Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Daarnaast heeft niet iedereen de instelling dat hij graag goede cijfers wil halen of iets dergelijks, als je dan een doel hebt omdat je iets krijgt dan gaat het leren vaak een stuk makkelijker.
ik ga naar school om er zelf beter van te worden en een baan te kunnen krijgen, niet cadeaus te ontvangen. 

. Daarbij vind ik 750 euro overdreven bedrag om uit te geven. JolisaJ schreef:Een cadeau van 750 euro? Dat zou ik niet eens krijgen als ik tegelijkertijd bij 3 universitaire opleidingen zou afstuderen.![]()
Ik ben ook van mening dat je niet materialistisch beloond hoeft te worden, vooral niet bij het overgaan van een klas. Dit doe je voor je toekomst. Dat persoon Y dan een cadeautje krijgt snap ik wel, zo te horen heeft diegene het heel zwaar.
En tuurlijk, als je je diploma haalt verdien je wel een cadeautje, al is het een taart om het te vieren.
Danique schreef:JolisaJ schreef:Een cadeau van 750 euro? Dat zou ik niet eens krijgen als ik tegelijkertijd bij 3 universitaire opleidingen zou afstuderen.![]()
Ik ben ook van mening dat je niet materialistisch beloond hoeft te worden, vooral niet bij het overgaan van een klas. Dit doe je voor je toekomst. Dat persoon Y dan een cadeautje krijgt snap ik wel, zo te horen heeft diegene het heel zwaar.
En tuurlijk, als je je diploma haalt verdien je wel een cadeautje, al is het een taart om het te vieren.
Misschien wilde het meisje wel graag een dure laptop kopen en hebben haar ouders de rest van het geld bijgelegd, wie weet.
Ik vind dat mensen dit lekker zelf moeten weten, de een heeft er baat bij en de ander niet. Degene die opgegroeid is zonder voor overgaan cadeaus te krijgen, zal eerder zeggen 'oh vind ik niet nodig!' dan iemand die dit wel altijd heeft gehad.
Dat was dan ook gelijk een heel bijzondere ervaring, ik was ook nooit eerder in Amerika geweest. Maar goed, dat was voor haarzelf natuurlijk ook leuk. En het was ook niet mijn motivatiedoel om daarom mijn HBO te halen.
. soloro schreef:Ik kreeg op de middelbare school wel altijd een euro wanneer ik een 10 haalde. Verder kreeg ik vaak iets kleins als ik over was naar het volgende jaar. Met het slagen op de havo heb ik een vakantie naar Londen gekregen van mijn moeder (we zijn samen naar londen geweest). Voor de rest vind ik dat er best wat beloond mag worden, alleen voor mijzelf maakt dat niet uit hoe. Of dat nou met een klein cadeautje is of met lovende woorden.
, en zo verdween het uiteindelijk in mijn spaarpot
).
. Dus ik heb staan wapperen met mijn rapport die avond. En eerlijk is eerlijk, ik heb mijn 25 gulden gekregen.. maar wel pas 2 weken later, omdat hij het op dat moment even niet over had. Nooit meer een tien gehad daarna, die was toeval omdat de docent geen toepassingsvragen deed het eerste trimester (en was maar 3 proefwerken) maar puur feitjes uit het boek vroeg.. volgende rapport moesten we wel kennis toepassen en was het gelijk nog maar een 7, mijn vader hield zijn hart al vast toen ik die dag thuiskwam.. heb nog nooit iemand zo blij zien zijn dat zijn dochter slechts een 7 had waar ze het rapport ervoor nog een 10 stond