Gisterenavond had mijn vriend een romantische avond met een verassing gepland omdat wel al bijna 5 jaar samen zijn. De verassing was dat ik een hele mooie ring heb gekregen waarvan twee van mijn vriendinnen hem hebben helpen kiezen. De ring was niet bedoeld als een aanzoek, maar om mij te laten zien hoeveel hij om me geeft en met me verder wilt in de toekomst. We hebben het al vaker gehad over trouwen, maar hebben altijd gezegd dat dat iets is voor als we afgestudeerd zijn en ons eigen huisje hebben. We zien het eigenlijk als een level up (hoezo gamers?
) in onze relatie, maar niet als een officiële verloving. Echter hebben de twee vriendinnen die de ring hebben helpen kiezen in hun enthousiasme een foto van ons beiden op Facebook gezet in de trent van "she said yes!", en meteen een fles champagne met vuurstokjes naar onze tafel laten brengen toen we samen wat gingen drinken. Mijn vriend en ik zijn er eigenlijk niet zo blij mee dat zoiets op Facebook gezet werd, maar het stond er al op voordat wij er iets in te zeggen hadden. Ondertussen hebben de posts al over de 100 likes bereikt en blijft het aantal oplopen. Zowel mijn vriend en ik krijgen al de hele dag telefoontjes en berichten om ons proficiat te wensen, maar het is bij iedereen telkens hetzelfde verhaal van opnieuw uit te leggen dat de situatie niet zo in elkaar zit. Iedereen gaat er nu van uit dat mijn vriend me een aanzoek heeft gedaan en we binnenkort gaan trouwen, wat helemaal niet het geval is. Ik voel me hier eigenlijk niet zo prettig bij..
Mijn moeder vindt dat ik gewoon een statement op Facebook moet maken dat het allemaal een misverstand is, maar ik weet niet zo goed wat ik ermee moet doen. Zou dat niet vreemd overkomen? Ik ga straks nog met die vriendinnen bellen die het online gezet hebben en hun eventueel vragen om het te verwijderen, want de reacties blijven oplopen, maar aan de andere kant voel me ik dan weer een partypooper want ze waren beiden zooooo enthousiast met onze 'soort van verloving', en ze hebben ook voor een groot deel geholpen met de avond voor te bereiden én een mooie ring gekozen. Mijn vriend is meer van de aanpak van "laat de mensen maar denken wat ze willen, het is iets tussen ons beiden en als we erover aangesproken worden zullen we wel uitleggen hoe het zit". Ik heb het hier eigenlijk wel moeilijk mee omdat het om zoiets intiem gaat en ik dus niet goed weet hoe ik dit nu moet aanpakken.
Dus ik vroeg me af, wat denken jullie als buitenstaanders (of mensen die me op FB hebben) van deze situatie? Wat zouden jullie doen?

ik zal mijn antwoord maar niet beginnen met ' gefelicteerd
'