Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Maar fijn om te weten dat ik dus niet de enige ben.
Of iedereen drie zoenen geven bij binnenkomst en als je weg gaat ook weer, verschrikkelijk.
Als je je in elkaar kan inleven en weet wat de ander denkt dan maakt dat een relatie ook zo veel makkelijker
tot ik mijn huidige man tegen kwam waarbij het gewoon goed voelde. Heb de boot lang af gehouden omdat ik dacht 'ja ja...' Maar met hem is het gewoon wél fijn. Ik wil overigens nog steeds niet door anderen aan geraakt worden en kan dat ook best lomp duidelijk maken.
Kayleigh_ schreef:Dit is deels wel herkenbaar. Ook al heb ik genoeg vriendjes gehad en was ik daar wel graag intiem mee (kroelen, kriebelen, gewoon lekker frunniken aan elkaar), met anderen kan ik dit absoluut niet. Zodra iemand emotioneel wordt, deins ik terug. Ik kan geen arm om iemand heen slaan of een knuffel geven om iemand te troosten. Daar schaam ik me best wel voor.
Als ik gedronken heb gaat dit overigens beter, dan sla ik wel heel gemakkelijk een arm om iemand heen of knuffel ik.
Met mijn ouders heb ik ook niet zo heel veel moeite mee, hoewel ik ook echt periodes kan hebben dat ik de rillingen krijg van een knuffel.
Als ik vrijgezel ben dan heb ik een soort van bindingsangst, ik geef niet graag mijn vrijheid op dan. Zodra ik gehecht ben aan iemand, verandert die bindingsangst in verlatingsangst. Ik zou dan alles op alles zetten om die persoon voor altijd bij me te houden. Allebei niet gezond dus.
Ik heb geen idee hoe je met deze gevoelens om moet gaan en ik kan je helaas geen handvatten geven. Heb je al eens overwogen in therapie te gaan, als je er veel last van hebt in het dagelijks leven?
omdat ik dus behoorlijk afstandelijk/neutraal ben en niet knuffelachtig. ik kan gewoon niet met iemand in bed slapen, zo erg is het. En dat is gewoon reuze jammer. Ik denk dat het toch onbewust spanning is ofzo
Kayleigh_ schreef:Wat ik zelf merk is dat ik ook altijd een behoorlijke periode moet wennen aan het samenzijn. Dat is dat stukje bindingsangst. Dat gaat na een paar maanden over. De eerste tijd kan ik ook niet samen slapen en voelen aanrakingen erg onwennig, echt dramatisch
). Met hem heb ik geen probleem met aanrakingen en ook niet echt met gevoelens delen (blijf er niet heel goed in). Hij voelt mij ook gewoon heel goed aan (vanaf t begin af aan al) en weet precies wanneer hij mee even mijn ruimte moet geven.
maar prettig vind ik het niet. Ik knuffel mensen ook niet zo snel. Mijn ouders sinds ik uit huis ben. Bij ons thuis werd vroeger niet 'zomaar' aangeraakt. Een aanraking had nut, maar was niet uit genegenheid. Huilen deed als je pijn had, niet uit emotie. Emoties werden sowieso níet besproken. Ik heb dat moeten leren, en ik kan nou met mijn ouders ook goed praten. Ik kan nu ook eindelijk bij ze huilen zonder dat ik me daar vreselijk over voel. Begrijp me niet verkeerd, mijn ouders zijn fantástisch, ik houd vreselijk veel van ze en zou ze voor geen goud willen missen. Alleen emotioneel sporen we gewoon niet zo lekker als gezin
Ik weet ook niet goed hoe ik met die uitingen van genegenheid om moet gaan. Toen mijn eerste vriendje zei dat hij van me hield heb ik het uitgemaakt
Eigen huis, goede baan, vreselijk leuke vrienden en een tof leven
Goed, geen relaties dus, maar sinds kort heb ik een kat. En áls ik dan een keer wil knuffelen grijp ik Poes, tot diens grote vreugde
Soms mis ik een relatie wel, maar aan de andere kant heb ik een heel tof en veilig leven zo