eind van het geld stukje maand over

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

BWendyB

eind van het geld stukje maand over

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-15 20:27

Wie heeft daar nog meer last van?
Vind het erg lastig om goed rond te komen :Y)
Ook vanwege de bijstandsuitkering en me werk, dat is niet stabiel.. Soms werk ik 5 uurtjes in de week en soms 12 uurtjes in de week..

Patricia_86

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 20:29

herkenbaar. Ik heb dan wel 30 uur.
Ik spaar mijn lege flessen altijd op. Eind van de maand lever ik die in en heb ik weer wat geld voor de boodschappen.

BWendyB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-15 20:31

Lege flessen spaar ik ook voor als ik echt niks meer heb.. :o
Voel me er best schuldig over omdat ik een alleenstaande moeder ben met 2 jonge kinderen en een shetlander waar ik alles voor over heb.. Misschien toch wat teveel.. :o

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 20:34

Maar het begint al bij die flessen :7 als er al geld te besparen valt, dan drink je water of ranja (zelf koop ik altijd slimpie of tresseire)

scheelt zoveel per maand!

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 20:37

Iemand even mee laten kijken in je financiën :) kijk je goed naar je verzekeringen etc? Ik kijk elk jaar weer naar de energiemaatschappij, zorgverzekering, inboedelverzekering etc of ik ergens meer uit kan halen :) elk jaar bespaar ik wel weer terwijl ik er hetzelfde of juist meer krijg. Ja kost tijd, maar levert mij altijd wat op :j
Laatst bijgewerkt door vuurneon op 04-08-15 20:37, in het totaal 1 keer bewerkt

Lady24

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 20:37

Ik heb er helaas ook elke keer last van. Nu leven we ook best luxe dus als we het wat zuiniger aan zouden doen hou ik al wel wat over in de maand :)

paardjes123

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 20:38

listiglistje dat dacht ik ook :D , ik drink alleen water en een enkele keer een sapje. Ranja lijkt mij ook een goede optie is ook niet zo duur. Bij ons in het dorp is er ook een voordeel shop, verkopen ze brood van de dag ervoor. Zelf eet ik krackers met appelstroop of pindakaas en yoghurt overdag, bij de lidl vandaan :7

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 20:39

Wij hadden hier ook altijd last van. Nu maken we wekelijks een bedrag over voor de losse uitgaves (boodschappen, lunch, enz.) en een extra bedrag voor de leuke dingen. Avondje weg, luxe boodschappen voor een bbq enz. Enz.
Hiermee kunnen we ineens ruim sparen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 20:39

Ik heb zo ook 9 jaar geleefd. :j
Je leert er heel creatief boodschappen van doen en haalt er ook echt voldoening uit.
Sparen gaat dan niet lukken, maar ik had per maand 25/30 euro voor eten, drinken, shampoo, poezeneten/grit, dat soort dingen.
Goed kijken naar aanbiedingen en naar de goedkopere winkels.
Zo haalde ik altijd shampoo bij de op=op winkel.

BWendyB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-15 20:41

Ik koop ook altijd me boodschappen bij de lidl om zo goedkoop mogelijk uit te zijn.
Ja ik moet nog wel naar me uitvaartverzekering laten kijken..betaal 35 per maand :\
En verder kwa verzekeringen is het goed ingesteld alleen ik mag graag uitgeven aan me kinderen en me pony :o en denk ik daarna oeps en boodschappen dan.. :o

Lady24

Re: eind van het geld stukje maand over

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 20:45

Dat is wel erg veel! Ik betaal 6 euro per maand :=

BWendyB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-15 20:46

Ivy_ schreef:
Dat is wel erg veel! Ik betaal 6 euro per maand :=

En dat zeggen meer mensen uit mijn omgeving.. morgen toch maar even informeren :)*

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 20:49

Even heel hard, maar wat hebben de kinderen en pony elke maand voor extra's nodig dat je geen geld hebt voor boodschappen? Denk dat je daar eerst een kritisch naar moet gaan kijken, dan is die 10/20 euro die je overhoud van de uitvaartverzekering alleen maar een mooi extra'tje.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 20:52

Herkenbaar hoor! De laatste paar maanden houd ik genoeg over. Ik heb afgelopen voorjaar veel werk gestoken in mijn moestuin, en dat merk ik nu heel goed! Ben heel veel aan het wecken, invriezen en drogen, dus ik hoop er tot volgend voorjaar van te kunnen eten.
Verder heel veel zelf maken. Geen pakjes en zakjes meer, en ik maak mijn eigen brood (€1,- voor een groot bio speltbrood met lijnzaad), eigen sojayoghurt (€0,50 voor 500 ml), eigen vega burgers (€0,20 per burger), spread voor op brood, waterkefir en thee ipv frisdrank, eigengemaakte pasta van bio volkorenmeel en water..
Dat scheelt me echt zo veel geld! Ik kom nu makkelijk uit met 10 euro per week voor boodschappen voor twee personen + hond.
Verder niet te veel wassen, niet te lang douchen, 's avonds niet te veel licht aan, niet de hele avond tv kijken..

BWendyB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-15 20:53

Ik mag de kids graag verwennen met speelgoed, lekkere dingen, leuke dingen (zoals kinderboerderij ijsje halen, pony ritje). En als ik wat leuks zie voor me pony dan koop ik het gewoon. Ik koop zelden wat voor mezelf :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 20:54

Dan vind ik het ook niet zo gek dat je niet genoeg geld over houdt. :o
Dat je wanneer je iets leuks ziet, het gewoon koopt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 20:55

sweetwendy schreef:
Lege flessen spaar ik ook voor als ik echt niks meer heb.. :o
Voel me er best schuldig over omdat ik een alleenstaande moeder ben met 2 jonge kinderen en een shetlander waar ik alles voor over heb.. Misschien toch wat teveel.. :o

Een shetlander? Die dan eerst eens weg doen? Lijkt me dat dit een onnodige (als in: niet 1e levensbehoefte) kostenpost is :j

BWendyB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-15 20:56

Knap dat je het allemaal zelf maakt 8nnemiek!

@koudbloedkim nee daarom dus.. en tja vroeg me af of er meer mensen zijn die dit hebben meegemaakt of meemaken :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 20:58

Op die manier niet, want ik heb juist geleerd heel bewust dingen te kopen die ik écht nodig had en niet zomaar iets dat ik mooi vond. :o

Dusja1

Het komt op mij nu vooral over dat je dat gat in je hand drastisch moet verminderen.. En de enigste die je daarbij kunt helpen ben je zelf.

BWendyB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-15 20:58

Het gaat niet om mijn shetlander maar om de vele leuke dingen, speelgoed en alles voor de kinderen en voor de pony terwijl dat niet echt nodig is.. :o

Froukje
Forever young

Als je je zelf dat niet heel snel kunt afleren zou ik er toch eens over na gaan denken om iemand anders je geld te laten beheren en zodat je alleen geld krijgt voor boodschappen en de noodzakelijke dingen.
Dit gaat je je kop kosten anders, en de kids hebben echt een stuk meer aan goed eten dan elke week een nieuwe speelgoedje.

BWendyB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-15 20:59

Dusja1 schreef:
Het komt op mij nu vooral over dat je dat gat in je hand drastisch moet verminderen.. En de enigste die je daarbij kunt helpen ben je zelf.

Precies en hoe.. tis lastig omdat me inkomen heel erg schommelt. En wil het wel super graag zelf in beheer houden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 21:00

sweetwendy schreef:
Het gaat niet om mijn shetlander maar om de vele leuke dingen, speelgoed en alles voor de kinderen en voor de pony terwijl dat niet echt nodig is.. :o

Nou als je de oorzaak weet dan doe je hier toch iets aan? :? Kom op, je bent volwassen en heb de zorg en verantwoordelijkheid voor 2 kinderen.. Geef jezelf een schop onder je hol en wees strenger voor jezelf.

BWendyB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-15 21:01

dat is makkelijker gezegd dan gedaan dus vandaar ook de vraag of mensen dit hebben meegemaakt en hoe ze het hebben opgelost