Wie heeft er wel eens een (bijna) ongeluk veroorzaakt?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Wie heeft er wel eens een (bijna) ongeluk veroorzaakt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-15 15:30

Hallo

Ik vroeg me af of er ook mensen zijn die wel eens per ongeluk bijna een ongeluk hebben veroorzaakt in het verkeer? Dat je een keer niet aan het het opletten was? Dat je te veel risico nam? Van lopend, met de auto tot met je paard in het verkeer.

Groetjes,

Anoniem

Re: Wie heeft er wel eens een (bijna) ongeluk veroorzaakt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-15 15:36

Ik heb op een geode manier afgeleerd om met mn telefoon te kloten. Zat bij een stoplicht even een whatsapp te lezen, toen zag ik dat de boel optrok en deed ik dat ook waarna ik nog even keek naar mn telefoon, toen keek ik weer naar voren en stond de boel ineens stil, dus moest ik ook vol in de rem. Ik kon niet geloven dat ik de auto voor me niet had geraakt, zo dicht stond ik erop :')
Maar niet meer doen dus _O-

PocoGaucha

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-15 15:38

Ik heb een keer een fietser niet zien aankomen(ik zat in de auto), de fietser had voorrang, maar zat op het moment dat ik over het fietspad ging net achter zon soort stroomkast. en ik was gefocused op de autoweg.
Man op de fiets kon nog uitwijken gelukkig.

Hetzelfde een keer gehad met een scooter(wel op een andere plek), ik was geparkeerd bij het bos, en reed achteruit weg. alleen er kwam een scooter aan(kwam uit een bomenrij, had geen licht aan) maargoed, had hem wel moeten zien.

Verder niets veroorzaakt. wel een keer een dodelijk ongeluk voor mijn neus zien gebeuren, ik had er niets mee te maken en kon er niets aan doen. Maar ik ben er wel een hele tijd van op mijn hoede geweest.
https://www.youtube.com/watch?v=FUoHfuHBPjI
(ik reed achter de auto die werd geramd door de vrachtwagen, was echt super eng). Aangezien er al veel hulp bij de slachtoffers waren en ik niet zo goed tegen bloed kan, was ik doorgereden. Ben een paar uur later terug gegaan om mijn verhaal te doen bij de politie.
Die auto die voor mij reed, sloeg links af, maar had de vrachtwagen niet gezien. De vrachtwagen kon niet meer remmen. Dus die auto werd echt heel hard geramd en nog een paar meter meegesleept.

Wyb_ster

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-15 15:39

Een tijdje terug helaas nog te paard. Ik was met een onervaren ruiter op stap. We reden over een dijkje met genoeg berm waar het altijd heel rustig is. We wilden het natuurgebied in alleen in de warme avondzon stikte het daar van de dazen, mijn pony is zwart dus in een mum van tijd had ze wel tientallen dazen verzameld die haar lek staken. Daar reageert ze altijd al heftig op en nu werd dat nog eens van alle kanten geprikkeld. Dus gingen we gelijk weer weg en over het dijkje naar huis, maar er kwam een auto aan. Zo'n ouder autootje met een jonge jongen die net zn rijbewijs heeft en dan keihard rijdt (ik denk dat je dat type wel kent). Dus wij in een grote inham/zijweg gaan staan, maar mijn pony had nog steeds al die dazen om zich heen en mepte dus naar achter om er eentje weg te halen. De pony van het andere ruitertje (die voor het eerst naar buiten ging) had geen zin om geraakt te worden dus liep achteruit bijna tegen die auto aan. Haar staart raakte de auto nét niet. Ik heb dat ruitertje toch de wind van voren gegeven dat als zoiets nog een keer gebeurd ze met al het geweld haar pony naar voren moet krijgen (zweep, afstappen, schoppen wat dan ook)

Maar dat was dus een bijna ongeluk :(

Jindai

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-15 15:44

Ik :o Jaren geleden reed ik met een collega mee naar huis en toen wandelde er een spin over het dashboard. Ik ben echt ontzettend bang voor spinnen en raakte echt in paniek, want ik kon geen kant op. Dus ik begon te gillen, waarvan mijn collega zó schrok dat hij keihard op de rem trapte. De auto achter ons kon ons echt nog maar net ontwijken. Gelukkig is het allemaal goed afgelopen en zijn er geen gewonden gevallen, behalve de spin dan. :+

Retjethorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-15 15:49

Jindai schreef:
Ik :o Jaren geleden reed ik met een collega mee naar huis en toen wandelde er een spin over het dashboard. Ik ben echt ontzettend bang voor spinnen en raakte echt in paniek, want ik kon geen kant op. Dus ik begon te gillen, waarvan mijn collega zó schrok dat hij keihard op de rem trapte. De auto achter ons kon ons echt nog maar net ontwijken. Gelukkig is het allemaal goed afgelopen en zijn er geen gewonden gevallen, behalve de spin dan. :+

Zoiets heb ik jaren geleden meegemaakt, maar dan met een wesp. :o
Ik was echt nog heel klein en zat achteraan in de wagen toen ik die wesp in de wagen zag. Mijn vader reed bijna van de weg, zo hard was hij geschrokken. :') Gelukkig was er niets gebeurd. :P

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-15 16:07

Ik heb al vaker meegemaakt (op de fiets en in de auto) dat het maar net goed ging. Dan denk ik steeds: Dat dit nog goed gegaan is. Ik moet wel een beschermengeltje hebben. Dat is dan zo'n ongelofelijke mazzel.

Mereltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-15 16:10

Joolien schreef:
Ik heb op een geode manier afgeleerd om met mn telefoon te kloten. Zat bij een stoplicht even een whatsapp te lezen, toen zag ik dat de boel optrok en deed ik dat ook waarna ik nog even keek naar mn telefoon, toen keek ik weer naar voren en stond de boel ineens stil, dus moest ik ook vol in de rem. Ik kon niet geloven dat ik de auto voor me niet had geraakt, zo dicht stond ik erop :')
Maar niet meer doen dus _O-

Nou precies dit, alleen zat ik wel bovenop mijn voorganger. Wat overigens een soort pick-up truck/busje was met een enorme ijzeren balk aan de achterkant, waardoor gelukkig alleen ik schade had. Eigen schuld he? ;)
Ik kijk tegenwoordig ook niet meer op mijn telefoon tijdens het rijden.

Jindai

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-15 16:13

Retjethorse schreef:
Jindai schreef:

Zoiets heb ik jaren geleden meegemaakt, maar dan met een wesp. :o
Ik was echt nog heel klein en zat achteraan in de wagen toen ik die wesp in de wagen zag. Mijn vader reed bijna van de weg, zo hard was hij geschrokken. :') Gelukkig was er niets gebeurd. :P

Dit had me idd ook kunnen overkomen als het een wesp was geweest. :')

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-15 16:19

Hmm. Ik reed met geruime afstand achter mijn voorganger. Achter mij 2 bumperklevers. Ik werd even afgeleid dus ik merkte wat laat dat degene voor mij ineens stopte, maar door de geruime afstand kon ik nog net op tijd remmen. Toen ik in mijn binnenspiegel keek stonden de 2 auto's achter mij overdwars op de weg.. Tja en dáárom doe je dus niet bumperkleven..

melody7

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-15 16:25

Ik heel lang geleden toen we naar de kermis waren geweest. Ik had een balletje met knipperlicht gewonnen, en die deed ik in de auto aan.. Maar mijn vader dacht dat het een zwaailicht was dus die reageerde in een reflex. Ik weet niet meer wat er precies gebeurde maar het scheelde vrij weinig met een kanaal en een andere auto en mijn ouders waren zooooo kwaad op mij. Volgens mij heb ik toen de rest van de weg terug zitten janken omdat ik me echt rot geschrokken was :')

Loretteeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-15 16:29

Uhh ja..

een keer op de scooter toen ik af moest slaan, over de autoweg heen. Ik had omgekeken, maar niet goed genoeg. Dus ik ging vlak voor een auto langs. Scheelde alsnog wel zeker 2 meter voordat hij mij zou moeten raken. Maar sindsdien weet ik wel wat een dode hoek inhoudt. :')

Ook al een keer een appje zitten sturen in de auto. Gewoon op een lange rechte weg zonder verkeer voor mij. Toen begon het dus opeens de hobbelen, dus reed ik bijna de kant in. Gelukkig verder niks ergs gebeurd.

En nog een keer in de auto. Hadden net onze hond in laten slapen. Daarna naar huis gereden, helemaal in tranen. Bij de laatste afslag die we moesten hebben nam ik de binnenbocht, en had ik de tegenligger niet gezien.. Scheelde echt niet veel voor een frontale botsing.. voor mijn gevoel dan. In ieder geval wel goed wakker geschrokken.

Verder zelf geen gekke dingen veroorzaakt gelukkig. Wel heel vaak dat ik over het hoofd wordt gezien of dat ik zelf van de weg wordt gereden door anderen. Durf te wedden dat het is omdat ik smart rij.. Zodra ik in mn ouders hun auto rij heb ik daar geen last van. -O-
Zo rijdt er hier in de buurt een bus van 'edad-reizen' en er is 1 buschauffeur die mij niet mag op de een of andere manier. (de grijze man met de lange grijze snor..) Als ik hem tegenkom in zijn bus, en ik zit in mn smart, hij rijd me gegarandeerd van de weg. Zo al een aantal keer in de berm gekomen. En laatst op de rotonde reed hij bijna bij me naar binnen... Toen zat m'n moeder ernaast, die werd gelijk pislink door die man.. ~~}>

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-15 16:32

Ook ik heb mensen regelmatig een hartverzakking bezorgd door een wesp in de auto :))

Vorige week nog had ik een bijna aanrijding. Ik kwam van rechts op een 30 km weg en had dus voorrang, wat ik niet kreeg. Beiden vol in de ankers en net geen botsing. Ik gebaarde dat ik voorrang had, komt die vent op hoge poten kwaad uit de auto zetten, " eeeen ook nog zeiken dat je voorang hebt!!"
Ik stond even met mijn mond vol tanden maar heb toen gezegd dat ie normaal moest doen en dat ik gewoon voor zou mogen gaan dus dat hij fout zit.
Hij stapte uiteindelijk wel in en reed weg gelukkig. Rare mensen in deze wereld :=

Littera

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-15 16:37

Ik denk dat iedereen dat wel eens heeft gedaan. :)

Toen ik net m'n rijbewijs had, ging ik op bezoek bij familie in Zuid-Limburg. In mijn eentje, want dat kon ik heus wel. Zelf kom ik uit een heel vlak stukje Nederland. De weg ging de heuvel op en ik zag dat de auto's stilstonden. Achteraf bleek dat er een ongeluk was gebeurd, maar goed, dat was eigenlijk niet zo belangrijk.
Wat belangrijker was, was dat ik remde, heel trots m'n alarmlichten aanzette en besloot dat ik de radiozender die ik op dat moment luisterde toch niet zo leuk vond. Ik ging prutsen aan de radio, wist nog niet zo goed hoe dat ding werkte, je kent het vast wel.

Tot ik achter me opeens een heel dringend getoeter hoorde. Ik keek op, door de voorruit, en zag dat de afstand tussen mij en de auto voor me opeens een stuk groter was geworden. In de spiegel zag ik dat de achterkant van mijn autootje bijna tegen de voorkant van de auto achter me zat.
Ik was vergeten dat ik op een heuvel stilstond.

Ik heb meteen m'n rempedaal ingeduwd, gelukkig had ik de auto achter me niet geraakt. Het was geen ernstige situatie, maar het was wel een goede les. :o Wat ook een goede les was, was weer wegrijden in de file op de heuvel. Het duurde een paar keer voor de hellingproef me lukte en in de binnenspiegel zag ik de automobilist achter me steeds bozer kijken. :+

Ik geloof dat m'n oksels aan het einde van die rit nog niet droog waren. :')

Ik ben hier overigens niet trots op, maar ik heb er wel veel van geleerd.

Snorlex

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-15 16:38

Een maandagochtend, half 8, rustig op de weg.
Ik propte een broodje naar binnen en keek naar een regenboog.
Opeens een file, leek uit het niets te komen. Ik gooide mijn stuur naar links.
Gelukkig reed niemand op de linkerbaan.

Ontbijten doe ik nu thuis :+ naar regenbogen kijk ik ook niet meer.

JudithGigi

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-15 16:42

Moet zeggen dat dit topic erg goed is voor mijn zelfvertrouwen als beginnend bestuurder :D
De afrit van de snelweg richting mijn drop is redelijk kort, en om de een of andere reden schat ik de remweg altijd verkeerd in.
Heb een aantal keer echt flink hard last minute de rem in moeten trappen.

Muiz
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-15 16:53

Op vakantie eten we altijd broodjes in de auto.
Nu zat ik dus met de honden achterin en mijn moeder gaf mijn broodje aan, maar de rottweiler was sneller dan ik.
Ik gilde dus heel hard "NEE, NIET DOEN!!!" waardoor mijn vader bijna de auto in de sloot reed van de schrik :')

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-15 17:20

Jindai schreef:

Oh god, zo iets had ik eens toen ik zelf achter het stuur zat, maar dan met een sprinkhaan. Ik ben echt als de dood voor insecten, maar echt panisch.
En daar liep die groen griezel dus ineens door mijn blikveld, over de voorruit, aan de binnenkant!
Ik realiseerde me dat ik niet mijn rem kon intrappen (120 op de snelweg) en dat dit ook geen reden was om langs de kant te stoppen (+ de vluchtstrook ontbrak daar), dus ik dacht vindingrijk te zijn en een flesje water te pakken zodat ik hem kon pletten met de onderkant.
1 Hand aan het stuur, met de ander dat dier pletten, maar...... de onderkant van het flesje was wat hol, dus hij was niet plat, in tegenstelling, hij spartelde onder mijn flesje -->> paniek nog groter dus.... :')
Uiteindelijk na flink wurmen en priegelen dacht ik hem alsnog redelijk geplet te hebben, dus ik trok mijn flesje terug en toen viel hij naar beneden. Tussen mijn benen, nog een klein beetje spartelend (want dus toch niet dood...) zo tussen mijn voeten -->> Paniek nog groter, want nu zag ik hem niet meer :')
1 Hand aan het stuur, met mijn andere hand mijn broekspijpen in mijn sokken gestopt zodat hij iig niet uit wraak mijn broek in kon kruipen. En zo ben ik zonder brokken te maken alsnog veilig thuis gekomen.

:+ :+

Zonnebloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-15 18:09

paar weken geleden nog. het regende en ik had haast.
Kwam een stoplicht en meteen daarna een haakse bocht. Het stoplicht sprong op oranje dus ik geef een flinke dot extra gas om er nog doorheen te kunnen. Even vergeten dat het glad was van de regen en er een haakse bocht kwam :o
Resultaat: mn achterkant gleed natuurlijk weg :+
Gelukkig ben ik coureur in mn vrije tijd en kan dus goed met dit soort situaties omgaan.
Uiteindelijk stond ik zonder brokken te maken achterstevoren. Waar een vrachtwagenchauffeur me heeeel boos aankeek :=

PollyPancake

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-15 18:21

Ik ben een keer met mijn auto tegen een boom aangereden omdat ik op mijn mobiel zat te kijken... Ik had gelukkig niets, maar mn arme autootje kreeg een enkeltje sloop. Sindsdien kijk ik dus nooit meer op mijn telefoon in de auto en vind ik het doodeng als anderen dat wel doen terwijl ik erbij in zit.

Edit: hier waren dus geen andere mensen bij betrokken dan ikzelf, maar een eenzijdig ongeluk is ook een ongeluk

JolisaJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-15 18:23

Ja, ik ook. Alhoewel ik op iemand anders vertrouwde, dat doe ik dus nooit meer!

Ik stapte uit de bus, liep naar de achterkant waar een zebrapad was om te wachten tot ie wegreed zodat ik kon oversteken, maar het was druk dus de bus bleef nog even staan. De bestuurder in de auto achter de bus gebaarde dat ik kon oversteken, dus ik stak over. Door de bus kon ik niet zien dat er een andere auto aankwam, en die zat dus op een haar na bovenop mij. Ben me kapot geschrokken, en de bestuurder die mij wilde laten oversteken hoop ik ook!

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-15 18:30

Ja hier ook een bijna ongeluk met me pony en een trein.
We waren met 3 paarden buitenrit aan het maken en moeten altijd het spoor over om op de heide en het bos te kunnen komen.We gaan altijd via het fietspad het spoor over.De eerste pony was over het spoor,de 2de pony stak over en ik er achteraan,maar toen wilde de 2de pony niet doorlopen en stond stil midden op het spoor.Ik stond dus ook midden op het spoor stil,ik kon er niet langs.Toen begonnen de bellen te rinkelen,ik roep nog: trek die pony mee! de bomen begonnen ook dicht te gaan en toen moest ik snel handelen.
Ik had 2 optie's, Optie 1: ik ga naar de autoweg en steek daar verder over,want daar kan je langs de bomen.Optie 2: ik spoor me pony aan en rijd pony 2 gewoon ondersteboven oftewel ik duw der vooruit.
Ik wilde optie 1 kiezen,maar een stemmetje in me hoofd zei; NIET DOEN! dat red je nooit.
Toen heb ik optie 2 gedaan en was net op tijd het spoor over incl. pony 2.
Als ik optie 1 had gekozen waren me pony en ik er niet meer.Binnen enkele seconden kwam de intercity aanstormen!
Telkens als we het spoor over moeten zie ik het voor me.

xAnthea

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-15 18:46

Ik had (toen ik 5 maanden mijn rijbewijs had) een fietser aangereden. Ik was wel in mijn recht, want de fietser reed langs de foute kant van de weg en kwam van achter een huis gereden dus ik kon deze ook niet zien aan komen (er hing geen spiegel oid). Gelukkig had zij niets en de auto had wat krassen maar we hebben het zo gelaten. Ik begon wel heel hard te huilen toen omdat ik me zo schuldig voelde _O- Het 'ergste' was dan ook nog dat dat meisje bij mij op school zat. Fijn. :P

Dan heb ik nog eens bijna een fietser aangereden, door een beetje miscommunicatie tussen de politie en mij. :') Er was een ongeval gebeurd en we werden omgeleid. Ik moest rechtsaf draaien (mocht niet rechtdoor) en de politie had mij het teken gegeven dat ik door mocht rijden. Ik vergat toen te zien of er een fietser aan kwam want ik dacht 'de politie geeft een teken dat ik door mag, dus ik rijd gewoon door', maar dat liep bijna fout af :+

En dan met die spinnen en wespen, beide meegemaakt xD Gelukkig geen ongeval veroorzaakt of gevaarlijke situaties gecreëerd :P

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-15 18:56

Wyb_ster schreef:
Een tijdje terug helaas nog te paard. Ik was met een onervaren ruiter op stap. We reden over een dijkje met genoeg berm waar het altijd heel rustig is. We wilden het natuurgebied in alleen in de warme avondzon stikte het daar van de dazen, mijn pony is zwart dus in een mum van tijd had ze wel tientallen dazen verzameld die haar lek staken. Daar reageert ze altijd al heftig op en nu werd dat nog eens van alle kanten geprikkeld. Dus gingen we gelijk weer weg en over het dijkje naar huis, maar er kwam een auto aan. Zo'n ouder autootje met een jonge jongen die net zn rijbewijs heeft en dan keihard rijdt (ik denk dat je dat type wel kent). Dus wij in een grote inham/zijweg gaan staan, maar mijn pony had nog steeds al die dazen om zich heen en mepte dus naar achter om er eentje weg te halen. De pony van het andere ruitertje (die voor het eerst naar buiten ging) had geen zin om geraakt te worden dus liep achteruit bijna tegen die auto aan. Haar staart raakte de auto nét niet. Ik heb dat ruitertje toch de wind van voren gegeven dat als zoiets nog een keer gebeurd ze met al het geweld haar pony naar voren moet krijgen (zweep, afstappen, schoppen wat dan ook)

Maar dat was dus een bijna ongeluk :(

Je had jezelf de wind van voren moeten geven. Jij was degene die niet handig handelde met een onervaren ruiter bij je. :n

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-15 20:11

Ik heb meerdere keren bijna een ongeluk veroorzaakt door keihard te gaan gillen/roepen als er een dier dichtbij kwam. :o Het is een reflex.