Help! Eten op verjaardag (diner)

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Help! Eten op verjaardag (diner)

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-15 14:29

Hey!

Aangezien ik in het weekend jarig ben en het dus ook dit weekend vier ben ik aan het bedenken wat ik graag wil eten. Zowel qua taart als diner 's avonds.

We willen graag 2 taarten en misschien nog wat cakejes, een taart wordt sowieso appeltaart. Verder komen er 10 mensen die allemaal blijven avondeten. Ik wil niet standaard soep met minipizza's en een broodje, wat dat eten we al zo vaak (op verjaardagen) en dat vind ik niet fantastisch.

Ik ben helemaal fan van de Rens kroes kookboeken en er staan hele lekkere dingen in, maar ik verwacht niet daaruit iets te kunnen maken voor mijn familie. Niet qua lekkers in ieder geval. Want dat is namelijk veel gezonder, en bijv. mijn zusje bevalt dat niet altijd heel goed. Ze vind het lekker, maar heeft liever iets zoeters. :P

Dus nu ben ik op zoek naar lekkere recepten! Het mag zeker brood of broodjes (etc.) zijn, maar dan wel iets dat specialer is. :P Evenals lekkere taart recepten!

Alvast bedankt. :P

pjer

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-15 14:41

Ik maak altijd voor ca 30 man een mexicaans buffet. Met draadjes vlees van kip (uit de slowcooker, maar met blokjes of reepjes kip kan het ook) dan kunnen ze zelf rijst/tortilla/tomaat/paprika/kaas/sourcreme/guacamole op doen. Verder maak ik een soort lasagna (taco bake) van tortilla's, gehakt en kaas. De guacamole maak ik zelf en ik doe vaak ook een grote ovenschaal met tortilla chips en kaas en eventueel salsa. Erg lekker altijd en genoeg voor 30 man. De hoeveelheid werk tja je kunt alles de dag van te voren maken en dan hoef je het op de verjaardag alleen nog op te warmen.

Vero

Re: Help! Eten op verjaardag (diner)

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-15 15:20

Eerst handig om te weten: wat lusten jullie absoluut niet?

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-15 15:23

Ik zou een hele grote pan paella maken :D

Wij maken (bij gebrek aan zin om alle ingrediënten voor paella te halen), weleens risotto voor de familie. Of gourmetten (kan iedereen zelf kiezen wat hij lekker vindt) of kaasfondue.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-15 15:27

Saté met friet en sla? Of/en rolletjes haricotvers in katenspek. 3 min in de magnetron :D (wel uit blik of pot). Of een aardappelgratin in een grote overschaal. Kun je zelf maken, maar ook zelf kopen :P Bij de AH is dat het handigs. Alleen moet je daar wel veel van inslaan want wij eten met 2 pers al 1 pak op :')

Saté kun je van kip doen, scharrelkippendijen van de Aldi en dan met conimex sate marinade(gebruik minder dan wat op het pakje staat, anders val je om van de sterke smaak :P )
Je hoeft ze daarna niet aan stokjes te rijgen, is vaak alleen maar geode. Gewoon zo in de pan! Marineren en snijden kun je in de middag al doen :)

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-15 15:28

Bij ons wordt al diner vaak een rijsttafel gemaakt. Dus nasi, kipsate dat soort dingen.

Qua taart kan je het zo moeilijk doen als je zelf wil. Monchoutaart is hier een grote hit.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-15 15:28

Pasta met meerdere losse sausjes! :D

Of iets anders wat je zelf samen kan stellen. :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-15 15:31

Pasta is ook wel redelijk makkelijk idd. Gewoon 1 grote pan pasta en idd 2 sauzen, en wat sla ernaast. :P

Vero

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-15 15:36

Ja je kan idd allemaal hapjes doen die ze bij de Chinees ook hebben en dan met rijst/nasi/bami
Je kan ook spaghetti maken maar dan moet je wel veel spaghetti enzo hebben haha

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-15 19:02

Zitten hele goede ideeen bij! :D

Mijn zusje is allergisch voor pinda's, dus echt satésaus etc. valt af want dat mag ze absoluut niet. Dus dat wil ik in ieder geval vermijden.

Pjer, dat klinkt erg lekker! :D

BeSen, wat we absoluut niet lusten... Nou ja we willen in ieder geval niet iets waar overduidelijk pinda's in zitten. Verder niets met rauwe appel (ook ivm allergieen). Verder geen vis (of wat dan ook dat uit de zee komt, of iets wat glibberig is zoals slak ) en spruitjes (bijv.) :+ Voor de rest is er niets echt iets dat we niet lusten volgens mij...

Solleke, wat ik zo snel zie is dat paella vooral met vis is? :P
Gourmetten doen we altijd met kerst...

Marlinde, dat klinkt ook zeker als een goed idee!

Joolien, bedankt voor de ideeen! Maar in veel zit wel sate? :P

BeSen, door de allergie van mijn zusje vallen chinese hapjes over het algemeen wel af. Eten bij de chinees mag ze sowieso niet, maar ik zou kunnen kijken of dat als we het zelf maken het wel kan.

Spaghetti vind ik iets te gewoontjes, hebben we toen we op vakantie waren al best vaak gegeten. :') Daarentegen zit ik zelf wel te denken aan iets vaan een Italiaanse tafel! Als ik daar lekkere dingen bij kan bedenken. Met als toetje bijv. ook tiramisu.

missje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-15 19:24

Pan pasta, liefst penne.
Pan kip kerrie erbij, gewoon kipfilet stukjes met wat wortelschijfjes, gourgette in kerriesaus.
Pan kip met spinazie ala creme, spekblokjes en lekkere kruiden/knoflookkaas.
daarbij kun je een turks brood, zo,n platte ronde in 2 halve snijden. Die 2 ronde broden insmeren met olijfolie met uitgeknepen knoflook. Even onder de gril en je hebt heerlijk knoflookbrood erbij.
desnoods nog een frisse salade.

Many

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-15 08:01

Als je een Italiaans buffet wilt maken, kun je denken aan een salade caprese (tomaat, mozzarella, basilicum), een lekkere groene salade, lasagne (kun je heel goed van tevoren klaarmaken zodat het alleen nog maar in de oven hoeft), pasta pesto, een schaal met gegrilde groenten (aubergine en courgette bijvoorbeeld), foccacia met smeersels (tapenades, kruidenboter, aioli) en een schaaltje olijven. En dan als toetje inderdaad tiramisu!

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-15 10:12

Paella kan je ook maken met kippenbillen, kippenvleugels en stukjes worst (van die spaanse, chorizo)

Gourmetten doen we ook altijd met kerst ja :P

Olga89

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-15 10:26

Hier vorig jaar sinterklaas de gehele schoonfamilie te eten gehad (12personen)

We hadden soep met stokbrood als voorgerecht (gewoon voor de tijd maken en opwarmen)

Als hoofdgerecht veel kleine gerechtjes:
- Mexicaanse Burito's en dan een burito door de helft doen (kan je sochtends als maken en dan alleen nog even in de oven)
- Taco's (alles al klaarmaken en dan opwarmen)
- Aardappelskroketjes (in de frituur of oven)
- Spare-ribs (in de grill)
- Spersieboontjes
- sla
-Salade, mooi opgemaakt op een schaal

En als toetje creme brullee en viennetta ijstaart

Het was relatief goedkoop vond ik
En wie nog honger had ging maar naar de MAC:-)

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-15 12:00

elise21

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-15 12:16

http://www.laurasbakery.nl/caprese-bladerdeeg-hapjes/

Dit is ook heel makkelijk en echt heel lekker!
Wij deden dit met gewoon wit brood in plaats van bladerdeeg, beetje olijfolie, pesto, mozzarella in stukjes snijden en italiaanse kruiden.

En dan misschien meerdere kleine hapjes erbij :')

Alvast een fijne verjaardag!

Angelaa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-15 23:19

http://www.foody.nl/recepten/borrelbroo ... 18841.html
Dit is een heerlijk bijgerecht :) zal nog even verder denken voor je!

Edit; slagroomtaart is ook erg lekker en vrij simpel om te maken. Bak een biscuit (ik heb zo'n zak van Funcakes) na het afkoelen snij je hem 1 of 2 keer door. Ene laag vul je bijvoorbeeld met jam en opgeklopte slagroom en de andere laag met bijvoorbeeld banketbakkersroom en dan smeer je het af met zelf geklopte slagroom. Versier het met wat vers fruit en klaar is die :) (gebruik voor de slagroom wel klopfix)
Deze wil ik ook nog eens maken; http://www.leukerecepten.nl/recepten/56 ... -ei-muffin

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-15 11:49

wraps (fajita, burrito of hoe je het noemen wil)
wat koude groentjes (sla, tomaat, paprika, komkommer,...)
2 (pittige) vleesmixen (bv kip met currysaus, ananas, maïs en gehakt, chili con carne, gyros)
zure room/creme fraiche met bieslook

en dan kan iedereen erin stoppen wat die zelf wil

Blue_Eyes
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2025

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-15 11:52

Ik maak vaak een paar hartige taarten. Dat gaat er ook altijd wel goed in :)

Tillie20

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-15 11:54

Broodjes met ham, komkommer, tuinkers en eventueel mayonaise/boter? Of quiche. Of een pasta(salade)?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-15 11:55

Deetjeeuh schreef:
Zitten hele goede ideeen bij! :D

Mijn zusje is allergisch voor pinda's, dus echt satésaus etc. valt af want dat mag ze absoluut niet. Dus dat wil ik in ieder geval vermijden.

Pjer, dat klinkt erg lekker! :D

BeSen, wat we absoluut niet lusten... Nou ja we willen in ieder geval niet iets waar overduidelijk pinda's in zitten. Verder niets met rauwe appel (ook ivm allergieen). Verder geen vis (of wat dan ook dat uit de zee komt, of iets wat glibberig is zoals slak ) en spruitjes (bijv.) :+ Voor de rest is er niets echt iets dat we niet lusten volgens mij...

Solleke, wat ik zo snel zie is dat paella vooral met vis is? :P
Gourmetten doen we altijd met kerst...

Marlinde, dat klinkt ook zeker als een goed idee!

Joolien, bedankt voor de ideeen! Maar in veel zit wel sate? :P

BeSen, door de allergie van mijn zusje vallen chinese hapjes over het algemeen wel af. Eten bij de chinees mag ze sowieso niet, maar ik zou kunnen kijken of dat als we het zelf maken het wel kan.

Spaghetti vind ik iets te gewoontjes, hebben we toen we op vakantie waren al best vaak gegeten. :') Daarentegen zit ik zelf wel te denken aan iets vaan een Italiaanse tafel! Als ik daar lekkere dingen bij kan bedenken. Met als toetje bijv. ook tiramisu.

Jammer van de sate, dat is zo lekker! :')
Ipv kun je ook kippenpoten halen bij de poelier, die hoef je dan alleen maar in de magnetron te knikkeren :D

Tink89

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-15 12:02

Waarom maak je niet een paar lekkere quiches? Die kun je van tevoren maken en bij het eten gewoon in de oven zetten tot ze warm zijn. Voor ieder wat wils en met een lekkere salade erbij een heerlijk maaltje :)

En een italiaans buffet is ook leuk. 2 soorten pasta en saus, gegrilde groente, zongedroogde tomaatjes, salade en pijnboompitjes, brood met allerlei smeersels, meloen met ham, salade caprese, olijven en soepstengels met ham ofzo. Dan kan iedereen zelf combineren.

SillyB

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-15 12:06

En pannekoeken? :Y) wij doen dat regelmatig voor vrienden. Sta je wel een tijdje in de keuken maar wel heel gezellig als iedereen koekje voor koekje komt halen ;) wij hebben een open keuken scheelt natuurlijk wel

Bij de pannekoeken serveer ik altijd een 'prutje' van spekjes, gesneden ui en paprika en wat spitskoolsalade met vruchtjes voor de vitaminen. En verder gewoon zorgen dat je kaas, poedersuiker en stroop hebt staan. Niet heel 'diner' achtig maar wel gezellig voor een verjaardag en met 10 man makkelijk doen

Tink89

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-15 13:52

Echt? Maar dan sta je toch uuuuren pannenkoeken te bakken?

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-15 13:58

bij mijn grootouders was het eigenlijk ook vaak pannenkoeken (met 2 pannen bakken) en/of frikadellen (gehaktballen) met krieken of zelfgemaakte kip curry of kalkoenblokjes met ananas en druiven in een saus v an mosterd, kerrie en bruine suiker :9