Kpn zegt per ongeluk mijn abbo op

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

GeneralFlynn

Kpn zegt per ongeluk mijn abbo op

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-15 21:10

Ik heb een lang verhaal...

Ik ben in januari overgestapt van online.nl naar Kpn,omdat online toen nog geen interactieve tv aanbood.

Ik heb het premium pakket genomen wat toen in de aanbieding was voor 35 euro per maand.
Bellen,interactieve tv en internet.
Na 6 maanden liep de aanbieding af en kon ik het premium pakket laten omzetten naar het instap pakket.
Dan zouden alle extra's eraf gaan,zoals spotify,hbo,gratis bellen en nog meer dingetjes.

Ik zou voor dat instap pakket dan 45 euro gaan betalen. (Premium zou na 6 maanden 80 euro worden)
In juli zou de 6 maanden voorbij zijn dus ik heb op 21 mei alvast gebeld en gezegd dat ik in juli naar de instap wilde.
Alles prima geregeld dus.

Nou ging ik met vakantie 26 juni,en wat bracht de postbode mij op die vrijdag? Een retour doos voor mijn interactieve tv ontvanger.
Ik heb meteen kpn gebeld en gevraagd wat de bedoeling was van die doos.
Ze konden mij vertellen dat ik het hele abonnement had opgezegd,en alleen nog een internet pakket had, en dat ik de ontvanger terug moest sturen.

Na veel gedoe kon ze de anulering stopzetten en ze vertelde me dat ik gewoon weer mijn pakket had wat ik wilde. (het instap pakket met interactieve tv)
Ze moesten alleen wel opnieuw de interactieve tv bestellen want omdat het al was opgezegd ging het signaal 15 juli uit de lucht.
Ze zei dat het signaal weer zou werken op 31 juli.
Ik zou dus 2 weken zonder tv zitten.
Vreselijk vervelend, maar ik was al blij dat het werd opgelost.

Op 31 juli had ik echter nog geen signaal.
Ik weer gebeld met Kpn.
En van wat ik toen hoorde viel mijn bek open.
Stoom kwam uit mijn oren.
Ik was echt letterlijk en figuurlijk witheet. -:(-

Het volgende was namelijk het geval: op mijn adres kon ik geen interactieve tv ontvangen.
Toen de kpn medewerker in Mei mijn premium abbo opgezegd had (ipv teruggezet) liep dat contact ten einde, en moest ik als nieuw klant interactieve tv bestellen.
In die periode heeft Kpn de limiet voor de benodigde internet snelheid voor interactieve tv verhoogd naar 5 mb.
Ik heb op mijn adres 4 mb.

Dus omdat mijn internet snelheid nu te laag ligt is het hele knopje voor interactieve tv uit hun systeem.
Ze wilden het wel weer aansluiten maar de computer gaf geen mogelijkheid daartoe.
Voor bestaande klanten is het geen probleem, die kunnen met 4 mb gewoon interactieve tv kijken, maar nieuwe klanten niet meer.
Als mijn abbo niet per ongeluk was opgezegd keek ik nu nog steeds interactieve tv.

Ik ben echt vreselijk kwaad.
De medewerker vond het ook vreselijk en vond het heel erg.
Ze hebben wel toegegeven dat ik niks fout gedaan heb een dat de schuld helemaal bij hun ligt.
Maar nu moet ik wel weer digitenne kijken,en ik was juist naar de Kpn gegaan vanwege de interactieve tv.

Geen idee wat ik met dit topic wil bereiken.
Ik ben vooral boos en wil de frustratie van me af schrijven.
Iemand dit al eens meegemaakt?
Ik heb echt super pech.
Stomme fout en samenloop van meerdere omstandigheden.

Liesje89

Re: Kpn zegt per ongeluk mijn abbo op

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-15 21:14

Opzeggen en terug naar online? Mijn moeder heeft ook interactief van online en bevalt prima :)

GeneralFlynn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-15 21:21

Liesje89 schreef:
Opzeggen en terug naar online? Mijn moeder heeft ook interactief van online en bevalt prima :)
Ik heb bij online net de postcode check gedaan en die heeft op mijn adres geen interactive tv beschikbaar.

Liesje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-15 21:21

Hm, dat schiet niet op!

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-15 21:27

Ben je mooi klaar mee.
Ze kunnen echt niet aansluiten op je adres?

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-15 21:27

Wat is de reden dat je traag internetbhebt? Ik heb oom traag internet (lees: 10 mb), maar heb wel interactief

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-15 21:28

Mooi is dat, eerst had je gewoon interactieve televisie op jouw adres en nu beweren ze dat dit niet mogelijk is :?

Gevalletje Kassa, Radar of Consumentenbond als je er niet met ze uit komt?

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-15 21:30

dat is vet balen Lin, je kan alles openbaar op Facebook zetten, dan reageren ze supersnel, want daar hebben ze een hekel aan.
(mijn baas had een akkefietje met Wehkamp, wat hij ook deed, ze kwamen er niet uit, nadat hij het openbaar op FB had gezet, was het binnen 10 minuten opgelost ;) )

Sunrise19

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-15 21:31

Ik heb hetzelfde probleem gehad, maar heb gewoon opgezegd en overgestapt naar de ziggo. Aan de telefoon zei ze dat ik een hoge snelheid zou hebben voor internet. Na onderzoek van mijn man bleek dat dus echt absoluut niet waar en heb ik meteen opgezegd.

Overigens ook iets wat niet zomaar kan! Ik heb er bijna een rechtzaak van moeten maken.

GeneralFlynn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-15 22:05

Apple schreef:
Mooi is dat, eerst had je gewoon interactieve televisie op jouw adres en nu beweren ze dat dit niet mogelijk is :?

Gevalletje Kassa, Radar of Consumentenbond als je er niet met ze uit komt?
In Januari was het nog mogelijk, maar vanaf Mei ongeveer hebben ze de boel veranderd.
Waar je eerst nog interactieve tv kon krijgen met 4 mb kan dat nu niet meer.
Ze willen goed beeld garanderen,dus ze hebben de lat hoger gelegd zeg maar.
Dat begrijp ik nog wel,maar dat ik nu niet meer kan worden aangesloten omdat hun een fout gemaakt hebben snap ik niet.
Ik keek tot 14 juli naar uitstekend beeld zonder storingen of wat dan ook.
De medewerker zei ook dat ik met mijn snelheid prima interactieve tv kon kijken, maar omdat in de tussentijd de lat hoger is gelegd kan ik nu niet als nieuwe klant mij aanmelden daarvoor.
Als ze me niet hadden opgezegd had ik nu nog gewoon gekeken.

GeneralFlynn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-15 22:07

LadyMadonna schreef:
Wat is de reden dat je traag internetbhebt? Ik heb oom traag internet (lees: 10 mb), maar heb wel interactief
Jij hebt 10,ik heb 4.
Dat is pas laag als ik kpn moet geloven.
Ik zit aan de verkeerde kant van de kabel bladiebla zei kpn.

GeneralFlynn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-15 22:08

luuntje schreef:
Ben je mooi klaar mee.
Ze kunnen echt niet aansluiten op je adres?
Als ze dat willen moeten ze in de computer een postcode check doen, en omdat mijn snelheid te traag is komt de optie voor interactieve tv getob helemaal niet in het scherm.

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-15 22:10

Maar goed, je weet dat het mogelijk was (want je had interactieve televisie), het is nog steeds mogelijk voor bestaande klanten (en in principe ben je bestaande klant, als zij die fout niet hadden gemaakt).

Op je strepen gaan staan, aangeven dat je bestaande klant bent en dat de fout bij hun zit en anders dreigen met FB, Kassa etc.etc..

Dit is hun automatiseringsprobleem, niet het jouwe.

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-15 22:15

lekker overstappen naar een andere provider :)

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-15 22:17

Tinkerloos schreef:
LadyMadonna schreef:
Jij hebt 10,ik heb 4.
Dat is pas laag als ik kpn moet geloven.
Ik zit aan de verkeerde kant van de kabel bladiebla zei kpn.

Je moet idd binnen 3 km van het verdeelkastje zitten. Wij zitten op 3,6

Ladyson

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-15 22:21

Wat rot!!

Het is dus wel mogelijk, maar niet via hun huidige computersysteem. Een manager moet dit systeem kunnen omzeilen, en je dus wel kunnen helpen.. Ik hoop dat het je lukt!

GeneralFlynn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-15 22:33

Ik hoop het ook.
Dit is echt te stom voor woorden.

Morrie schreef:
dat is vet balen Lin, je kan alles openbaar op Facebook zetten, dan reageren ze supersnel, want daar hebben ze een hekel aan.
(mijn baas had een akkefietje met Wehkamp, wat hij ook deed, ze kwamen er niet uit, nadat hij het openbaar op FB had gezet, was het binnen 10 minuten opgelost ;) )
Ik ga morgen wel even een bericht op facebook plaatsen.
Hopen dat het helpt.

Anonymous86

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-15 22:44

Voor itv heb je nu inderdaad 5 mb nodig. Dit is ook omdat veel klanten problemen hadden met itv of wifi als ze maar 4mb haalde. Kpn kan inderdaad dan de itv niet opnieuw aansluiten. Gelijk kassa erbij halen heeft geen nut. Wij hebben die knop dan ook echt niet. Evt andere afdelingen hebben dat ook niet. Dus ook een manager kan dat niet omzeilen.
Enne kpn is geen wehkamp he. De mensen op fb... nouja daar laat ik me maar niet over uit

Ts je mag me wel een pb sturen voor evt opties :o

GeneralFlynn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-15 22:50

Rianne1994 schreef:
Voor itv heb je nu inderdaad 5 mb nodig. Dit is ook omdat veel klanten problemen hadden met itv of wifi als ze maar 4mb haalde. Kpn kan inderdaad dan de itv niet opnieuw aansluiten. Gelijk kassa erbij halen heeft geen nut. Wij hebben die knop dan ook echt niet. Evt andere afdelingen hebben dat ook niet. Dus ook een manager kan dat niet omzeilen.
Enne kpn is geen wehkamp he. De mensen op fb... nouja daar laat ik me maar niet over uit

Ts je mag me wel een pb sturen voor evt opties :o

Pb is verstuurd. :j

ingvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-15 22:56

Maar Rianne1994, technisch is het dus wel mogelijk, alleen niet via de normale weg, lijkt mij dat KPN dit wel kan oplossen, er zal alleen ergens anders een knop omgezet moeten worden.
Dat is waarschijnlijk lastig omdat het handmatig moet gebeuren, maar waar een wil is, is een weg. Alleen zal dat bij de techneuten zitten en niet bij de klantenservice.
Zolang de oude klanten hiervoor steeds gebruik van kunnen maken is het dus niet onmogelijk, anders zouden die ook geen iTV meer kunnen hebben.

Ik vind dit trouwens meen mooie voor datkannietwaarzijn

Anonymous86

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-15 22:58

Helaas kan de klantenservice er echt niks mee. Ook een monteur niet. Maar ik heb ts gepbt met een mogelijkheid die misschien nog kan helpen. Maar handmatig zoiets omzetten is helaas onmogelijk. Ze kunnen als een abonnement volledig is beindigd het niet terugdraaien of die knop terug toveren.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-15 23:06

Tussen kunnen en willen zit wel een verschil... (Niet persoonlijk naar jou toe trouwens).
Ik had via pairbonding 25mb internet, maar dit was onstabiel.
Dus er komt een monteur die me terug zet naar single bonding... Maar er werd me niet verteld dat dit serieuze gevolgen voor m'n snelheid zou hebben (Hey, ik wist niet eens wat het was ;) ).
Met de singlebonding haal ik 10mb...
Aangegeven dat ik terug wil naar pairbonding, en de instabiliteit dan wel voor lief neem...
Maar nee, dit "kan" niet...

Jawel kpn! Dit kán wel, ik had het namelijk ook. Kwestie ban een andere kabel trekken.
Mbt internet ben ik echt helemaal klaar met kpn.... Maar gezien ik in buitengebied zit, heb ik geen andere keuze.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-15 23:11

KPN is sowieso een prutbedrijf.. The system says no.. :Z

GeneralFlynn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-15 09:15

Ik heb net de klanten support desk aan de lijn gehad.
Ze kunnen niks voor me doen.
Het is gewoon niet mogelijk om me weer aan te sluiten.
Ik ben nu wel contract vrij gemaakt.
Ik mag dus zonder contractbreuk opzeggen.
Mijn abonnement heb ik opgezegd miv 31 aug.
Ik ga nu kijken naar Ziggo.
Daar is ook interactieve tv maar dan via de kabellijn en niet via de telefoonlijn.
Telefoonlijn is normaal sneller, maar in mijn geval dus niet.
Ze konden verder niks voor me betekenen.
Pffff.
Oja,ze hebben nog even gecheckt of kpn misschien snel een upgrade zou uitvoeren op mijn postcode,maar dat staat niet geland.
Er komt binnenkort wel een 4G modem maarze weten nog niet precies wanneer, dat kan ook pas in oktober komen.
Zolang ga ik niet wachten.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-15 09:45

Ik zou het eens neerleggen bij kannie waar zijn. :j typisch gevalletje ervoor.