Krijgdekleertjes.nl, "ruilhandel" wie doet er aan mee?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

pmarena

Krijgdekleertjes.nl, "ruilhandel" wie doet er aan mee?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-15 16:16

Zijn er bokkers die hier aan mee doen, en zo ja, wat zijn jullie ervaringen hiermee?
En kennen jullie ook soortgelijke initatieven met andere spullen wellicht? Van dergelijke "ruilhandeltjes"? :)

Gisteren via een link in een topic op Bokt op de site http://www.krijgdekleertjes.nl terecht gekomen, en ik vind het een super leuk initiatief!

Het idee is dat iedereen af en toe eens door het huis kan gaan en overbodig geworden kleding / speelgoed bij elkaar kan zoeken, op de foto kan zetten, en dan daar als pakket online kan gooien.

Een pakket zou dan ongeveer het volume van een halve supermarkttas / waarde van ca. 20 euro op Marktplaats moeten hebben.

Er staan zo dus verschillende pakketten met kleding e.d. op voor babies / kinderen / dames, en ook pakketten met speelgoed op.

Zit er een pakket bij dat je wilt hebben, dan kan je dat aanklikken en is hij voor jou!
Je betaalt dan de verzendkosten aan de verkoper + 2 euro aan de website.

En dan wordt het pakket naar je toegestuurd +:)+

Omdat ze natuurlijk niet willen dat veel mensen alleen maar pakketten kopen, maar ze natuurlijk ook een goede aanvoer van nieuwe pakketten online willen hebben, wordt er gewerkt met ruilpunten.

Elke "koop" kost je een ruilpunt t.w.v. dus die 2 euro die je aan kosten aan de website betaalt.
Verkoop je zelf een pakket? Dan krijg je een ruilpunt zodat je zelf ook weer een pakket kan kopen.

Meld je je aan dan krijg je 3 ruilpunten om mee te starten, daarmee kan je dus 3 pakketten van de site uitzoeken en kopen. Zijn die eerste 3 ruilpunten op, dan zal je dus eerst zelf een pakket moeten verkopen om weer een pakket te kunnen kopen :)

Afijn, ik vind het erg leuk en handig bedacht. Zelf in 1 keer van een heleboel overbodig spul af, veel minder gedoe dan met Marktplaats, en je kan je te kleine kleertjes weer inruilen voor een maatje groter.

Zitten er dingen in het pakket die je niet leuk vindt, dan stop je die gewoon weer zelf in een pakket en is het wellicht precies wat een ander wel zoekt +:)+

Mandarijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-15 16:33

Wat een leuk initiatief!
Had er nog niet van gehoord, ga eens op de site kijken.

Heb hier nog heel veel kleding liggen die ik niet meer draag of pas, zou misschien wel handig zijn via zo'n site!

[edit] Of is het alleen voor kinderkleren? Dat staat op de eerste pagina van de site.

pmarena

Re: Krijgdekleertjes.nl, "ruilhandel" wie doet er aan mee?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-15 16:38

Nee in 2e instantie ook voor dameskleren, zie de maten waar je op kan zoeken :)

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-15 16:41

Als mijn eigen internet het weer doet ga ik eens neuzen. Zit er ook herenspul bij eigenlijk? Wel een fijne manier om van je spul af te komen of eraan te komen.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-15 16:51

Nee, ik geef veel weg (en ga ook weer halen) via een deelpsgina op facrbook in mijn dorp en ook worden er regelmatig geefpleinen georganiseerd waar zelfs de lokale middenstand sponsort met goederen.

Olikea

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-15 21:25

Ik heb me laatst ook aangemeld. Was het al weer vergeten. Ik zal morgen eens wat pakketjes maken, heb echt nog veel kleertjes liggen waar onze kleine man is uitgegroeid.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-15 21:56

Oeh misschien zit er dan wel wat voor die uk van ons bij :))

Ik ben ook druk pakketjes aan het maken. Zou leuk zijn als ik daar ook iemand blij mee kan maken :)
Vind het wel heerlijk al zo met het uitzoeken hoor, lekker alles in 1 keer en niet dat gekruimel via Marktplaats...

En ook leuk dat er "dingen" op staan zoals beddegoed enzo :)

Vaak heb je zelf toch spullen waar je echt niks mee doet en dat maar een beetje ruimte in ligt te nemen, en dat je dan liever ruilt voor iets waar je wèl wat mee kan...al haal je daar maar een paar leuke dingen uit en stop je de rest weer in een nieuw pakket :)

Ik zou best ook zoiets willen vinden voor dameskleding, waar wat meer aanbod is want daarvan heb ik ook nog zat liggen....maar elk dingetje apart op Marktplaats zetten en dan na een week al op pagina - tig staan en na verloop van tijd dat je advertentie dan verloopt.....dat gedoe... -O-

Zou graag ruilen :j

Of voor paardenspullen ofzo :P

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-15 22:02

Op marktplaats hoeft je ook net te kruimelen, zoals je het zo mooi omschrijft, ook daar handel in kledingpakketten.

Leuk initiatief, maar niet voor mij. Ik vind veel tweedehands kleding niet mooi genoeg meer.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-15 22:07

Ja, dat kan je wel doen maar je zakt binnen no-time een heel eind weg... en na ene tijd is je advertentie weggehaald en kan je weer opnieuw beginnen -O-

Ik heb maar heel weinig uit de winkel, er is zo veel te koop dat niet of nauwelijks gebruikt is...zeker in die kleine maatjes :) Zie het zelf ook dat je sommige dingen gewoon niet gebruikt.

Het leukste / fijnste hou ik zelf in een doos "voor het geval dat" en de dingen die ik eigenlijk toch niet gebruikte of die wat minder mijn smaak zijn, die gaan weer weg :)

Kimbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-15 22:08

Ik heb via marktplaats een aantal kledingpakketten voor mijn meisje (die nog geboren moet worden) aangeschaft. Heb er denk ik zo'n 30 euro aan uitgegeven en heb er minstens 60 kledingstukken voor teruggekregen!

Vind het een erg leuk initiatief dit en heb me dan ook aangemeld. Zal in de gaten houden of er wat mooie pakketten tussen komen te zitten. Voorlopig ben ik voorzien in ieder geval! Maar 2ehands kleding voor de kleintjes is ideaal. Ze groeien er zo uit dus doodzonde om alles nieuw aan te schaffen.

simongek

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-15 22:17

Mp is een ramp tegenwoordig idd. Heel veel werk en mooie merkkleding levert niets meer op.

Vind die verkoophoeken op merk via fb wel handig.

Zo'n ruil idee is niets voor mij.

bakkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-15 22:22

Weet iemand of zo'n initiatief in belgie ook bestaat? Of kan ik op die site gewoon meedoen?
Ik heb een hoop kleertjes liggen waar het ticketje nog aanhangt :o we hebben echt zo veel gekregen! En dan gebruik je de dingen die je net wat minder mooi of handig vindt toch niet. Als ik die kan ruilen voor kleertjes waar ik wel wat mee kan, heel graag :)

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-15 22:25

Ik zag gisteren ergens op de site dat je vanuit België ook gewoon mee kan doen, alleen zit je dan natuurlijk wel een beetje met de verzendkosten... niet leuk als iemand jouw pakket kiest en dan te horen krijgt dat de verzendkosten een stukje hoger zijn dan normaal :(:)

Maar dat kan je natuurlijk in je tekst zetten, en via Kiala is het toch 4 euro volgens mij van NL-BE en andersom :)

Ik zit niet op Facebook en wil dat ook niet, en merken zeggen me ook helemaal niets.
Ik heb ook vanalles wat tussen "de verzameling" zitten :)

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-15 02:26

Ik heb me vanavond aangemeld. Erg leuk initiatief vooral ook omdat ik ook niet op Facebook zit.

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-15 09:57

Hoe weet je of de kleding heel/goed is?

hesterve

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-15 10:06

Ik ga ook maar eens op die site kijken :) . Zit wel bij de plaatselijke ruil en weggeefhoek op FB maar geef alles weg? Fijn dat mijn huis weer opgeruimd is en de bruikbare spullen niet in de kliko belanden( vind dat gedoe op MP maar niks?
Mijn zoontje is nu 11 weken en heb ook al t eea liggen wat te klein geworden is( en soms nog ongedragen of nauwelijks aangehad)

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-15 10:42

eenitraM schreef:
Hoe weet je of de kleding heel/goed is?

Op dezelfde manier als op Marktplaats of welke andere manier dan ook als je iets op afstand koopt :P

Leuk als er meer mensen bij komen die er iets aan hebben +:)+

Dat weggeven is natuurlijk wel leuk, maar ik vind het dan nog iets leuker als je er ook weer iets voor terug kan krijgen :j

En als die ukkepuk wat groter is lijkt het me ook wel leuk voor hem als hij zelf eens door zijn speelgoed kan gaan en kan uitzoeken wat naar een ander kindje mag...en hij zelf in de gaten kan houden of er een leuk "verrassingspakket" voor hem langs komt dat hij in ruil kan krijgen :j

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-15 18:17

Ha leuk, er zijn weer wat advertenties bij gekomen vandaag :)

Ben zelf ook druk bezig met pakketten maken, best leuk op zich.
Elk pakket in een zak en niet meer naar kijken tot er iemand zich voor meldt :j

xMarieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-15 20:16

Yes. Alleen van de eerste heb ik nog niet veel kleren om weg te doen. Binnenkort komt de 2e en de eerste heeft inmiddels ook weer een grotere maat tegen. Dus daar loop ik nu wel tegen aan.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-15 14:10

Op zich is het idee wel erg leuk natuurlijk, ik heb nu 2 pakketten "verkocht" en 2 besteld :)

C_arola

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-15 15:00

Ik heb 2 pakketten overgenomen. De eerste ontving ik gisteren, grootste gedeelte heb ik wat aan. De rest ga ik later aanbieden.
Het andere pakket heb ik net overgenomen. Dit zal aankomende week denk ik verstuurd worden naar mij.

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-15 15:11

Heb me ook aangemeld nav dit topic :Y)

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-15 15:16

Spannend!

Dat vind ik ook wel het leuke, wat je niks vindt gooi je gewoon weer in een nieuw pakket terug online :j

Ik heb 1 pakket gekocht eigenlijk alleen voor de jas die ik zo leuk vond :P

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-15 19:59

Ik heb me net aangemeld maar moest meteen de eerste punten kopen

C_arola

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-15 20:11

Je moet inderdaad punten kopen om een pakket over te kunnen nemen.
Uit mijn hoofd kun je 4 punten kopen om te kijken of je het wat vind waarnaar je een pakket aan moet bieden als je meer punten wilt kopen.