Nu zit ik er vandaag toch echt even doorheen
Gisteravond kwam ik terug van een avondje met vrienden, had enkele biertjes op maar was zeker niet aangeschoten of dronken. Bij mijn fiets had ik mijn telefoon nog, en nu? Geen idee. Ik ben de hele dag al mijn huis binnenstebuiten aan het keren, maar hij is nergens te vinden. Ik heb geen idee waar ik hem voor het laatst had, ik weet niet precies wat ik allemaal heb gedaan gisteravond voor ik naar bed ging (en waar ik hem dus zou kunnen vinden). Hij is gewoon spoorloos. En ik heb echt geen groot huis: twee kamers van 18 m2 en een kleine keuken, badkamer, wc en hal. En dat is niet het enige. Mijn bril: al twee weken niet gezien. Even iets doen in de keuken? Tegen dat ik daar ben ben ik alweer vergeten wat ik er ging doen. Gemiddeld loop ik twee keer terug voor ik de deur uit ga omdat ik iets ben vergeten. Ik wilde nog een voorbeeld geven, maar je raad het al: vergeten.
Het is echt tot op het bot frustrerend dat ik zo vergeetachtig ben, en het belemmert me ook gewoon in mijn functioneren. Ik werk niet efficiënt omdat ik ten eerste snel afgeleid ben, ten tweede omdat ik dus moeilijk dingen onthoud. Maar boven alles voel ik me beperkt omdat ik zo snel dingen vergeet.
Ik weet niet of hier nu direct een oplossing voor is, maar met mijn telefoon zit ik nu vooral in mijn maag. Ik weet niet eens of ik hem hier in huis nog had, en of ik dus verder moet gaan met het huis uitkammen of dat ik hem maar moet opgeven (aangezien iemand hem anders dus gejat heeft, want buiten de flat of op de galerij ligt-ie niet).
Wie herkent dit? Wat kan ik doen om mijn focus beter te maken, en niet alleen op momenten dat ik erop let, maar dat ik de volgende keer me gewoon nog herinner waar ik mijn telefoon voor het laatst had?
Bedankt voor het lezen in elk geval.
(wauw, ingewikkelde vrouwenproblemen)
)