Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
anne_bento schreef:Ik zou eerst eens even langsgaan en een goed gesprek hebben, zadel mee en laten zien. Afhankelijk daarvan kijken naar de verdere stappen.
NiFallor schreef:- Schade tijdens de verzending: als je die schade gedekt had willen zien dan had je zelf moeten aangeven dat je het verzekerd wilde laten verzenden (en zonodig daarvoor betalen). Zoniet dan is dat jouw risico, tenzij het een consumentenverkoop betreft of de verkoper aangeeft deze verantwoording te willen dragen.
- Schade op delen die je niet op de foto kon zien: dat valt onder je onderzoeksplicht. Het is natuurlijk vuil en oneerlijk om die delen precies niet op de foto te zetten, maar jij had zelf naar foto's van alle delen moeten vragen om dit uit te sluiten. Of ter plekke gaan kijken. Heb je gevraagd naar de staat van het zadel en naar beschadigingen?
- De beugels en riemen: ook alweer erg achterbaks van de verkoper, maar tenzij jullie expliciet de afspraak hadden dat exact de beugels en riemen van de foto gekocht werden is verkoper ook hier weer niet onwettig bezig geweest. Doortrapt, dat wel.
. Overigens vind ik negeren ook weer niet het beste advies.
Als je het wil lezen, kan je altijd even bij mijn berichten kijken
MelissaV schreef:Dat was geloof ik mijn topic wat nu besproken wordt, maar dat verhaal zat wel iets complexer in elkaarAls je het wil lezen, kan je altijd even bij mijn berichten kijken