Awkward situatie

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Snollygoster

Awkward situatie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-15 16:25

Dag Bokkers, ik weet niet goed hoe ik dit moet vertellen of aanpakken, dus laat ik maar een poging doen.

Gisterenavond had mijn vriend een romantische avond met een verassing gepland omdat wel al bijna 5 jaar samen zijn. De verassing was dat ik een hele mooie ring heb gekregen waarvan twee van mijn vriendinnen hem hebben helpen kiezen. De ring was niet bedoeld als een aanzoek, maar om mij te laten zien hoeveel hij om me geeft en met me verder wilt in de toekomst. We hebben het al vaker gehad over trouwen, maar hebben altijd gezegd dat dat iets is voor als we afgestudeerd zijn en ons eigen huisje hebben. We zien het eigenlijk als een level up (hoezo gamers? :')) in onze relatie, maar niet als een officiële verloving.

Echter hebben de twee vriendinnen die de ring hebben helpen kiezen in hun enthousiasme een foto van ons beiden op Facebook gezet in de trent van "she said yes!", en meteen een fles champagne met vuurstokjes naar onze tafel laten brengen toen we samen wat gingen drinken. Mijn vriend en ik zijn er eigenlijk niet zo blij mee dat zoiets op Facebook gezet werd, maar het stond er al op voordat wij er iets in te zeggen hadden. Ondertussen hebben de posts al over de 100 likes bereikt en blijft het aantal oplopen. Zowel mijn vriend en ik krijgen al de hele dag telefoontjes en berichten om ons proficiat te wensen, maar het is bij iedereen telkens hetzelfde verhaal van opnieuw uit te leggen dat de situatie niet zo in elkaar zit. Iedereen gaat er nu van uit dat mijn vriend me een aanzoek heeft gedaan en we binnenkort gaan trouwen, wat helemaal niet het geval is. Ik voel me hier eigenlijk niet zo prettig bij..

Mijn moeder vindt dat ik gewoon een statement op Facebook moet maken dat het allemaal een misverstand is, maar ik weet niet zo goed wat ik ermee moet doen. Zou dat niet vreemd overkomen? Ik ga straks nog met die vriendinnen bellen die het online gezet hebben en hun eventueel vragen om het te verwijderen, want de reacties blijven oplopen, maar aan de andere kant voel me ik dan weer een partypooper want ze waren beiden zooooo enthousiast met onze 'soort van verloving', en ze hebben ook voor een groot deel geholpen met de avond voor te bereiden én een mooie ring gekozen. Mijn vriend is meer van de aanpak van "laat de mensen maar denken wat ze willen, het is iets tussen ons beiden en als we erover aangesproken worden zullen we wel uitleggen hoe het zit". Ik heb het hier eigenlijk wel moeilijk mee omdat het om zoiets intiem gaat en ik dus niet goed weet hoe ik dit nu moet aanpakken.

Dus ik vroeg me af, wat denken jullie als buitenstaanders (of mensen die me op FB hebben) van deze situatie? Wat zouden jullie doen?

Vanillia

Re: Awkward situatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 16:27

Jeetje kan me voorstellen dat dit heel lastig is. Ik zou er persoonlijk denk ik voor gaan om zelf niks te posten. Het dood laten bloeden is gevoelsmatig minder awkward dan nu roepen 'NEE WE GAAN NIET TROUWEN'.

Tabaluga12

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 16:28

Hmmm aan de ene kant zeg ik laat lekker gaan jullie weten hoe het zit maar het hangt ook een beetje van het bericht van jullie vriendinnen af anders zou je eronder kunnen zetten iets van nee we zijn niet verloofd we bezegelen ons 5 jarig jubileum met een ring geen huwelijk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 16:31

Huh? Waarom heb je hun dan niet meteen gevraagd het a la minuut te verwijderen? Ik zou echt pislink zijn! Kan er sowieso slecht tegen dat mensen foto's zonder toestemming online gooien, maar dit..? :n

__YSB__

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 16:32

Plaatsen dat je het enthousiasme snapt, maar dat ze zich hebben vergist. En idd duidelijk maken dat het niet aan hun is om zo'n melding te maken... -O-

Ik begin meer en meer een hekel aan facebook te krijgen btw, mensen doen interessant met andermans verhalen...

mirriezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 16:34

Misschien kun je er een reactie bij plaatsen/zelf iets posten als tegenbericht. Als je ervan maakt dat jullie een hele bijzondere avond hadden en op een zeer speciale manier jullie 5 jarig jubileum hebben kunnen vieren, is het toch niet zo heel raar? Kun je er als mededeling bij zetten: trouwen was nog niet helemaal een plan, dat bewaren we voor het volgende jubileum.

Is wel een beetje partypooper, maar je doet weinig aan de situatie af. Bijzonder was het toch?
Laatst bijgewerkt door mirriezz op 12-08-15 16:34, in het totaal 1 keer bewerkt

Yaralisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 16:34

Ik zou sowieso tegen je vriendinnen zeggen dat je hun enthousiasme waardeert maar dat je dit toch wel awkward vind. En of ze in het vervolg beter willen nadenken en vragen voordat ze zoiets online posten.

Zelf zou je ook iets kunnen posten dat dit niet is wat het lijkt :+

Snollygoster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-15 16:36

Relaxed schreef:
Huh? Waarom heb je hun dan niet meteen gevraagd het a la minuut te verwijderen? Ik zou echt pislink zijn! Kan er sowieso slecht tegen dat mensen foto's zonder toestemming online gooien, maar dit..? :n

Omdat ik het niet meteen gezien had en er toen al een boel mensen op gereageerd hadden. Toen ik het vroeg wimpelden ze het af, en ik wou de sfeer gisteren niet verpesten, dus hebben we het maar gelaten voor wat het was. Ik dacht gisterenavond van "ik zal dit morgen wel afhandelen", maar toen ik vanochtend wakker werd waren er dus al een hoop mensen die erop gereageerd hadden en stond mijn gsm al rood van de smsjes. Daarbij hebben ze het erop gezet toen die fles naar ons gebracht werd, waarop de aandacht van iedereen op ons gericht was, om daar dan een scène te maken durfde ik toen niet..

Hannepan

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 16:36

Heb het bericht op fb inderdaad zien langskomen. Vond het al vreemd dat jullie niet zelf iets gepost/gereageerd hadden, maar dacht dus wel tot nu dat het "echt" was, en ik ben dus duidelijk niet de enige! Als het je echt stoort, gewoon even zelf reageren/posten, maar op welke manier je dat moet doen zonder "akward" over te komen of je vriendinnen te kwetsen is wel moeilijk. Maar he, het is facebook, binnen een week is het alweer oud en zijn mensen het vergeten. De mensen die écht belangrijk voor je zijn, die kan je het gewoon zelf vertellen, dat zal niet awkward zijn.

Frieskee

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 16:36

Relaxed schreef:

dit gaat dan echt een stap TE ver

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 16:42

Gewoon er bij zetten: bedankt voor alle felicitaties, maar jullie hebben het verkeerd begrepen, we gaan niet trouwen

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 16:43

Kan je niet een luchtige/grappige status posten (en die ook als comment op de foto's plaatsen) met de insteek van "hey mensen, leuk dat jullie zo enthousiast zijn, maar het was gewoon een heel mooi verjaardagscadeautje"? Als je het tactisch en leuk formuleert en duidelijk maakt dat het om een misverstand gaat, zullen mensen het zeker wel begrijpen. De foto verwijderen laat misschien uitschijnen dat jullie verloofd waren en er nu iets is fout gelopen :+

Aan de andere kant, beeld je in dat het wél een aanzoek was, dan zou ik echt niet waarderen dat je vriendinnen het in jouw plaats bekend maken :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 16:46

zillionke schreef:
Relaxed schreef:

dit gaat dan echt een stap TE ver

Vind jij ;)

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 16:49

Sowieso gelijk het bericht laten verwijderen :j
en misschien handig om hun bericht te delen en erbij te zetten dat het NIET waar is?

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 16:49

Maak het grappig, groot commentaar eronder dat jullie inderdaad gaan trouwen zodra de twee vriendinnen de droombruiloft betalen!!!

Snollygoster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-15 16:53

Ik ben nu aan het twijfelen om zelf ook iets te posten op mijn eigen Facebook. Ik ben ook niet echt kwaad op mijn vriendinnen omdat het ook geen aanzoek was, moest het wel een aanzoek zijn zou ik inderdaad wel een scène van hier tot in Tokio gemaakt hebben :'). Sociale media is wel handig en leuk tot op zekere hoogt, maar het brengt wel veel ongewenste drama met zich mee. Ik ben nu gewoon een het bedenken wat ik erop kan zetten zonder dat het raar gaat overkomen, maar ik denk dat dat sowieso wel onvermijdelijk is..

elsa91

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 16:53

O lastig!
Aan de ene kant een luchtige, grappige post plaatsen met de boodschap dat jullie nog niet verloofd zijn.
Aan de andere kant is het inderdaad maar Facebook, mensen die dicht bij je staan zullen de uitleg wel hebben gekregen en over een tijdje is de helft het al weer kwijt.

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 16:56

Wat een tr*tten van vriendinnen, ik zou echt pislink zijn om zoiets!

Als het echt waar was zou ik het zelf willen vertellen en nu zit je met de ellende.

Ik had het gelijk laten verwijderen met daarbij een bericht dat het een geintje was.

Nu, tja, bericht laten verwijderen.
Maak een mooie foto van jullie tweeen met ring en vertel hoe gelukkig jullie samen zijn maar dat als er een verzoek komt jullie het zelf de wereld in zullen slingeren :j

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 16:58

Relaxed schreef:

Nou dat dus.
Als jullie wel zouden gaan trouwen en dit een aanzoek was is het toch alsnog niet aan je vriendinnen om dat bekend te maken? Ik snap niet hoe ze het in hun hoofd halen eigenlijk.

betadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 17:06

Och ts maak je daar niet druk om. Wat maakt het uit dat heel veel mensen denken dat je verloofd bent en gaat trouwen ? Binnen een jaar zullen ze wel doorhebben dat de trouwplannen nog niet klaar liggen. Ik zeg dit omdat mijn verloving ook helemaal niet liep zoals ik me ingebeeld had, maar uiteindelijk kraait niemand er nog naar en ben ik verder gewoon verloofd zonder trouwplannen :o

laat het maar doodbloeden :P

Snollygoster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-15 17:14

Oké, ik heb het volgend bericht wel even in de FB-groepen gepost van mijn club en onze vriendengroep:

Citaat:
Dag mensen, ik (en ...) had bij deze graag even iets willen rechtzetten. ... en ik gaan namelijk (nog) NIET trouwen, er is een misverstand gebeurd. We hebben gisteren een hele fijne en romantische avond gehad om te vieren dat we bijna 5 jaar samen zijn, en ja ik heb een hele mooie ring van hem gekregen met een speciale betekenis achter, maar er is geen aanzoek of wat dan ook geweest. We appreciëren echter wel het enthousiasme van iedereen heel hard, maar een bruiloft zal nog enkele jaartjes uitgesteld worden, en moest het zover komen zullen ... en ik het zelf wel aan de wereld laten weten ;)

Voor de rest van de mensen ga ik het wel laten doodbloeden denk ik, die staan ook niet zo dicht bij me ;)

Yaralisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 17:26

Net bericht TS, luchtig en duidelijk :j

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 17:59

Ach sommige mensen zijn wel 5 jaar verloofd dus zoveel zegt verloving niet. Er zijn ook zat verlovingen die gewoon weer uit gaan dus ik zou er niet teveel aandacht aan schenken. Als mensen vragen of jullie al een datum hebben kan je uitleggen dat dit er voorlopig nog niet in zit maar verder zou ik het niet spannender maken dan het is.
Ik zou wel een woordje wisselen met die vriendinnen want ik zou dit absoluut niet kunnen waarderen.

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 18:03

<<) ik zal mijn antwoord maar niet beginnen met ' gefelicteerd :):) ' }:)

de enige oplossing is toch maar te gaan trouwen dan :')

maar goed, nu zonder alle gekheid.

ik denk dat je moeder gelijk heeft..
breng het met een portie humor op facebook, over gezellige meiden die je blijkbaar zo snel mogelijk in een trouwjurk willen hijsen omdat ze het bruidsboeket willen vangen..

en verder daarna laten doodbloeden, dan gaat het sneller voorbij als er continue op blijven reageren en bijna te moeten verdedigen waarom je niet gaat trouwen..

(als jullie mij nu willen excuseren, ik moet even wat lachtranen uit mijn ogen vissen, want eigenlijk is het wel heel erg grappig.. alleen niet voor jullie tweetjes)

Snollygoster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-15 18:31

Trouwen zal er ooit wel komen, maar nu nog niet :')
De mensen in onze vriendengroep vinden het ook lachwekkend allemaal, zijn vrienden vinden het vooral jammer dat een vrijgezellenavond nu niet doorgaat :')