Muizen! (En een kat..)

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Xyris

Muizen! (En een kat..)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-15 23:13

Jawel, ik heb een muizennest ergens in mijn keuken achter de kastjes of in de muur. Ik kan er met geen mogelijkheid bij en mijn lieftallige katje bakt er ook niks van.
Ze lopen regelmatig door het huis en madame gaat er dan met grof geweld achteraan maar is een voorzichtige speler (ja, toch wel een nadeel als je je kat dat aanleert) ze slaat ze dus eerst een hersenschudding en als ze zo'n beetje in een coma op de grond liggen vreet ze ze op (en laat altijd 1 orgaan voor mij liggen :Y)). Maarja, dat coma-slaan duurt wel even, dat resulteerde vandaag dan ook in een muizenjacht waar ik en mijn kat in teamwork een beduusde muis een hoek in wisten te werken en toen *poof* tot mijn grote verbazing (en ook die van mijn kat) was minimuis ineens spoorloos verdwenen.

Op mijn kat kan ik dus niet rekenen (op mijn eigen jacht-skills trouwens ook niet) en ons teamwork is dan wel effectief, maar als muizen op magische wijze weten te verdwijnen kan ons teamwork nog zo goed zijn, maar te pakken krijgen lukt ons niet ^^.

Nou wil ik geen gif leggen, gedeeltelijk omdat dat toch wel een erg langzame dood is, maar voornamelijk ook omdat mijn kat dus muizen eet. Ik wil niet dat ze gif binnen krijgt natuurlijk. Nou is er natuurlijk optie muizenval, dit is ook waarschijnlijk wat ik ga doen maar ik vroeg me af of er andere slimme trucjes zijn om muizen te vangen/verjagen.
Oke, mijn muis-vang-skills zijn dan niet zo goed maar ik begrijp nog net wel dat eten buiten bereik moet blijven ^^. (Ik heb ook geen aangevreten eten gevonden tot op heden).

So shoot!

Ps: Aanbiedingen van menselijke muizenjagers neem ik met liefde aan! Ik zie iemand anders graag mijn skills (en die van mijn kat) overtreffen! Kop koffie zit er uiteraard bij!

anneliesdj

Re: Muizen! (En een kat..)

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-15 23:20

Zelf een muis vangen is nou niet echt haalbaar, ik zou gewoon een val zetten, pindakaas zijn ze gek op ;)

soloro

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-15 23:21

anneliesdj schreef:
Zelf een muis vangen is nou niet echt haalbaar, ik zou gewoon een val zetten, pindakaas zijn ze gek op ;)

Het is mij vorig jaar gelukt mbv snelle reflexen en een prullenbak *D :9

Je kan op zoek gaan naar een verdelger, die hebben vaak nog wel andere middeltjes buiten gif :) En wij hadden hier ook last van muizen (oud huis + studentenhuis) maar ze zijn om 1 of andere reden vertrokken en we hebben nergens last meer van *kloptaf*

Xyris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-15 23:23

Mwah is redelijk te doen hoor, ik ben aardig getraind geraakt nadat mijn baas (dierenwinkel destijds) precies datgene deed wat hij me had verboden: Een gigantische glazen bak met muizen optillen. Toen deze brak liepen er ineens een stuk of 50 muizen rond. Na een tijdje word je er flink behendig in ^^.

Pindakaas heb ik staan! *\o/*

En verdelgers ben ik bang, zit een prijskaartje aan waar ik niks mee kan :/. Dit is inderdaad ook een (heel oud) huis (1906).

PS: Broekspijpen kun je ze ook goed mee vangen! Alleen is dat meestal niet de meest populaire methode (ik was er in ieder geval niet echt van gecharmeerd).

Anouska15

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-15 23:26

Je hebt ook diervriendelijke muizenvallen. Moet je ze ergens een heel stuk verderop wel weer uitzetten. Maar ze leven dan wel nog! Succes!!

CharIsabella

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-15 23:28

mijn kat en ik werken ook samen laat de kat achter de muis aan gaan heb onder tussen een lange plastic bak of kartonnen doos of wasmand ofzoo vast en hou die op het juiste moment voor muis zn snuit :) Gif zou ik echter niet doen mocht muis die eten en kat dan weer muis eten is katlief hartstikke ziek :j

Hevonen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-15 23:32

Anouska15 schreef:
Je hebt ook diervriendelijke muizenvallen. Moet je ze ergens een heel stuk verderop wel weer uitzetten. Maar ze leven dan wel nog! Succes!!

die hebben we ook, werken best aardig. Nog beter ging het met een grote lege (voer)ton met een loopplankje erheen en een kort plankje erop met op het einde pindakaas. je moet het geheel zo neerleggen dat het plankje kiept als de muis over het plankje naar de pindakaas loopt. De muis valt dan in de ton (je kunt wat zacht strooisel onderin doen) en kan er niet meer uit. Je kunt hem dan zo pakken en wegbrengen.

Xyris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-15 23:36

Ah, ook mooie tips! Ik ga eens kijken of het idee met de prullenbak werkt! Alleen vrees ik er een beetje voor dat poeslief dan bij de muis in de prullenbak terug te vinden is (of, haar kennende, de boel heeft omgegooid) maar dan heb ik in ieder geval mijn best gedaan ^^.

soloro

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-15 23:41

Xyris schreef:
Ah, ook mooie tips! Ik ga eens kijken of het idee met de prullenbak werkt! Alleen vrees ik er een beetje voor dat poeslief dan bij de muis in de prullenbak terug te vinden is (of, haar kennende, de boel heeft omgegooid) maar dan heb ik in ieder geval mijn best gedaan ^^.

Mijn idee van de prullenbak niet overnemen.. xD muis heeft het helaas niet overleefd :')
We waren met z'n 3en achter de muis aangegaan (of naja met z'n 2en, de 3e stond te gillen xD).

Xyris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-15 23:46

Haha dat moet nog eens een tafereel zijn geweest ^^ Arme muis..

Ik vind waarschijnlijk een rood-geschilderde vloer terug (zoals gewoonlijk) en ben dan gedwongen dat ene orgaan te vinden voor het tussen mijn tenen door glijdt. Als ik geluk heb heeft ze de muis ook weer uitgekotst en ligt dat ergens onder mijn bureau. En de kat uiteraard, heeft het houtje met pindakaas aan dr poot geplakt zitten en is in paniek het huis door gerent. (Wat ze ook wel eens doet als een drolletje blijft hangen -> maar ach, een rood geverfde vloer of een bruin geverfde vloer, who cares...)

soloro

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-15 23:53

Xyris schreef:
Haha dat moet nog eens een tafereel zijn geweest ^^ Arme muis..

Ik vind waarschijnlijk een rood-geschilderde vloer terug (zoals gewoonlijk) en ben dan gedwongen dat ene orgaan te vinden voor het tussen mijn tenen door glijdt. Als ik geluk heb heeft ze de muis ook weer uitgekotst en ligt dat ergens onder mijn bureau. En de kat uiteraard, heeft het houtje met pindakaas aan dr poot geplakt zitten en is in paniek het huis door gerent. (Wat ze ook wel eens doet als een drolletje blijft hangen -> maar ach, een rood geverfde vloer of een bruin geverfde vloer, who cares...)

jewilthetnietweten *D

Komt erop neer dat ik met 5 andere studenten in huis woon en die muis dus in iemand's slaapkamer zat. En diegene was super bang voor muizen.. dus om 11 uur hoorde we veel gegil, dus gingen we kijken.. juist ja daar zat meneer/mevrouw muis. We zijn 2 uur bezig geweest en toen hadden we hem.. maar ik denk dat ie door de stress overleden is. Staat tevens ook nog op film :') En vervolgens had ik een week later ook een muis op mijn kamer 's nachts.. heb geen oog dicht gedaan aangezien die ook over mijn bed rende (ik ben absoluut niet bang, maar vond het gewoon enorm vies). Maar dies opeens verdwenen en nooit meer gezien. Heb nu wel een muizenval op mijn kamer staan, voor het geval dat haha.

Xyris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-15 00:00

Hahaha, ze zien er zo schattig uit, maar ze zijn zo'n plaag :/. Tis de eerste keer dat ik last heb van muizen in huis, maar tis een terugkomend probleem. Mijn zusje die hier voorheen woonde had er ook altijd last van.

Een bedlopende muis heb ik gelukkig geen last van gehad. Wel zo'n mega grote zwarte grondspin! Die beesten lopen altijd dezelfde route en als je dan ineens als gast op de grond slaapt in zijn pad wandelt ie dus gerust over je heen.... Daar kwam ik na een week achter... De laatste nacht heb ik niet geslapen :/
Die vriend waar ik toen sliep ook heel droog: Goh, die loopt altijd over het plafond bij mijn moeder, ze krijgt hem maar niet te pakken! L*l! Wees dan een vent en vang hem voor mij (en je moeder!)

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-15 00:02

Uhh ik heb 2x geprobeerd een muis te vangen met de hand, de eerste keer hing die aan mijn vinger en riep ik de hond om hulp (waar ik de muis juist van probeerde te redden) en de 2e keer was mijn vriend erbij en bleek heel snelle reflexen te hebben wat niet zo best eindigde voor de muis en ik was ernstig in shock :oo (vriendlief ook)

Xyris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-15 00:07

Oh ja dat bijten :/ toen er 50 muizen rond liepen ben ik dusdanig vaak gebeten dat ik er gewend aan was geraakt maar dat is nu ook niet meer zo :/.

Heeft je vriend hem toevallig plat gestampt? Ik moest me vandaag ook in houden dat niet te doen omdat hij voor mijn voeten heen en weer bleef rennen, maar ik liep op mijn sokken ^^ -en daarnaast is het smerig en sneu-

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-15 00:09

Hahaha ja hij is erop gaan staan idd. Hij glipte langs mij heen, schoot door de deuropening waar mijn vriend net om de hoek keek en in een reflex... Kraak krak...
Volgens mij de enige keer in mijn leven dat ik echt van schrik gegild heb :')
En ik ben echt geen sissy hoor :P

Xyris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-15 00:14

Hahaha ik kan me dat zo goed voorstellen! Zijn van die verhalen die je, als je later oud en grijs bent, nog met een grijns aan elkaar verteld ^^.

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-15 00:22

Wij hadden ook een keer een muis binnen, opgezogen met de stofzuiger := := daarna wel buiten eruit gelaten :+

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-15 00:38

Mijn zus woonde in een stadcentrum in een oud studentenhuis, daar kon je blijven afmaken ze kwamen steeds wel weer terug, pas toen iedereen zijn eten goed afgesloten ging bewaren (dus in blikken ed en niet in de kartonnen of plastic verpakkingen) en niets meer liet slingeren kregen ze er minder last van.

Xyris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-15 00:06

Goeeeed, ik snap nu waarom ik een muizenplaag heb, mijn lieftallige katje neemt ze mee naar binnen en laat ze hier los _-:(. Ik hou zo van mijn lieve kleine clown maar dit zijn geen grapjes meer ^^.

De muis leeft nog en wandelt ergens rond in mijn huis... Beestje klom eerder vandaag in de bedrading van mijn computer, Soraya zat er bij en keek er naar. Muis rijkt zijn pootje naar Soraya, Soraya ruikt aan de muis, de muis maakt een noodsprong op Soraya haar kop en Soraya laat het allemaal maar gebeuren. Muis valt, schiet mijn kant op en racet zo mijn t-shirt in........

Hallo, mijn naam is Soraya en ik terroriseer graag mijn personeel!
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ik zie ik zie wat jij niet ziet en de kleur is grijs....
Afbeelding

ClaudiaDer

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-15 00:15

Hahaha wat is jouw kat slecht in kat zijn zeg _O-
Die muisvriendelijke muizenvallen werken trouwens wel heel goed! Dan heb je ook geen gekke geplette muizen en kan je ze gewoon weer ergens uitzetten! :D

CharIsabella

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-15 12:20

ohw wat erg _O- _O- _O-
jij hebt de levende tom en jerry := := := :=

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-15 12:37

Haha mooi verhaal!
Ik heb ooit een muis gevangen in een zak brood.

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-15 12:49

Ik hoop eigenlijk stiekem na het lezen van dit topic dat er nog erg veel hilarische kat-en-muis-verhalen zullen volgen ... Leent zich na een poosje volgens mij uitstekend voor een bundeling in boekvorm.

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-15 14:05

Hmm, tja, één van mijn katten heeft ook eens een muis meegenomen in huis. En ik mij maar afvragen waar die muffe geur vandaan kwam %) . Kattenbak gewassen enz enz, maar niets hielp. Tot mijn wilde werkster kwam en bij het speelgoedmandje ging zuigen. Ze dacht nog “die muizen maken ze ook steeds levensechter”. Had hij zijn muis verstopt onder het speelgoedmandje 8)7 . Nou, laat ik het zo zeggen: er zat inmiddels al weer leven die muis :r .

CharIsabella

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-15 15:03

ik had het vorige week ... de schrik van mijn leven (lekker dramatisch)
maar mijn kat kwam met iets aanzetten wat leek op een overleden muis
ging voor mijn voeten zitten dus ik steek mijn hand eronder om het aan te pakken van hem
leefde dat kreng nog !!
nou die muis kreeg vliegles want uit schrik gooide ik hem tegen de muur aan
10 minuutjes later was Maurice de veldmuis overleden

ze zouden een muilkorf voor katten moeten hebben !!