Geen herrie mogen maken.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

_Annemiek

Geen herrie mogen maken.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-15 14:45

Hallo,

Ik sinds 4jaar op deze locatie echter hebben we een buur die vaak klaagt over geluids overlast dit is al 4jaar zo

Kinderen spelen veel buiten in de tuin heb er een van 5 en een van 3.
Traplopen komt die over klagen, even boos worden op de kids dus stem verheffen soms daar klaagt die over, muziek luisteren klaagt die over, hakken binnen aan klaagt die over ( bv even snel iets vergeten binnen te pakken).
Mijn electrishe fiets staat in de winter binnen ivm accu dus dan moet die via de voordeur, ook daar klaagt die over....

Wordt er heel erg moe van, zit elke keer tegen de kinderen te zeggen nee dat mag niet Zachtjes doen etc etc, mijn man en schoonouders zeggen tja het zijn kindeten en die maken geluid en soms teveel geluid.

Als de kinderen boven spelen met een paard bv op de grond komt die de volgende dag klagen, moeten na 21:00uur stil zijn ook de muziek (film kijken met dolbye seround mag nooit).

Wil geen ruzie maar als dit zi door gaat knap ik wel een keer denk ik.

eilleen333

Re: Geen herrie mogen maken.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-15 14:48

Wij hebben dit ook gehad met de buren. Wij hoorden niets van hen, maar zij alles van ons. Ze konden ons zelfs horen als we op de wc zaten. Of het een grote of kleine boodschap was.
We zijn daar een keer in de kamer gaan zitten terwijl de rest van het gezin zijn ding deed, en dat was echt verschrikkelijk. Kon letterlijk elke scheet horen!
Misschien kan je dat een keer doen? Het is heel vervelend als je niet gewoon kan leven in je eigen huis, maar soms overdrijven de buren niet. Als je het dan zelf een keer kan horen krijg je er meer begrip voor. Ik tenminste wel.
Dus daarna direct schoenen uit, ook om iets te pakken, en meer de andere wc gebruiken die ze niet konden horen. Geen gesprekken in de gang die aan hun woonkamer grensde etc. En daar waren ze wel blij mee.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-15 14:48

Kan je man niet eens met hem praten? Het is toch belachelijk dat jij je onprettig voelt in je eigen huis omdat alles zachtjes moet?

kimberly1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-15 14:49

Gewoon je mond open trekken. Gewoon normale geluiden en zeker overdag, zijn geen reden tot klagen. Is iets buitensporig en kan je je in hem verplaatsen, hou er dan rekening mee. :)

Vertel hem maar op een vriendelijke manier dat sommige geluiden nou eenmaal normaal zijn.

Palmera

Ik vind na 21 uur stil/zachter doen helemaal niet vreemd, hoor.
En kun je verder b.v de vloeren niet beter isoleren? Is het een onderbuur die last heeft/zegt te hebben?

Sunrise19

Woon je in een appartement/flat? Wat voor vloer heb je erin liggen? En heeft deze een speciale ondervloer? Meeste overlast komt meestal daar vandaan :)

Ik woon in een eengezinswoning en ik hoor mijn buren ook de trap oplopen etc. maar hier is het verplicht om een speciale ondervloer te hebben als je laminaat hebt liggen :)

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-15 14:50

Is het een sociale huurwoning of een koophuis?
Als het een sociale huurwoning is zou ik even aankloppen bij de woningcorporatie.

Je mag officieel tot 10 uur 's avonds geluid maken trouwens.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-15 14:54

Volgens mij is het geen onderbuur, TS heeft het over een tuin. En na 21.00 in je eigen huis tv kijken moet kunnen hoor.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-15 15:05

Bij oudere huizen kan er veel gehooroverlast zijn. Ga eens bij die man naar binnen om zelf te luisteren, dan weet je iig of hij overdrijft of gelijk heeft. En kijk dan eens naar een vervolgstap.

Want voor hetzelfde geld kan elke stap,scheet en tv-zender letterlijk horen. Dan moet je dus iets anders ondernemen dan een grote mond opzetten dat jij gewoon tv mag kijken.

Gea99

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-15 15:08

eilleen333 schreef:
Wij hebben dit ook gehad met de buren. Wij hoorden niets van hen, maar zij alles van ons. Ze konden ons zelfs horen als we op de wc zaten. Of het een grote of kleine boodschap was.
We zijn daar een keer in de kamer gaan zitten terwijl de rest van het gezin zijn ding deed, en dat was echt verschrikkelijk. Kon letterlijk elke scheet horen!
Misschien kan je dat een keer doen? Het is heel vervelend als je niet gewoon kan leven in je eigen huis, maar soms overdrijven de buren niet. Als je het dan zelf een keer kan horen krijg je er meer begrip voor. Ik tenminste wel.
Dus daarna direct schoenen uit, ook om iets te pakken, en meer de andere wc gebruiken die ze niet konden horen. Geen gesprekken in de gang die aan hun woonkamer grensde etc. En daar waren ze wel blij mee.

Hier ben ik het mee eens.

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-15 15:09

Gaan luisteren bij de buur is wel een goede tip.

7ofhearts

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-15 15:11

upendo schreef:
Is het een sociale huurwoning of een koophuis?
Als het een sociale huurwoning is zou ik even aankloppen bij de woningcorporatie.

Je mag officieel tot 10 uur 's avonds geluid maken trouwens.

En zo is het!!

Ik heb ook jaren lang "last "gehad van zo een buurman.( die van mij stond strak van de geest verruimende middelen )
Die verweet zijn bovenbuurvrouw zelfs nog dat ze háren in zijn tuin gooide.......haren van haar zelf dan hé?
En van mij had hij helemaal last.....zelfs van de blaadjes van mijn boom.

De woningbouw én de politie zijn keer op keer aan de deur moeten komen omdat het écht ver ging, zo een stampei dat die man er van wist te maken.
Zelf even langsgaan was er dus echt niet bij, meneer werd werkelijk rood voor ogen.
Woningbouw kon er ook niks mee......ook dat soort huurders zijn "beschermd "
Uiteindelijk is hij opgerot en ging in heel de portiek de vlag uit.

Hopelijk valt er bij TS wél gewoon "te praten " want zo een situatie wens ik niemand toe.
Het heeft nog lang geduurd voor ik weer "Blij "kon zijn in mijn eigen huis én met ontzettend fijne nieuwe buren!!

_Annemiek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-15 15:20

We hebben een koopwoning, zijn bij de buren geweest en wij horen niks.
Ze klaagde een keer over de bas van de radio, paar dagen later kwam die melden dat hij het fijn vond fat we de bas uit gezet hadden maar we hadden dat niet gedaan dus dat klopt al niet, we hebben wel speciale ondervloer maar loop zelfen op schoenen.
Na 19;30 zijn wij al een stuk stillen ivm slapende kindjes boven, maar in de zomer kijk je tv met de deur los en daar klaagt sie dan ook over als het volgens hem te hard staat.

Kirsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-15 15:22

Zonder conclusies te willen trekken over de situatie van TS, één en ander hangt ook af van hoe beide partijen met de situatie omgaan.

Een voorbeeld uit de praktijk, ik heb een huisgenoot gehad die er een gewoonte van maakte om midden in de nacht keihard de trap op en af te stampen en gillend met vrienden het huis door te lopen. Als men er wat van zei was het 'ik doe niets verkeerd, het is weekend, ik ben morgen vrij, blabla'. Ik kan je zeggen, dan word je op den duur steeds minder verdraagzaam en ben je sneller op je teentjes getrapt als je wat hoort, want dan is het 'god, alwéér'. Ook overdag. Zelfs al stelt het voor iemand anders weinig voor.

Ik ga dan ook mee met degenen die aanraden om eens te gaan luisteren. Sommige dingen klinken écht erg door en het getuigt alleen maar van goede wil als je er iets aan wil doen.

_Annemiek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-15 15:24

We zijn er al geweest en gaan verder prima met elkaar om, gezellig kletsen, bij me kaar op de koffie... Maar dat "gezeur" begint me de keel uit te hangen en als je er wat over zegt zegt die mij kun je niet horen

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-15 15:31

Hele simpele vraag.. Komen die geluiden dan wel bij jullie vandaan? Of zijn jullie alleen bij toeval even binnen geweest en niet langer om echt die geluiden na te botsen. De buren moeten dan op dat moment toch kunnen zeggen kijk dit horen wij. Dat effect moet je hebben, niet dat jullie met z'n vieren in zijn huis zitten en dat er in jullie huis niks gaande is.

tv kijken met de deur open is in principe niet nodig. Als jullie tv kijken zoals mijn partner (en dat is keihard - ja maar anders hoor ik niks) zorgt dat dus voor overlast := Het is voor jullie een normaal geluid, maar voor anderen niet. Het is een beetje geven en nemen. Maar dan moet hij wel last hebben van reële dingen. Een tv buiten horen is reëel (tot op zekere hoogte). Gillende kinderen kan reëel zijn (tot op zekere hoogte). Ff je fiets in de schuur zetten vind ik minder reëel, tenzij je daarbij alle vuilnisbakken verschuift en met de deuren slaat :=

Als mijn vroegere buurman naar de wc ging hoorde ik altijd het rolletje :)) En af en toe na middernacht muziek. Ik heb er nooit wat van gezegd. Dat rolletje kon mij niet schelen, die muziek vond ik wel regelmatig zwaar irritant.

yarrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-15 15:32

Je hebt er beroepszeikers tussen zitten... zucht.
Als je al niet tegen normale leefgeluiden van de buren kunt dan wordt het tijd om te verhuizen, de buurman dan he,. . Je buurman gaat heel ver om tegen een familie met kleine kinderen te zeggen dat het stiller moet. Ik zou me er echt niets van aan trekken. Gewoon zeggen dat je er aan zal denken.

Als hij te ver gaat dan neem je de wijkagent in de arm. Hij moet maar leren om daar mee om te gaan en niet jullie... tenzij hij gelijk heeft.

Het is een feit dat geluidsoverlast ergenis nr1 is, maar klagers kunnen ook wel eens te ver gaan.

Onze buren (aardige mensen hoor) hebben een zoontje en die heeft regelmatig vriendjes op bezoek in de tuin staat een enorme trampoline. Dan kun je wel nagaan dat als er gespeeld word dat niet stilletje gebeurd. Tuurlijk geeft dat wel eens ergenis, maar zij gaan straks voor mijn pensioen werken :-) :-) :-) gna, gna....

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-15 15:42

@yarrah: het probleem is: wát is te ver gaan? Ieder mens heeft zijn grenzen.

Een buurhond hier blaft behoorlijk wat af. Ik hoor het pas als ik er echt op ga zitten letten. Dezelfde hond is de doorn in het oog van een andere buurvrouw.
Een huis waar ik gewoond heb hadden de buren een huilbaby. Om onverklaarbare redenen was de moeder altijd fris en uitgeslapen en liep ik met de wallen onder mijn ogen rond. Een gesprek aangeknoopt met moederd en kreeg te horen dat haar kind bijna nooit huilt. Op die gemiddeld 5 uur per nacht na dan, en dat stoorde mij nogal :')

Dus nogmaals, het vaststellen van de grens van overlast is best lastig.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-15 16:18

Het punt is dat de grens voor iedereen verschilt. Daar kun je gewoon niks aan doen.

Heb je ook afspraken met de buurman gemaakt? Niet dat hij zegt dat iets MOET maar dat jullie een tussenweg hebben gekozen? Of begrip voor elkaar?

_Annemiek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-15 16:39

Hij doet niks fout is het enige wat ik te horen krijg

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-15 16:46

Die opmerking snap ik niet?

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-15 16:51

Je noemt het in je titel al herrie ipv geluid. Dan kun je je misschien zelf ook voorstellen dat herrie op den duur gaat irriteren?
En inderdaad ga eens een goed gesprek aan met de beste man. Ga luisteren naar de overlast (laat het hem desnoods opnemen) en probeer het eens van zijn kant te bekijken. Niet meteen in de slachtofferrol kruipen. Er zitten vaak twee kanten aan zo'n situatie.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-15 17:05

Poeh..was het hier maar na 21u stil. Dan begint het hier in de wijk pas. Zeker in het weekend bij mooi weer. Vooral de muziek gaat dan overal hard en dit duurt vaak tot 12 of 1 uur 's nachts. Ik heb een keer vriendelijk gevraagd aan de buren van 4 huizen verder of het wat zachter kon. Wij konden onze eigen tv nauwelijks verstaan, zelfs met de tuindeur dicht. Als dank werd ik bedreigd... dus ik zeg er maar niks van. Onze directe buren zijn gelukkig wel redelijk stil.

_Annemiek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-15 19:25

Cayenne schreef:
Je noemt het in je titel al herrie ipv geluid. Dan kun je je misschien zelf ook voorstellen dat herrie op den duur gaat irriteren?
En inderdaad ga eens een goed gesprek aan met de beste man. Ga luisteren naar de overlast (laat het hem desnoods opnemen) en probeer het eens van zijn kant te bekijken. Niet meteen in de slachtofferrol kruipen. Er zitten vaak twee kanten aan zo'n situatie.

Hij noemt het herrie maar wij vinden het gewoon leef geluiden

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-15 19:30

_Annemiek schreef:
Cayenne schreef:

Hij noemt het herrie maar wij vinden het gewoon leef geluiden

Maar wat voor de een leefgeluiden zijn, kan voor een ander herrie zijn. Dat wil niet per sé zeggen dat hij het overdrijft ;)
Nogmaals, ga bij hem luisteren! :) Wie weet is het echt heel erg gehorig.
Laatst bijgewerkt door Cayenne op 23-07-15 19:30, in het totaal 1 keer bewerkt