Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Ga thuis meteen even kijken
tuurlijk is het ook voor de nabestaanden, maar begraven worden wil ik ook niet en m'n as mag ook gewoon in het plantsoentje o.i.d. 
Niet verzekerd bij zelfdoding weet ik van meerdere maatschappijen. Onder de 85 overlijden lijkt me belachelijk

) dus het goedkoopste is om online af te sluiten.
een begrafenisondernemer is ok niet verplicht, kun je ook zelf doen. Maar hier moet je hoofd maar net naar staan en dat is nu net waar men t het misbruik toepast en dat dergelijke prijzen gehanteerd worden. Begraven, cremeren, een kerkdienst of zaalhuur, wel of geen brood en koffie.. Alles telt mee. 
vibabu schreef:waarom een uitvaartverzekering eigenlijk afsluiten. Als je de komende 24 jaar die 35 euro spaart en niet aan de maatschappij betaald dan zit je ook op 10.000 euro.
Ik heb dan ook geen uitvaartverzekering maar zorg er voor dat ik genoeg geld op m'n rekening heb staan waarvan de begrafenis van betaald kam worden.
Heb er zelf dan toch niks meer aan. 
plieza schreef:Volledig met je eens Vibabu. Verzekeren moet je doen voor dingen die je niet zelf (in de toekomst) zou kunnen dragen. Een uitvaart is nou bij uitstek iets wat vaak wel zelf te dragen of bij elkaar te sparen is. Jezelf ervoor verzekeren is eigenlijk zonde van je geld.
verootjoo schreef:Ik snap dat ook nooit. Wij hebben sowieso wel geld op de spaarrekening staan, dan gebruik je dat toch gewoonHeb er zelf dan toch niks meer aan.
Houden ze nog wat over van de verzekering.
en is een uitvaart niet aftrekbaar van belasting? En waarom zou een notaris daar beslag op leggen? Hij stuurt toch ook gewoon zijn nota naar de erfgenamen? En al zou hij er beslag op leggen, dan kan hij toch de rekening betalen?
Celiien schreef:Echter kan 'het geld wat op de rekening staat', niet zomaar er voor gebruikt worden.. erfbelasting, notaris die er beslag op legt, etc..