advies gevraagd: ex-vriendje

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

isabelleke

advies gevraagd: ex-vriendje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-15 15:09

Dag allemaal,

Moet het hier nog even kwijt en wil ook jullie visie horen.
na 1 jaar samen, hij 32 ik 25 maakte hij het 9 dagen geleden uit.
reden: liefde was er niet, geen toekomst voor de relatie, hij ziet me nog wel graag en doet graag dingen samen.
de dag erna uitte hij al dat hij twijfelde en binnen 2 weken wou afspreken.
Ik kapot van verdriet, zie hem echt graag etc.

nu vraag ik me af wat hij met volgende kan bedoelen:

2 dagen nadat hij het uitmaakte postte hij foto's op facebook van ons reisje samen met foto's van mij met m'n naam en onderschriften als: ' ... I came to like'

Ik heb er toen niet op gereageerd, ik heb hem niet meer gehoord ook.
Nu vraag ik me af of ik hem alsnog zou contacteren of zou wachten tot hij mij contacteert (we zouden komend weekend afspreken).
Wat zouden jullie doen?

Dank voor de reacties!

SpeechLess

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-15 15:19

Wil je hem nu dan contacteren om die afspraak van komend weekend of om over die facebook-onderschriften te informeren?

leestmee

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-15 15:20

in zijn sop gaar laten koken. laat m eerst maar eens bedenken wat hij nou echt wil.

jorretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-15 15:22

leestmee schreef:
in zijn sop gaar laten koken. laat m eerst maar eens bedenken wat hij nou echt wil.

_/-\o_

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Re: advies gevraagd: ex-vriendje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-15 15:24

Hij maakt het uit, dus laat hem maar de eerste stap zetten! Niet achter zijn kont aanrennen!

Cynn
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-15 15:24

jorretje schreef:
leestmee schreef:

_/-\o_

Dat inderdaad. :=

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-15 15:27

Geen contact meer voorlopig.
Zie eerst maar eens over hem heen te komen.
Dat gaat uiteindelijk sneller zonder contact.
Niet blijven kitten aan iemand die niet voldoende voor je voelt. Dat wordt toch niets meer. En het is niet wat je echt wilt.
Sterkte en sterk blijven. Dan kom je er uiteindelijk wel.

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-15 15:27

Wat ik zou doen? Niets ...

Nou ja, in ieder geval niet iets met/richting hem. Wat een draaikont.

isabelleke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-15 15:28

@speechless: ik zou hem contacteren voor de afspraak en hem dan bevragen over de FB-foto's.

Nessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-15 15:29

Negeren en leuke dingen doen als afleiding, dat zal voor hem het moeilijkst zijn.

isabelleke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-15 15:31

@Boras: je hebt zeker gelijk, maar ik vind dat iemand wel een tweede kans verdient. Hij heeft snel zijn beslissing gemaakt en er volgens mij niet goed over nagedacht. Hij denkt ook dat ik niet genoeg voor hem voel, ben nogal slecht in dat te uitten.

@Nessie: dat doe ik, dankje.

Deze reacties sterken me wel in mijn keuze hem niet te contacteren, al wil ik wel duidelijkheid over een aantal dingen op dit moment.

Nessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-15 15:32

Ik zal het voor nu even laten, ook al wil je nog dingen weten en hem wellicht zelfs een tweede kans geven. Eerst moet hij voelen dat hij niet zo slim is geweest.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-15 15:33

isabelleke schreef:
@Boras: je hebt zeker gelijk, maar ik vind dat iemand wel een tweede kans verdient. Hij heeft snel zijn beslissing gemaakt en er volgens mij niet goed over nagedacht. Hij denkt ook dat ik niet genoeg voor hem voel, ben nogal slecht in dat te uitten.

En juist daarom moet je wachten tot hij contact met jou opneemt. Je vult nu voor hem in, terwijl -wanneer jouw gevoel hierover ook echt klopt- het aan hem is om daar iets mee te doen. Wanneer je nu contact opneemt heb je ook kans dat hij daar nog helemaal niet op zit te wachten.

Anniek22

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-15 15:35

Ach, succes ermee! Ik zou nog even wachten en kijken of hij antwoordt en nog contact met je zoekt. Zoja - dan moet je zelf een soort keuze maken en zoniet.. weet je het waarschijnlijk nu wat zekerder.. Sterkte!

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-15 15:38

Waarom wil je überhaupt verder met iemand die volgends jou "er niet over nagedacht heeft" en het snel ineens heeft uitgemaakt.
Je bent toch geen lamp die naar believen aan/uit gaat.

Echt.. Gun jezelf toch wat meer liefde, warmte en veiligheid.

Je doet jezelf ernstig tekort.
Liefdesverdriet gaat vaak gepaard met veel pijn, vragen en contact willen houden.
Uit ervaring weet ik dat pijn moet slijten, vragen altijd blijven en contact blijven houden jezelf kwaad doet.

Je bent geen knipperlicht.

isabelleke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-15 15:44

Ik begrijp je reactie, enerzijds heb ik dat ook, maar anderzijds:
Omdat ik hem graag zie en ik zie dat als onvoorwaardelijk. Als ik tijd en energie investeer in mensen vind ik niet perse dat dat in dezelfde hoeveelheid terug moet komen, want ik investeer omdat ik die persoon graag zie en daar heb ik al heel wat aan.

maximuss

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-15 15:44

Euuuh, dag met het handje want er zijn nog andere vissen in de zee... Ben je echt zo wanhopig dat je tevreden bent met iemand die zo licht omspringt met jou (en jouw gevoelens)????

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-15 15:48

Ik zou ook niet achter zijn kont aanlopen zoals de meeste hier.Maar ik lees uit jou berichten dat je dat juist wel graag wilt doen.Dan moet je dat gewoon doen ,als jij wel vind dat hij het waard is.
Wij kennen em tenslotte niet.

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-15 15:48

isabelleke schreef:
Ik begrijp je reactie, enerzijds heb ik dat ook, maar anderzijds:
Omdat ik hem graag zie en ik zie dat als onvoorwaardelijk. Als ik tijd en energie investeer in mensen vind ik niet perse dat dat in dezelfde hoeveelheid terug moet komen, want ik investeer omdat ik die persoon graag zie en daar heb ik al heel wat aan.

Klopt en dat is waarom ik zei: gun jezelf toch wat meer liefde en veiligheid.

Deze man geeft niet wat jij graag wilt. Je klampt je teveel vast aan het zorgen/zijn voor iemand ondanks dat je zelf weinig terug krijgt.
Heel ongezond.
Enig idee waar deze verstoorde zelf-instelling vandaan komt?

Komop.. Je bent hartstikke leuk!!
Gun jezelf iemand die jou ook de moeite waard vindt.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-15 16:37

Ik zeg ook: iemand die aangeeft niet te willen: niet achteraan lopen, ook al vermoed je dat twijfelt.
Als hij dat zal HIJ weer contact met je moeten zoeken en uit eigen beweging moeten laten zien dat hij graag met je verder wil :j

Maar als je zegt dat hij het wellicht heeft uitgemaakt omdat jij niet toont dat je gek op hem bent... dan kan het verhaal ook heel goed andersom zijn...

Dat hij het balletje nu bij jou neergelegd heeft om te laten zien dat je wel degelijk met hem verder wilt.

Dus tja....je zal zelf moeten besluiten waar je je goed bij voelt :)

SpeechLess

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-15 19:47

Als je dan toch graag wel contact wilt opnemen over dit weekend, zou ik nog eventjes wachten tot vrijdag(of misschien donderdag). Daarmee geef je hem nog wat tijd om toch als eerste contact op te nemen (wat ik nav jouw verhaal een logische zet vanuit zijn kant vind) en dan is de kans kleiner dat jullie dingen misschien toch al via de app 'bespreken' ipv in het echt.

Fortitude

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-15 19:53

Ik zou persoonlijk gewoon wachten tot de afspraak. Het geeft hem tijd om na te denken maar ook voor jou. Denk zelf ook heel goed na wat je wil.

Sterkte ermee!

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-15 20:25

ik ben echt een beetje anti-terug-naar-je-ex gedoe. Soms is er echt een probleem in een relatie waar eerst aangewerkt moet worden (denk aan niet lekker in je vel zitten, ouders die niet meewerken in je relatie, depressie, drukte etc).. en daarna kom je dan weer bij elkaar(of niet) en dan kan dat best weer werken. Maar bij veel redenen als: geen liefde meer, niet meer verliefd, geen toekomst.. dat zijn voor mij echt redenen die veelzeggend zijn over hoe iemand in een relatie staat.

Hij heeft duidelijk beseft dat hij iets mist, een bepaald gevoel. Hij heeft daarover nagedacht en de keuze gemaakt ermee te stoppen. Die stap neem je niet zomaar.

Je moet ook bedenken dat iedereen die uit een relatie komt of stapt, de stages of acceptance moet doorlopen. En niet iedereen doorloopt die in dezelfde periode en op dezelfde manier, en soms zie je ze heel duidelijk bij een persoon, en bij sommige bijna niet.

Het is bijna altijd zo dat na een serieuze relatie, er bij beide partners komt (zowel degene die gedumpt is als die het heeft uitgemaakt) er een moment waarop het gemis heel groot is. En het is het gezondst(in mijn ogen) om daar niet aan toe te geven. Dat klinkt makkelijker dan het is, want je moet zorgen dat je geen contact hebt met je ex en dat je ex geen contact zoekt metjou en dat je je verdriet anders verwerkt.

Ik heb de ervaring, dat als iemand terug gaat naar zijn ex, terwijl het was uitgemaakt om best een heftige reden (Zoals ik bovenaan benoem) dat dat niet meer gaat werken. Je doet een tijdje enorm je best om het weer leuk te maken en je zorgt dat er geen irritaties zijn je bent blij dat het weer goed is.. Op ten duur kom je weer in dezelfde fase als waarin het uitging.. Dezelfde ergernissen, dezelfde irritanties en hetzelfde gemis aan gevoel.. Het werkt niet. dus heartbreak number two.

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-15 20:45

maximuss schreef:
Euuuh, dag met het handje want er zijn nog andere vissen in de zee... Ben je echt zo wanhopig dat je tevreden bent met iemand die zo licht omspringt met jou (en jouw gevoelens)????

Gelukkig is het leven niet zo zwart-wit en simpel als dat. :) Er kan veel meer aan de hand zijn.

isabelleke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-15 11:32

Hij heeft contact gelegd. Is komend weekend en week ook weg voor zijn werk, dus nog even wachten. Best lastig. Hij geeft aan me graag te willen zien, is er niet goed van geweest ook. Maar zegt het nog altijd de beste keuze op lange termijn te vinden, vooral voor mij. Ik weet niet wat daarachter zit, ik denk nog altijd dat hij het gevoel heeft niet te voldoen.

Hij is eerder voor mij nog (gelukkig) getrouwd geweest, waarbij een misstap van haar kant tot de uiteindelijke breuk heeft geleid en ook in die relatie had hij het in het eerste jaar omwille van rationele redenen al uitgemaakt.

Nu ik wil hem niet goedpraten, maar hier zit idd vanalles achter, ik weet niet of dat uitgesproken gaat worden, maar ondertussen kan ik hier nog wat sterkte putten om de komende we(e)k(en) ook door te komen :-).

Want telefonisch of via mail iets bespreken is geen goed idee, of kan ik mijn gevoel erover wel aangeven?