De zinsbouw zou dan moeten zijn: Vous allez à Paris avec moi. Maar dan zeg je 'U gaat met me mee naar Parijs.' Is dat wat je wil?
Tweetyj
Geplaatst: 11-08-15 11:21
Als het echt een keus is kan je zeggen "Tu veux voyager/aller à Paris avec moi?" Als je duidelijk wil maken dat er geen keus is zou ik zeggen "Tu dois voyager/aller à Paris avec moi" of Nous allons à Paris"
Dois = 'jij moet'. Gebruikelijker is in het Frans echter 'Il faut' wat zoiets betekent als 'men moet'. In de zin van 'Je moet' in plaats van 'jij moet'.
Sheran was me voor, ik dacht als diegene toch geen keus heeft Maar inderdaad, beter is dan il faut, maar ben er alweer even uit nu
Condor
Geplaatst door de TopicStarter: 11-08-15 11:32
-
Laatst bijgewerkt door Condor op 21-09-23 14:01, in het totaal 1 keer bewerkt
Sheran
Geplaatst: 11-08-15 11:34
Haha, spannende relatie hebben jullie hoor! Als je het wil weten: 'meester' is maître. Monsieur kun je ook proberen. Nous allons à Paris is eigenlijk: we gaan naar Parijs. Als dat is wat je wil zeggen, dan is dat prima
geerke
Geplaatst: 11-08-15 11:34
ik zou zeggen...'tu viens a Paris avec moi?.Maar ik ben meer van het ''spreekfrans"
Vous is weer 'u'. Misschien in Belgie gebruikelijker dan in Nederland hoor, en in Frankrijk weer gebruikelijker dan in Nederland, maar ik hoop dat je je vriend wel mag tutoyeren