Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
opala schreef:Ik vind dus (vanuit eigen ervaring) dat er geen enkele dwang moet zijn. Het motto is alleen goed voor je zelf te zijn. Slapen en eten mag je doen uit eigen behoefte. Je mag die tijd zelf alles indelen. Een verplichting kan wel zijn dat je je eigen kamer netjes houdt en daar dagelijks toezicht op wordt gehouden. Daarbij evt. bijhouden dat degene wel goed eet en drinkt. Alleen op tijden die niet vastgelegd zijn.
kwita schreef:Wij hebben ooit wel eens iemand gehad die het vakantiehuis huurde en de dieren verzorgde, zij was overspannen door een te druk gezinsleven (autistische kinderen en een scheiding) ze knapte echt op....maar moest wel terug naar huis en toen verschoof de valkuil.
opala schreef:kwita schreef:Wij hebben ooit wel eens iemand gehad die het vakantiehuis huurde en de dieren verzorgde, zij was overspannen door een te druk gezinsleven (autistische kinderen en een scheiding) ze knapte echt op....maar moest wel terug naar huis en toen verschoof de valkuil.
Dan is zij niet voldoende hersteld. Mijn ervaring is nl. dat wanneer in je hoofd het weer goed zit, je weer tot alles in staat bent, zo ook het besluit om uit vrije wil je verblijf af te breken.
Vjestagirl schreef:opala schreef:Ik vind dus (vanuit eigen ervaring) dat er geen enkele dwang moet zijn. Het motto is alleen goed voor je zelf te zijn. Slapen en eten mag je doen uit eigen behoefte. Je mag die tijd zelf alles indelen. Een verplichting kan wel zijn dat je je eigen kamer netjes houdt en daar dagelijks toezicht op wordt gehouden. Daarbij evt. bijhouden dat degene wel goed eet en drinkt. Alleen op tijden die niet vastgelegd zijn.
Ook dát zou voor mij weer verschrikkelijk zijn. Deze mensen zijn geen kleine kinderen op wiens kamer je moet letten. Juist het bieden van structuur is belangrijk, maar dat ben je dan weer veel minder van plan.
Tot nu toe vind ik je plan eerlijk gezegd meer klinken als een soort studentenhuis dan als een 'hulpplek' voor mensen met een probleem