altijd gezeik en nooit eens je gevoelens kunnen uiten

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Fionami

altijd gezeik en nooit eens je gevoelens kunnen uiten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-15 13:06

Klinkt heel gezellig. Ik weet het.

Ik heb een relatie met een hele moeilijke jongen. Adhd,opvliegerig en aan de wiet om zijn Adhd een beetje in bedwang te houden. We hebben het niet makkelijk. We hebben een huurhuis van bijna 800 euro,schulden waar we proberen uit te komen. We hebben het dus wel wat krap.

Nu is het vakantie.ik krijg morgen mijn loon maar meneer kan nu niks doen want alles kost geld.als ik vraag wat hij zou willen doen krijg ik een uitbrander ik kan niks geen geld ik ga naar de knoppen zo etc etc. Er zit nooit een greintje positiviteit in. Hij wil ook niks doen. We hebben honden maar met hun op uit.ho maar.sporten.nee geen zin.alles wat ik aan draag is nooit goed. Ook word ik er voor aangekeken dat we schulden hebben. Ik moet alles regelen zelf doet hij er niks aan.maar ik zou het allemaal wel niet goed doen.

Buiten dat is hij extreem jaloers. Als ik met mij telefoon zit,zou ik wel met een andere man zitten appen. Het liefst moet ik maar thuis zitten.niks doen want hij doet niks anders dan op de xbox spelletje spelen.

Ik voel mij opgesloten. Ik voel mij een zwart schaap dat alles altijd maar fout doet. Nu bij hem,bij mijn ouders. Met hen heb ik amper contact. Waarom ik bij hem blijf...ik hou echt wel van hem.we hebben alles samen en heel eerlijk ik zou ook niet weten waar ik heen zou moeten. Maar ik voel mij kapot,verdrietig terwijl ik normaal een zeer vrolijk persoontje ben (met een klein beetje een masker).

Ik heb niet veel vriendinnen. Eentje weet een beetje van war er reilt en zeilt maar ze heeft zelf gebied problemen. Bovendien heb ik niet het gevoel dat ik mijn verhaal kwijt kan.

Ik zou zo graag eens met iemand willen praten. Een luisterd oor en nee niet iemand die dat voor zijn werk doet. Iemand die mijne en steunt en voor mij op komt of iig mij gewoon aan wil horen.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-15 13:08

Goh, ik heb je verhaal helemaal doorgelezen..
Waarom heb je eigenlijk nog een relatie met hem? Ik lees echt helemaal niets positiefs over die jongen.
Hoe zie jij je toekomst met hem? Is die er überhaupt?

Geen hand vol, maar een land vol! :evaw:
Laatst bijgewerkt door Cayenne op 21-07-15 13:10, in het totaal 2 keer bewerkt

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-15 13:08

Nou doe hier je verhaal.... Maar neem eerst rust. Denk goed na wat goed voor je is. Wat wil jij nu en wat wil jij over 5 jaar?

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-15 13:09

Cayenne schreef:
Waarom heb je eigenlijk nog een relatie met hem? Ik lees echt niets positiefs over die jongen.

Ook mijn gedachte. Al kan de jongen in kwestie zijn verhaal niet doen. Maar dat het niet goed loopt mag duidelijk zijnn

Kortom. Neem even rust. Pak je moment. En overdenk heel goed wat jij wil

Jane_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-15 13:11

Cayenne schreef:
Waarom heb je eigenlijk nog een relatie met hem? Ik lees echt helemaal niets positiefs over die jongen.
Hoe zie jij je toekomst met hem? Is die er überhaupt?

Dit dus. :j

Helaas loopt het in het echt natuurlijk anders en heb je toch gevoelens voor iemand. Ik zou even rust voor jezelf nemen en na gaan denken over de toekomst. Of je deze met hem ziet en wat je van hem verwacht.

Caatje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-15 13:13

Misschien moet je je eigen verhaal eens doorlezen, het even laten bezinken en daarna zo hard wegrennen als maar kan. Dit is niet een relatie waar je gelukkig van wordt.

farahdiba46

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-15 13:22

Wegwezen!

Selina

Re: altijd gezeik en nooit eens je gevoelens kunnen uiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-15 13:25

Niet bij hem blijven omdat je anders niemand hebt. Je vindt nieuwe vrienden, nieuw plekje. Niet uit veiligheid bij hem blijven.

Princesj

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-15 13:25

Schulden en wel wiet gebruiken...

Heel makkelijk, wiet eruit of jij eruit.

Sjira

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-15 13:26

Tjeempie... Je zoekt iemand die je steunt? Maar deze situatie valt toch niet te steunen? Het spijt me zeer, maar ik zou hier ook geen luisterend oor voor willen zijn. Te veel negativiteit in een neerwaartse spiraal. Ga weg, nu het nog kan. Ga weer op zoek naar je eigen IK, die leuke vrolijke meid. De rest komt dan vanzelf. Maar je moet het echt zelf gaan doen..

agee

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-15 13:28

Fionami schreef:
***en heel eerlijk ik zou ook niet weten waar ik heen zou moeten

En dit zou dus nooit de reden mogen zijn om te blijven, want daar wordt niemand gelukkig van.

Als je goed naar je eigen verhaal kijkt, denk ik dat je zelf wel weet dat je dit niet wilt. Is er dan niemand in de buurt (familie, vrienden, collega's, buren, ...) waar je een poosje naar toe kunt? Even afstand nemen en voor jezelf beslissen of (en zo ja hoe) je verder wilt met deze jongen.
Als je even afstand en rust hebt dan kun je die beslissing veel beter overzien.
Je bent nog jong. Vecht voor je eigen geluk en durf gerust om hulp te vragen. Mensen zijn vaak behulpzamer dan je denkt.
Sterkte!

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-15 13:30

Ermmm... Houd je nog van deze gozer en wat vindt je nog wel leuk aan hem?

Als je nou heel lang na moet denken over deze twee vragen wordt het langzaam tijd om afscheid te nemen.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-15 13:31

Blijven jullie vanwege de schulden bij elkaar?

Fionami

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-15 13:33

Het is zeker niet een relatie waar ik nu vrolijk van word. Maar aan de andere kant ik kan ook zo om hem lachen en hij houdt echt wel van mij. Maar altijd zo negatief.over alles terwijl ik zo het tegenovergestelde ben. Bovendien zitten we hier samen in verwikkeld.samen de schulden,huis,beestjes. Maar het is zo jammer. Hij klaagt maar dat niemand om hem denkt maar zelf is hij de egoïst. Ik mis het,iemand die eens mijn broodje smeert,die eens vraagt hoe ik mij voel of een arm om mij heen slaat. Ik ga niet zeggen dat alles zijn schuld is. Enige schulden zijn ook van mij.opgebouwd in een periode dat ik erg ziek was.

Maar het draait bij hem om niks anders. Hij wil niks hij schreeuwde maar,geeft mij de schuld. Ik begrijp de stress maar er zo mee omgaan.nee dat kan ik niet. Alles zwart zien,leven is waardeloos, zo zie ik dat niet. Ik kan genieten van kleine dingen. Nu ook er wordt maar naar me geschreeuwd en gedaan. Ik voel alleen maar verdriet. Ik hoef hem niet te proberen te vertellen wat ik voel of hoe ik dingen zie. Dat is toxh niet zo.hoe hij denkt zo is het ..

dnieSz

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-15 13:34

Jeetje meid, ik weet echt niet waarom je nog een relatie hebt met deze jongen!

Waarom doe je jezelf zo tekort? je haalt jezelf alleen maar naar beneden.

Neon

Eens met sjira...

Geluk vind je in jezelf... Maar dan moet je eerat jezelf terug vinden...

Bij iemand blijven omdat je anders niemand hebt zal je niet gelukkig maken...

Wat zijn zijn positieve kanten? Is dat genoeg om bij iemand te blijven? Het overmatig gebruik van wiet duwt mensen vaak in een loom hokje (niks willen doen, niemamd willen zien, en dus in een sociaal isoloment raken) wil je dit? Is jet antwoord ja... Dan zit je prima waar je zit... Is het antwoord nee... Dan kies voor jezelf en bouw een nieuw leven op zoals je dat wel wilt...

Silly1972

Goh klinkt bekend, ook het feit van nergens heen kunnen (denk je) en het toch houden van de persoon.
Ik ben gaan denken....... zou hij de vader van mijn kinderen zijn? Nee absoluut niet.
Toen ben ik langzamerhand afscheid gaan nemen en plekje gaan zoeken.
Ging uiteindelijk nog best makelijk.

Een zwartkijker zal nooit een positieve denker worden, dus wat jij van hem wil kan hij je gewoon niet geven.

Sterkte

mirriezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-15 13:36

Sjira, ik ben met je eens dat deze situatie moeilijk te steunen valt, zoals het nu gaat is het duidelijk niet goed voor TS en zo te lezen ook niet voor haar vriend. Maar TS kan zo te horen wel een flinke dosis steun gebruiken.

TS ik hoop dat je steun vind. Door hier te posten, et mag je pb'en als je dat fijn vind.
Ik probeer uit jouw verhaal te zoeken naar wat jij nodig hebt om je weer fijn te voelen. Of je dat bij je vriend gaat lukken, doe ik geen uitspraken over, misschien zit je er ook gewoon even helemaal doorheen. Iedereen vind zijn relatie wel eens stom.

Ik denk wel dat het belangrijk is dat je uit je isolement gaat komen. Zoals je zegt heb je bijna geen vriendinnen, mag je niet op je telefoon (wat het moeilijker maakt sociale contacten te hebben) en ik vermoed dat je vriend het ook niet leuk vind als je dingen onderneemt. Misschien is het heel fijn voor je om wel weer contact met je ouders te zoeken?
Het lijkt me goed om aan te geven naar je vriend dat je echt momentjes nodig hebt dat je even lekker op pad kunt. Dat kan eventueel ook met zijn 2en, afhankelijk van hoe vrij hij je laat als jullie samen weg zijn. Als hij echt niet mee wil, dan ga je wel lekker iets zelf doen. Zoek een sportclub, boekenclub, of spreek een vaste theedrink-avond bij een van je vriendinnen af. Jammer dan voor hem, jij moet echt weer even de wereld om je heen gaan zien.

Als je er iets vast van maakt, verplicht je jezelf ook om elke keer weer te gaan. In het begin zal hij echt niet blij zijn ermee en dat is niet leuk. Maar bedenk goed: jij bent niet op de wereld om het hem gezellig te maken. Jij bent op de wereld voor jou! En dat jullie het samen nog gezelliger hebben dan alleen, dat is prima. Maar eerst jij, dan hij.

_Jessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-15 13:36

Klinkt al een goede depressie waar hij in zit ook. Hij ziet er blijkbaar ook geen gat meer in en weet niet wat hij moet doen om het beter te maken.
Je wil niet naar een psycholoog zeg je maar iemand die je steunt en waar je vrijuit kan praten. Bij een psycholoog is dat zeker mogelijk want je weet ook zeker dat je verhaal daar blijft, niet verdraait wordt en ook niet verspreid wordt door boze tongen.

Wat hebben jullie al geprobeerd om de situatie te verbeteren?
Misschien eens voorstellen om samen iemand in de arm te nemen of allebei apart naar een hulppunt zoeken?
Anders is uit elkaar misschien toch de beste oplossing :)
Dikke knuffel en sterkte

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-15 13:37

Je bent vast verliefd op hem, maar als ik je berichten lees, denk ik: wat moet je nog met deze gast?

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-15 13:38

Ga er gewoon op uit dat je daar zin in hebt, wat wil ie doen dan? :'). Je bent een vrij mens, niemand is de baas over jou.

Bay

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-15 13:40

Fionami schreef:
Waarom ik bij hem blijf...ik hou echt wel van hem.we hebben alles samen en heel eerlijk ik zou ook niet weten waar ik heen zou moeten. Maar ik voel mij kapot,verdrietig terwijl ik normaal een zeer vrolijk persoontje ben (met een klein beetje een masker).

Mee eens met wat agee schrijft, dit moet niet een reden zijn om bij iemand te blijven. Als ik zo hoor, maakt hij jou heel ongelukkig en ben je door deze situatie niet meer de persoon die jij wil/kan zijn.
Ik weet hoe moeilijk het is om weg te gaan bij iemand wanneer je samenwoont. Je deelt dan alles (ik had ook een huis, huisdieren en schulden met mijn ex) maar je bent ook bang omdat die persoon heel lang alles is geweest voor je en je weet niet of de gras wel groener is aan de overkant.
Maar ik kan je vertellen, het is het altijd waard om voor je eigen geluk te vechten! Nooit blijven in een situatie die je ongelukkig maakt, altijd de situatie veranderen of weglopen. En het klinkt niet alsof dit zo snel gaat veranderen...Heb je weleens met hem over gehad dat je het niet meer ziet zitten?

Wat betreft je gevoel dat je met niemand kan praten, kun je niet alsnog met je vriendin of een andere vriend praten? Het voelt dan vaak alsof je je problemen bij iemand neerlegt maar vaak zijn mensen veel gewilliger om te luisteren en helpen dan je denkt! En wij op bokt zijn er sowieso voor je :)

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-15 13:41

Goh heb je wat met mijn ex? Ik heb voor mezelf gekozen en ben een stuk gelukkiger nu :) Ik was elke keer bang voor wat er zou komen, ging elke discussie uit de weg en liep op mn tenen. Geloof me niks is het waard om jezelf zo aan de kant te zetten!

Anoeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-15 13:50

Als jij nu eens fijn naar je slaapkamer loopt, en je spullen in gaat pakken. Is 'ie nou helemaal betoeterd om je zo te behandelen?

Er is altijd wel een plekje te vinden waar je voor een korte tijd kan verblijven (vrienden, familie), en van daar uit verder kan kijken naar een lange termijn woonplek.

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-15 13:52

Misschoen moet je jezelf af gaan vragen waarom je nog bij hem blijft. Praktische redenen? (onderdak, huis, gedeelde schulden, opzien tegen alles regelen, moeite met alleen zijn, geen eigen vrienden hebben)

Wat zou je doen met 1 miljoen?