Wel of niet naar bruiloft?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Nicje87

Wel of niet naar bruiloft?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-15 01:41

Mijn vriend heeft binnenkort een bruiloft van een vroegere vriend van hem. Hij heeft hier al een aantal jaar geen contact mee. Ik ken ze dan ook niet.

Nu is hij uitgenodigd voor de bruiloft. Bij navraag van mijn vriend ben ik ook welkom, alleen heb ik er een weddingcrash gevoel bij doordat ik ze dus totaal niet ken.

Mijn vriend gaat sowieso wel en wilt graag dat ik mee ga. Alleen weet ik zelf niet of ik dat wel wil.

Wat zouden jullie doen?
Laatst bijgewerkt door Nicje87 op 25-08-15 01:45, in het totaal 1 keer bewerkt

Monica72

Re: Wel of niet naar bruiloft?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-15 01:43

Wanneer je al een aantal jaar geen contact hebt zou ik gewoon een leuk kaartje sturen en klaar

Nicje87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-15 01:46

Heb het even aangepast.

Mijn vriend gaat sowieso. Alleen is de vraag of ik mee zal gaan of niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-15 01:49

Ik zou gaan. Ben deze lente naar een trouwfeest gegaan van een vriendin die ik in tijden niet had gezien. sterker nog, ik had zelfs nog nooit haar man gezien! Contact is ondertussen hersteld en ben er nu bijna wekelijks te vinden :)

Nicje87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-15 01:50

@ molenhoek. In jouw geval zou ik ook gaan. Die vriendin ken je immers. In mijn geval ken ik ze beiden niet.

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-15 02:02

Nou kan best leuk zijn, en zo leer je ze wel kennen en misschien ook andere leuke mensen, heb het ook een keer gedaan, ze daarna nooit meer gezien maar was wel een leuke avond. Ik kende ze ook helemaal niet.

Catnip

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-15 05:08

Ik had het nog erger :Y)

Ik heb geen "vijanden" of hoe je het wilt noemen in mijn leven, maar deze meid kwam daar wel erg dicht bij in de buurt. Ze kwam me op Facebook uitschelden in openbare groepen van mijn universiteit (waar ze niks te zoeken had) elke keer als ik daar iets postte etc., ze vond me een vreselijk mens en hield een soort virtuele kruistocht :=

Maar toen ging ze trouwen en laat mijn eigen verloofde een hele goede jeugdvriend van haar bruidegom zijn :+

Ik heb m'n vriend het voor de zekerheid nog specifiek laten navragen nadat we de uitnodiging hadden ontvangen, maar ja hoor, ik was ook welkom.
Ik voelde me de hele avond ongemakkelijk en een echte wedding crasher, omdat ik het me zelf niet kan voorstellen dat je iemand waar je zoveel antipathie voor koestert op de mooiste dag van je leven erbij wilt hebben, dus ik voelde me een beetje schuldig of zo, dat ik er was.

Ik heb haar uiteraard wel oprecht geluk gewenst en gezegd hoe mooi ze eruit zag :)

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-15 05:38

Gewoon gaan, er zijn veel meer mensen dan het bruidspaar (wat sowieso weinig tijd gaat hebben voor kennismaking) en het kan hartstikke leuk zijn.
Zo niet dan heb je iig een blije vriend, dat is ook wat waard.

Wietsje92

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-15 06:55

Gewoon meegaan. Mijn vriend heeft ook wel eens een bruiloft van oude vrienden of collega's. Ik probeer altijd wel mee te gaan. Al is het alleen al omdat hij dat leuk vindt. :)

Edit; ik ken deze mensen dan ook vaak alleen maar van naam.

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-15 07:18

Wij hebben hier ook wel eens iets van een collega van mijn vriend, die ik dan niet ken, meestal ga ik toch mee, is zowel leuk voor mijn vriend, als voor mij, en zo leer je weer mensen kennen!

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-15 07:18

Draai de situatie eens om: Er gaat iemand trouwen uit jouw kennissenkring en nodigt jullie uit. Zou je het leuk vinden als jouw vriend mee ging (al was het maar alleen voor jou?)?

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-15 07:32

Gewoon lekker mee gaan. Idd een kans om nieuwe mensen te leren kennen. Daarbij ben je daar voor je vriend en niet voor de rest van de mensen (al willen mensen je het andersom vertellen). Doe je vriend een plezier. Is toch leuk.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-15 07:46

Ik zou dus niet meegaan. Vind het sowieso raar (en oninteressant) om een bruiloft bij te wonen van onbekenden, maar ik zou er ook het nut niet van inzien. Als ik er niemand ken moet ik geforceerd leuk gewenst sociaal gedrag gaan vertonen met mensen die ik daarna waarschijnlijk ook nooit meer ga zien.
Neuh. Ik doe liever andere dingen :D

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-15 07:53

Maar Goof, je bent daar niet voor andere mensen. Maar voor je vriend... Een bijkomstigheid is dat je nieuwe mensen kan leren kennen (als je daar behoefte aan hebt) en anders keutel je gezellig aan met je vriend...

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-15 07:55

Ik zou zeker meegaan. Het is op een bruiloft heel gebruikelijk om als aanhang mee te gaan. Leuk ook. Nieuwe mensen ontmoeten.

En stel ze krijgen door de bruiloft weer meer contact. Als je dan eens naar een (verjaardags)feestje gaat ben jij diegene die niet op de bruiloft was en er niet over kan meepraten. En bruiloftsfeesten zijn meestal legendarisch.

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-15 08:02

Waarom niet? Het is nietzo dat je jezelf hebt uitgenodigd, of onuitgenodigd op komt dagen.

Als je gaat doe je dat in dit geval wellicht niet voor jezelf, maar voor je vriend. Zou die het kunnen waarderen? blijkbaar wel ;)

Mocht je op diezelfde avond al wat anders hebben, kun je dat mee laten wegen in je keuze. Maar als je niks anders hebt gewoon mee gaan hoor :j Die paar drankjes die jij drinkt zal het bruidspaar ook de das niet meer om doen qua kosten ;)
Enige reden om niet mee te gaan is als je van plan bent om als een een muurbloem mee te gaan je tijd uitzitten op die avond. Dan kan het bruidspaar (en je vriend) je op dat moment missen als kiespijn :)

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-15 08:05

Ik zou gewoon gaan, jij bent aanhang en hoeft het bruidspaar zelf niet te kennen.

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-15 08:05

Jullie zijn toch een stel? Vind het niet meer dan normaal dat je meegaat? Of zeg ik nu iets stoms? :P

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-15 08:09

Ik snap niet eens dat dit topic is geopend :P ja natuurlijk ga je, al is het maar uit fatsoen en wie weet wat de toekomst brengt. Je gaat met je vriend mee. Klaar. :D

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-15 08:12

Ik zou ook meegaan. Wie weet zijn het heel leuke mensen of leer je andere gezellige mensen kennen.

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-15 08:38

Ik zou gaan. Maar ben dan ook gek op bruiloften en lekker eten :')

Zelfs als je ze niet kent, een leuke avond met lekker eten en dansen is nooit verkeerd toch? :)

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-15 08:39

Peelie schreef:
Maar Goof, je bent daar niet voor andere mensen. Maar voor je vriend... Een bijkomstigheid is dat je nieuwe mensen kan leren kennen (als je daar behoefte aan hebt) en anders keutel je gezellig aan met je vriend...

Haha, ja ik geloof dat ik daar dan anders in ben dan de rest.
Ik hoef niet alles samen te doen met een partner. Als hij een bruiloft heeft moet hij lekker gaan. Ik ga niet mee 'voor een ander'. Zo ga ik ook niet naar verjaardagen 'voor een ander'. Ik doe enkel de dingen in het leven die ik echt leuk vind en niet de dingen die semi-verplicht zijn.

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-15 08:40

Ik zou ook gaan. Wie weet hoe leuk het is!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-15 08:42

Ik zou ook gewoon gaan, je bent met je vriend dus het zal hoogstwaarschijnlijk wel gezellig worden. Je vriend kan je voorstellen aan eventuele bekenden en voor je het weet heb je contact met mensen en wie weet hoe leuk het feest dan ook voor jou wordt!

Mocht het echt verschrikkelijk blijken zijn, kunnen jij en je vriend toch gewoon naar huis? Het is niet zo raar om eerder weg te gaan op een feestje.

Ramooontje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-15 08:42

Ik zou lekker gaan, ook leuk voor je vriend.