Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Het is jouw keuze, of nouja, het overkomt je
Ik zie in je profiel dat je 22 bent, dan ben je volwassen en maak je je eigen keuzes. Een leeftijdsverschil van 18 jaar is dan ook iets heeel anders dan wanneer je onder de 18 was. Als je ouders zien dat je gelukkig bent zou dat voldoende moeten zijn
Succes!
fleurtjeuh schreef:Alleen zijn mijn ouders mijn geluk niet.
Volgens hun moet ik altijd andere keuzes maken, wat ik ook doe, het is niet goed voor hun, ook al voelt het wel goed voor mij.
. Ik snap dat het niet gemakkelijk voor je is, maar ik denk dat je ze het moet gaan vertellen.
.
) het als mijn zielsmaatje. Die kom je maar zelden of nooit tegen. Dus als het echt goed zit, dan vasthouden en vooral niet laten gaan.
. Dan zou ik het laten bij een korte gesloten mededeling en als je vriend komt om kennis te maken dan zien jullie wel verder. Ik zou dan ook negatieve opmerkingen rustig onder hun aandacht brengen dat je dat heel teleurstellend vindt omdat dit wel de man is waar je mee gelukkig hoop te worden.pien_2010 schreef:Als ouder, vind ik, begeleid ik mijn kinderen totdat ik ze uitgezwaaid heb richting het grote volwassen leven. Bij de een is dat uitzwaaien vroeg bij de ander laat, afhankelijk van de ontwikkeling van dat desbetreffende kind die jong volwassen is. Dan, zo zie ik het met mijn kinderen, gaan ze meer en meer hun eigen ervaringen op doen en vragen minder en minder advies aan hen moeder. Zo hoort het ook in mijn ogen.
Als er advies gevraagd wordt dan zal ik dat ook eerlijk geven. Ongevraagd advies geef ik in principe niet.
Het belangrijkste daarin vind ik, dat mijn kinderen de keuzes maken die bij hen horen. Net als ik, gun ik hun ook hun vergissingen in het leven. Dat is inherent aan het leven en daar worden we allemaal "groot en volwassen" van en als het meezit ook nog eens fijne mensen van.
Dus als jij schrijft dat je ouders jouw keuzes niet steunen vind ik dat triest eerlijk gezegd. Want zelfs als het "foute" keuzes zouden zijn, mag jij deze maken zodat je levenservaring op kunt doen. Dat recht hebben zij ook immers gehad en nog.
Dus ja het is fijn als je ouders achter je vriend keuze staan, want dat maakt het wel gemakkelijker en vooral gezelliger, maar omdat je 22 jaar bent is het niet noodzakelijk. Het is het leven van jou en je vriend. Als je jezelf onzeker zou voelen over je keuze informeer dan eens rondom je bij mensen die je vriend kennen wat het voor man is. Heb ik indertijd ook gedaan want hier is ook het leeftijdsverschil (15,5 jaar) groot maar ook bij ons voelde (en voelt) het als mijn zielsmaatje. Die kom je maar zelden of nooit tegen. Dus als het echt goed zit, dan vasthouden en vooral niet laten gaan.
Als je ouders altijd negatief zijn, dan moet je daar dus niet je advies gaan halen als je daar behoefte aan hebt. Dan zou ik het laten bij een korte gesloten mededeling en als je vriend komt om kennis te maken dan zien jullie wel verder. Ik zou dan ook negatieve opmerkingen rustig onder hun aandacht brengen dat je dat heel teleurstellend vindt omdat dit wel de man is waar je mee gelukkig hoop te worden.
Succes TS. Hopelijk heb je wat aan mijn post.