Wanneer is het genoeg geweest ?!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

paardje87

Wanneer is het genoeg geweest ?!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-15 20:20

Hoihoi allemaal !

Ten eerste wil ik je al heel erg bedanken als je de moeite neemt om dit te lezen op je vrijdag avond :o .

Ik hoop dat jullie dit vanuit mijn standpunt willen lezen en dat ik niet te horen krijg, je stelt je aan of jullie zijn nog jong, of je neemt alles te zwaar op je. Ik ben iemand die veel kansen geeft en totaal niet iemand die snel boos is. Zelf ben ik 17 bijna 18 en hij nu net 19.

Het gaat dus als volgt, sinds 23 april 2014 heb ik een relatie met 'B'. Vanaf het begin is het eigenlijk al nooit goed gegaan tot ongeveer 3 maanden geleden. Dit ging gepaard met liegen en bedriegen. Niet bedriegen in vreemdgaan maar in mijn ogen is bedriegen ook van die wat 'viezere' Whatsapp gesprekken. Hier wil ik dieper op ingaan op PB.

Om een lang verhaal kort te maken is het begonnen in de zomervakantie van 2014 toen hij het met mij uitmaakte voor circa 3 weken en nog geen 2 dagen later met een ander in bed lag en met 2 andere meiden ging onder het mom van , ' kom we gaan voor haar neus dan gaan we haar jaloers maken.' Van dat ene meisje waarvan hij mee had 'geslapen' ben ik uiteindelijk toen het al een tijdje aan was via zijn beste vriend achter moeten komen en loog hij er nog steeds over, totdat ik met feiten aankwam en hij er niet omheen kon.

Toen het daarna aan was gegaan had mijn vertrouwen (dat ik al weinig heb) zacht uitgedrukt een grote deuk op gelopen. Maar het ging weer beter, totdat hij meisjes toevoegde op 'snapchat' en foto's van zijn buik stuurde, en er mee flirte. Hier moest ik ook weer zelf achter komen en loog hij er eerst over.

Daarna zijn er wel nog akkefietjes geweest maar niet grote, jullie kunnen je hopelijk wel voorstellen dat mijn vertrouwen rond de -1 lag.

Hij beloofde mij elke keer weer dat hij zou veranderen dit gebeurde toen nog niet.

Totdat we net een jaar met elkaar gingen ging het redelijk. Helaas nog geen week later weer in de fout. We kregen ruzie om ene 'D' . En ik dreigde het uit te maken. Die zelfde avond ging hij naar de kroeg en heeft hij nog al 'vieze' gesprekken met dat meisje gevoerd op whatsapp en moest ik er zelf weer achter komen en loog hij er over. Zijn excuus net zoals in de zomervakantie van 2014 was ' Ik was dronken' .

Lang verhaal kort, ik had totaal geen vertrouwen meer in hem en was er eigenlijk klaar mee , dit was in mei. Dat jaar dat ik een relatie met hem had , ookal hadden we ook hele leuke en mooie momenten , kan ik achteraf geen relatie noemen. Maar ik gaf hem nog 1 laatste kans...

Sinds mei gaat het ongelofelijk goed in kwa trouwheid , hij heeft dat meisje geblokkeerd en spreekt haar niet meer en gedraagt zich nu naar een 'vriend' om het even makkelijk te zeggen. Hij verteld me waar hij heen gaat en hij doet eigenlijk niks raars meer. Waar van ik weet :+

Helaas is mijn vertrouwen nog maar heel weinig vooruit gegaan , en besefte ik me vandaag dat ik hem eigenlijk al sinds het begin van onze relatie al niet goed vertrouw, 16 maanden dus...

Ik hoop echt met heel mijn hart dat jullie me kunnen helpen, want momenteel weet ik het niet meer.. Ik blijf het hem kwalijk nemen , deels uit ik dat ook onbewust in mijn slaap. Beide merken we dat ik erg ben veranderd sinds dat gebeuren in mei. Ik gun het hem ook niet meer dat nu hij zo hard zijn best doet ik hem nog steeds niet vertrouw en hem met bijna alles wantrouw.

Okeoke ik ben zelf ook niet de heiligste geweest , maar ik zal nooit deze bovengenoemde dingen doen.

Momenteel wonen we samen bij mijn vader, dus zijn we zo'n beetje elke dag samen, wat soms ook voor irritaties kan zorgen , maar ja wie heeft dat niet :Y) . We zijn deze zomervakantie om de zomervakantie van 2014 een beetje achter ons te laten samen op vakantie geweest naar Turkije en dat was wel enorm leuk , op zulke momenten ben ik dan ook echt enorm verliefd en kan ik niet zonder hem. Mijn vader zegt ook dat hij mij nog nooit zo verliefd heeft gezien , even heel kinderachtig gezegd. Omdat we elke dag met elkaar zijn lukt het mij niet om hem te vertrouwen als we zonder elkaar zijn , maar zodra wel zonder elkaar zijn speelt het wantrouwen weer op..

Ik zit dus echt met mijn handen in het haar en mijn opleiding is net weer van start dus ik hoop enorm dat jullie mij kunnen helpen. Wat moet ik nu ? Hoe moeten wij nu veder? Gaat het vertrouwen überhaupt nog goed komen nu het al zo lang duurt?

Ik heb al eens eerder er een topic over geopent omdat ik het niet meer wist , voor het geval dat dat jullie misschien helpt of voor de geïnteresseerde, [LZP] Vertrouwen in vriend.. Tips gezocht.

Ik hoop dat er teminste 1 iemand mij kan helpen! Want het kan zo niet langer en het is ook niet eerlijk vind ik tegenover hem.

Suusie22

Re: Wanneer is het genoeg geweest ?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-15 20:24

De basis van een relatie is vertrouwen. In dat opzicht zit het volgens mij niet goed. Als ik in jou situatie zou zitten zou ik er een punt achterzetten.

BaileyMix

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-15 20:25

Ik zou zeggen uitmaken. En dan heel banketstaaf maar kom ik er toch mee; Je bent nog zo jong! Grote kans dat deze jongen sowieso niet dé liefde van je leven is, dus waarom tijd eraan verspillen als het nauwelijks genieten is.

Bovendien klinkt het ook echt niet fijn, ik kan me haast niet voorstellen dat er zo slecht gecommuniceerd wordt. Af en toe flirten met een ander zie ik toch een beetje als instinct, niets mis mee, als het dan maar eerlijk gezegd wordt en je er samen om kan lachen. Klinkt dus niet helemaal lekker, die relatie van jullie :)

tjady

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-15 20:26

Dan zou ik als de sodemieter mij gaan richten op mijn opleiding. Dat is je toekomst en daar zou ik mijn energie in steken. Niet in een relatie die nog zo kort is en in het begin van je leven. Terwijl je uiteindelijk gelukkig met iemand wilt worden. Als dit al de start is, dan verwacht ik dat het alleen maar erger word.

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-15 20:27

Eigenlijk zouden jullie een poosje niet meer samen bij jouw vader moeten wonen, maar apart van elkaar.
Dat je even ruimte voor jezelf hebt en rustig kan nadenken.
Je bent nog zo jong, je kunt beter bij jezelf blijven en wat je zelf wilt als je daar ook de ruimte voor hebt.
Is daar een mogelijkheid voor

Verder is het je eigen beslissing, laat je niet dwingen door je vriend.
Sterkte in ieder geval, wat je ook gaat doen. :)
Laatst bijgewerkt door mika11 op 28-08-15 20:30, in het totaal 1 keer bewerkt

paardje87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-15 20:28

BaileyMix , Suusie22 Er word wel gecommuniceerd , enorm goed nu zelfs de afgelopen 3 maanden , dat wel , maar het gaat enorm goed nu. Hij is nu ook eerlijk en verzwijgt niks, dus vooruit gaat het zeker in de zin van zijn gedrag zeg maar. Alleen mijn vertrouwen daar zit ik mee in de knoop.

paardje87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-15 20:30

Tjady, me opleiding gaat gelukkig erg goed , ik leer snel. Maar je hebt wel gelijk in dat er niks onder je toekomst mag lijden.

Barbet Ja die keuze is er, alleen zoals eerder genoemd is het probleem dat ik dan dat wantrouwen weer krijg, of is dat juist een kwestie van tijd en proberen? Hij dwingt me tot niks trouwens daar echt niet van , het vertrouwen is alleen gewoon zo balen. :o Ik probeer ook er zo positief mogelijk onder te blijven alleen soms zakt het er bij in.

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-15 20:32

geen energie meer in stoppen. Nu voel je misschien nog wel wat... maar geloof mij over een periode ga jij je bedenken dat je er eerder bij weg had meoten gaan.

paardje87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-15 20:33

Knert, ik denk dat deze relatie wel zeker de moeite waard is, alleen ik wil dat vertrouwen weer op de rails krijgen , zelf weet ik alleen niet meer hoe. Vandaar dit topic.

Suusie22

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-15 20:37

paardje87 schreef:
Knert, ik denk dat deze relatie wel zeker de moeite waard is, alleen ik wil dat vertrouwen weer op de rails krijgen , zelf weet ik alleen niet meer hoe. Vandaar dit topic.

De basis van een relatie ís vertrouwen, op het moment dat dat er niet is,, is er in mijn opinie geen relatie (meer).

Nicolle89

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-15 20:39

Ik zou een tijdje afstand doen!

Als die je echt leuk vind en nu wel voor je wil vechten laat hij dat dan vanzelf wel zien. Gewoon even een break en jezelf op orde brengen. En als het dan goed voelt kun je altijd weer samen opnieuw beginnen met een nieuwe gezonde basis. Want die ontbreekt nog.

En indd, je bent nog maar 17. Ik weet hoe je je voelt! Ik heb op die leeftijd ook heel erg zitten dubben om m'n toenmalige vriend. Ik wilde alles huisje boompje beestje ect. Maar god wat ben ik blij dat ik het niet gedaan heb' inmiddels 9 jaar verder en ik ben niks meer van de persoon die ik toen was ;)

paardje87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-15 20:46

Hij doet enorm zijn best nu voor mij en het gaat ook vooruit tussen ons, hij gedraagt zich nu naar de perfecte vriend voor mij (niemand is perfect maar hij komt in de buurt haha) Ik zou gewoon enorm graag tips willen hebben om het vertrouwen weer omhoog te krijgen. Nicolle89 , dat afstand doen is wel een goed idee, daar ga ik wel over na denken.

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-15 20:47

Ik zou hard wegrennen. Zo iemand verandert niet TS, want het is geen 'foutje' geweest maar hij zit je bewust keer op keer te bedriegen/voor te liegen. Het is logisch dat je hem niet vertrouwt. Zo iemand moet je ook niet vertrouwen, dat doet je alleen maar pijn. Maar het is natuurlijk jouw keus. Je kan ook je kop in het zand steken natuurlijk..

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-15 20:48

Dat afstand doen, dat is precies wat ik dus ook bedoelde.
Zolang je in die situatie blijft zitten, hoe goed je vriend ook z'n best doet, dan kun je het nooit helder krijgen voor jezelf.
En als hij zo'n best moet doen en zich 'gedraagt' zoals het zou moeten, dat klinkt meer als een rol die hij speelt dan dat hij werkelijk zo is.

paardje87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-15 20:51

Geryon, mijn kop in het zand steken doe ik zeker niet . Ik ben opzoek naar een oplossing. Ik geef niet snel op en dat wil ik ook zeker niet. Daarvoor ben ik nu opzoek hoe het vertrouwen kan groeien en hoe het opnieuw kan.

Barbet, Ja dat is zeker iets wat ik moet overwegen en kijken hoe dat zal uitpakken en of hij zich in die tijd nog steeds zal gedragen , want dat is mijn valkuil dat ik dat lastig vind om te geloven, als je snapt wat ik bedoel.

Yaralisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-15 20:59

Ik vraag me ook af of je hem ooit nog voor de volle 200% gaat vertrouwen.
Natuurlijk blijft dit altijd in je achterhoofd, wat dat betreft was het inderdaad geen goede start om een relatie op te bouwen.
Ik vind het erg lastig... Ik snap dat je het moeilijk vind, maar als je ook echt verliefd bent, snap ik ook dat je het liever nog wil proberen.
Weet hij dat je het zo moeilijk vind om hem te vertrouwen? Of denkt hij dat het vergeven en vergeten is?
En even heel banketstaaf: weet je zeker dat hij nu echt gestopt is? Of doet hij het heel erg in het geheim omdat hij zich beseft heeft dat je het serieus uit zou maken en hij je toch ook niet kwijt wil?

Heel veel sterkte TS! Ontzettend moeilijk als je wel verliefd op iemand bent, maar het vertrouwen is er niet. Het voelt misschien zo goed om je hart te volgen, maar blijf je ogen openhouden en blijf ook realistisch! :(:)

paardje87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-15 21:03

Om nog even te benoemen , mijn vriend zit naast mij en hebben samen dit topic geopent , hij wilt ook enorm graag dat het goed komt en hij is met dag en nacht veranderd sinds die laatste kans en hij doet keihard zijn best. Als hij dat niet deed zou hij ook nooit samen met mij zijn fouten hier op internet willen zetten.

yaralisa, Heel erg gedankt ! Hij weet precies hoe ik me voel , zie bovengenoemde.

Hij gaat ook altijd met mij mee naar de paarden terwijl hij doods bang is en hij is er zelf voor mij opgekropen , hij heeft wel echt veel voor me over .

Yaralisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-15 21:08

Fijn dat je vriend er zijn best voor doet, dat is al een goed teken denk ik :j
Als jullie het dan allebei graag willen volhouden, zou ik dat ook gewoon doen. Vertrouwen is ook iets wat moet groeien, maar zolang jullie allebei open en eerlijk naar elkaar toe zijn (en er natuurlijk geen dingen meer gebeuren die het vertrouwen opnieuw in de grond stampen) is dat al een heel goed begin!
Maar wel eerlijk blijven, als jij merkt dat het vertrouwen niet groeit en dat een negatieve invloed heeft op je relatie, zou ik wel op je strepen staan.

Weet je trouwens waarom je vriend dit deed? Om de aandacht? Was er iets wat hij bij jou miste? Aangezien het geen eenmalige actie was. Je hoeft dit niet perse hier te vertellen, maar het lijkt me voor jou goed om te weten wat zijn reden was om dit te doen..

paardje87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-15 21:12

Ja hij deed het omdat ik altijd al veel aandacht keeg van jongens en hij dat ook wou die aandacht en het meisje 'D' gaf dat. Om het even kort te zeggen haha.

Angelaa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-15 23:12

Kun jij de rest van je leven nog met iemand samen zijn die je niet voor de volle 100% vertrouwd?

Hou je genoeg van hem dat jullie er samen aan willen werken?
En wat zou er, volgens jou, moeten gebeuren zodat jij hem wel volledig kunt vertrouwen?

Amaranth7

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-15 23:18

Waarom ben je nog met die zak? Ik had het na die eerste streek al uitgemaakt. Een landvol jongens die zich wel normaal kunnen gedragen.

Na 2 dagen al met een ander in bed liggen, vieze whatsapp gesprekjes met andere meisjes. Nee dat is niet iemand met wie ik de rest van mijn leven samen zou willen zijn.

laraxXxemma

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-15 23:26

Ik snap dat je eigenlijk zoiets hebt van, oh hij doet nu wel zo zijn best dat is een goed iets en moet "beloond" worden, maar persoonlijk zou ik er een punt achter zetten.. en dat moet je niet zien als "afstraffen". Je moet ook denken aan jezelf. Heel leuk dat hij nu zijn best doet maar ik zou al zo geschaad zijn dat dit het niet meer goed zou maken, hij had eerder moeten bedenken dat jij meer waard bent voor hem dan die andere meiden.
Ik zou hem eerlijk vertellen dat je heel blij bent dat hij zijn best doet maar dat het gevoelsmatig voor jou gewoon niet meer werkt, want het is duidelijk dat je hem niet zo vertrouwd als zou moeten wanneer je in 1 huis woont (ookal is het bij ouders in).

japielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-15 23:32

Je topic titel zegt het zelf al..

Wanneer is het genoeg geweest?

Nou NU!

Sorry maar ik zie te vaak om me heen en ook zelf mee gemaakt dat ze even hun best doen.
En gaat het beter dan hup toch weer die fout in.

Meis.
Ik ben ook echt kapot geweest van de liefde van mn leven toen ik 19 was.
depri zelfs en echt heel erg.

nu achteraf.
man wat ben ik blij dat ik van die zak af ben.
en na heb heb ik ook weer een relatie gehad.

ik denk echt dat je voor je zelf gaan moet.
en als hij zich dan echt bewijzen wil kan dat uiteraard.
dan kun je altijd weer bij elkaar komen.
maar als mijn kerel meer als eens me zo zou bedonderen had ik hem toch echt op minder vriendelijke wijze de deur gewezen en gezegt aju en bekijk het maar

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-15 01:42

Tja, het is niet eerlijk naar hem toe om hem onbewust die dingen te blijven kwalijk nemen. Mijn ervaring is dat je met je verstand de keuze moet maken: ofwel begin je met een schone lei samen en ofwel maak je het uit.
Vergeten kan je niet, maar wel vergeven en dat is iets wat je niet voor hem moet doen, maar voor jezelf. Laat die dingen geen vat meer hebben op het heden, hij doet immers duidelijk zijn best. Veel mensen veranderen niet, maar ik ben er niet van overtuigd dat niemand kan veranderen. Het is niet eerlijk naar hem toe om niet vol voor de relatie te gaan omwille van dingen die eigenlijk van de baan zijn en tot het verleden behoren. Zo zet je er zelf de rem op en ga je hem onbewust misschien van je wegdrijven.

Wat ik zeg, bedoel ik niet als goedpraterij naar hem toe. Ik veronderstel dat jullie die zaken toch hebben uitgepraat.

Heeft hij zijn excuses ooit oprecht aangeboden?

amen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-15 06:13

Vertrouwen is iets wat jullie in elkaar kunnen krijgen, en opbouwen.

Wel is t zo leef in heden en toekomst en niet in verleden.

Als je er vanaf nu voor gaat, en genoeg vertrouwen in elkaar hebt, worden alle goede dagen beloond in meer vertrouwen in elkaar.

Mocht je teveel naar het verleden kijken, helpt dat iig niet voor je vertrouwem, en voor mij zou dat iig nooit basis zijn voor een relatie..ik vind t iig oneerlijk tegenover je partner, en VOORAL oneerlijk tegen over jezelf. Dat je zelf verwacht dat zon relatie gaat werken.....wees dan iemand met een ruggegraat,neem afscheid.

Als t de afgelopen 3 mnd goed gaat, bouw daarop verder, in goede relatie breng je automatisch het goede in elkaar boven, maar jullie zijn nog jong , en ook nog niet stabiel en ontwikkelen als persoonlijkheid nog wel wat jaren door.

Ik hoop iig dat t goed komt, en dat jullie samen t beste in elkaar boven brengen, en leef voor jezelf en voor elkaar....en leef niet voor de wereld om je heen! Jullie moeten elkaar recht in de ogen kunnen aankijken, en wat een ander daarvan vind, moet je je niets van aantrekken, en je niet druk om maken.