is dit normaal? advies/ervaringen gevraagd -> Relatiemeuk

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Dott

is dit normaal? advies/ervaringen gevraagd -> Relatiemeuk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-15 11:03

goed, ik ben al een tijdje met mezelf in gevecht, en ik denk dat ik wat meningen van anderen nodig heb, buiten mijn vriendinnen.
Vind het lastig om het op bokt te zetten, waar iedereen het kan lezen. maar misschien krijg ik zo toch wat meer helder.

Goed, het gaat dus om mijn relatie.
We zijn inmiddels ruim 4 jaar samen.

Kwam hem 5 jaar geleden tegen, klik was er direct, maar nog niet meteen verliefd.
Dit kwam later pas.
Altijd wel kleine dingen tussen ons geweest die niet echt lekker gingen, maar over het algemeen was ik prima happy.
na 1,5 jaar kwamen er wat hobbels in de weg. helemaal precies weet ik het nu niet meer, maar uiteindelijk heb ik het in een soort paniek aanval uitgemaakt.
We zouden de week erna een contract tekenen voor een huurwoning samen, maar dit ging uiteraard niet door. (misschien kwam er hierdoor dusdanig veel druk op de ketel? wilde ik nog niet met hem samenwonen?)
Hij wilde heel graag vrienden blijven, hebben nog de ocassional 'seks met je ex' gehad de eerste 3 maanden dat het uit was en daarna heb ik alle contact stopgezet. Ontvolgt op fb, geen mail, geen app, geen telefoon.
Ik hoorde via via nog wel eens wat, en kreeg dan wel altijd een knoop in mn maag.. maar goed.
Na een tijdje zakt het af, ging het beter. Hij is 2x verliefd geweest op anderen, ik trok veel met iemand op in die tijd.

Na ongeveer een jaar uit elkaar te zijn geweest, kwamen we elkaar weer tegen bij het uitgaan.
Heel ongemakkelijk, maar goed, ik wilde hem ook niet negeren, ik had geen hekel aan hem.
Dus uiteindelijk gepraat, en hop.. de vonk sloeg weer over.
Na een tijdje twijfel zijn we het weer samen gaan proberen, samen gaan wonen, samen verhuisd en zijn inmiddels 2,5 jaar verder.
Maar goed, nu komt het dus.
Ik voel het de laatste tijd niet meer. Heb het gevoel dat we meer als huisgenoten samen leven.

Hij heeft moeten stoppen met zijn opleiding, waar hij heel veel moeite mee heeft (logisch) maar hij heeft er zelf met de pet naar gegooid, 2x het 1e jaar gedaan en niet gehaald, op het laatste moment dan nog alles op alles proberen te zetten voor de her examens, maar goed een jaar aan lui wammesen trek je niet recht in 1 week en dat zag de examen commissie ook, dus een negatief studie advies gekregen.
Hij is altijd vrij laks geweest, ook in het huishouden doet ie nauwelijks wat, als ik een keer vraag om te koken dan is het allemaal moeilijk moeilijk, op seksueel vlak loopt het stroef/niet, maar dat komt van mijn kant.
Heb een flink verleden op dat gebied, maar vraag me af of dat 100% de oorzaak is nu.
Maar goed, nu moet ie dus gaan solliciteren enz (nieuwe studie is ff geen optie nu), en zit ie helemaal in zak en as, terwijl ik in mn achterhoofd denk: ja jochie, dan had je je best moeten doen.

Mijn grote vraagstuk is, kan en wil ik op deze manier een toekomst opbouwen?
Als we kinderen zouden hebben, draai ik dan ook overal alleen voor op? moet ik dan ook heel het huishouden alleen doen? en elke keer als de baby huilt, ben ik dan degene die snachts op moet staan? altijd?
Hij zegt nu wel heel leuk dat als ik dan naar mn paard wil hij wel thuis zou blijven met de kleine, maar wat als dat in praktijk niet blijkt?
Daarnaast krijg ik de laatste weken/maanden ook niet meer het idee dat hij nog blij is met mij.
Ik heb hier gister uitgebreid met hem over gepraat, en ook wel aangegeven dat ik op deze manier geen toekomst zie voor ons.
Dat begreep hij, en toen ik vroeg hoe hij dat zag gaf hij nog wel steeds aan dat met mij te zien en gelukkig te zijn met mij.

Sinds dit gesprek ben ik aan het malen en stuiteren in mijn hoofd. Ik ben aan het nadenken over wat het in zou houden als ik ermee zou stoppen (ander huis zoeken, alles verhuizen) en waarom ik nog bij hem zou willen blijven.
Bedoel, ik word niet makkelijk verliefd, en bij hem zat het er na een jaar nog/weer, dat zal niet voor niet zijn toch?
Ben ik gewoon verveeld? Of dit normaal is binnen een relatie? Ik hou nog wel van hem, en we hebben het gezellig samen, liggen op veel dingen ook nog wel op 1 lijn.. maar is dat genoeg?
Of is dat juist wat er hoort als je bijna 5 jaar samen bent? en kijk ik gewoon te veel "en ze leefden nog lang en gelukkig" films?
Ik ben niet diep ongelukkig nu, maar ik kan ook niet zeggen dat ik net zo gelukkig ben met de situatie als 2 jaar geleden.
Toen kon ik zijn laksheid nog wat beter hebben, misschien omdat ik het opving, en nog niet echt met toekomst bezig was.
Maar als ik nu na denk, wil ik dan de rest van mn leven samen blijven met iemand die zich onverantwoordelijk gedraagd?

Respect als je dit allemaal gelezen hebt _/-\o_ hoop dat het zo een beetje duidelijk is.

Thesserd

Re: is dit normaal? advies/ervaringen gevraagd -> Relatiemeuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-15 11:12

Wow ik herken mij best wel in jou. Ik heb mijn relatie een tijd terug ook verbroken omdat het op 't laatst meer voelde als een gewone vriendschap dan een echte relatie zeg maar. Ik heb geen advies voor je, maar ben ook wel benieuwd wat anderen hierover zeggen, is het wellicht normaal dat het zo gaat voelen op een gegeven moment?

amen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-15 11:17

Nou een goede vriend hebben is mooi, maar een relatie daar mee niet.....en zo klinkt t voor mij wel...

Er is op deze wereld wel een goede vriend, soulmate, die bij je past op gebied van persoon, levenssteil/verwachting , s/ex en je automatisch t beste in elkaar boven brengt ...

Gewoon uitmaken en zoeken naar die persoon!

Dott

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-15 11:19

"Gewoon uitmaken" := als t zo simpel lag had ik geen topic geopend :p

Maar ik snap je wel.
Heb ergens het gevoel dat hij dat wel geweest is. Alleen nu niet meer..

Dott

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-15 11:20

Thesserd schreef:
Wow ik herken mij best wel in jou. Ik heb mijn relatie een tijd terug ook verbroken omdat het op 't laatst meer voelde als een gewone vriendschap dan een echte relatie zeg maar. Ik heb geen advies voor je, maar ben ook wel benieuwd wat anderen hierover zeggen, is het wellicht normaal dat het zo gaat voelen op een gegeven moment?

Ja dat vraag ik me dus ook af. Als ik gezinnen met kinderen zie ofzo.. die zien er ook nooit "dolverliefd" meer uit.

amen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-15 11:24

Dott schreef:
"Gewoon uitmaken" := als t zo simpel lag had ik geen topic geopend :p

Maar ik snap je wel.
Heb ergens het gevoel dat hij dat wel geweest is. Alleen nu niet meer..

En als je er teveel aan moet werken, dan is t voor mij persoonlijk geen goede relatie, maar misschien zijn dr anderen , die er anderen over denken....dat kan ook...

Zo zie ik genoeg mensen met relaties, vreemd gaan, en kinderen hebben in inconsequente situaties wat ik niet zou willen

Je moet op je eigen gevoel vertrouwen en in t begin was dat ook goed, maar toen je gevoel niet meer ok, was maakte je t uit, en paar jaar later, begin je opnieuw relatie, en lijkt t op herhaling van de 1 relatieperiode. Dus voor mij geen verrassing dat je gevoel nu weer anders is...dan in t begin...

Maar ik ga uit van mezelf....hoe mijn gevoel is....en dat kan voor jou anders zijn....

Iig veel sterkte met wat ook je uitkomst gaat worden!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-15 11:32

Ik denk dat in elke relatie tot op zekere hoogte wel een soort gewenning komt.
Je raakt aan elkaar gewend, neemt dingen voor lief etc.
Maar als de 'passie' ook verdwijnt, heb je denk ik wel een probleem en het ligt dan aan beide of het weer goed kan komen of niet.
Mijn vriend en ik houden enorm veel van elkaar, maar zien er ook niet 'dolverliefd' uit naar de buitenwereld.
Denk ik. :D

Kunnen jullie niet eens samen met iemand praten van buitenaf? Een relatietherapeut bijvoorbeeld? :)
Ik denk dat dan al een hoop duidelijk wordt.

har166

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-15 11:34

Ik interpreteer jouw verhaal als 'mijn relatie is vriendschappelijk geworden en ik mis de vlinders in mijn buik' daarnaast krijg ik het gevoel dat je bepaalde eigenschappen van je vriend niet leuk vind.

Voor de vlinders in je buik moet je aan je relatie werken, die nieuwe verliefdheid vlinders zijn uitgevlogen en nu moeten jullie beide heel bewust kijken naar wat vindt de ander fijn en waar wordt hij/zij blij van. Ik zou een gesprek aangaan waarin jij aangeeft wat je mist en wat je graag wilt en waarin hij dat ook doet en zo samen gaan zoeken naar een nieuwe weg.

Wat betreft de houding van je vriend betreft werk/school/de toekomst denk ik dat jullie beide te verschillend zijn. Ik denk dat jij graag zou zien dat hij actief op zoek gaat naar een leuke baan waar hij goed op zijn plek is en waar doorgroei mogelijkheden zijn ( correct me if I'm wrong ) maar hij is daar op een andere manier mee bezig en dat stoort je. Ik zou dat zelf ook vervelend vinden en denken ' kom op kerel' . Hebben jullie het daar ook over gehad? Wat hij graag met zijn toekomst zou doen? Het kan best zijn dat jullie alle twee een ander beeld hebben van de toekomst en dat jullie daar samen 1 beeld van moeten gaan maken ( alle twee naar elkaar luisteren en concessies doen ) of heel bewust kijken naar kán ik dat en wil ik dat??

Dott

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-15 11:45

Wow Har166, dat is een verd*md mooie samenvatting van de situatie :')
Dat gesprek ben ik dus gisteren aangegeven, waarin ik heb gezegd dat we zo langs elkaar leven, en wat aandacht mis.
Hij wilde proberen dat te veranderen zei hij.
Qua werk.. ja, als ie er uberhaupt mee bezig zou zijn is al genoeg.
Maar hij is vooral bezig met hoe erg hij dat allemaal NIET wil.
Thuis op de bank zitten is zo veel makkelijker, als er niks van je verwacht word.
Maar ondertussen in huis dus ook niks willen doen.
Hij zegt wel steeds dat ie wil veranderen.. maar of dat echt is.. ik weet t niet.

Ik ben ook niet heilig in dit verhaal hoor.. echt niet. Heb ook mn dingen. Zit psychisch ook niet helemaal goed in elkaar.

Kbk, ik loop zelf wekelijks bij een psych. Al enkele jaren.
Heb veel uit mn verleden wat zn sporen heeft nagelaten.
Hij is ook wel enkele keren mee geweest, en dan word er ook wel over onze relatie gepraat.
En ik heb t zelf in mn gesprekken ook veel met haar erover.
Maar goed, als dat na 5 jaar al nodig is.. blijf je dan nog 20 jaar goed samem?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-15 11:54

Dat kan alleen jij zelf bepalen. :j
Kijk niet naar hoe het bij anderen is, waar anderen gelukkig van worden, maar waar jij gelukkig van wordt.
Mijn vriend is ook met mij geweest naar therapie een aantal keer, volgens mij al na een half jaar en ook daar werd gepraat over onze relatie.
Niet omdat we problemen hadden, maar zodat hij bepaalde reacties van mij beter zou begrijpen.
Maar kijk in eerste instantie vooral naar jezelf; ben jij gelukkig? Heb je het uitzicht om gelukkig te worden met hem?

Dott

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-15 11:57

Op dit moment ben ik niet gelukkig. Ook niet per se ongelukkig trouwens.
Of ik dat kan worden met hem?? Soms denk ik van wel.. soms van niet

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-15 11:58

Lastig. :(:)

Dott

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-15 12:04

Jup.. het feit dat ik vrij ver van mn gevoel af sta en veel met mn hoofd doe helpt hier ook niet bij :')

Netam89

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-15 12:08

Ik heb ook een soort gelijke situatie gehad. Wij zaten te twijfelen om te gaan kopen, gezien dat voor ons het makkelijkst was op dat moment. Ik twijfelde aan mijn relatie, het ging met ups en downs, maar uit eindelijk toch besloten om de relatie niet door te zetten. Gelukkig heb ik de keuze gemaakt voor het kopen van een woning.

Wat wil ik hiermee zeggen:
Je moet jezelf de vraag stellen of je toekomst in jullie relatie ziet? Je moet gaan kijken wat jou doelen zijn voor de toekomst, hoe zie jij je toekomst voor je, wat is jou wenselijke situatie zie je dit met hem of is dat toch anders? Hoe moeilijk het soms ook is je moet echt gaan kijken of het eerlijk is tegenover jezelf om op deze manier een toekomst op te bouwen. Kies je voor deze relatie dan weet je dat een aantal consequenties eraan zitten. Kan je hiermee leven, wil je dat? Als je op voorgaande vragen eerlijk antwoord kan geven ben je alweer een stapje verder.

Als de vraag aan mij gesteld zou worden zal ik zeggen stoppen.
Je blijft malen met vragen door je hoofd, je ziet al veel minpunten in de relatie. Ik zal er dan liever voor kiezen om eerst een eigen leven '' goed''' op te bouwen en met de tijd zal er heust wel iemand anders op je pad komen. Ze zeggen niet voor niks, op elk potje past een deksel. Bij de één duurt het alleen langer als bij de ander!

Dott

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-15 12:12

Dat laatste heb ik dus vorige keer gedaan.
Ik ben ook prima tevreden in mn eentje, ben ook niet zo goed in relaties :')
Maar toen kwam ik hem weer tegen, en dacht ik weer dat hij mijn deksel was.

Dat blijft ook maar in mn hoofd zitten.. we zijn toch niet voor niets weer bij elkaar gekomen?

egnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-15 12:14

Het dolverliefde gaat er altijd wel vanaf. In het begin is alles spannend en leuk en moet je elkaar leren kennen. Daarna sluipt het dagelijks ding erin en is het aan jullie om te investeren. Ik wil niet zeggen dat je hard moet werken, maar een relatie goed houden is niet niks doen. Je moet zeker als je onder 1 dak woont zorgen dat je leuke dingen samen blijft doen en dat je dus praat over de dingen die niet goed gaan.

Als 1 van beiden thuis is dan hoort degene gewoon het 1 en ander in huis te doen. Je kunt niet verwachten van iemand die de hele dag weg is geweest bij thuiskomst ook nog eens alles gaat doen. (althans zo denk ik erover)

Verder is het misschien een goede eye-opener om je af te vragen of jij je vriend ook daadwerkelijk als de vader van je kinderen ziet. Zo niet dan moet dat je al genoeg zeggen.

Thesserd

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-15 12:29

@TS, ik ga binnenkort op mijzelf wonen, inmiddels bijna een jaar vrijgezel en lijk het ook allemaal prima alleen te redden :+

Ik hoop nog wel een keer iemand tegen te komen waar ik het langer dan twee jaar mee vol kan houden :+ maar ik laat mijn leven er niet afhankelijk van zijn. Ik vroeg mijzelf destijds af, word ik hier gelukkig mee de rest van mijn leven? Eerst had ik momenten dat ik idd ook soms wel dacht en soms niet, maar hoe langer het duurde, hoe minder enthousiast ik werd. Ook in mijn geval lag dat net zo goed aan mij. Ben slecht in relaties ofzo, snel verveeld.

Sommigen zeggen dat er geen perfecte partner bestaat en dat je genoegen moet nemen, maar dan blijf ik liever voor altijd vrijgezel :') er moet toch iemand zijn waar je wel gelukkig mee wordt? En tuurlijk zijn er altijd de moeilijkere momenten maar over het algemeen moet er echt een houden-van zijn lijkt me en moet er een bepaalde passie zijn... Toch?

Maar goed, dat is dus advies coming from iemand die dezelfde struggles heeft/had als jij haha.

Dott

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-15 12:41

Houden van zit er wel. Het helpt denk ik ook niet dat ik qua passie wat problemen heb.. maakt het toch allemaal minder intiem ofzo.

Heb er ook al over zitten denken om anders een weekje bij mn moeder te gaan bivakeren, kijken hoe ik me dan voel.
Maar ja, dan moet ik de katten en t huishouden een week in zijn handen laten. Geloof dat er dan weinig van terecht komt :o
Vooral de katten vind ik lastig

2IJsjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-15 12:45

Ik ben al 30 jaar samen met mijn lief en inderdaad... iedere dag vlinders.... nee hoor dat is er niet bij. Maar ik zou echt niet zonder hem kunnen en hij niet zonder mij. En ja ook ik heb nog steeds de discussie over stofzuigen, vaatwasser en koken. Je krijgt het nooit perfect.
Natuurlijk wordt je leven een sleur met vaste gewoontes, school, werk, je huis, je boodschappen, je paard, sociale contacten en dan ook nog elkaar, dat wil niet altijd even goed samen gaan.
Jullie zullen tijd moeten maken voor elkaar, zoek naar de gezamenlijke dingen die jullie hebben. Muziek, film, tv-series, uit eten enz kijk of jullie daar weer tijd voor elkaar kunnen maken.
Ja en dan dat stukje over het zoeken naar een baan en dat je vriend daar toch wat heeft laten liggen. Ik schrijft dat hij daar wat meer actie mag laten zien en wat meer inzet en dat je dat mist. Daar kun je dus over blijven praten en aangeven dat je dat graag anders ziet.
Ik merk dat ik ook veel sneller en vlugger schakel dan mijn lief en dat zal ik maar moeten accepteren. Ook met de kinderen reageerde hij anders, tja is dat erg.. nee volgens mij niet. Onze kinderen hebben er geen schade van opgelopen en zij zijn inmiddels uitgegroeid tot leuke volwassen mensen.
Wij hebben thuis een hond en een kat en daar is een prima verdeling in, hij doet zijn ding en ik de mijne en ik dacht dat hij dat niet goed zou doen maar het gaat prima. Juist als je iemand zijn eigen taak heeft, geeft dat duidelijkheid en rust.
Ik wens jullie veel sterkte en de tijd om uit te vinden of jullie verder willen of dat het toch beter is om apart verder te gaan. :(:)

Dreamybol

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-15 12:45

Tsja, als jij al denkt 'jochie, dan had je beter je best moeten doen' dan is het best duidelijk dat de relatie nogal scheef en ongelijkwaardig is. Hij leunt op jou voor praktische zaken en het is duidelijk dat jij een heel andere aanpak voor hem ziet dan hijzelf.
Ik denk dat je jullie allebei een plezier doet door de stekker eruit te trekken.

Je schrijft zelf dat je niet voor niets weer bij elkaar bent gekomen, maar je kunt het ook omdraaien, namelijk dat hij niet voor niets je ex al was.

En als je hem nu al niet vertrouwt met je katten en het huishouden, hoe zie je het voor je dat je kinderen met deze man zou hebben?

En wat betreft passie. Ik ben nu 10 jaar samen met mijn man en vannacht in bed kroop ik toch echt nog weer met een kriebel in mijn buik tegen hem aan om gewoon te gaan slapen. Gewoon omdat hij me blij maakt, omdat ik hem de leukste vind en trots op hem ben. En dat besef komt soms dus om helemaal niets bijzonders..
In de relatie hiervoor dacht ik ook dat het normaal is dat de vlinders wegtrekken en dat hele verliefde gevoel van het begin, dat waarin je niet meer hoeft te eten en de hele dag met een stomme gelukzalige glimlach op je gezicht loopt, is er niet meer 24/7. Maar het feit dat het wel zo nu en dan weer oplaait vind ik wel zo prettig. <3

piezze

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-15 12:53

Lieve schat, als je je katten al niet eens aan hem toevertrouwd. Zie het zo, stel je blijft bij elkaar en je zou invalide raken. Is hij de man die bij je zou blijven en zonder mopperen jouw verzorging op zich zou nemen? Jij weet het antwoord allang. Meisje kies voor jezelf. Wegwezen en zoek ke echte geluk en liefde. Voordat je gebonden bent met kids.

Dott

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-15 13:03

piezze schreef:
Lieve schat, als je je katten al niet eens aan hem toevertrouwd. Zie het zo, stel je blijft bij elkaar en je zou invalide raken. Is hij de man die bij je zou blijven en zonder mopperen jouw verzorging op zich zou nemen? Jij weet het antwoord allang. Meisje kies voor jezelf. Wegwezen en zoek ke echte geluk en liefde. Voordat je gebonden bent met kids.

Nou, het stomme is.. dat zie ik hem dus wel doen.
De katten zijn gewoon vooral mijn ding, hij moet daar niet zo veel mee.
Als ie de kattenbakken moet doen, dat vergeet ie gewoon. En ik ben daar juist heel erg in, ik doe ze elke dag 2x uitscheppen.
Dus ik zie die katten dan een week lang in hun eigen str*nt zitten.
ik zou hem ook niet vertrouwen met dr stal uitmesten bijvoorbeeld :')
Denk met kinderen juist weer wel.
Dieren zijn voor hem gewoon anders dan voor mij.

Maar ik hoor hier dus precies het dilemma.
De ene kant zegt: ja de vlinders trekken weg, je moet eraan werken.
De andere kant zegt: ik voel ze af en toe nog steeds

:')

Dreamybol

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-15 13:10

Waarom zit je hem zo te verdedigen? Dat doet een moeder ook bij haar kinderen, maar hij is jouw kind niet. Hij zou een gelijkwaardige partner voor je moeten zijn en dat haal ik (en anderen ook niet) echt niet uit jouw posts.

Oh en je laatste alinea 'de vlinders trekken weg, je moet er aan werken'. Je moet er sámen aan werken!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-15 13:11

Verliefdheid (vlinders) zijn bij ons veranderd in liefde.
Maar de vlinders zijn niet compleet weg.
Als mijn vriend mij ergens mee verrast of een lieve opmerking maakt of me een kus op mijn voorhoofd geeft, zijn ze er zeker wel.
Maar niet meer constant.
Dat is volgens mij heel normaal. :j

Ik vind het wel heel wat zeggen dat je hem je zorg aan hem zou toevertrouwen als je invalide zou raken.
Dat betekent wel dat je hem vertrouwt en dat is voor mij persoonlijk in een relatie 1 van de belangrijkste dingen.
Belangrijker dan constant vlinders.

Dott

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-15 13:12

Omdat ik dat in mn hoofd ook doe denk ik.
En omdat ik hem niet als 'bad guy' af wil schilderen, dit is natuurlijk verhaal vanaf mijn kant.
En er is ook genoeg mis met mij :') hahaha