Mee-reis buddy ns ivm kaartje.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

BarbaLala

Mee-reis buddy ns ivm kaartje.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-15 18:26

Hallo allemaal,

Zoals velen met mij, kreeg ik ook de meereiskaart voor 2 dagen van de NS.
Nu ben ik op zoek naar iemand die hetzelfde traject reist als ik (vrijdag avond of zaterdag ochtend van Arnhem naar Emmen en en zondag avond weer terug), maar hoe vind ik die?
Ik kan moeilijk op het station een wildvreemde aanspreken lijkt me :+

TheJokerr

Re: Mee-reis buddy ns ivm kaartje.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-15 19:29

Geeoon in de trein vragen of je mee mag reizen met die persoon en ernaast gaan zitten.

Ik reed bijna dagelijks met de trein afgelopen weken en ben regelmatig gevraagd.

BarbaLala

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-15 19:35

Ik vind dat nogal een risico, wil geen boete riskeren of er uit gezet worden aangezien ik met 3 honden reis. En stel niemand gaat akkoord, kan ik weer uitstappen.. :=

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-15 19:38

Ik zou het inderdaad ook op het station vragen. Het is wel heel toevallig als hier nu iemand van Arnhem naar Emmen moet, want dat is niet een heel veel gereisde route.

Hoe groot zijn je honden? Voor honden die niet op schoot kunnen moet je namelijk nog wel een los kaartje bijkopen. Zou zonde zijn als je daar nog een boete voor krijgt.

BarbaLala

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-15 19:45

Nou dat verwachtte ik ook niet, maar ik dacht misschien is er een speciale site voor oid.

De honden gaan in een tas en de derde op schoot, dus dat is het probleem niet.

TheJokerr

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-15 20:02

Jongeren of oudere vrouwtjes gaan vast wel akkoord!

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-15 20:05

TheJokerr schreef:

ik zou heel hard nee zeggen anders hoor :) moet zelf ook voor mijn reis betalen!

BarbaLala

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-15 20:13

Oh jij gunt een ander niks als je er zelf niks aan over houdt? :+
Fijne instelling zeg, kom je vast ver mee. :))

Kosten delen is natuurlijk ook een optie, maar ik zou niet weten waar ik iemand moet zoeken. Daar gaat het me om.

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-15 20:21

ik vind wel heel makkelijk om te zeggen, ik zoek wel iemand op station, kost het mij geen geld. En zou het zelfs asociaal vinden als iemand mij op het station zou benaderen, heb geen zin om voor iemand anders te liegen!

heb nog geen belemmeringen in mijn leven tegengekomen met mijn instelling hoor :(:)

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-15 20:24

Joh, voor die ene die het niet wil (kan ik mij ook wat bij voorstellen), vind je zo weer 2 die het geen probleem vinden :j gewoon even vragen :j

Schoonzus heeft tot nu toe altijd succes gehad, gewoon vriendelijk vragen :)
Laatst bijgewerkt door vuurneon op 27-07-15 20:25, in het totaal 1 keer bewerkt

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-15 20:24

TheJokerr schreef:
Geeoon in de trein vragen of je mee mag reizen met die persoon en ernaast gaan zitten.

Ik reed bijna dagelijks met de trein afgelopen weken en ben regelmatig gevraagd.

dat vind ik dus echt vreselijk onbeschoft en ik zou dus ook pertinent nee zeggen.

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-15 20:25

Je liegt toch helemaal niet dan?

En volgens mij heeft TS de kaart gekregen en is het incidenteel en doet ze het niet dagelijks.
Ik zou het geen enkel probleem vinden, denk dat er meer mensen zijn hoor die het prima
vinden. Zou het gewoon vriendelijk vragen.

BarbaLala

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-15 20:28

Iedereen kreeg een aantal kaartjes van de NS, in heel NL zover ik weet.
Liegen doe je ook niet, je reist samen hetzelfde traject, anders is de kaart niet geldig ook..
Laatst bijgewerkt door BarbaLala op 27-07-15 20:30, in het totaal 1 keer bewerkt

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-15 20:29

die kaartjes krijg ik ook in de bus :) en ja je liegt wel door te zeggen dat diegene bij je hoort.. als iemand mij benaderd, kan ik niet ruiken of diegene het dagelijks doet of niet

BarbaLala

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-15 20:31

Nee je liegt niet, want je reist samen hetzelfde traject.
Laatst bijgewerkt door BarbaLala op 27-07-15 20:31, in het totaal 1 keer bewerkt

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-15 20:31

Gianti schreef:
TheJokerr schreef:

ik zou heel hard nee zeggen anders hoor :) moet zelf ook voor mijn reis betalen!

Dat vind ik ook!

BaileyMix

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-15 20:32

Lekker erg? Dan zal die persoon het volle tarief niet kunnen betalen. Is het nou zo erg om een beetje coulant naar elkaar te zijn.

BarbaLala

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-15 20:32

Willen jullie aub on topic blijven verder?
Ik wens geen discussie, enkel antwoorden waar ik wat aan heb. :)

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-15 20:47

TheJokerr

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-15 22:19

Maartje1990 schreef:
TheJokerr schreef:

dat vind ik dus echt vreselijk onbeschoft en ik zou dus ook pertinent nee zeggen.

Ach studentenov en abbo, reis dan sowieso gratis en ik weet dat mensen ze met de post krijgen. Ik ga geen oud vrouwtje afwijzen omdat ze toevallig hetzelfde traject meereist. 

Zo leer je ook nog mensen kennen en je maakt iemands dag goed. Ikzelf zou het heel vervelend vinden als ik toevallig met zoon kaartje zit opgescheept en iedereen wijst me af.

Tevens wel als het vriendelijk/netjes word gevraagd ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-15 22:23

Ik reis gratis en het is me regelmatig gevraagd hoor. Mensen zien dat je student bent en vragen of ze bij je mogen komen zitten zodat ze kunnen zeggen dat ze meereizen op jouw korting. Ik heb er nooit een probleem van gemaakt omdat ik zelf gratis reis, maar als ik zelf de volle pond voor mijn reis zou moeten betalen en iemand anders krijgt er wel korting op zou ik daar persoonlijk weer niet zo van gediend zijn. Al zou ik ook nooit tegen een conducteur zeggen dat diegene niet bij me hoort :=

LesleyxLinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-15 22:26

TheJokerr schreef:
Maartje1990 schreef:

Ach studentenov en abbo, reis dan sowieso gratis en ik weet dat mensen ze met de post krijgen. Ik ga geen oud vrouwtje afwijzen omdat ze toevallig hetzelfde traject meereist. 

Zo leer je ook nog mensen kennen en je maakt iemands dag goed. Ikzelf zou het heel vervelend vinden als ik toevallig met zoon kaartje zit opgescheept en iedereen wijst me af.

Tevens wel als het vriendelijk/netjes word gevraagd ;)

Je hoeft dat kaartje niet te gebruiken hoor :+
Er zijn vast mensen die hem zo van je willen overnemen :D

Toen ik nog student was vond ik het niet zo´n probleem, maar nu betaal ik de volle pond en zou ik nee zeggen. Ik heb zelf ook zo'n kaartje gehad, vriendin had een gewoon kaartje gekocht en ik heb de helft betaald.
Laatst bijgewerkt door LesleyxLinn op 27-07-15 22:34, in het totaal 1 keer bewerkt

LOLLYYwood

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-15 22:27

Nu ben ik als Belg wel erg benieuwd wat die meereiskaart juist is? Sorry voor de offtopic vraag

LesleyxLinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-15 22:40

LOLLYYwood schreef:
Nu ben ik als Belg wel erg benieuwd wat die meereiskaart juist is? Sorry voor de offtopic vraag

Je mag gratis meereizen met iemand die een geldig vervoersbewijs heeft. Je mag het meereiskaartje niet combineren met andere acties zoals dagkaarten die ze regelmatig bij verschillende winkels verkopen.

miss_lizje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-15 22:52

Studenten OV is niet gratis.

Citaat:
Prestatiebeurs
U krijgt uw studiefinanciering in de vorm van een prestatiebeurs. Dit betekent dat er een prestatie tegenover moet staan. Als u uw diploma binnen 10 jaar haalt, krijgt u de basisbeurs, de aanvullende beurs en de ov-kaart in de vorm van een gift. Haalt u het diploma niet binnen 10 jaar? Dan blijft de studiefinanciering een lening die u gewoon moet terug betalen. Vanaf 1 september 2015 verdwijnt de basisbeurs in het hoger onderwijs. U ontvangt dan alleen nog de ov-kaart en de aanvullende beurs in de vorm van een prestatiebeurs. Ook een ov-kaart moet u dus terugbetalen, als u geen diploma haalt. De waarde van de ov-kaart is ongeveer € 100 per maand.

http://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen ... kaart.html

Maar ontopic: waarom doe je niet gewoon een oproep op de NS facebook? Dat je opzoek bent naar een medereiziger en eventueel kaartjes kosten wil splitten.