Gister heeft mijn vriend onze relatie verbroken, na bijna 6,5 jaar. We zijn uit elkaar gegroeid en hij wil als vrienden uit elkaar. Hij was ook verdrietig en we hebben samen zitten janken op bed. Ik ben compleet ingestort, ik heb alleen nog maar kunnen huilen. Ik word heen en weer geslingerd tussen wanhoop en hoop (misschien komt het nog goed? etc.), woede (waarom wil hij niet meer vechten voor de relatie? Waarom wil hij me niet nog een kans geven?) en verdriet. Ik kan me niet voorstellen hoe een leven zonder hem is, en mis hem nu al vreselijk.
Ik maak me zelf gek met m'n gedachten. Ik ben niet alleen m'n vriend kwijt, maar ook mijn beste vriend, waarbij ik altijd terecht kon met alles en waar ik elke dag was en sliep. Het liefste wil ik hem appen, bellen en voor z'n deur gaan zitten.... Gewoon een vakantie boeken en hem meesleuren, maar dat is natuurlijk ook geen optie.
Ik weet nu echt niet meer hoe ik verder moet. Het voelt alsof er geen leven is na een relatie, rationeel weet ik natuurlijk beter. Maar het voelt gewoon allemaal hopeloos en nutteloos zonder hem
Hoe hebben jullie het leven weer opgebouwd na het einde van een lange relatie?

wat vreselijk voor je, heel veel sterkte, in snap je gevoel heel goed.
)