Maar eigenlijk is mijn stemming beter te omschrijven als zijnde
Ik ben klaar, het is afgerond, ik heb iets "bereikt".
Eigenlijk heb ik het idee helemaal niets te hebben bereikt.
Ik heb niet hard gewerkt gedurende mijn schoolcarrière, het is geen overwinning, het voelt niet als een mijlpaal.
Wat weet ik nu eigenlijk? Wat voeg ik toe op de arbeidsmarkt? Wil ik gaan werken of doorstuderen? Wat wil ik doen? Wat wil ik worden?
Ik zit in een enorme dip sinds mijn afstuderen. Zie op tegen het "serieus" solliciteren. Ik twijfel meer dan ooit over mijn vervolgstappen.
Heb nu een leuke en goedbetaalde bijbaan. Niet mijn vakgebied (juridisch) maar het is heerlijk relaxt werken.
Voor nu is dat prima maar uiteindelijk moet ik toch de "grote-mensen-stap" gaan maken.
Ik ben aan het lummelen, ik schuif het voor me uit. Kan iemand mij vertellen of dit nog over gaat?

Het enige wat ik je kan aanraden is dingen gewoon uitproberen. Als het tegenvalt, ga je op zoek naar iets anders en dan weet je ook weer dat het niets voor jou is.
Intussen ben ik ook altijd blijven schrijven (doe ik al jaaaren), freelance voor kranten en websites, en 2 maanden geleden is mijn grote droom uitgekomen en heb ik bij een uitgeverij een contract voor mijn eerste boek getekend. Hoewel ik nu een baan heb waarvan ik nooit verwacht had dat het bij me zou passen, ben ik toch erg goed van m'n werk en vind ik het ontzettend tof, én ik werk na de uren ook aan mijn grote droom, mijn boek. En ik ben heel blij dat ik al die andere banen uitgeprobeerd heb en zelf heb kunnen ontdekken dat het "wel leuk, maar niet voor mij" is. Dus er is nog hoop