Kind valt voorover in autostoel

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

MiVita

Kind valt voorover in autostoel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-15 14:10

Hallo,

Even een kind-gerelateerd vraagje, hopelijk staat het hier goed :)

Ik heb een zoontje van bijna 3 jaar die momenteel in een autostoeltje van groep 1 zit. Hij zit hier op zich goed in, maar het stoeltje kan niet in slaapstand gezet worden. Daardoor valt zijn hoofdje altijd erg naar voren als hij in slaap valt, waardoor het voor hem niet meer comfortabel is en hij wakker wordt omdat zijn nekje pijn doet.

Nu is dit nog geen zo'n ramp voor korte afstanden, maar binnenkort vertrekken we op vakantie naar het zuiden en ik zoek een oplossing zodat hij comfortabel kan slapen.

Een ander autostoeltje dat wel in slaapstand kan past niet in de auto (met nog een stoel groep 2 en een maxi-cosi)

als iemand een ideetje heeft, ik hoor het graag!

czarina

Re: Kind valt voorover in autostoel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-15 14:12

Heb je al zo'n nekkussentje geprobeert? Je hebt er ook die aan de gordel bevestigd kan worden geloof ik.

Herkenbaar verhaal, onze zoon viel er de eerste letterlijk half uit. Op een gegeven moment "leren" ze het wel.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-15 14:13

Het mag misschien niet maar toen onze kids klein waren en wilden slapen dan stopten we even en lieten ze languit liggen met de gordel om. Dus niet in het stoeltje. Vind je dat te gevaarlijk dan is het misschien een optie om te kijken of je wel aan een verstelbare stoel kunt komen.

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-15 14:13

Zo'n nekkussen voor op reis een optie? Zijn van die opblaasdingen in U vorm, gaan om de hals.

MiVita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-15 14:21

Laten neerliggen zou sowieso niet kunnen want ze zitten met 3 op de achterbank.
Ik heb nog 2 andere stoelen die wel in slaapstand kunnen maar die passen er niet tussen helaas.

Een nekkussen heb ik al eens geprobeerd, maar dat valt er steeds tussenuit, misschien als het aan de gordel kan vastgemaakt worden wel maar dat heb ik nog nooit gezien. Enig idee waar dat te verkrijgen is?

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-15 14:25

Ik zou altijd een stoeltje willen wat achterover in de slaapstand kan. Jonge kinderen slapen eigenlijk altijd in de auto. Die van mij in ieder geval wel toen ze klein was.

MiVita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-15 14:30

Ik kan ze eventueel wel doorschuiven, mijn zoontje in een stoel groep 2 (die wel in slaapstand kan) en mijn dochter op een verhoogkussen. Maar ik weet niet of dat wel zo veilig is.
Zoon is bijna 3 en weegt ong 14kg
Dochter is 4,5 en weegt 16,5kg

djinnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-15 14:32

En 1 van de stoelen van de kids op de voorstoel en de tweede volwassene er achterin naast. Is niet comfy, maar dat voorover vallen is ook niet comfortabel. Mijn zoon van 4 heeft het ook wel eens, maar die slaapt niet zo vaak...

Ze raden bij de groep 2 stoelen/verhogers aan om tot 22 kilo zeker de rugleuning eraan te laten. Daarnaast is groep 2 vanaf 15 kilo. Dus dat is ook niet ideaal.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-15 14:34

Laatst bijgewerkt door vuurneon op 07-08-15 14:36, in het totaal 1 keer bewerkt

czarina

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-15 14:35

Ik heb de kussens keer gezien bij de halfords geloof ik. Waren verschillende types.
Dochter van 4'5 zou ik nog niet op een verhoogkussen zetten. Is niet toegestaan ook denk ik.

Hoofdbandje met klitteband een idee :+

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-15 14:36

Moet je wel een eventuele airbag voorin uit kunnen zetten.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-15 14:37

Frensie schreef:

Neem aan dat de ts dat na 3 kinderen wel weet :)

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-15 14:38

vuurneon schreef:
Frensie schreef:

Neem aan dat de ts dat na 3 kinderen wel weet :)

Zijn misschien ook mensen hier die meelezen en het niet weten :j

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-15 14:42

Kijk de regels per land even na. In belgie is het zo dat als de stoelen niet met drie naast elkaar op de achterbank passen, het oudste kind mits boven bepaalde lengte zonder stoeltje mag reizen. Dan zou je zoon een van de ligstoeltjes kunnen nemen.

MiVita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-15 14:48

Doorschuiven doe ik ook liever nog niet, en zeker niet voor een lange rit.

@vuurneon: dat kussen lijkt wel handig, ik ga eens kijken waar het te krijgen is, bedankt!

Maxi-cosi vooraan hadden we ook al gedacht, maar als er een andere oplossing is hou ik ze liever achteraan :)

@czarina: mijn man zei ook al om een laagje duct tape rond zijn voorhoofd en stoel te draaien :')

@Urielle: dat is idd zo, maar ik weet niet of dat in Frankrijk of Spanje ook geldt. Daarbij hebben we ook liever dat ze gewoon in haar stoeltje zit als het even kan. Het is natuurlijk ook niet zo dat ze er niet in passen he, en ik denk niet dat geen ligstand een geldige reden zou zijn om de stoel eruit te laten...

Cowgirl83

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-15 14:54

Mijn dochtertje van bijna 3 heeft dit ook in een stoel die niet in slaapstand kan.

In de auto waar we alle grote afstanden mee doen, heeft zij een stoel die in slaapstand kan, en daar wordt nog vaak gebruik van gemaakt. De andere auto wordt enkel gebruikt voor korte afstanden, en daar hebben wij wel een 1-2-3 stoel in die niet in slaapstand kan. Die auto wordt dus niet meer gebruikt bij ritten waar de kans bestaat dat ze in slaap zou vallen.

Ik zou dus ook opteren voor maxi cosi vooraan, 1 volwassene achteraan, en je zoontje in een stoel in slaapstand. Het kussentje dat Vuurneon voorstelt had ik nog nooit gezien, maar lijkt mij ook wel een optie.

dieseltje09

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-15 15:53

zelfs met slaapstand (maxi cosi Tobi) kwam mijn dochter nog naar voren in de stoel... ze is het gaan leren, daarbij voor lange ritten een nek kussentje gekocht: http://www.lobbes.nl/speelgoed/diversen ... ersbeestje

Ondertussen is ze 8 en af en toe valt ze nog naar voren... ff aan dr enkel kriebelen en ze gaat verliggen in een prettigere positive(al is het maar voor het gezicht)

Nell_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-15 21:21

Onze kinderen vallen regelmatig in de autostoelen in slaap en ik zet ze zelden in slaapstand. Lukt het niet om zijn hoofdje zijwaarts naar achteren te duwen als hij eenmaal slaapt? Zachtjes natuurlijk :+

En onze 3 kids zitten ook alle 3 in autostoelen/maxi-cosi. In onze oude auto paste dat niet. Toen werd ons verteld in de winkel dat het toegestaan is dat het oudste kind alleen op verhoger zit. Doordat hij/zij dan tussen de 2 andere stoelen 'vast' zit.
Gelukkig past in onze huidige auto wel 3 stoelen naast elkaar :D

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-15 21:38

_Madelon

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-15 08:19

MiVita schreef:
@Urielle: dat is idd zo, maar ik weet niet of dat in Frankrijk of Spanje ook geldt. Daarbij hebben we ook liever dat ze gewoon in haar stoeltje zit als het even kan. Het is natuurlijk ook niet zo dat ze er niet in passen he, en ik denk niet dat geen ligstand een geldige reden zou zijn om de stoel eruit te laten...

Hier staan regels per land :)

http://www.kinderstoeltje.nl/regelgeving.html

Steeph

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-15 08:30

Als je kind bij het stoeltje waar hij op zit een hoofdbeschermer heeft (met twee van die uitstekende harde dingen naast zn oren) dan zou je ook een stuk breed elastiek in een rondje kunnen naaien en die er om heen doen op hoogte van je zoontjes voorhoofd. Als hij dan in slaap valt, valt zijn hoofdje tegen het elastiek aan en hopelijk houd die het tegen.

F_inley

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-15 08:53

Deze zie ik de laatste tijd veel op fb voorbij komen dat ze echt helpen.

Te koop bij gamma ,blokker en zo schijnt

Afbeelding

Deze heb je ook een kleinere variant van
Afbeelding

MiVita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-15 10:45

@Nell_ Terugduwen lukt niet, hij valt direct terug naar voren. Dan zou ik hem moeten blijven vasthouden maar om nu 1200km zo te rijden :+

Gisteren nog even zitten meten en zoeken en heb een stoel gevonden die 'in theorie' nog iets smaller is dan deze die er nu in staat en die wel slaapstand heeft (maxi-cosi axiss). We overwegen nu om dus toch nog een nieuwe stoel aan te schaffen.

@Shadow0 ziet er wel handig uit maar moeilijk te krijgen idd denk ik

@Steeph hmm ja ga ik nog eens over nadenken

@F_inley dat is wel een optie, zal ik eens uitproberen, bedankt!

Vanessa24

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-15 10:24

Wij hebben dat probleem ook met ons dochtertje. Mijn man heeft de achterbank iets naar voren geschoven en de rugleuning van de achterbank iets naar achteren gekanteld. Nu blijft ze tenminste zitten. Maar zij zit alleen op een stoelverhoging. De rugleuning van het autostoeltje is weg.

bumblebijtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-15 10:34

Wij hebben er handdoek tussen gedaan maar dat gaat alleeen als je stoel uit twee delen bestaat. Zo komt de zitting wat naar voren en blijft de rugleuning wat scheef richting de bank. En een wat dikkere riembeschermer. Dan was het goed te doen