Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
bitter is niet oke.
NenaC schreef:ok, misschien een heel stomme vraag, maar het is wel echt een courgette en geen aubergine? Die laatste kunnen namelijk wel echt bitter smaken, maar van courgette uit de winkel verwacht ik dat eigenlijk niet. Als het echt een courgette is, zou ik er gewoon, geschild of ongeschild mee terug gaan. Dan kunnen ze ook gelijk zelf proeven![]()
Grootte heeft iig niks te maken met bitterheid.
jolmer20 schreef:Hmm daarom lust ik geen courgette, ik heb ze altijd bitter gegeten, de keren dát ik het probeerde.
Maar dat hoort dus schijnbaar niet?
..Jackytje schreef:Opletten als je courgette bitter smaakt!
'Tot de zeer grote familie van de pompoenachtigen behoren onder andere augurken, courgettes, meloenen, pompoenen en sierpompoenen. Niet al deze groenten zijn echter eetbaar en sommigen kunnen tot ernstige vergiftiging leiden! De giftige soorten bevatten cucurbitacines die ook voor de bittere smaak zorgen.'
Goed om te weten! Jackytje schreef:Opletten als je courgette bitter smaakt!
'Tot de zeer grote familie van de pompoenachtigen behoren onder andere augurken, courgettes, meloenen, pompoenen en sierpompoenen. Niet al deze groenten zijn echter eetbaar en sommigen kunnen tot ernstige vergiftiging leiden! De giftige soorten bevatten cucurbitacines die ook voor de bittere smaak zorgen.'