Liefdesadvies. Hoe komen we uit 'de friendszone'?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Mazida

Liefdesadvies. Hoe komen we uit 'de friendszone'?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-15 17:05

Ik heb een hele leuke man ontmoet een tijd geleden. Sindsdien hebben we vier maanden geappt over koetjes en kalfjes. Na een hint van mij ('toch lang geleden dat we elkaar hebben gezien') hebben we elkaar gezien en hebben we wat gedronken en zwijmel, zwijmel, wat is hij leuk en knap. Een paar weken later is hij bij mij langs gekomen. Het was supergezellig en hij was heel lief (en knap :') ). Hij zei dat hij het heel leuk vond en nodigde mij bij hem thuis uit. Die afspraak staat dus, maar een lichtelijk probleempje. Tot nu toe gaat het niet verder dan vriendschappelijk kletsen, al stonden we de laatste keer een beetje ongemakkelijk naast elkaar van wat nu. Uiteindelijk heb ik hem maar uitgezwaaid :') . We hebben ook nog niet gezoend, dus als er bij de volgende afspraak ook niets gebeurt ben ik bang dat we een beetje richting de 'friendszone' gaan en dat wil ik niet :o , dus wat moet ik op de volgende date doen om hem duidelijk te maken dat ik meer wil?

Anoniem

Re: Liefdesadvies. Hoe komen we uit 'de friendszone'?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-15 17:08

Hoe oud ben jij en hoe oud is hij? En weet je 100% zeker dat hij hetero is? :)

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-15 17:09

Mijn ervaring is dat de volgende stap vanzelf komt als jullie er beiden voor open staan. Als een vent je echt heel leuk vind en voor je gaat dan maakt hij die move wel of geeft in ieder geval genoeg hints om op in te haken. Maar eenmaal in de friendzone kom je daar niet uit hoor. Als iemand niet meer in je ziet dan vriendschap dan is het heel jammer, maar dan is het zo.

Mazida

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-15 17:10

Ik ben 27 en hij is 33. Ken hem via via en weet wel zeker dat hij hetero is. Nu kan ik hopelijk nog proberen te voorkomen dat we de friendszone verder inglijden :') . Kan altijd nog, liever heel hard afgewezen worden dan voor eeuwig in het vriendenhoekje zitten :7

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-15 17:12

Ik denk dat ik dan hem op de man af zou vragen. :j

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-15 17:14

4 maanden appen en je hebt geen sex als je elkaar dan eindelijk ziet? Dat wordt ´m niet.
Inderdaad eens tijd om na te gaan of hij wel hetero is (of ook homo als jij een man bent) en vervolgens zeer goed op lichaamstaal letten. Nonverbale communicatie zegt veel meer dan wat iemand uiteindekijk zegt. Zelf kun je ook daarin het voortouw nemen om te kijken of hij gaat spiegelen of ook aanraken bv.

Mazida

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-15 17:16

@Lusitana: we hoeven toch niet meteen het bed in te duiken :') ? Probleem is eerder dat hij en ik allebei wat verlegen zijn, maar ik weet zeker dat hij geen homo is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-15 17:17

:D

Leuk om te zien hoe verschillend mensen over dit onderwerp denken. :))

Maar ik denk wel dat jullie beide een beetje (te?) afwachtend zijn.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-15 17:18

Je hebt natuurlijk verlegenheid en 'he's just not that into you'. Al een vent je leuk vind en écht voor je wil gaan dan merk je dat wel. Hoe is hij in communicatie over de app?

Mazida

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-15 17:20

Als hij echt niet voor me wil gaan kan ik daar wel meeleven, maar wil wel de kans gewaagd hebben, anders blijft het voor mij een eeuwig 'wat als...'

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-15 17:28

Mazida schreef:
@Lusitana: we hoeven toch niet meteen het bed in te duiken :') ? Probleem is eerder dat hij en ik allebei wat verlegen zijn, maar ik weet zeker dat hij geen homo is.

Wat ik bedoel is dat áls er een vonk is en je bent al vier maanden aan het appen en je ziet elkaar dan eindelijk, je over het algemeen je elkaar wel op wilt vreten.

Ik houd geen rekening met verlegenheid als dat niet in de OP vermeld is....
Ik weet ook niet waarover je appt. Maar het zal dan wel niet "ik verlang zo om je lekkere kontje eens een aai te geven" zijn geweest. :D

Nogmaals gooi het op lichaamstaal, van aanraken komt vanzelf wel meer.
Vervolgens moet je zelf ook wel duidelijk zijn en zeggen dat je wat voor hem voelt. Dan geef je hem tenminste de kans om te zeggen dat hij ook wat voor jou voelt, of juist niet, en dan weet je waar je aan toe bent.

Mazida

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-15 17:35

Dank je voor je verduidelijking, Lusitana. Had er misschien direct in moeten zetten dat we allebei verlegen en afwachtend zijn, dat helpt natuurlijk niet :o . Toen hij bij mij was hing er ook echt wel een bepaalde spanning in de lucht en we stonden op het eind ook maar wat onhandig naast elkaar, van wat nu? Dus er is wel een bepaalde spanning, al trekken we elkaar nog niet de kleren van het lijf :D . Maar ben ook eerlijk, als het bij hem niets is, vind ik het ook niet leuk keihard op mijn plaat te gaan :o, maar moet het toch nu wel uitspreken, maar ben niet zo goed in dat soort dingen.

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-15 17:39

Oke..... Nodig hem nog één keer bij jou uit. En gooi vantevoren al je meubels in een opslag, op één anderhalfzitter na. ;)
Succes gegarandeerd, jullie móeten wel tegen elkaar aanzitten.

Als hij vraagt waar je meubels zijn zeg je maar dat ze bij een restaurateur staan. :D

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-15 17:45

Je gaat niet keihard op je plaat als dit een vriend is. Ik heb zoveel liefdesverklaringen gehad van zowel mannen als vrouwen en ik voelde me alleen maar gevleid, hoor en ik denk dat andere bokkers daar alleen maar kunnen instemmen.

Hier een "instructiefilmpje"
https://www.youtube.com/watch?v=iaUF-1LT-9o

Een massage aanbieden is ook een goede. Dan kun je in elk geval aan hem zitten. Je kunt ook meteen zien hoeveel hij uit wil doen.
En geen nee zeggen als hij hetzelfde bij jou wil doen, uiteraard...

En lekkere hapjes aan hem voeren. Kan heel subtiel. Je eet iets en zegt "o moet je eens proeven" en duwt het in zijn mond. Likje van elkaars ijsje doet het ook heel goed...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-15 21:53

Probeer via de app alvast wat suggestieve toespelingen te maken. Is lekker veilig en kan met een gekke bek.

Bijvoorbeeld daags voor jullie volgende ontmoeting: voor het geval de stroom uitvalt wil ik graag een bordspel meenemen of heb jij suggesties voor andere leuke activiteiten <<) ................

Ook al ligt het er zo dik bovenop, de meeste kerels zijn net zo verlegen als wij hoor :') .

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-15 21:58

Leuk topic! Ik heb ook wel eens gehad dat ik dacht empz en hoe gaan we dit doen, juist omdat de ander afwachtend deed. Maakt hij wel ooit hints in zijn app?

Mazida

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-15 22:03

Tot nu is het enige concrete dat hij heeft gezegd dat hij het heel leuk vond en dat ik maar snel bij hem thuis moest langs komen :o . Zal ik hem maar gewoon gaan zoenen als ik hem weer zie en dan zeggen: Wat leuk dat ik je weer zie :7 . Ik weet ook van anderen dat hij heel bij meiden altijd erg afwachtend en verlegen is, maar grrrrrr.... ik wil hem gewoon binnenharken }>.

En als hij me niet leuk vind, zal ik wel diep teleurgesteld zijn, maar dan kom ik wel weer overheen. Ik voel gewoon kriebels in mijn buik als ik aan hem denk -O-

xMyrth

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-15 22:07

Ik begrijp je wel hoor, ik heb ook wel een tijdje heel onhandig staan draaien en friemelen xD

Ik zou het via de app eens wat proberen uit te horen, zo kun je heel wat te weten komen :) En je bent op een veilige afstand van elkaar, want hij kijkt je niet recht in je gezicht aan als je een rood hoofd krijgt ;p

Solmyrkvi

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-15 22:10

Bij sommige mannen moet je maar gewoon slagroom over je voorkant spuiten en vragen of ze je willen helpen met schoonmaken om door te dringen <<)

Maarja, nu even serieus :+ Ik zou proberen van tevoren wat gevoeligere onderwerpen aan te snijden op de app. Ook kan je hem bijvoorbeeld wat meer aanraken (hand op schouder, of even op zijn bovenbeen als hij wat grappigs zegt, iets dichterbij gaan zitten dan normaal).

Ik hoop dat hij jou ook leuk vind :D

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-15 22:11

'Zin in een romantisch diner voor 2 (bij mij thuis)?'

En dan eindigen met 'ik ben het toetje?'

:=

Solmyrkvi

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-15 22:14

vuurneon schreef:
'Zin in een romantisch diner voor 2 (bij mij thuis)?'

En dan eindigen met 'ik ben het toetje?'

:=

* ziet helemaal voor zich hoe TS alles van tafel af smijt en op tafel gaat liggen*

Simoonzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-15 22:21

Het is echt niet schandalig om gewoon te vragen waar hij wil dat het naartoe gaat met jullie. Zeg gewoon dat je hem wel ziet zitten. Je hoeft niet meteen met elkaar het bed in te duiken, maar als hij geen stappen zet dan moet je dat gewoon zelf doen. Ben je er het snelst vanaf. :')

Black_Moon

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-15 22:38

Meid, ik snap volkomen wat je nu voelt. Ik heb dit ook gehad met mijn vriend. Ik voelde mezelf ook erg ongemakkelijk/onzeker. Het ergste was nog, hij was mijn collega en ik kende hem maar oppervlakkig. Ik vond hem erg leuk. Maarja hoe pak ik dat aan om er achter te komen wat hij nu van mij vond, want ik wist dat hij vrijgezel was. Nu was het zo dat een andere collega voor de grap zei "We moeten 1x per dag elk een knuffel geven." Ik zei nog dat het een goed idee was, maarja verder vandaag niet meer aangedacht. Tot dat mijn vriend belde met de vraag "Waar blijft mijn knuffel?" Ik terug naar de controlekamer waar hij werkte en heb toen de knuffel geven. Ik heb toen de stoute schoenen aangetrokken en ik heb hem gevraagd wat hij van mij vond. Terwijl ik zelf ontzettend onzeker was, want ik wou niet de vriendenzone komen. Dus ja nu is het sinds 7 maanden mijn vriend. Dus zo raar kan het lopen.

Als je het aandurft dan zou ik het gewoon op de man af vragen. Dan krijg je wel meteen antwoord. Maar heel veel succes

Callisto04

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-15 22:51

Hoe vaak hebben jullie elkaar ontmoet? Lijkt 1 keer, dan is er toch geen probleem? Wat is mis met friendszone? Dat is toch geen gevangenis of zo? Als jullie alle twee iets voor elkaar voelen zal dat wel duidelijk worden denk ik en maakt het denk ik ook weinig uit in welke zone jullie zitten.

Bullebeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-15 23:01

Ik zeg gewoon jezelf extra uitdossen als je bij hem komt, uiteraard niet over de top. Je zei dat er een ongemakkelijk moment was bij afscheid nemen. Sommige mannen houden ook eerst even wat afstand in plaats van gelijk hoppa.