Cassia schreef:Onderbroeken onder zwembroeken mogen inderdaad niet en daar wordt bij ons streng gecontroleerd.
Als iedereen komt zwemmen met kledij die hij/zij een hele dag heeft aangehad, gaat de kwaliteit van het zwembadwater drastisch achteruit. De 'vrije chloor' zal namelijk met de organische vervuiling (huidschilfers, haar, olie/vetten, urine, etc...) in het water reageren tot gebonden chloor. Bij te veel gebonden chloor volgen er irritaties.
Er is een verschil met een soort mini wetsuits (of zo van die thermotops) en gewone kledij. Deze eerste worden alleen in het zwembad gebruikt (bij kids die leren zwemmen) en zijn dus ook vrij proper. Verder moet iedereen ook onder de douche om bovenstaande redenen.
Ik heb het artikel volledig gelezen en ik vind het wel zijn eigen verantwoordelijkheid. Niemand verplicht hem om uit het water, in de zon te gaan zitten.
Maar deze organische vervuiling neem je sowieso mee... Als je een schone boxer en schoon shirt aantrekt wordt die organische vervuiling niet erger (alleen meer pluisjes dus...). Dus organische vervuiling zorgt voor meer gebonden chloordeeltjes, dus grotere vervuiling van het water, maar de pluisjes van kleding zorgt ervoor dat de filters minder goed werken. Volgens mij staan die twee dus los van elkaar en komt vervuiling dus niet per se van boxers/shirt...?