeg geen reactie, maar ben toch afgelopen zaterdag naar de dealer gereden om deze op te gaan halen (APK papier moeten hun immers al klaar hebben liggen leek mij). Bij de dealer aangekomen werd mij verteld dat deze pas maandag kon worden uitgeprint, dus ofwel ik kon maandag terug komen, of ze zouden hem opsturen. Ik koos voor de eerste optie (aangezien mijn werk zich dicht bij de dealer bevind), en ben er gisteren na mijn werk langs gereden. Na enige tijd wachten, kreeg ik het APK papiertje in mijn handen geduwd, opgevouwen en wel en werd ik (een beetje gehaast voor mijn gevoel) de deur uit gewerkt.

Thuis heb ik het APK papiertje bekeken en verbaaste mij er direct over. De auto is goedgekeurd, maar er zijn 2 aandachtspuntjes aangemerkt: punt 1: het profiel van de banden en punt 2: RA2 'overmatige olielekkage'. Dat is gek, want op de website van de dealer stond dat er veel meer profiel op de banden zat (heb hier nog een print screen van), dan dat de APK uiteindelijk uitwees. Als ik wist dat het profiel van de banden dusdanig slecht was, had ik de auto waarschijnlijk nooit gekocht, want ik heb voor de auto in kwestie al een flinke prijs betaald, in de veronderstelling dat ik nog wel even kon rijden zonder er extra kosten aan te hoeven maken.

Daarnaast is mij ook geen uitleg gegeven over de 'overmatige olielekkage'. Ik heb dus geen flauw idee waar deze lekkage zich bevind. Mijn vader heeft ook de motorkap al even open gedaan, maar kon met het blote oog geen lekkage waarnemen. Ik vind dan ook dat de dealer mij best wel even had mogen inlichten waar de lekkage zit, zodat ik dit zou kunnen oplossen.

Al met al, ben ik dus niet zo blij, maar ben ik bang dat ik niet in mijn recht sta. Ik heb immers een auto gekocht zonder garantie, maar toch voel ik mij enigszins misleid, met name de autobanden. Bij de advertentie van de auto stond immers heel iets anders, dan dat de APK uiteindelijk uitwees. Kan ik hier überhaupt nog iets mee, of moet ik mijn verlies nemen?

Is er een bokker die verstand heeft op dit gebied en mij wat inlichting kan verschaffen? :)

_Jessie

Re: Auto gekocht, niet naar verwachting.. rechten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-15 14:30

Heb je een rechtsbijstandsverzekering? dan zeker hun even bellen, zij kunnen je goed helpen.

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-15 14:32

Ik zou eerst eens naar de dealer gaan en verhaal halen.
in hoeverre heb je zelf doorgevraagd? Auto is blijkbaar goedgekeurd en dat was de afspraak..

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-15 14:33

Is het een BOVAG bedrijf?

__Elizabeth

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-15 14:34

Zitten er andere banden onder dan? Zo niet heb je dat toch moeten zien toen je de auto bekeek? Ik vind dit meer klinken dat je gewoon. Iets op goed vertrouwen hebt gekocht terwijl je toch echt alles moet controleren als je iets koopt. Dat is iig mijn ervaring.

Abracadabra9

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-15 14:36

Als de wiedeweerga je dealer opbellen en zeggen dat je een specificatie wilt van wat er tijdens de APK gevonden is. Je mag gerust melden dat je niet tevreden bent en dat de informatie die op website stond niet geheel juist was. Anders een klacht indienen en rechtsbijstand inschakelen :j

Dit is niet zoals het hoort, echter is de auto blijkbaar wel APK goedgekeurd? Ondanks het profiel en de olielekkage. Moeten er nieuwe banden onder trouwens of kan je hier nog een jaartje mee doen (al raad ik dat niet aan met weinig profiel in de winter).

har166

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-15 14:50

Was het een merkdealer of een dealer met alleen tweedehands aanbod?

GrumpyCat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-15 15:04

Wat een reacties al, bedankt allemaal voor het meedenken!

@ Jessie: Ja, ik heb rechtsbijstand. Wellicht kan ik dat wel eens proberen, al vind ik het netter om het eerst met de dealer zelf te bespreken denk ik.

@ Iris82 & har166: Het is een bovag bedrijf ja. Het is een best wel bekende merkdealer in Nederland. De vestiging waar ik de auto heb gekocht, verkoopt enkel occasions.

@ Elizabeth: Nee er zitten geen andere banden onder. Ik begrijp dat ik als koper ook zelf onderzoeksplicht heb, maar ik kan vanaf het blote oog zelf niet beoordelen hoeveel profiel er op de banden zit. Ik ben dan ook een echte leek op technisch gebied.

@ Amburtjoz: Misschien moet ik inderdaad even een belletje gaan plegen naar de dealer. De auto is inderdaad gewoon goedgekeurd. De banden hebben nog precies het minimale aan profiel wat vereist is, dus het is geen punt om het op af te keuren. (Terwijl in de advertentie stond dat er toch echt wat meer mm nog op zat). Bij thuiskomst vertelde mijn vader mij ook nog eens dat er wat droogtescheurtjes op de banden zitten. (Hij was niet bij de aankoop zelf aanwezig). Wat betreft de lekkage heb ik geen idee, want ik weet niet eens waar de lekkage zich bevind. Ik gok dat ik voor de winter toch echt nieuwe banden er onder moet gaan doen, en dat is echt ontzettend zuur want daar had ik niet op gerekend toen ik de auto kocht. :n

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-15 15:13

Hmm, ik denk dat in dit geval de onderzoeksplicht niet zozeer van belang is.
Want jij hebt zwart op wit de advertentietekst (waar ook letterlijk in stond dat xx profiel was?) en de uitslag van de apk keuring. Die lekkage hadden ze idd van moeten vertellen, dat is niet meer dan redelijk.
Ik vind het wat verdacht klinken omdat ze je er niet meteen over verteld hebben en vervolgens stiekem doen over de papieren.
Ik zou er even over bellen denk ik en duidelijk aangeven wat jouw bevindingen zijn en wat je daarvan vind. Bedenk ook wat je van hen wilt, watvoor oplossing wil je?
Beetje afhankelijk van hun reactie zou ik laten herkeuren door een andere garage, want dit klinkt toch niet helemaal als zuivere koffie.
Overigens; dat jij tekent voor 'geen garantie' dat pleit ze niet vrij. Betekend alleen dat als over 2 maanden er iets aan mankeert je daar niet mee terug zou kunnen(wat ook niet wettelijk is). Dit is bij verkoop al aanwezig en zijn ze niet duidelijk over geweest, dus heel iets anders.

GrumpyCat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-15 15:19

anneliesdj schreef:
Hmm, ik denk dat in dit geval de onderzoeksplicht niet zozeer van belang is.
Want jij hebt zwart op wit de advertentietekst (waar ook letterlijk in stond dat xx profiel was?) en de uitslag van de apk keuring. Die lekkage hadden ze idd van moeten vertellen, dat is niet meer dan redelijk.
Ik vind het wat verdacht klinken omdat ze je er niet meteen over verteld hebben en vervolgens stiekem doen over de papieren.
Ik zou er even over bellen denk ik en duidelijk aangeven wat jouw bevindingen zijn en wat je daarvan vind. Bedenk ook wat je van hen wilt, watvoor oplossing wil je?
Beetje afhankelijk van hun reactie zou ik laten herkeuren door een andere garage, want dit klinkt toch niet helemaal als zuivere koffie.
Overigens; dat jij tekent voor 'geen garantie' dat pleit ze niet vrij. Betekend alleen dat als over 2 maanden er iets aan mankeert je daar niet mee terug zou kunnen(wat ook niet wettelijk is). Dit is bij verkoop al aanwezig en zijn ze niet duidelijk over geweest, dus heel iets anders.

Ja, in de advertentietekst staat letterlijk het aantal mm profieldiepte van alle 4 de banden. (De auto staat zelfs nog online op hun website, waar de tekst dus letterlijk nog zo op staat, maar dat terzijde. :=) Wat mij inderdaad ook een 'verdacht' gevoel gaf, was dat ze de APK papieren niet automatisch gaven, maar ik er specifiek om moest vragen. Geeft een nare nasmaak dit, beetje jammer..

Ik wacht even totdat mijn zus zo bij mij thuis is (die is wat mondiger dan ik, dus kan mij wat beter vertellen hoe ik het allemaal moet brengen), en dan ga ik maar eens contact opnemen met de dealer.

Abracadabra9

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-15 15:43

GrumpyCat schreef:
@ Amburtjoz: Misschien moet ik inderdaad even een belletje gaan plegen naar de dealer. De auto is inderdaad gewoon goedgekeurd. De banden hebben nog precies het minimale aan profiel wat vereist is, dus het is geen punt om het op af te keuren. (Terwijl in de advertentie stond dat er toch echt wat meer mm nog op zat). Bij thuiskomst vertelde mijn vader mij ook nog eens dat er wat droogtescheurtjes op de banden zitten. (Hij was niet bij de aankoop zelf aanwezig). Wat betreft de lekkage heb ik geen idee, want ik weet niet eens waar de lekkage zich bevind. Ik gok dat ik voor de winter toch echt nieuwe banden er onder moet gaan doen, en dat is echt ontzettend zuur want daar had ik niet op gerekend toen ik de auto kocht. :n

Een belletje kan nooit kwaad. Het minimale vereiste profiel zou ik inderdaad niet blij mee zijn, je kan er donder op zeggen dat je banden binnen een half jaar aan vervanging toe zijn en dat is een dure grap. Als je dit van te voren had geweten had je die auto natuurlijk nooit gekocht. Wat betreft de olielekkage zou ik even navragen aan je dealer waar deze lekkage zich bevind en waarom het geen eventueel punt van afkeuring is geweest. Blijkbaar kan het geen kwaad, maar het is wel fijn om te weten waar de gebreken zitten en waar je dus in de toekomst kosten kan verwachten.

F_T

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-15 15:52

Maak in ieder geval nu direct een print screen van die advertentie....

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-15 15:54

Waarom moet je nadrukkelijk, schriftelijk afstand doen van de bovag garantie als je er toch al geen recht op had (want de aankoopwaarde ligt onder 4500 euro en de aankoopprijs is niet hoger dan 35% van de oorspronkelijke cataloguswaarde van de auto?). Die vraag komt in me op. Maar misschien doet het bedrijf dat om misverstanden voor te zijn.

Je hebt afstand gedaan van de bovag garantie en je kunt daarom niet meer aankloppen bij hun geschillencommissie.
Maar dat doet niets af aan je wettelijke rechten.
Laat je hiervoor adviseren door bv je rechtbijstandverzekering of de rechtswinkel. Niet door goedbedoelende, maar ondeskundige bokkers.

Succes ermee!

GrumpyCat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-15 15:59

Amburtjoz schreef:
Een belletje kan nooit kwaad. Het minimale vereiste profiel zou ik inderdaad niet blij mee zijn, je kan er donder op zeggen dat je banden binnen een half jaar aan vervanging toe zijn en dat is een dure grap. Als je dit van te voren had geweten had je die auto natuurlijk nooit gekocht. Wat betreft de olielekkage zou ik even navragen aan je dealer waar deze lekkage zich bevind en waarom het geen eventueel punt van afkeuring is geweest. Blijkbaar kan het geen kwaad, maar het is wel fijn om te weten waar de gebreken zitten en waar je dus in de toekomst kosten kan verwachten.

Nee ben er ook alles behalve blij mee. :n Ik had hem inderdaad laten staan als ik wist dat hij nieuwe banden nodig zou hebben in korte tijd en een lekkage ergens zou hebben. Een lekkage hoeft natuurlijk niet gelijk iets ernstig te zijn (anders was hij vast afgekeurd geweest), maar het is wel fijn om op zijn minst te weten wáár de lekkage zich bevind.

Is het geen beter idee om de dealer te mailen, met de printscreen bijgevoegd? Daar kunnen ze moeilijk onder uit lijkt mij. Ik vind bellen best wel lastig. (Laat me nogal makkelijk afschepen.) :=

Femke_Tweety schreef:
Maak in ieder geval nu direct een print screen van die advertentie....

Heb ik al gedaan. Heb hem ook uitgeprint, ingescand en naar mijn mail verstuurd en daarnaast nog een screenshot op mijn telefoon gemaakt. Ik heb bewijs zat gelukkig. :)

Boras schreef:
Waarom moet je nadrukkelijk, schriftelijk afstand doen van de bovag garantie als je er toch al geen recht op had (want de aankoopwaarde ligt onder 4500 euro en de aankoopprijs is niet hoger dan 35% van de oorspronkelijke cataloguswaarde van de auto?). Die vraag komt in me op. Maar misschien doet het bedrijf dat om misverstanden voor te zijn.

Je hebt afstand gedaan van de bovag garantie en je kunt daarom niet meer aankloppen bij hun geschillencommissie.
Maar dat doet niets af aan je wettelijke rechten.
Laat je hiervoor adviseren door bv je rechtbijstandverzekering of de rechtswinkel. Niet door goedbedoelende, maar ondeskundige bokkers.

Succes ermee!

Dat is een goede vraag. Er staat in de koopovereenkomst nadrukkelijk (met grote letters zelfs) dat ik geen garantie heb en de dealer niet aansprakelijk is. Is het verstandig om direct naar de rechtsbijstand te gaan? Kan ik niet beter eerst kijken of de dealer in kwestie mij tegemoet wil komen, als ik het probleem bij hen voor leg?

jiperdepip

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-15 16:01

Er zal in de advertentie of ergens op de website vast wel vermeld staan dergelijke zet of druk fouten voor kunnen komen.
Ik denk dat je zelf de banden profiel ook had kunnen opmerken , de dealer heeft immers geen banden verwisselt of iets dergelijks
dat het niet leuk is dat ben ik volkomen met je eens , maar je had bij levering ook een deel kunnen constateren en ook het apk formulier kunnen eisen .

hetty007

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-15 16:01

Je kunt er waarschijnlijk niks aandoen. Je auto had nog voldoende profiel, dat blijkt uit de keuringspapieren want er zit nog voldoende op om nog door de apk er mee te komen. En de olielekkage kan de dealer aantonen dat deze aanwezig is bij de verkoop?? Allemaal slinkse woordspelletjes die garages maken. Zelf als consument heb je een onderzoekingsrol, ga je er vanuit wat de dealer zegt, dan kun je er idd niet meer op terug komen, want dat had je voor aankoop moeten laten controleren.

Ratjetoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-15 16:02

Dit is niet echt netjes afgehandeld en helemaal niet van de dealer.

RA2 overmatige olielekkage betekent dat er op onderdelen, (geen onderdelen van brandstofsysteem, remsysteem, stuurbekrachtiging of veersysteem) sporen vertonen van overmatige olielekkage.

Als wij dit aan de hand hebben bij een auto die wij verkopen, melden we dit altijd aan koper en gaan we kijken hoe dit met elkaar op te lossen. (eea ligt natuurlijk aan de prijs, bouwjaar ed van de auto), maar nooit zo even huppa apk papiertje en klant de deur uitzetten!

Ik zou er toch nog een belletje aan wagen, of desnoods jouw vader/zus met de vraag over de banden en de olielekkage

MilesNF

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-15 16:04

Ik zou idd je rechtsbijstand inschakelen. Dat betekent niet dat zij gelijk het gesprek met de dealer aangaan, maar je kunt hen ook vragen je te adviseren in je rechten. Dan kun je er misschien zelf nog uitkomen met je dealer. Mocht dat niet lukken dan kan de rechtsbijstand je weer verder helpen.

GrumpyCat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-15 16:07

Ik begrijp zeker dat ik onderzoeksplicht heb, maar om eerlijk te zijn heb ik echt geen idee hoe ik de profieldiepte had moeten opmerken. Dit is mijn eerste auto en heb dan ook geen ervaring met de aanschaf hiervan. Ik ben er ter goeder trouw vanuit gegaan dat wat de dealer mij vertelde klopte, en zij mij een degelijk product verkochten.

@ Ratjetoe: Bedankt voor de uitleg. Ik had ook liever gehad dat de dealer mij had gebeld tijdens het uitvoeren van de APK om dit te bespreken. Het feit dat ze mij niet direct het APK formuliertje gaven, maar ik er nadrukkelijk om moest vragen (en er tot 2 keer toe naar toe ben gereden om hem op te halen), vind ik ook maar een rare gang van zaken.

Ik ga zeker eens proberen met de dealer te praten. Als het tot niets leid, dan neem ik mijn verlies. Maar vind de gang van zaken gewoon niet netjes.. had meer verwacht van deze dealer.

JayJillz

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-15 16:09

Garantie of niet, de koopovereenkomst kan ontbonden worden op grond van het verzwijgen van gebreken. In dat geval moet je wel kunnen aantonen dat de dealer van het gebrek afwist voor de verkoop óf moet hij het redelijkerwijs hebben kunnen weten.

In dit geval is de auto vóór verkoop apk gekeurd (dit was immers de afspraak), en wist hij dus wel degelijk dat er gebreken waren waarvan hij jou vóór de verkoop op de hoogte zou moeten stellen! Overigens spreekt het ook niet echt in zn voordeel wat hij daarna heeft gedaan met het apk papiertje. Het er 'vergeten' bij te duwen, niet reageren op mail en t vervolgens die maandag in je handen duwen en je snel de deur uitwerken.. Als je het interessant vind of de dealer zelf nog wil bellen om hem een kans te geven het netjes op te lossen (;)) dan kun je hier nog wat over vinden in art. 228 lid 1 sub b van het 6e Burgerlijk Wetboek.

(Of even rechtsbijstand bellen! :) )

Edit: je moet inderdaad aan onderzoeksplicht hebben voldaan. Maar ik vraag mij af of je daar, als iemand die geen verstand heeft van auto's, niet al aan voldaan hebt door de auto vantevoren apk te laten keuren.
Laatst bijgewerkt door JayJillz op 08-09-15 16:13, in het totaal 1 keer bewerkt

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-15 16:11

Ik zou in dit geval eerst willen weten wat mijn rechten zijn voordat ik het gesprek met de dealer zou aangaan.
Dan weet je waar je staat, wat je kunt eisen en of de dealer wel of geen onzin verkoopt tijdens dat gesprek.
Een goede voorbereiding maakt indruk. Mocht het achteraf niet nodig blijken, mooi dan is de kwestie naar wens opgelost.

GrumpyCat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-15 16:14

JayJillz schreef:
Garantie of niet, de koopovereenkomst kan ontbonden worden op grond van het verzwijgen van gebreken. In dat geval moet je wel kunnen aantonen dat de dealer van het gebrek afwist voor de verkoop óf moet hij het redelijkerwijs hebben kunnen weten.

In dit geval is de auto vóór verkoop apk gekeurd (dit was immers de afspraak), en wist hij dus wel degelijk dat er gebreken waren waarvan hij jou vóór de verkoop op de hoogte zou moeten stellen! Overigens spreekt het ook niet echt in zn voordeel wat hij daarna heeft gedaan met het apk papiertje. Het er 'vergeten' bij te duwen, niet reageren op mail en t vervolgens die maandag in je handen duwen en je snel de deur uitwerken.. Als je het interessant vind of de dealer zelf nog wil bellen om hem een kans te geven het netjes op te lossen (;)) dan kun je hier nog wat over vinden in art. 228 lid 1 sub b van het 6e Burgerlijk Wetboek.

(Of even rechtsbijstand bellen! :) )

De auto is inderdaad wel vóór verkoop gekeurd, maar op dat moment had ik al wel getekend. Geld dat dan nog wel? Bedankt voor het bijvoegen van het art. nummer, ik ga het even opzoeken in het BW! Voor rechtsbijstand moet ik nog even wachten tot mijn vader thuis is, want ik val onder zijn rechtsbijstand. Is wel een idee om even te benaderen, al is het maar om informatie in te winnen.

Boras schreef:
Ik zou in dit geval eerst willen weten wat mijn rechten zijn voordat ik het gesprek met de dealer zou aangaan.
Dan weet je waar je staat, wat je kunt eisen en of de dealer wel of geen onzin verkoopt tijdens dat gesprek.
Een goede voorbereiding maakt indruk. Mocht het achteraf niet nodig blijken, mooi dan is de kwestie naar wens opgelost.

Daar heb je absoluut gelijk in. :j Bedankt voor het advies, denk dat ik dan inderdaad eerst even mijn rechtsbijstand een belletje geef! Ik weet van mijzelf dat ik mij makkelijk laat afschepen, laat staan als ik mijn rechten niet ken.

hetty007

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-15 16:15

GrumpyCat schreef:
Ik begrijp zeker dat ik onderzoeksplicht heb, maar om eerlijk te zijn heb ik echt geen idee hoe ik de profieldiepte had moeten opmerken. Dit is mijn eerste auto en heb dan ook geen ervaring met de aanschaf hiervan. Ik ben er ter goeder trouw vanuit gegaan dat wat de dealer mij vertelde klopte, en zij mij een degelijk product verkochten.

Ga er maar van uit dat alle dealers je een oor aannaaien, heb er nog nooit 1 meegemaakt die echt eerlijk is. Neem ook altijd iemand mee die een beetje kijk heeft op de technische zaken. Dealer gaat je toch vertellen dat er voldoende profiel op de banden zit, en wat hij zegt klopt, er zit voldoende profiel op de banden dat je de weg er mee op mag. En olielekkage?? Ga er vanuit dat ze zeggen dat ze dat niet gezien hebben, met andere woorden toon jij maar aan dat hun wisten van de olielekkage.

GrumpyCat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-15 16:18

hetty007 schreef:
Ga er maar van uit dat alle dealers je een oor aannaaien, heb er nog nooit 1 meegemaakt die echt eerlijk is. Neem ook altijd iemand mee die een beetje kijk heeft op de technische zaken. Dealer gaat je toch vertellen dat er voldoende profiel op de banden zit, en wat hij zegt klopt, er zit voldoende profiel op de banden dat je de weg er mee op mag. En olielekkage?? Ga er vanuit dat ze zeggen dat ze dat niet gezien hebben, met andere woorden toon jij maar aan dat hun wisten van de olielekkage.

Maar als hun de olielekkage tegen komen tijdens het APK keuren, dan is het toch redelijk om de koper op zijn minst hiervan op de hoogte te stellen? Dat hun de lekkage niet hadden gezien voordat ik hem kocht, is natuurlijk mogelijk, maar op het moment dat zij de auto keuren, merken ze dit wel op.

Je hebt ook gelijk dat de banden inderdaad gewoon door de APK zijn gekomen, omdat ze het minimale aan profieldiepte hebben, maar dit is wel tegenstrijdig met wat er in de advertentie staat. Dat vind ik toch wel een vorm van dwaling.

hetty007

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-15 16:25

GrumpyCat schreef:
hetty007 schreef:

Maar als hun de olielekkage tegen komen tijdens het APK keuren, dan is het toch redelijk om de koper op zijn minst hiervan op de hoogte te stellen? Dat hun de lekkage niet hadden gezien voordat ik hem kocht, is natuurlijk mogelijk, maar op het moment dat zij de auto keuren, merken ze dit wel op.

Heb je de auto gekocht voor of na de APK keuring?