Ervaringen Seats en Sofa's?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Odysseus

Ervaringen Seats en Sofa's?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-15 00:37

Aangezien ik een bank moet kopen met niet al te veel budget....

Ik kan ongeveer €550-600 besteden, en wil graag een 2,5 zits met lounge gedeelte.... Bij Ikea kom je dan al snel uit op 800-1100,- .

Vandaag eens wezen kijken bij Seats en Sofa's , ondanks dat ik het persoonlijk een vreselijke winkel vindt en veel negativiteit over de winkel heb gehoord via de televisie. Het werd al snel duidelijk dat er bizar met kortingen wordt gestrooid, waarbij het dus ook meteen goed te zien is hoe de 'gewone prijzen' gewoon uit de lucht zijn gegrepen :+

Daar stond een leuke 2,5 zits met loungegedeelte... In de kleur en met uittrekbaar slaapgedeelte zou je uitkomen op €1199,- maar met een beetje zeuren zakte het al naar €600,- :+ Nu was het echt wel een leuke bank, maar ik heb geen zin in dat hij doorzakt na een maand :=

Kan ik voor dat geld beter wat bij Leen Bakker of Ikea halen of valt S&S wel mee qua negatieve verhalen? Toevallig hadden ze net een hele leuke bij Leen Bakker en met een beetje pingelen kon daar ook nog wel wat vanaf :+ Dus zit nu in dubio.

ElSea

Re: Ervaringen Seats en Sofa's?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-15 00:41

Wij zijn bij woonsquare heel goed geslaagd, vond zelf s&s juist redelijk prijzig.

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-15 00:42

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-15 00:43

Ja die klachten was ik dus ook al tegen gekomen :o :o :+ Maar was benieuwd of er mensen op Bokt zijn met ervaringen :j

Murthul

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-15 00:43

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-15 00:44

Naja ik zelf niet, maar meerdere vrienden/kennissen die gedupeerd zijn. Oa geen leveringen, verkeerde leveringen of wel de juiste banken maar in een totaal andere kleur dan besteld. En dan geen goed terug willen geven en/of om willen ruilen :n

Thesserd

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-15 00:47

Bij Pronto is misschien wel iets te krijgen voor dat budget. Ik heb daar onlangs een bank gekocht, ongeveer hetzelfde wat jij wil denk ik, en die was 770 euro incl. HR schuim :D vrienden enzo hebben daar ook de bank vandaan. Lijkt tot nu toe prima!

Met seats & sofa's geen ervaringen. Zit hier dan ook niet echt in de buurt :+

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-15 00:50

Wij hebben 16 jaar geleden daar een bankstel en een fauteuil gekocht, was prima spul.
Het bankstel hebben we al lang niet meer, maar de fauteuil hebben we net weg gedaan, was een heerlijke en goede stoel.

jessdaniels

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-15 00:51

Wij hebben een bank van Seats & Sofa's, nooit problemen gehad met het bedrijf! Keurig optijd geleverd, goede kwaliteit, hij is alleen een beetje verkleurd door de zon, omdat hij al 4 jaar in de serre staat :')

stunning

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-15 01:14

Wij zijn bij Seats & Sofas geweest, maar hebben daar niks gekocht. In het blaadje staan hele mooie banken voor mooie prijzen. Maar dat is 'stof #2' zoals zij het noemen. Ze hebben ons deze stof laten zien en je kon er letterlijk doorheen kijken! Je sokken zijn nog van dikkere stof.. Toen wij zeiden van dat gaat toch zo kapot?! Kregen wij een hele doodnormale reactie van: ja dat gaat ongeveer 2 a 3 maand mee.. Alsof je een bank van 500 - 600 euro koopt voor maar 2 a 3 maanden. Als je wilt dat de bank jaren mee gaat dan moet je voor 'stof #4' gaan, maar dan komt er zo ineens 1000 tot 1200 euro bij de prijs op.. En zit je ineens op een bank van bijna 2000 euro. Wij zijn toen heel snel omgekeerd :=. Nee wij zullen nooit een bank bij Seats & Sofas kopen.

Cinderella

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-15 01:40

Mijn banken van de s&s zijn echt prima! Goede kwaliteit, mooie stof en waren erg goedkoop! Levering ging snel en netjes :j

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-15 03:47

Alsjeblieft... Niet die winkel....

Als k wat wakkerder ben typ ik onze ervaring wel ff uit...

Werden haast gedwongen om een babk te kopen... Wat een zakkenwassers daar..

Catnip

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-15 04:07

Ik vond de verkoper bij S&S een onuitstaanbaar glad typje, maar wij zijn wel tevreden met onze grote hoekbank (bedoel je dat met een lounge-gedeelte trouwens, een langer stuk aan één kant van de bank?)

Hij was best prijzig (iets meer dan 1000) maar we konden het in 2 of 3 delen betalen, en hij is ook kwalitatief in orde.

Dat verhaal over die stofjes ken ik niet, wij hadden keuze uit vele soorten stof en de prijs bleef gelijk.

Verder zijn hun advertenties wel misleidend, dan zie je een grote bank voor enkele honderden euro's, dan kom je in de winkel, en dan komt er een heel verhaal bij en blijkt die bank het dubbele te kosten in totaal.

Levering geen ervaring mee, we zijn hem zelf gaan ophalen.

NB: dit was in een S&S in België.

xmarliez

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-15 08:06

Mijn zus heeft nu al een aantal jaar een bank van de S&S en die bevalt nog steeds prima hoor! Een hoekbank met lounge en de stof is nog steeds even mooi en de bank zit nog steeds prima.
Het is volgens mij gewoon een gok, of je treft het met een goede bank of het is prut en je zakt er naar een maand doorheen :')
En de service, tja daar is de prijs ook niet naar dus kopen wat je graag wilt hebben en bieden wat je kwijt wilt en dan moet je de rest maar voor lief nemen.

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-15 08:16

Ik zou eens op marktplaats en/of de kringloopwinkel kijken. Mijn ervaring/mijn moeder's ervaring is dat meubels hier tussen de 5-20% van de nieuwprijs kosten, afhankelijk van de staat en hoe relevant ze nog zijn.

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-15 08:18

Mijn ouders hebben al jaren een bank van S&S.

Zij hadden hele specifieke wensen en hebben een bank om laten bouwen van 3 naar 4 zits.
Stof en alles blijft erg netjes. Een aantal jaren terug hebben ze de zitkussens bij laten vullen omdat deze wat slap werden maar na 10 jaar intensief gebruik kan je daar niets van zeggen.
De verdere zaken waren nog prima in orde dus de bank gaat nu al 15 jaar mee met 1x opvullen.

Je moet wel sterk in je schoenen staan als klant en tegen gezeur en gepingel kunnen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-15 08:18

Wij hebben ook een bank van Seats en Sofa's en we zijn er erg tevreden over! Keurig op tijd geleverd, en nu 2,5 jaar later zit hij nog net zo lekker als in het begin en ziet er ook nog mooi uit ondanks dat de kleine er op speelt evenals onze hond en poesjes die er op spelen en slapen en springen en rennen. Ik vond het ook een voordeel dat we zelf de stoffen en materialen konden kiezen zodat hij qua kleur en stof ook echt onze smaak is.

Nu moet ik zeggen dat wij vooraf ook niet hebben gegoogled, weet niet of ik anders het risico had durven nemen haha! Maar zoals onze ervaring nu is zou ik er zo weer naar terug gaan!

Wij begonnen met een bank van Leen Bakker, en onze ervaringen daarmee waren dan weer erg slecht. Binnen een half jaar waren de veren al kapot en de kussens ingezakt, uiteindelijk hebben we die bank tot 1,5 jaar weten te rekken voor we genoeg gespaard hadden voor een andere maar dat laatste jaar was echt niet prettig. Continu zakten we er doorheen als de veren weer los sprongen, en de rugkussens waren alles behalve comfortabel. Bij Leen Bakker zou ik dus nooit weer een bank halen.

Wendy89

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-15 08:33

Ja, hier iemand die in de verkooppraatjes van Seats & Sofas is getrapt -:(-

3 jaar geleden hebben wij onze eerste bank gekocht. We hadden een huurhuis en omdat wij wisten dat we daar toch niet lang bleven wonen, zochten wij een betaalbare bank. Mijn eis was wel een hoekbank.
Dus met ons budgetje van +/-1000 euro moesten we toch wel iets kunnen vinden...

En inderdaad, foldertje van Seats en Sofa's en daar zagen we onze droombank voor 599 euro. Achteraf hadden we natuurlijk wel kunnen bedenken dat dit geen kwaliteit kon zijn, maar ach.. ik had eigenlijk ook weinig verstand van wat een goede bank nou eigenlijk moet kosten.
Dus wij naar de S&S in Hoogeveen. We werden direct 'lastig' gevallen door zo'n aansmerende verkoper. We hebben gezegd dat we rustig rond willen kijken en wanneer we vragen hebben, ze het dan wel horen. De bank in de folder bleek een vanaf-prijs, want dat was voor de goedkoopste stofgroep.. Een stofgroep hoger bleek al 700 euro (!!) duurder! Uiteindelijk daar een hoekbank gevonden, kleur antraciet. Stofgroep 3 en na wat onderhandelen konden wij die meenemen voor € 1000,00 en een set keukenapparatuur (ook al waardeloze kwaliteit :')). Nou, ik kan je zeggen; dat was € 1000,00 teveel! Wat is miskoop! Mijn vriend zit altijd met z'n elleboog op de leuning (zoals een leuning eigenlijk ook bedoeld is). Daar zit schijnbaar heel zacht hout in, want na 2 maanden zat er een enorm gat in de leuning. Aan de buitenkant zag je het niet, omdat de stof er nog overheen gespannen was, maar dit mag natuurlijk niet. Direct S&S gebeld en beroep gedaan op de garantie. Nou, wat een waardeloze service! Was allemaal moeilijk en lastig. We moesten de bank dan zelf terugbrengen (daar kan ik nog enigszins inkomen) en we zouden de bank dan 3 maanden kwijt zijn.. Een leenbank oid was absoluut niet bespreekbaar. Na 7 maanden zakte het middenstuk helemaal in en begon de stof te rafelen.. Wat een ellende.

We hebben inmiddels een huis gekocht en daarmee ook een compleet nieuwe inrichting. En nee, niet bij S&S! We hebben nu een bank van € 1.400 gekocht bij een woonwinkel op de woonboulevard in Almelo. Nog niet duur, maar de kwaliteit is 1000x beter. En nog belangrijker, de service is top! Bij levering zat een pootje niet goed. Dit konden we zelf wel oplossen, maar we hebben toch even het bedrijf gebeld. Binnen een uur stond de monteur er. Zelf een bank weg brengen, hadden ze nog nooit van gehoord. Zij haalden altijd alles netjes weer op of kwamen langs om het te repareren. Dat noem ik pas service! +:)+

Dus voor ons NOOIT geen S&S meer!

wil94

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-15 08:34

Familie van ons hadden steeds problemen met de banken. Je moet zelf steeds met de bank terugkomen naar de winkel en dan ben je de bank een x aantal weken kwijt.

Hun waren zelf niet tevreden met de kwaliteit en ook niet met de klantenservice.

Ik zou zelf adviseren om via marktplaats degelijke meubels te kopen, wellicht goedkoper ook.

milatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-15 08:35

Anyday

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-15 08:43

Ik heb zelf wel goede ervaringen met seats&sofa's. Mijn vorige bank en loveseat zijn 7 jaar meegegaan :) ik had wel een duurdere stofgroep genomen. De loveseat heb ik zelfs nog verkocht, die was helemaal goed nog. De bank was doorgezakt, maar dat mag ook wel na 7 jaar!
Ik heb nu weer 2 bankstellen van seats&sofa's, dit keer wel met goedkope stofgroep. Heb ik eigenlijk wel spijt van achteraf, liever had ik toch een betere stof genomen maar zat met budget. Maar hopelijk gaan deze banken nog een tijdje mee :) Ben er wel heel blij mee!

Afbeelding

Wel lees en hoor je veel slechte ervaringen als er iets mis is met de bank. Dat heb ik zelf gelukkig nog niet mee gemaakt.

jessdaniels

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-15 08:47

Ik zou wel iemand meenemen die goed man onderhandelen :')

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-15 08:52

Heel slechte ervaring met s&s
Mijn ex wou persee daar een bank weg want we konden nergens anders juist dat model vinden voor een normale prijs
In de winkel was natuurlijk de bank veel duurder door de stof, naar flink onderhandelen kregen we hem voor 1000 mee.
Echter hebben we er maar 5 maand plezier van gehad, hij zakte volledig in in het midden, de stof rekte al binnen enkele weken uit.
Naar heel veel gedoe hebben we de bank weggegeven aan een kennis die heeft hem nog voor de hond heeft gebruikt :=

Wij hebben toen een bank bij de pronto gekocht, deze is later met mij meegegaan en heb ik nog 4 jaar gehad, toen mn vriend en ik weer gingen verhuizen hebben we hem weggegeven aan een vriend van ons deze heeft hem nu net weer weggegeven aan een kennis van hem die bank is alweer 10 jaar en zag er nog goed uit.

Zelf hebben we voor 750 bij profijt meubels een nieuwe 3 zit met chaise lounge gekocht tot nu bevalt die ook zeer goed
Laatst bijgewerkt door Seven op 27-08-15 08:54, in het totaal 1 keer bewerkt

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-15 08:53

Focussed schreef:
Aangezien ik een bank moet kopen met niet al te veel budget....

Ik kan ongeveer €550-600 besteden, en wil graag een 2,5 zits met lounge gedeelte.... Bij Ikea kom je dan al snel uit op 800-1100,- .

Fijne bank: http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/S49907190/
Ook met slaapmogelijkheid.
Wel iets boven je budget met 699, maar minder dan je hierboven noemt.

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-15 08:56

Zo'n zaak als seats en sofa's vergelijk ik met zoiets als de zadelmarkt in Urk.

Soms heb je geluk dat iets langer meegaat, maar als iets eigenlijk te mooi lijkt om waar te zijn, dan is het dat meestal ook. :+