Ik ga op vakantie en kan niet zonder...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

MevrouwtJ

Ik ga op vakantie en kan niet zonder...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-15 13:25

mijn knuffelschaap :D :Y)

Je kent het wel, dat je je koffer inpakt en maar blijft twijfelen of je nou echt niks vergeet en je ouders of vrienden die dan zeggen: 'ahjoh je kan het altijd nog kopen op vakantie als je iets vergeet'.

Maar er zijn altijd spullen die niet vervangbaar zijn en als je die niet mee hebt baal je als een stekker. Welk belangrijk (persoonlijk) item nemen jullie altijd mee op vakantie en is niet vervangbaar door een ander gekocht product op vakantie?

Yessy

Re: Ik ga op vakantie en kan niet zonder...

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-15 13:40

Alleen de dingen die echt nodig zijn om op de bestemming aan te komen, zoals paspoort en vliegticket. Daarnaast portemonnee, mobiel en sleutels. De rest is vrij makkelijk vervangbaar :)

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-15 13:41

M'n vriend :D

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-15 13:42

Mijn oordoppen en Siebe, de pup

MevrouwtJ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-15 13:44

Yessy schreef:
Alleen de dingen die echt nodig zijn om op de bestemming aan te komen, zoals paspoort en vliegticket. Daarnaast portemonnee, mobiel en sleutels. De rest is vrij makkelijk vervangbaar :)

Heb je niet echt persoonlijke items die je niet kan missen? Ik heb bijvoorbeeld dat knuffeltje waar ik altijd mee slaap(ja ik ben al 22 :Y)), maar dat gaat altijd mee op vakantie en is dus niet zo makkelijk vervangbaar.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-15 13:44

Ik slaap thuis ook nog met een knuffel maar die heb ik tijdens de vakantie maar even thuis gelaten :Y) Ik zweerde altijd bij zonnebrand van Etos eigen merk dus die heb ik altijd meegenomen, maar hij is van z'n troon gestoten door een Spaanse zonnebrand dus vanaf nu mag ik daar weer moeilijk over gaan doen :))

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-15 13:45

Yessy schreef:

Hier hetzelfde.
Ik ga gen extra ballast meezeulen als ik op vakantie ga en aan kleding ben ik niet gehecht. Dus nee, niets persoonlijks mee en alles is vervangbaar.

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-15 13:45

MevrouwtJ schreef:
Yessy schreef:

Heb je niet echt persoonlijke items die je niet kan missen? Ik heb bijvoorbeeld dat knuffeltje waar ik altijd mee slaap(ja ik ben al 22 :Y)), maar dat gaat altijd mee op vakantie en is dus niet zo makkelijk vervangbaar.

Is een vakantie dan niet een hele mooie gelegenheid om daar vanaf te komen? Je bent, zoals je zelf aangeeft, tenslotte 22.

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-15 13:48

MevrouwtJ schreef:
Yessy schreef:

Nee haha ik geloof dat ik sinds m'n tiende niet meer met knuffels slaap. M'n hoofdkussen mis ik wel op vakantie maar die neemt zo veel ruimte in. Als ik met de auto op vakantie ga, gaat die wel mee :D

MevrouwtJ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-15 13:49

oomens schreef:
Is een vakantie dan niet een hele mooie gelegenheid om daar vanaf te komen? Je bent, zoals je zelf aangeeft, tenslotte 22.

Hmm nee vind ik niet nodig! Net zoals dat iemand gehecht is aan zijn eigen kussen, ben ik gehecht aan een knuffel. Gewoon een soort gewenning waardoor ik lekker in slaap val en ik schaam me er niet voor!

@Yessy haha nee snap ik. Heb ooit een artikel gelezen over hoeveel procent van de Nederlanders nog met een knuffel slaapt en dat waren er volgens mij redelijk wat :+. Maar je eigen kussen is ook altijd een heel fijn iets inderdaad!
Laatst bijgewerkt door MevrouwtJ op 26-07-15 13:50, in het totaal 2 keer bewerkt

Roosje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-15 13:49

Mijn eigen kussen heel stom maar op een ander kussen lig ik niet lekker en krijg ik vaak last van mijn nek. Zal wel familie ding zijn want mijn vader wil ook altijd zijn eigen kussen mee.

SpeechLess

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-15 14:02

Hier ook m'n kussen. Ik heb dan ook zo'n traagschuim kussen, dus geen 'normale' dus ik vind dat ik me niet aanstel als 'ie per se mee moet :+

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-15 14:06

Telefoon (en uiteraard paspoort en vervoersbewijzen en pinpas).

Wat ik per se mee wil hebben heb ik aan. De rest valt te kopen of een paar dagen/weken zonder mee te leven. Voor mij is mijn telefoon voor allerlei dingen belangrijk. Alles van foto's tot navigatie tot sos-mogelijkheden.

Mijn rugzak zou ik ook ontzettend naar mis pakken. Die is eigenlijk niet op korte termijn te vervangen. Ik slaap wel met knuffel maar pak daar eventueel een opgerold vest voor of koop ter plaatse een knuffel.

JolisaJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-15 14:08

Het liefst zou ik ook m'n kussen meenemen, maar dat gaat niet als je vliegt. :+ En ik kan ook prima slapen op een ander kussen, dus het is niet echt een must. Voor de rest niets, het liefst neem ik zo weinig mogelijk mee. Geen koffers van 25kg voor mij.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-15 14:14

Mijn wetsuit en indien mogelijk mijn longboard en surfboard. Ze zijn wel te vervangen, maar erg duur dus ik vind het zonde om daar iets identieks te kopen voor hartstikke veel geld terwijl ik het hier gewoon heb staan. En het is toch wel erg lekker en fijn om mijn eigen spulletjes te gebruiken :D
Dit geldt echter wel als ik op vakantie ga naar een land dat zich voor longboarden en/of surfen leent natuurlijk.

Leen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-15 14:20

SpeechLess schreef:
Hier ook m'n kussen. Ik heb dan ook zo'n traagschuim kussen, dus geen 'normale' dus ik vind dat ik me niet aanstel als 'ie per se mee moet :+

Hier hetzelfde, ook een traagschuimkussen. Ben onlangs een weekendje weg geweest en dacht: 'ach voor die ene nacht neem ik hem niet mee'. Heb ik me dat even beklaagd. Het is niet dat ik echt rugpijn/nekpijn oid krijg zonder. Maar ik voel me dan zo opgesloten in een kussen. Op het mijne lig ik op en het vormt mooi mee, maar die donskussens ed. daar ligt je hoofd zo helemaal in. Heb echt vreselijk geslapen die nacht. Uiteindelijk gewoon een opgevouwen handdoek genomen.

Snippergroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-15 14:23

Ik kan echt niet op vakantie zonder minimaal één leesboek mee te nemen :)

hannahaapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-15 14:25

M'n mobiel, boek en zwemspullen :P

Sure_lee

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-15 14:27

Ik heb helemaal niks waar ik niet zonder kan.. :o

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-15 14:32

Ligt eraan waar ik heen ga en voor hoelang...

Maar een ding dat echt mee moet is mijn telefoon.

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-15 14:34

Tampons :')

edit. Onee, dat is niet persoonlijk.
'Mijn roze' schatje kan ik niet zonder. Dat is mijn knalroze notebook. :D

veranadautje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-15 14:39

wat bij mee moet zijn:

gebruikelijk:
ID, mobiel, portemonee

maar echt mijn kussen en mijn honden(de rest van het vee wordt wel goed verzorg door mijn vriendin)

Ashley5

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-15 14:42

Als het even kan, neem ik mijn eigen kussen mee, maar verder heb ik niets persoonlijks wat perse mee moet op een vakantie. En juist dat soort dingen laat ik, denk ik, liever thuis, want je kan het alleen maar kwijt raken op vakantie!

Blue_Eyes
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2025

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-15 14:43

oomens schreef:

Is er een goede reden om daar vanaf te willen komen dan? Niets mis mee om met een knuffel te slapen, zou ik zeggen.

Quanneh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-15 14:46

ID, mobiel + oortjes, lenzenspul. De rest is niet echt onmisbaar. :)