Cliche vraag, hoe spreek ik een leuke kerel aan?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

AmazingGirl

Cliche vraag, hoe spreek ik een leuke kerel aan?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-15 19:34

Hallo :D

Ik schaam me gewoon een beetje om dit topic te openen, maar ik kan serieus wel wat hulp gebruiken.
Het zit namelijk zo, ik ben nu een half jaar vrijgezel na een relatie van bijna 10 jaar.
Van mijn 16e tot mijn 26e heb ik dus in een relatie gezeten, wat automatisch betekent dat het "daten'' dus heel lang niet aan de orde van de dag is geweest.
Als je dan in 1 klap weer vrijgezel wordt gaat er weer een heel andere wereld voor je open die soms dus ook een beetje eng is :Y)

Nu is het zo dat ik een fervent voetbalsupporter ben en iedere thuiswedstrijd van mijn clubbie samen met mijn vader bezoek.
Vorig seizoen had ik daar toen al een leuke kerel gespot die schuin achter ons zit. Hij zit daar volgens mij ook met zijn vader.
Toen was hij me niet zo zeer opgevallen omdat ik er toen nog niet over open stond. Nu de eerste wedstrijd van dit seizoen was dat wel anders haha. Echt een hele leuke kerel waarmee ik graag eens een praatje zou maken.
Maar nu komt dus de grote vraag.... hoe pak ik dit in godsnaam aan? -O-
Kijk, ik zit daar natuurlijk met mijn vader en hij ook. Hij zit schuin achter ons dus een beetje kijken en flirten gaat ook niet echt want dan zou ik achterstevoren op mijn stoel moeten gaan zitten terwijl de wedstrijd toch echt recht voor me gespeeld word :o
Voor de wedstrijd en in de rust als hij voorbij loopt hebben we wel oogcontact en lachte hij ook heel leuk en lief naar me. Maar dat wil natuurlijk niet gelijk iets zeggen.
Ik weet natuurlijk ook niet of de beste man uberhaupt wel vrijgezel is :')

En tja, het zeggen van probeer het gewoon je ziet hem daarna waarschijnlijk nooit meer gaat ook niet op. Moet dan nog een heel seizoen voor m zitten :')

Help??!! Hebben jullie tips??

Musiess

Re: Cliche vraag, hoe spreek ik een leuke kerel aan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-15 19:37

Kan je niet tijdens de rust een voetbal praatje beginnen...
Van het een kan de ander komen.

AmazingGirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-15 19:38

Nou, hij gaat altijd koffie drinken met z'n vader in de rust en ik blijf eigenlijk altijd op de tribune hangen. Ik vind het ook zo awkward dat z'n vader erbij is. Als dat nu niet het geval was....

Callisto04

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-15 19:42

Een keer vragen waar ze na de wedstrijd nog iets gaan drinken? Die vader verdwijnt wel uit beeld als het tussen jullie blijkt te klikken, kunnen de papa's samen zitten hahaha. Of vragen of hij ook de uitwedstrijden doet, zeggen dat je een beetje nieuwe vrienden zoekt ofzo?

Sourire

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-15 19:47

Van plek wisselen met schoonpa to be? 8-)

Alleen nog wel even een goede reden bedenken om te moeten wisselen... :')

MevrouwtJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-15 19:49

Leuk leuk!!

Ik zou denk ik toch een praatje in de rust proberen aan te knopen. Iets over de wedstrijd. Vond jij die penalty of gele kaart verdiend? Begin iets over de wedstrijd. Ga met je pa ook koffie ofzo halen en ga er naast staan :+. Kan je je pa hier niet voor strikken?

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-15 19:50

Je draait je om, zet je zwoelste blik op. Je harkt met je wijsvinger met de intentie dat je hunk naar je toe buigt waarna je in zijn oor fluistert: "Jij hebt een paal, ik kan dansen." Waarna jij je wiebelwenkbrauwen ( <<) <<) << like these ) er ingooit en zijn reactie afwacht.

AmazingGirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-15 19:51

Ja, daar zat ik dus ook al aan te denken. Mijn pa inschakelen :D
Misschien dat ik inderdaad in de rust eens mee naar binnen ga en kijk of dat een goed moment is om en gesprek aan te knopen.
Jeetje, ik wist niet dat ik zo'n schijterd was hoor :')
Het is zo wennen als je 10 jaar lang in een relatie hebt gezeten haha!

AmazingGirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-15 19:52

Wauw eenitraM, daar moet ik nog wat langer vrijgezel voor zijn denk ik _/-\o_

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-15 21:53

eenitraM schreef:
Je draait je om, zet je zwoelste blik op. Je harkt met je wijsvinger met de intentie dat je hunk naar je toe buigt waarna je in zijn oor fluistert: "Jij hebt een paal, ik kan dansen." Waarna jij je wiebelwenkbrauwen ( <<) <<) << like these ) er ingooit en zijn reactie afwacht.

:') :') :')

Nee doe dat maar niet _O- Dan zit je zeker het hele seizoen met samengeknepen billetjes van schaamte :')

Idd eens zorgen dat je hem tegen het lijf loopt en een praatje aanknopen over de wedstrijd. Probeer eerst maar eens af te tasten wat voor respons je terug krijgt.

Monchou

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-15 22:10

Als je nou tijdens de wedstrijd ff naar de wc gaat, en dan als je opstaat ff naar H. (voor Hunk :)) ) kijkt, en met een soort van hoofdgebaar duidelijk probeert te maken dat hij ook naar de ''wc'' moet gaan....

Kunnen jullie in de gang ff rustig praten terwijl beide vaders denken dat jullie naar de wc zijn. Of dat niet denken natuurlijk :D

Enige nadeel hieraan is dat hij wel subtiele hints enigszins moet snappen.. en laat dat nou net niet het sterkste punt zijn van veel mannen. Maar je kunt het in ieder geval proberen :)

__YSB__

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-15 22:13

Omdraaien en Hoi zeggen.
Mannen houden van duidelijke dingen.

Hackie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-15 22:14

Ja of als er een doelpunt wordt gescoord proosten ofzo? :D Of laat je vader een praatje maken met zijn vader :))

MevrouwtJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-15 22:19

AmazingGirl schreef:
Ja, daar zat ik dus ook al aan te denken. Mijn pa inschakelen :D
Misschien dat ik inderdaad in de rust eens mee naar binnen ga en kijk of dat een goed moment is om en gesprek aan te knopen.
Jeetje, ik wist niet dat ik zo'n schijterd was hoor :')
Het is zo wennen als je 10 jaar lang in een relatie hebt gezeten haha!

Hhahaha ik geef je wel goed bedoeld advies, maar zou het zelf ook niet zo goed durven :')..

Misschien jou pa die met zijn pa een gesprek begint en dan staan jullie allebei een beetje loner te zijn en begin je een gesprek met hem :)). Ik weet niet of je pa lekker vrij is aangelegd, maar anders kan je dat proberen :D

aishcream

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-15 22:19

Hey leuke kerel <<)

Nee, misschien een keer tegelijk met hun de rust 'samen' richting de kantine en hem dan aanspreken, gewoon lekker kletsen en dan vragen om een keer wat te drinken?

Of inderdaad je vader inschakelen, hem lekker laten kletsen =:)

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-15 22:24

Leuk.

Je hebt natuurlijk al 1 groot voordeel. Je houdt van voetbal!

Dat overdrevene of meevragen naar de gang zou ik niet doen. Dan denk ie dat ie gelijk actie krijgt of zo.

Innd in de pauze je vader verplichten ook naar binnen te gaan en dan toevallig met hen gaan praten.

Mijn schoonpa heeft ook een tijd een seizoenskaart gehad en die praatte ook wel met de buren. Je hebt toch dezelfde interessr voor voetbal.

Marije112

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-15 22:26

Ik zou, in jouw geval, ook je vader inschakelen. Papa's doen dat altijd wel, toch :7 ?

PureSG

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-15 22:28

Ik zou ook de rust gebruiken als moment om een gesprekje aan te knopen.
Over de wedstrijd beginnen oid, 1 gespreksonderwerp heb je in ieder geval al!

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-15 00:00

Je hebt het gemakkelijk hoor! Er is een gezamelijke interesse.
Afhankelijk van hoe de club ervoor staat kun je: a) hem uit blijdschap om zijn nek vliegen al dansend om het eerste doelpunt van het jaar o.i.d of b) zielig na afloop van een verloren wedstrijd zeggen: wat een rotmiddag, ik kan wel een drankje gebruiken. Jij ook?

Contact is gelegd. :)

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-15 09:43

Lachen werkt toch altijd wel het beste. Ik zou omdraaien alsof je iets uit je jas moet pakken of uit de tas die je 'toevallig' achter je zoekt en dan oogcontact maken en lachen. Hem nét even te lang aankijken.

Koffie over zijn vader gooien is ook een optie. "Daar is de WC en hebben ze vast een doekje".
En dan gauw naast hem gaan zitten :D

winnie03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-15 15:21

Ik zou zeggen: 'Ik heb een topic op een forum geopend om advies in te winnen over hoe ik jou het beste aan kon spreken.' Kijken wat hij daarmee doet :')

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-15 15:37

winnie03 schreef:
Ik zou zeggen: 'Ik heb een topic op een forum geopend om advies in te winnen over hoe ik jou het beste aan kon spreken.' Kijken wat hij daarmee doet :')

Forum opzoeken :P

Hoe graag wil je pa dat je leuke vent tegen komt? Weet je pa van leuke vent?
Ik zou echt papa inschakelen :)) 'Pap, ga jij eens vrienden worden met die meneer daar. Kan ik zijn zoon ontmoeten.'

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-15 15:40

Stalken tot je hem vindt op Facebook, toevoegen en een berichtje sturen 'vond je zo knap dat ik op onderzoek uit bent gegaan'.

_Zoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-15 15:43

Emmaa_ schreef:
Stalken tot je hem vindt op Facebook, toevoegen en een berichtje sturen 'vond je zo knap dat ik op onderzoek uit bent gegaan'.

:')

Nee straks jaag je hem nog weg, zou inderdaad gewoon je pa inschakelen!

Vero

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-15 15:51

Jij hebt zin, en ik heb een opening <<)
Oke foute moment voor vandaag weer gehad :')

Perongeluk over hem heen struikelen en zeggen sorry! En dan een gesprekje beginnen :P <<)