YES WOMEN

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

_KiMbErLeY_

YES WOMEN

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-15 22:22

Hello,

Ik las vandaag een blog op facebook van iemand die een week lang ja heeft gezegd, nu zie ik dat eigenlijk wel als een uitdaging, ik ben niet iemand die veel nee zegt, maar ik ben benieuwd wat voor nieuwe inzichten dit kan brengen! En in wat voor situaties je terecht komt!
Ik ben werkloos, dus heb ook alle tijd van de wereld :+

Het heeft geen nut om in huis te gaan zitten wachten tot iemand wat vraagt, dus had ik het idee om deze oproep op facebook te zetten...

YES WOMEN
Ik ga een week lang ja zeggen, natuurlijk wel tot op zekere hoogte, want ja ik heb ook mijn grenzen. Ik daag jullie, mijn facebook vrinden uit om mij tot nieuwe inzichten te laten komen en mij uit te dagen tot nieuwe/spannende dingen.

Ik ben namelijk HEEL BENIEUWD wat hier uit gaat komen! Er zullen vast genoeg rare dingen voorbij komen, maar wie weet wat voor leuke deuren er open gaan?!

Uiteraard houd het bij mij op met onderwerpen als seks, schoonmaken (of het moet een gehandicapt iemand zijn), honderden kilometers rijden of momenten waarop ik les geef.

Het lijkt me dan wel goed om deze aanbiedingen via pb te krijgen, zodat niet alles open en bloot staat :P
En ja ik ben assertief genoeg om op zo'n moment ook nee te zeggen!

Wat zouden jullie doen? Of heeft er iemand een idee hoe ik dit het beste vorm kan geven?

Piekosjj

Re: YES WOMEN

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-15 22:25

Pas je op met fitnessen? :+

_KiMbErLeY_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-15 22:29

HAHAHAHAHAHAHAHAHAHA, ik sport al zoveel dat dit me waarschijnlijk niet gaat overkomen :+ serieus, hoe krijg je het voor elkaar van 1 x crossfit :+

Piekosjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-15 22:40

Zeg nooit nooit :))

_KiMbErLeY_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-15 23:08

Nooit is bijna hetzelfde als nee he :+

Zoiets..... Dus.... Wie weet :') maar de kans is klein :P

savieralover

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-15 23:09

kijk je ook uit met uitgaan :+

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-15 13:06

Altijd nee zeggen geeft veel meer rust hoor. :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-15 13:18

Suzanne F. schreef:

_O-

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-15 13:20

Suzanne F. schreef:

Niet als de vraag goed gesteld wordt :D

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-15 13:58

ik ben nu ook wel heel benieuwdn aar de blog die je geinspireerd heeft :D

_KiMbErLeY_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-15 14:52

Dag 1

Er werd me gevraagd of ik mee wilde doen aan de color run hier in de buurt, uuuuh rennen is niet echt mijn ding, alhoewel ik er wel pas mee begonnen ben voor een sportkeuring.... N... M.... JA! Ik doe mee, ik zal die en die even een bericht sturen of ze haar ticket nog over heeft.... En ja ze had hem nog! Dus ik vanmiddag naar de stad gefietst om de spullen op te halen...

Op de terugweg nog langs de supermarkt..... Gelukkig werd er niet om zegeltjes gevraagd, want anders zat ik daar weer mee opgescheept :+

Kom ik thuis, maak ik een foto met mijn t shirt en wil ik hem op facebook zetten.... Krijg ik NET een bericht van diegene waar ik hem van over had genomen dat het niet doorgaat :') daar kom ik makkelijk vanaf! Alhoewel ik diep van binnen best wel zin had om mee te doen :P

Vanavond honkbalwedstrijd van mijn kinderen, ben benieuwd wat me daar staat te wachten! :P

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-15 14:59

Wat ontzettend leuk!! Ben benieuwd naar al je avonturen.

Persoonlijk durf ik het niet aan. Denk dat vriend enorm misbruik gaat maken haha

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-15 15:01

Yes man *\o/* grote fan van de film, hij is lekker flauw maar er zit best wel een boodschap in.

Benieuwd wat het je gaat opleveren TS, ik probeer ook een beetje zo te leven, op veel "ja" zeggen en kansen pakken als ze voorbij komen.

Na afstuderen heb ik drie maanden naar werk gezocht, tijdens die drie maanden vrijwilligerswerk bij de universiteit gedaan (microscopie en staaltjes uitsorten). Veel mensen verklaarden me gek om dat vrijwillig te doen (wou het als vakantiejob doen maar de onderzoeksgroep had geen geld liggen, heb toen gezegd dat ik het ook wel gratis wou doen). Maarrrr omdat ik het vrijwillig wou doen heb ik best een goeie indruk nagelaten en nu mag ik bij hen proberen te gaan voor mijn PhD!

In de tussentijd wel werk gevonden, het was "maar" een halftijdse job, maar hey, beter dan niks dus de kans gegrepen. Uiteindelijk maar twee maanden effectief halftijds gewerkt en ondertussen binnen de organisatie al een tweede halftijdse erbij gevonden.

"Ja" zeggen op dingen heeft hier al altijd positief uitgedraaid en deuren geopend :j

Ik volg je :D

Lumi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-15 19:33

super leuk idee TS!

Ik zit ook al een tijdje met het idee, maar ik durf nog niet zo goed := ik ga jou even volgen

_KiMbErLeY_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-15 01:05

OOOOOOOH, ik heb gezondigd!!! :+

Gisteravond kreeg ik de vraag of ik het jubileum boek wilde kopen, KLEINE kanttekening, ik zit nog maar sinds vorig jaar bij de vereniging en ik zit nou niet echt op de geschiedenis vanaf 1965 te wachten :+ wat me dan ook nog eens zo'n 20 euro kost :+ dus..... Ik blijf wel bij mn gezonde verstand!
En tja, liegen mag niet he.... Dus toen me werd gevraagd of mn kinderen (ik coach een team) hadden gewonnen wilde ik volmondig JA zeggen, maar helaas ik mag niet liegen! :x

En ja..... Ik had NET als die ene man heel stoer kunnen eindigen in het ziekenhuis, want toen iemand vroeg "wil je een gratisj zakje chips?" JAAAAAA, ze zijn alleen wel over datum.... Ach, what the heck, ik ga er vast niet aan dood :+ en en en en ik blijf een nederlander!

Dus.......... vol spanning zat ik te wachten op MIJN SPANNENDSTE MOMENT.... maar, er kwam niks en het was nog lekker ook! :')

En vandaag...... Ik zit de dag even te evalueren en bedenk me......... Wat heb ik vandaag veel nee gezegd....

Oke, dit heeft een kleine introductie nodig..... Ik ben behoorlijk LAKS en vergeet soms dingen, uit laksheid!!

Mijn bezorgde ouders vs. ME....

Heb je de loodgieter al gebeld? NEE
Ben je daar al achteraan geweest? NEE
Heb je de afwas gedaan? JA..... althans.... Gedeeltelijk :+
Heb je dit al gedaan? Uuuuuuuh? Mag ik nu ja zeggen... -O-
Je bent echt laks he?! JA JA JA JA JA oh bummer, dat was vast niet het antwoord dat ze wilden horen :x

En toen werd ik gebeld of ik een dansles wilde geven, JA leuk, maaaaaar...... Ik moet eerst vervanging voor mn eigen les hebben, maar dat lukte niet, dus maar aangeboden dat ik het morgen of zaterdag wel wil doen..... oke, dan willen we je graag vrijdag en zaterdag hebben.... OKEUJJJ :))

Wat zal de dag van morgen me brengen.......

Ik bedenk me net dat ik maar niet naar de mc donalds moet gaan deze week :+ (zie mijn struggles in mn profiel :'))
Laatst bijgewerkt door _KiMbErLeY_ op 04-09-15 01:14, in het totaal 1 keer bewerkt

_KiMbErLeY_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-15 01:12

Solleke: klopt, erg leuke film!!! En de boodschap is idd wel duidelijk! Zijn leven veranderd aanzienlijk door alle kansen die hij grijpt! Uiteindelijk kom je tot de mooie conclusie dat alleen maar ja zeggen natuurlijk niet werkt.

Leuk dat je zelf al ervaren hebt dat ja zeggen veel opleverd! En zo'n vrijwilligersbaantje kan idd veel deuren openen!!

savieralover schreef:
kijk je ook uit met uitgaan :+

Die ga ik nog wel proberen!! :)) :P

secricible schreef:
ik ben nu ook wel heel benieuwd naar de blog die je geinspireerd heeft :D

http://www.vice.com/nl/read/ik-zei-een- ... enhuis-293

Selka schreef:
Wat ontzettend leuk!! Ben benieuwd naar al je avonturen.

Persoonlijk durf ik het niet aan. Denk dat vriend enorm misbruik gaat maken haha

Hahahaha :+ je kunt het hem ook gewoon niet vertellen :+

Lienie_F schreef:
super leuk idee TS!

Ik zit ook al een tijdje met het idee, maar ik durf nog niet zo goed := ik ga jou even volgen

Oow echt, wat grappig,mwaarom niet??

Ik heb er ook welgeteld 1 dag over nagedacht :+ en ik dacht, ik DOE het gewoon :P

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 10:46

Nou ik ben stiekem begonnen inderdaad. Resulteerde in het voeren van de manege gisterenavond.

Niet zo spannend omdat ik toch mijn knullen moet doen. Dan doen we ook de andere 40 even ;)
Ook ga ik nu zondag naar een verjaardag en gaat mijn petekindje voor het eerst mee naar de paarden.

Morgen heb ik een heel belangrijk feest vanuit mijn vriend zijn werk. Ik denk dat ik dan maar een tijdelijke stop op het JA-zeggen zet. Ik mag hem of mijzelf echt niet voor schut zetten namelijk :=

_KiMbErLeY_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-15 11:58

Hahahahaah :')

miekel92

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 13:03

Wat leuk, ik ben erg benieuwd wat het je brengt! Het lijkt mij een beetje 'eng', in die zin dat ik toch altijd al geneigd ben te snel ja te zeggen en eigenlijk net heb geleerd om nee te zeggen :')

_KiMbErLeY_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-15 23:17

Vandaag een demonstratie gegeven voor de danslessen die ik geef, was erg leuk... En in de zin van ja zeggen, me meer open stellen voor dingen kwam ik een ex collega tegen, die me min of meer heeft uitgedaagd om actie voor een netwerk gesprek te ondernemen, en daar moet ik dan verslag over uitbrengen :P ok, dan ga ik volgende week maar eens de stoute schoenen aantrekken!! :j

Daarna gingen we nog even de stad in, in de supermarkt kwam ik iemand tegen die iets wilde aanprijzen, normaal zou ik heel hard weglopen, dus ik probeerde haar te ontwijken, maar we werden geschept....
"Wil je een stukje chocola proberen?" Ja, is goed, iets met calorie arme chocola... Uhu uhu yeah right.... Maar, het was nog best lekker!!! :))

Toen we verder de stad in liepen kwam er een hele GORE smaak tevoorschijn, blugh wat een vieze chocola :+ het was iig smaak arme chocola! :oo toen zag ik in de verte al mensen met chrystal clear bekertjes staan, ik zei nog tegen mn vriendin, die moet je echt niet proberen hoor, ze zijn echt goor! Maar terwijl ik dat zei, liep ik RECHT IN NAAR FUIK!
Wilt u er eentje proberen.... oliebol.... ja, lekker! 1 slokje genomen en de rest weggegooid :+ en alweer een gore smaak!

Vanavond nog een lesje gegeven wat ik aan het begin van de week zei... Wat toch mijn ja zeggen op had geleverd! Mensen zijn suoer enthousiast geweest over mijn lesgeven (en gingen het uit zichzelf melden bij de manager :+) dus wie weet wat dat oplevert!!! :))

En dan heb ik EINDELIJK iemand gevonden die vanavond mee gaat stappen, dus ben heel benieuwd :+

Je wil niet weten hoeveel mensen ik heb gevraagd om mee te gaan, veel mensen hadden al wat, maar dan merk je.... SOMS, mogen meer mensen JA zeggen!

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-15 16:50

Ah leuk!

Heel veel nieuwe ervaringen alweer :D

Fijn dat het ja-zeggen ook waardering op lijkt te leveren.

Hier vooral veel extra sociale afspraken en etentjes net nu ik op dieet ben :+ Komt vast goed haha

Kimmie25501

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-15 16:59

Ik probeer het ook al een tijdje, maar niet een week, maar altijd.
In het begin is het lastig, maar je leven wordt er een stuk leuker door!

Vero

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-15 17:05

Leuk idee! Ik volg mee!

eroslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-15 11:27

Leuk idee. Dat is ook wel wat voor mij. Ik blijf je volgen.

Vero

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-15 18:23

Heb je al meer avonturen beleefd? :D