Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Percy schreef:Dank je wel Purny maar ze gaat geen zorg in Nederland afnemen dus mag dat zo goedkoop mogelijk. Hoe hoger het eigen risico is, hoe lager de premie heb ik begrepen maar dat is voor ons niet voor belang omdat alle zorg in België gebruikt wordt en er voor het buitenland een doorlopende reisverzekering is.
). Bij de goedkoopste verzekering is het eigen risico 875 euro, denk even goed na of je dat zo kan ophoesten als je dochter onverhoopt een ongeluk krijgt. 

mirriezz schreef:Even misschien iets doms hoor, ik zit niet in de wereld van het verzekeren. Maar als ze een ongeluk op het werk krijgt, valt dat toch onder bedrijfsongevallen en dus onder de verzekering van de baas?
Kan iemand misschien toelichten of de verzekering van de baas hier nog mee te maken heeft of dat die compleet buiten beschouwing gelaten kan worden? Lijkt me nl ook wel interessant voor ts wat er door de baas gedekt (moet) word(en).

Percy schreef:Ze gaat maar een heel klein stukje over de grens dus als er wat zou gebeuren is ze zo terug in België. Hier betaal je de ambulance ook grotendeels zelf.
Verzekering met een zo hoog mogelijk eigen risico is dus wel wenselijk. De Belgische verzekering verhaalt geen kosten op de Nederlandse verzekering bij grensarbeiders. Het hele principe dat je, wanneer je in Nederland werkt, er ook een zorgverzekering moet afsluiten is toch al een beetje vreemd vind ik omdat je in principe geen zorg afneemt.
Overigens is ze een keer in Nederland van een paard gekletterd bij een bosritje en toen konden we ook alle kosten in Nederland betalen en weer in België terugvragen (voor zover dat in België verzekerd is dan).
Doorlopende reisverzekering is speciaal genomen omdat ze wel eens mee gaat naar het buitenland als groom/ruiter. Als het goed is dekt deze dan wel de kosten.
Die sites zijn heel interessant. Die ga ik eens doorspitten.
Anne_GTI schreef:Wbt reisverzekering: die is in België afgesloten neem ik aan. Daar gelden andere voorwaarden dan in Nederland. Dus adviezen op basis van de Nederlandse voorwaarden zijn niet relevant.