Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

_Nelleke_ schreef:Daar staat je antwoordAnderzijds wil ik ook niet steeds met een natte bezwete rug op stal aankomen (waar we geen verwarmde kantine o.i.d. hebben) of na 2 maanden de handdoek in de ring gooien omdat het fietsen me teveel energie kost.
Maar bijv. 1 met een vrijloopmotor lijkt me prima. Het bos is ook niet zo ver.
). Ook is zo'n fiets wat zwaarder dan een gewone fiets (althans de fiets die ik een keer gebruikt heb), en met de hond hou ik toch van een normaal stuur / gewicht waarbij remmen met één rem makkelijk kan.
Ik heb ook al een paar keer de opmerking gekregen dat E-bikes voor oude mensen zijn, maar dat kan me niks schelen.belle_boef schreef:Niemand is te jong voor een ebike. Ik denk alleen dat e voor jouw budget niks vind. Wellicht wel 2e hands maar of dat goed i heb ik geen idee van.
Is een scooter/snor niet wat? Kun je met dat budget een nieuwe voor kopen.
F_inley schreef:Ik zweer bij mijn e-bike! Ben 24 en kon helaas niet meer op een normale fiets rijden. Nu met deze fiets ik overal heen ook naar mijn werk. Je pakt hem idd veel sneller en gaat super snel op dat ding meestal fiets is zo'n 24 km per uur.
Let wel op dat je een goede koopt en naar de accu kijkt hoever je ermee kan fietsen. Goedkoop is meestal duurkoop. Ik heb een tweedehands gekocht met garantie enzo

Tip: Echt even gaan proeffietsen, de ene E-fiets is de andere niet en waar ik met de ene net de 18 kon halen fietste ik met de andere zo 25
Als ik hem op 1 zet en ik fiets gewoon mee kan ik zeker het dubbele wel halen.
Ik fietste nooit en met deze fiets ga ik echt overal heen. 
En ik had een bijna nieuwe fiets met net 1200 km op de teller 

Ik heb er zelf ook een gekocht bewust voor woon-werkverkeer (12km enkele reis). Wel met het doel om meer uit de auto te komen en niet als vervanging van de auto. Ik ben er echt ontzettend blij mee! Ik had ook een hekel aan lange afstanden fietsen. Je kwam altijd moe en bezweet op je bestemming aan. Met een elektrische fiets heb je daar totaal geen last meer van
).
Je merkt gewoon dat het geen moeite kost om te fietsen. Met tegenwind en heuvelop hoef je niet eens kracht te zetten, je hebt dus geen zere bovenbenen meer!
het gaat alleen wat vlotter
(en al zouden ze me lui noemen, heb ik sch"t aan, ha,ha!)_Nelleke_ schreef:Wat een hoop bokkers met goede ervaringen met een elektrische fiets! Leuk om te lezen. Die laatste ziet er ook zeker goed uit!
Ik ben op zich ook echt wel overtuigd van het gemak van een E-bike maar ik voel me gelijk zo'n luie donder, terwijl een auto of scooter natuurlijk veel luier is.
Sparta en Batavus hebben trouwens ook nog modellen binnen het budget. Voor een echt goede fiets zit er wel wat rek in het budget.
Hoe zit het met 2e hands? Ik heb het gevoel dat ie daarmee jezelf in de vingers snijdt omdat de technologie de laatste jaren zo enorm vooruit is gegaan + dat een accu helaas geen oneindig leven heeft.