Misschien een beetje een rare titel, maar het verhaal is ook echt raar!
Mijn vriend is boer en we wonen samen op het erf. Zijn oma, ouders en broertje wonen ook nog op het erf. Omdat mijn vriend het bedrijf zo goed als alleen draaiende houdt, moet hij wel op het erf blijven wonen. Ik heb echter erg vervelende schoonfamilie
Vanaf het samenwonen liep het al niet lekker. Mijn schoonmoeder wil namelijk alles voor ons bepalen. Zij wil samen koffie drinken en regelmatig bij elkaar (lees meerdere keren per dag) naar binnen lopen en ze wil dat ik meer op het bedrijf doe.
Maar ik heb een fulltime baan, de hele dag mensen om mij heen, mijn / ons eigen huishouden en de hond en de paarden. Ik heb dus helemaal geen behoefte aan dat close contact en wil graag zelf beslissen over dingen als welke tafel in onze keuken staat en welke lamp aan het plafons hangt...
Dit hebben we al meerdere malen uitgesproken, maar ze blijft vervelend tegen / over mij doen en stookt mijn vriend ook erg tegen mij op.. Ik probeer dit maar zoveel mogelijk te negeren.
Maar nu verwachten mijn vriend en ik in oktober een baby. Mijn schoonouders en 'schoonoma' waren erg negatief toen wij vertelde dat wij een kleine krijgen. Maar niet veel later had mijn schoonmoeder alvast besloten dat ons kindje gedoopt moet worden en hoe wij het moeten gaan opvoeden. Mijn vriend is erg bang voor zijn moeder en probeert dit altijd te sussen. Tot grote frustratie van mij...
Toch ben ik heel erg bang dat zij straks na de bevalling elke keer aan komt zetten en dat ik dan een keer ontplof...
Nb. Mijn schoonvader is in dit verhaal niet echt genoemd. Hij houdt redelijk zijn mond, maar laat wel duidelijk blijken dat hij de kant van mijn schoonmoeder kiest.
)