Bokkers die een relatie hebben met een topsporter?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Petrichor

Bokkers die een relatie hebben met een topsporter?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-15 21:16

Hoi allemaal, :)

Ik bedoel niet gewoon een vriend die heel gemotiveerd en fanatiek is in zijn sport, maar echt topsporters. (EK, WK, Olympische spelen)

Wie hier op bokt heeft een vriend die topsporter is en waar lopen jullie nou vooral tegen aan?

Hoe gaan jullie om met het feit dat er weinig tijd is en dat sport echt zijn lust en zijn leven is?

Ik ben benieuwd naar jullie reacties. :)
Laatst bijgewerkt door Petrichor op 20-07-15 21:24, in het totaal 1 keer bewerkt

Solmyrkvi

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-15 21:17

Ben je echt heel specifiek opzoek naar "Bakkers" in een relatie met een topsporter? :=

Edit: Je hebt het al gewijzigd. :P

Petrichor

Re: Bokkers die een relatie hebben met een topsporter?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-15 21:20

Haha ja dat was de autocorrectie. :P

Desty

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-15 21:20

Ik heb een exvriend gehad die topsporter was. Zowel powerlifter (NOC-NSF gekwalificeerd) als bodybuilder, heb er enorm veel van geleerd maar ook veel voor moeten inleveren. Samen (hetzelfde) eten zat er niet in en 's avonds gezellig op de bank ook niet, want dan stond hij in de sportschool. Lepeltje lepeltje liggen kon ook niet door de te dikke spieren, hij lag altijd op zijn rug.
Verder een goed chaggie vriendje tijdens dieet periodes haha

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-15 23:10

Oja het eten is idd ook nog een issue. :+

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-15 08:36

Ik heb een collega die al jarenlang trainer is van topsporters en nu ook weer bondscoach. Hij is al meerdere keren op de OS geweest en hoopt volgend jaar met een aantal pupillen naar Rio te kunnen. EK's en WK's komen ze ook vrijwel jaarlijks.

Hij is toevallig ook mijn vertrouwenspersoon geworden en daardoor vele uren met hem gepraat, juist ook over niet werk dingen.
Bij hem dus over zijn sport, zijn pupillen en de trainingen en toernooien, etc.

Wat ik aan hem kan merken is, omdat hij niet kan leven van het bondscoach zijn, het allemaal wel heel veel tijd kost.

In dit pre-olympisch jaar zit er bv geen vakantie met zijn vrouw in, omdat al zijn vakantiedagen van zijn fulltime baan opgaan aan toernooien en meerdaagse trainingskampen.
Daarnaast is hij 3 avonden en op zaterdag aan het trainen en zitten ze nu ook om het weekend het hele weekend op papendal met de selectie.

Kortom, weinig tijd voor zijn vrouw, tenzij ze evt meekan naar een toernooi als er ook een tweede trainer mee gaat, zodat hij af en toe met zijn vrouw de toernooistad kan bekijken.
Maar hij is zo trots op 'zijn jongens' wanneer ze goed gepresteerd hebben en hij doet dit al vanaf jongs af aan, hij en zijn vrouw zijn inmiddels al iets van 35 jaar getrouwd. Dus waarschijnlijk blijft er nog genoeg tijd over in de minder hectische jaren om daaraan te werken.

En het voordeel is dat hij zelf geen topsport bedrijft, wat maakt dat hij wel gewoon samen met zijn gezin kan eten.
Hij is vnl heel veel weg en druk met allerlei dingen regelen als hij niet weg is.
Laatst bijgewerkt door Marije_jiplover op 21-07-15 08:46, in het totaal 1 keer bewerkt

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-15 08:43

Mijn ex deed Japanse sport op hoog niveau ik weet niet of dat ook meetelt? Hij had vaak geen tijd voor me. Ik heb het toen uitgemaakt omdat ik geen zin had om hem om de 4 weken eens te zien

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-15 18:49

Bedankt voor de uitgebreide antwoorden. :)

Verder nog dames die net als mij een relatie hebben met een topsporter?

IlBuono

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-15 18:53

Wel een vriendje die momenteel op zijn EK is, maar nog jeugdcategorie dus denk niet dat dit telt :+

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-15 18:55

Het is toch topsport? :)

IlBuono

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-15 19:00

Oké! Momenteel dus skeeleren 16-17j.
Ik ben volledig gewend aan zijn trainingen die ook altijd op het zelfde uur zijn en dagelijks dus daar plannen we rond. Heeft geen dieet dus kan gewoon mee eten als hij hier is. Ga geregeld mee naar de wedstrijden ook buitenland. Ik vind het fantastisch dus steun hem graag <3 Hij gaat wel eens buiten het seizoen om mee naar de paardjes maar moet opletten met erop zitten want zijn beenspieren zijn niet zo handig als hij per ongeluk klemt :+

Nanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-15 20:46

Ik zie niet helemaal in wat je met dit topic wil bereiken?

Iedereen laten weten dat je vriend topsporter is? :+

Je kan zelf ook bedenken dat hij veel met z'n sport bezig is en dat op de eerste plaats zal komen. De vraag hoe anderen er mee omgaan is niet relevant.

Wat je jezelf moet afvragen is, wil jij een relatie met iemand die zijn sport/baan boven jou heeft staan en er niet altijd voor je zal kunnen zijn?

Anonymous86

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-15 20:55

Ik meld me ook maar. Ik heb een relatie met een topsporter. Hij is nl kampioen.
Ook gaat hij naar europacups en naar EK's en WK's. Het is voor mij best lastig maar het langste dat hij weg is voor een wk/ek is ongeveer 3 weken max. Verder spelen ze maar het halve jaar dus het najaar/winter heb ik hem gewoon thuis. Ik de weekende dat hij wedstrijden heeft trainen ze op zaterdag, wedstrijd is pas zondag. Nu hij in een fanatieker team zit betekend dat meer trainen dus ook door de week voor de wedstrijden 2 a 3 dagen trainen. Valt dus allemaal nog mee.

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-15 21:55

Nanne schreef:

Je kan zelf ook bedenken dat hij veel met z'n sport bezig is en dat op de eerste plaats zal komen. De vraag hoe anderen er mee omgaan is niet relevant.

Wat je jezelf moet afvragen is, wil jij een relatie met iemand die zijn sport/baan boven jou heeft staan en er niet altijd voor je zal kunnen zijn?

Ik snap niet helemaal wat jij met deze reactie wilt bereiken.

Voor mij vrijwel geen mensen op bokt die mij kennen, zowel dan weten ze dat ik samen ben met een topsporter dus so what? ;)

Ik ben gewoon nieuwsgierig hoe andere dames een relatie met een topsporter ervaren, lijkt mij opzich niet heel raar..

_Marinke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-15 00:44

De sport komt hoe dan ook op nr. 1 en daar moet je als vriendin / vrouw mee leren omgaan. Wat betekend dat je volledig achter hem moet staan en dat lijkt me toch wel het moeilijkste. Ik kan me heel goed voorstellen dat die sport je soms wel keer gestolen kan worden en je gewoon een avondje lekker op de bank wilt, of de zoveelste verjaardag waar je alleen heen moet omdat er getraind moet worden. En wat denk je van eten, vaak volgen ze strenge diëten.

Het leven van een top sporter is zwaar, maar voor de gene achter hem/haar eveneens. Als partner van een topsporter ben je een belangrijke schakel, jij helpt immers ook mee aan het succes en zorgt er samen met trainers en coaches voor dat je partner kan pieken op het juiste moment. En dat lijkt me toch wel heel erg zwaar, een topsporter moet veel opgeven maar ik denk zijn/haar partner ook erg veel!

En ben je er toch minder dicht bij betrokken, houd je wat afstand, zul je er mee moeten leren leven dat je partner gewoon heel erg veel weg is.

Zelf geen ervaring met een vriend als topsporter, wel een vriend die voor zijn werk ook regelmatig periodes van huis af is. Heb dus gelukkig niet te maken met aangepaste diëten, trainingsschema's etc.

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-15 08:31

Nanne schreef:

Verkapt topic 'kijk mij een relatie hebben met een topsporter' :')

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-15 08:34

Jezus waarom dat negatieve geschijt weer?
Als ts zo dacht had ze wel in de OP gezet hoeveel haar vriend wel niet won...

miss_lizje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-15 08:58

Mijn vriend heeft voordat we een relatie kregen behoorlijk hoog gezwommen (NK's en kreeg speciale training waar je voor geselecteerd moest worden). Echter werd het allemaal te veel (gebeurde wel eens rare dingen vertelde hij) en stopte hij. Hij zwom nog wel toen we wat kregen, maar geen wedstrijden meer. Toen is hij uiteindelijk helemaal gestopt omdat het in combinatie met zijn opleiding minder ging en hij liever naast mij op de bank zat. Ergens wel blij mee, want hij ging altijd smorgens heel vroeg trainen en bij elkaar slapen zal dan niet zo makkelijk zijn.

Anonymous86

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-15 09:32

Pff jeez he. Ik reageer hier echt niet om op te scheppen. Zoals ze vroeger al zeiden ben je jaloers of zo?

Mijn topsporter is minigolfer trouwens. En ja dat is een sport :+

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-15 09:38

Petrichor schreef:
Nanne schreef:

Ik snap niet helemaal wat jij met deze reactie wilt bereiken.

Voor mij vrijwel geen mensen op bokt die mij kennen, zowel dan weten ze dat ik samen ben met een topsporter dus so what? ;)

Ik ben gewoon nieuwsgierig hoe andere dames een relatie met een topsporter ervaren, lijkt mij opzich niet heel raar..

Citaat:
Ik bedoel niet gewoon een vriend die heel gemotiveerd en fanatiek is in zijn sport, maar echt topsporters. (EK, WK, Olympische spelen)

Ik denk dat dit zinnetje stoort. Als je een heel gemotiveerde en fanatieke sporter als vriend hebt maakt het niet uit of dat op basis van wedstrijden is of niet.

Als ik kijk naar mijn vader die niet onverdienstelijk (Paralympisch) topsporter was heb ik niet het idee dat mijn moeder tegen dingen aan liep, super trots was ze.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-15 09:45

Telt een vriend die (para) olympisch scheidsrechter is ook? En hiernaast ook flink zijn best doet om de top te halen in de normale variant.
Ondanks dat hij veel weekende weg is naar wedstrijden. En zeker 2 keer per seizoen naar toernooien is. ben ik toch vooral vreselijk trots op hem!

Overigens zijn vakantie dagen soms lastig te plannen, Aangezien hij sowieso al 2 a 3 weken per jaar kwijt is aan zijn sport. Maargoed dat zijn dingen die ik hem allemaal gun. Liever een (top) sporter die er helemaal voor gaat. Dan iemand die altijd thuis is maar 0,0 passie heeft voor iets.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 22-07-15 09:53, in het totaal 2 keer bewerkt

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-15 09:51

Jis_ schreef:
Citaat:

Ik denk dat dit zinnetje stoort. Als je een heel gemotiveerde en fanatieke sporter als vriend hebt maakt het niet uit of dat op basis van wedstrijden is of niet.

Als ik kijk naar mijn vader die niet onverdienstelijk (Paralympisch) topsporter was heb ik niet het idee dat mijn moeder tegen dingen aan liep, super trots was ze.

Ik denk dat er zeker wel een wezenlijk verschil in zit. Een "gewone" fanatieke sporter is echt niet te vergelijken met iemand die zijn werk heeft gemaakt van de sport en zich misschien wel kan kwalificeren voor bijvoorbeeld Rio.

Nimber

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-15 09:55

Geen relatie, daarvoor is t allemaal te pril.
Maar ik date wel met iemand die aan 2 spelen heeft mee gedaan.
Ook in het bezit is van een medaille.
Nou doet hij aan een sport waar ik echt 0 interesse in heb. Ik herkende hem niet en zijn naam zei mij ook niets. En ja daar plaagt hij me mee maar ook van een aantal van mijn vrienden heb ik moeten aanhoren dat ik een koe ben. }:0

Tot nu toe merk ik alleen dat we echt moeten plannen en spontaan wat afspreken erg lastig is. Verder maak ik me er meer druk over dan hij. Hij is afgetraind en euhm ik ben spekkie zeg maar, hij komt in zijn dagelijkse leven alleen maar afgetrainde mensen tegen waardoor ik me weer afvraag waarom hij mij in hemelsnaam leuk vind :+

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-15 09:58

Wat een jank reacties weer, ik zie niets negatiefs staan in de post van TS en ik weet wel zeker dat er een wezenlijk verschil zit tussen topsport bedrijven (ook bijvoorbeeld als (deel) inkomsten) of als fanatieke sport.

Ik zou het i.i.g. niet kunnen/willen

Mijn vriend heeft wel WK's en EK's bowlen gedaan, maar dat was voor mij ;-) Was ook ieder weekend weg zo ongeveer, vloog de 'hele wereld' over van toernooi naar toernooi... Overigens is dat veel meer sport (technisch) dan ik vroeger altijd dacht :+

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-15 10:46

Liselot schreef:
Ik denk dat er zeker wel een wezenlijk verschil in zit. Een "gewone" fanatieke sporter is echt niet te vergelijken met iemand die zijn werk heeft gemaakt van de sport en zich misschien wel kan kwalificeren voor bijvoorbeeld Rio.

Leg mij maar uit wat het verschil is voor de partner, een sporter die aan bergbeklimmen doet die net zo lang en vaak weg is en let net zo goed op zijn voeding gezondheid als iemand die aan wedstrijden zwemmen op olympisch niveau doet.

Collie2008 schreef:
Wat een jank reacties weer, ik zie niets negatiefs staan in de post van TS en ik weet wel zeker dat er een wezenlijk verschil zit tussen topsport bedrijven (ook bijvoorbeeld als (deel) inkomsten) of als fanatieke sport.

Ik zou het i.i.g. niet kunnen/willen

Mijn vriend heeft wel WK's en EK's bowlen gedaan, maar dat was voor mij ;-) Was ook ieder weekend weg zo ongeveer, vloog de 'hele wereld' over van toernooi naar toernooi... Overigens is dat veel meer sport (technisch) dan ik vroeger altijd dacht :+

Jank reacties. _O- Zo zwaar til ik er niet aan. :D